حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کمپانی تایوانی MediaTek چیپست های Helio X23 و Helio X27 را رسما معرفی کرد

نوشته

7 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار

کمپانی تایوانی MediaTek امروز از پردازنده های جدید خود رونمایی کرد که بسیار قدرتمند تر از نسخه های قبلی هستند .

امروز با تکیه بر خبریکه در وبسایت PhoneArena منتشر شد ، کمپانی MediaTek از چیپست های Helio X23 و Helio X27 پرده برداری کرد که در واقع این پردازنده ها نسخه قدرتمند تر و بهبود یافته چیپست پرچمدار این کمپانی یعنی Helio X20 می باشد . این پردازنده های جدید با عملکرد کلی بهبود یافته خود باعث شده تا جای چیپست Helio X20 را بگیرد که این پیشرفت در زمینه هایی مانند کیفیت فیلمبرداری ، مصرف انرژی کمتر همراه بازدهی بالاتر و . . . صورت گرفته است و از این پس پرچمدار های این کمپانی تلقی می شوند .

عملکرد چیپست های Helio X23 و Helio X27 به چه نحوی است ؟

عملکرد این چیپست با معماری سه خوشه ای همراه با ده هسته همراه است که از این ده هسته ، دو هسته را ARM Cortex-A72 تشکیل می دهد و هشت هسته باقی مانده را ARM Cortex-A53 تکمیل می کند . چیپست Helio X27 این کمپانی فرکانس ۲٫۶GHz را پردازش می کند و در کنار این چیپست ، پردازنده گرافیکی فرکانس ۸۷۵MHz را پردازش می کند و طبق گفته MediaTek این پردازنده ۲۰% عملکرد کلی را نسبت به Helio X25 بهبود داده است و همچنین چیپست های Helio X23 و Helio X27 فرآیند سیگنال تصویر را بروز کرده است تا امکان فوکوس دو هسته ای یا dual phase detection را برای عکاسی به ارمغان بیاورد تا نتیجه عکاسی تا جایی که می تواند بهتر از قبل باشد . در ادامه ویژگی dual phase detection باید گفت که با این تکنولوژی وضوح تصاویر ثبت شده بالاتر می روند ، saturation و exposure control با عملکرد بهتر و دقیق تر عمل می کنند و همچنین امکان استفاده از دیافراگم بزرگتری را برای ما فراهم می کند و در آخر باید گفت که امکان پشتیبانی از دوربین دوگانه را نیز به ارمغان می آورد .

چیپست های Helio X23 و Helio X27

علاوه بر این طبق گفته کمپانی MediaTek ، دو چیپست Helio X23 و Helio X27 با ویژگی ردیابی ماژولی یا Tracking Module که دارد به صورت اتوماتیک ولتاژ تولید شده بر اساس قدرتی که این ولتاژ از تقویت کننده یا Amplifier خارج می شود را تنظیم می کند که در نتیجه این عمل گرمای تولید شده کنترل می شود و صرفه جویی در مصرف را تا %۱۵ افزایش می دهد .

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/MediaTek-releases-high-end-Helio-X23-and-X27-chipsets_id88507″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mega08

باید رو گوشی تست شه میزان مصرفش مشخص شه . تو بخش پردازنده گرافیکی برا میان رده بودنش x27 خوبه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
احسان وزیری
........