حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کامپیوتر ویندوز ۱۰ با پردازنده‌های نسل جدید اسنپدراگون از راه می‌رسد

دو شرکت مایکروسافت و کوالکوم در همایش مهندسی سخت افزار ویندوز (WinHEC) در شهرستان شنژن چین اعلام کردند که ویندوز ۱۰ با نسل جدید پردازنده‌های موبایل اسنپدراگون عرضه می‌شود.

این تصمیم پس از سال‌ها ناکامی در ارایه ویندوز با تراشه‌های ARM در قالب ویندوز RT با سرفیس و نوکیا لومیا ۲۵۲۰ گرفته شده است.

مایکروسافت در این باره اظهار کرده است:

«شرکای سخت‌افزاری قادر خواهند بود طیف جدیدی از اسنپدراگون کوالکوم مجهز به ویندوز ۱۰ که در قالب x86 Win32 و نرم‌افزارهای ویندوز یونیورسال کار می‌کنند، بسازند. از جمله این نرم‌افزار از Adobe Photoshop، Microsoft Office و Windows games که بسیار محبوب و رایج هستند باید نام برد.»

در این همایش همچنین نسخه پیش نمایش ویندوز ۱۰ (نسخه Enterprise) که با پردازنده اسنپدراگون کوالکوم کار می‌کند به نمایش گذاشته شد.

مایکروسافت گفته است که انتظار دارد دستگاه‌های جدیدش را با اتصال یکپارچه سلولی و تجربه جدید در زمینه صفحه لمسی، قلم و ویندوز هلو در آینده ببیند.

همچنین در نظر است تا نخستین کامپیوترهای ویندوز ۱۰ مجهز به پردازنده‌های اسنپدراگون در اوایل سال آینده میلادی در دسترس قرار بگیرند.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.fonearena.com/blog/206057/microsoft-qualcomm-partner-to-bring-windows-10-to-next-gen-snapdragon-processors.html”]fonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار