حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چوب انتقاد ؛ داشتن یک اسمارت فون کاملم، آرزوست!

نوشته

8 سال قبل | 72 دیدگاه | ترنجی

از عنوان پست معلوم است که قرار نیست به دنبال واژه “به به” و “چه چه” در اسمارت فون کنونی باشیم. قرار است به صورت مطلق عینک بد‌بینی بر چشم بزنیم زیرا در سالی هستیم که چنین مشکلات پیش‌امده برای اسمارت فون های کنونی کمی خنده دار است. گفته هایی که در ادامه خواهید خواند کاملا بر اساس تجربه ای است که تاکنون داشته ایم و قصد داریم چوب انتقاد خودمان را رو به روی اسمارت فون های برتر کنونی قرار دهیم . در ادامه همراه باشید.

htc-one-M9-Review-Toranji-12

اول از همه با برند اچ‌تی‌سی شروع میکنیم؛ قرار بود شاهد اسمارت فون کاملی باشیم. شرکتی که به طور کلی یک سال برای رونمایی از اسمارت فون وقت داشته است. در هر صورت ام ۹ معرفی شد. با دستگاه بسیار زیبایی رو به رو بودیم و خبر هایی که در مورد آن خوانده بودیم نشان از تکامل های خوب بود باما برای چه کاربری؟ کاربری که بازی های سنگین انجام می‌دهد؟ اینجا بود که مشکلات اولیه خود را نشان داد. مشکل از اچ‌تی‌سی نبود زیرا این هنرنمایی شرکت کوالکام است که اولین آتش خود را در دامان اچ‌تی‌سی نهاده است. دوربینی که در ام ۸ قرار گرفته بود دوربین فقط کار راه بندازی بود و نمیتواند در موافق حرفه ای یار خوبی برای ما باشد به همین دلیل منتظر بودیم تا در ام ۹ این قسمت به عنوان یک نقطه بسیار مثبت تلقی شود اما درست است که دوربین در ام ۹ بهبود زیادی داشت اما نه برای امسال! باز هم تکرار میکنیم این هنر نمایی نبود که اچ‌تی‌سی بخواهد بعد از یک سال داشته باشد. فرصت های زیادی داشت تا با استفاده تجربه بدست آورده شده در دیزایر آی دوربینی بسیار حرفه ای تر را به ارمغان بیاورد اما این کاری است که شده؛ در هر صورت برای انتخاب یک اسمارت فون کامل این گزینه را کنار زدیم. چشمان خود را به سوی سامسونگ بگیریم و ببینیم این دستگاه چه چیزی در چنته دارد.

Galaxy S6 review-toranji (31)

و سلام بر تو ای جومونگ کره؛ تو قرار است بعد از اوضاع بسیار بد شرکت سامسونگ در زمینه رونمایی از اس ۵ و سپس خبر هایی که منتشر شد به عنوان یک ناجی عمل کنی و اکنون تو دو دستگاه بسیار خوب را معرفی کرده ای؛ شاه-کاری دیگر از تو؛ ابن شاه-کار تو قرار نیست شاهکار باشد و گویا همیشه یک پای آن خواهد لنگید. چه بسیار زرنگی کردی و نسخه اج را به ما نشان دادی در غیر این صورت از همان ابتدا باید تکلیفت ایده برداری (شما نخوانید کپی) های خود را معلوم می‌کردی. در هر صورت دستگاه بسیار خوبی را روانه بازار کردی اما به چه قیمت؟ در این مطلب قرار نیست از نحوه بد بازاریابی تو صحبت بگویم زیرا خود  دستگاه تو مد نظر من است. رابط کاربری را سبک کرده ای؛ باز هم به چه قیمت؟ بله درست است اکنون سرعت رابط کاربری من بسیار زیاد شده است و واقعا هم رقبا را با چالش کشید. در زمینه سرعت بازکردن اپ ها من رقیب ندارم، قبول اما اجاره بده مجدد اپلیکیشن را باز کنم. خنده دار است زیرا با توجه به رم در نظر گرفته و این همه سبک کردن باز هم از پس مدیریت رم بر نیامده ای و این کم مشکلی نخواهد بود. صفحه نمایش تو بهترین صفحه نمایش ممکن خواهد بود اما آیا AMOLED خود را به مدت زیادی روشن گذاشته ای؟ من به تو نشان می‌دهم که چه خواهد شد.

IMG_5824

هنوز در مورد صفحه نمایش مشکلات زیادی داری و شبه متن هایی در صفحه بعد از مرور زمان دیده میشود. بله درست است که با انتخاب تصاویر پس زمینه مشکی مشکل برطرف خواهد شد اما این هنز سال ۲۰۱۵ نیست. این اشتباه تو در سال های گذشته قابل پذیرش بود اما امسال به هیچ وجه پس بهتر است به جای ارزو در فروش های میلویونی، کم تر بفروشی اما با کیفت تر بفروشی! راستی صفحه نمایش گلکسی تب اس را هم دارم:

IMG_5827

اچ تو بسیار زیبا طراحی شده است. در این شکی نداریم اما سامسونگ، وقتی قرار بود اج را تولید نمایی  به نظر خودت بهتر نبود مدل اصلی را نیز مشخص کنی؟ الان پرچمدار تو اس ۶ است؟ اگر بله به نظر ما بهتر بود در سال جاری توجهی نیز به چند ویژگی بسیار مفید از جمله مموری کارت و گواهی  IP داشته باشی تا باز هم متمایز تر جلوه کنی ولی خب برای ما ثابت شده است که تو  استاد انواع مختلف مدل ها هستی. گویا مدل پلاس پرچمدارت در راه است حداقل اج را خاص نگه می‌داشتی!

LG G4 reveiw -toranji(40)

صدای پاش می‌آید؛ الجی نیز به میدان آمد. سرسنگین اما قدرت‌مند. در سال گذشته اسمارت فون معرفی شده در کارکرد های عادی به دلیل این که به عنوان جز اولین های استفاده کننده از QHD شناخته می‌شد کمی دچار مشکلات سرعت نرم افزاری و قدرت دستگاه گردیده برای همین انتظار داشتیم این مورد با نهایت ظرافت در سال آینده که امسال باشد، جبران شود. الجی کار بسیار خوبی کرد و خود را از دامن اسنپ ۸۱۰ خارج کرد اما این خارج شدن یک اتفاق بد را در پی داشت. جی را میتوان به جرئت یکی از کامل ترین دستگاه های ممکن نام برد اما اما اما دو مورد شما را اذیت خواهد کرد که باید از گفتم کامل ترین کمی فاصله بگیریم. در کار عادی شما تفاوت خاصی را بین صفحه نمایش FHD یا QHD می‌بینید؟ آیا دیدن ویدیو در صفحه نمایش آیفون ۶ پلاس بسیار بد تر از دیدن ویدیو بر روی جی ۴ است. اگر جواب شما ” بله” است که من صحبتی ندارم اما می‌دانیم که برای شما باتری بسیار مهم تر خواهد بود. صفحه نمایش FHD اما تکنولوژی کوانتومی در نتیجه عملکرد فوق‌العاده این صفحه نمایش با مصرف کم باتری بسیار دلنواز تر بود اما اجازه دهید موردی دیگری را با هم مرور کنیم که به احتمال زیاد در کمتر وب سایت به آن اشاره شده است، معماری پردازنده دستگاه خواهد بود.

IMG_2015-07-07 22:26:55

بله! معماری ۸۰۸ با دیگر معماری پردازنده های مطرح متفاوت است. این بد نیست، خوب هم نیست زیرا هر چه باشد از داغ کردن دستگاه بسیار بهتر خواهد بود بالاخره ممکن است شما رنجی از اپلیکیشن ها را از دست بدهید. درست است که با وارد شدن به دوربین تمام موارد را از یاد خواهید بود و شاید از حال نیز بروید اما هدف ما نشان دادن ضعف هاست.

Xperia Z3 plus review-Toranji (54)

اکنون سونی نیز پا به میدان گذاشته است. زیبا ترین و شیک ترین اسمارت فون لایق توصیف این دستگاه است. ولی صبر کنید. پردازنده این دستگاه نیز همان اسنپ ۸۱۰ معروف است و باز هم ای وای که جه غوغایی به پا کرده است. سونی با خود قسم خورده است که دوربین ۲۰ مگاپیکسل را بر روی دستگاه های خود قرار دهد که شاید اگر این فسمت خود را می‌شکست کمی اوضاع بهتر میشود. در زد ۱، رد ۲ و زد ۳ شاهد گرمایی در دستگاه بودیم. این گرما تا حد بسیار زیادی طبیعی خواهد بود اما اگر شما به تنظیمات دستی دورببین وارد شوید این گرما کمی بیشتر نیز خواهد شد. کمی بشتر شدن باعث میشود که دستگاه به صورت نرم افزاری دوربین را ببندد تا به سخت افزار مشکل وارد نمی‌شود. با این تفاسیر در زد ۳ پلاس اسنپ ۸۱۰ نیز مزید بر علت شده است و با دستگاه گرمی رو به رو هستیم. اگر گرمای تولید شده در اسمارت فون با بدنه ای جز شیشه و فلز تولید شده بود شاید هیچموفع کاربر حس نمی‌کرد اما در هر صورت اگر دست شما نیز آسیب نبیند این دستگاه است که تشخیص میدهد نباید در دوربین باشید. اجازه دهید تجربه شخصی را برای شما بگویم. در تابستان هستیم و هوا داغ(از گرم گذشته) و طبیعی است که اسمارت فون شما نیز گرم شود حالا تصور کنید قصد تصویر برداری داشته باشید و با توجه به تجربه ما دوربین برای گرفتن ۱۰ تصویر حدود ۶ بار خارح شد. بسیار خوب بود که در اب اطراف می‌توانستیم دستگاه را قرار دهیم اما کمپین #یک_قطره_آب را فراموش نکتیم.  به نظر شما جرا سونی دوربینی مثلا ۱۳ یا ۱۶ را انتخاب نمی‌کند و برای دستگاه تنطیمات دستی زیادی را فراهم نمی‌آورد. جز مشکل در واحد های نرم افزاری؟ در هر صورت این نیز سیاست شرکت است!

Apple Unveils iPhone 6

در راستا شهریور ماه هستیم. باز هم موج دوم اسمارت فون های اندرویدی به بازار خواهد امد. سامسونگ که با اج پلاس و نوتش، اچ‌تی‌سی گویا قهرمانی جدید دارد، سونی قصد رونمایی از نسل بعدی زد خود، الجی نسخه حرفه ای تر از دستگاهش و همه این موارد در مقابل آیفون ! خنده دار است (از نوع تلخ) که اپل اگر خراب کند، اگر بهترین باشد و یا اگر هیچ کاری نکند باز هم یک سال صبر می‌کند و سپس اسمارت فون بعدی خود را کامل می‌کند. و جالب تر آن اگر معرفی کرد در حداقل ممکن باز هم با تمام انتقاد های وارده یک سال صبر می‌کند. خبری از نسخه پرایم نخواهد بود و غیره ….. عه! داریم تعریف می‌کنیم؛ قرارمان ایرادات برند ها بود. اپل برای قصاوت زود خواهد بود و باید تا رونمایی یک اسمارت فون از این برند صبر کنید اما آنچیزی که مسلم است وجود چند تفکر می‌تواند ضربه هایی را به این شرکت وارد کند. یکی از واضح ترین ایرادات در مورد دوربین خواهد بود و این که سال ۲۰۱۵ جای استفاده از دوربین ۸ نیست. بله درست است که از تظر بسیاری از موارد بهتر خواهد اما بد نیست با کمی بزرگنمایی بگویم این بار مگاپیکسل نیز حرف هایی برای گفتن دارد.

lumia640xl3

موردی را از دست نداده ایم؟ برند مایکروسافت. ما که هنوز اسمارت فونی را از این شرکت ندیده ایم که لقت پرچمدار را از زبان معرفی کنندگان در پی داشته باشد. اسمارت فون های ویندوزی در سطح کارایی خود بهترین کاربر را دارند اما برای رقابت با دنیای کنونی چند پله عقب ایستاده اند. تنظیمات دستی دوربین دارند اما اپلیکیشن های نهایی ندارند. این مورد به توسعه دهنده مربوط خواهد بود نه خود مایکروسافت اما سیاست کار جایی معلوم می‌شود که اپل میتواند توسعه دهندگان زیادی را در همان ابتدا علاقه مند به اپل واج کند و استوری را رقم بزند که دست کمی از استور دیگر برتد های اسمارت فون ساز نداشته باشد اما با گذشت این همه مدت هنوز هم اپلیکیشن های زیادی یا به مرحله تولید نرسیده اند یا اگر رسیده اند کامل نشده اند. در هر صورت لومیا ۶۴۰ یکی از بهترین اسمارت فون های مایکروسافت شناخته می‌شود که علاوه بر کارایی زیاد، طراحی بسیار خوبی نیز دارد.

این ایرادات از نظر ما مهم ترین  قسمت هایی بود که به چشم می‌امد اما بد نیست در نظرات ترنجی بیشتر بگردید و هستند دوستانی که در مورد دستگاه کنونی خود ایرادات بیشتری دارند. در هر صورت با هیچ اسمارت فون کاملی فعلا رو به رو نیستیم. نظر شما چیست؟ آیا این مطلب را در شهریور ماه نقض خواهیم کرد؟ یعنی اسمارت فون ها کامل خواهند شد؟ مگر میشه؟ ادامه تحلیل با شما

اشتراک در
اطلاع از
72 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Atta

عالی بود واقعا حرف دل من بود
واقعا هیچ اسمات فون کاملی وجود نداره
نمیدونم شایدم سیاست شرکت ها هست که برای سال بعد چیزی برای عرضه داشته باشند

Ehsan Toosi

این جور که کفتی حی ۴ بهترینه…

SAMSUNG 2015

“”داشتن یک اسمارت فون کاملم، آرزوست!””

زمانی آرزو بود تا اینکه با معرفی اس۶ ها، این ابر شاهکارهای تمام عیار دنیای موبایل، این آرزو برای همیشه به حقیقت پیوست. :heart: B-) :rose:

Moazez

و اینجاست که داشتن یک طرفدار واقعی از سوی سامسونگم آرزوست. آررزو بدل موندیم یک طرفدار از سامسونک ببینیم که ترول نباشه.بدترین ایرادهارو هم که همین اس۶ داشت جیگر.

im80za

ببین من خودم طرفدار سامسونگ هستم ولی اینجور نظر ها فقط باعث میشه از اون برند و طرافدارانش به مرور زمان بیشتر بدم بیاد.
همونطور که با کامنت های اقای معزز بنده فقط از سونی و طرفداراش زده میشم

MEGA08

دقیقا . کلا من طرفدار برندیم که خوب باشه . ولی به لطف جناب معزز کلا از سونی زده شدم. شورشو دراورده.
انگار سونی واسه باباشه

Moazez

خخخخ. مهم اینه که طرفداران سونی منو دوست دارن. معلومه وقتی یه سامسونگی ازمن بدش بیاد نشون دهنده اینه که چقدر کارم درسته

K.m

قصده طرفداری ندارم اما من حقیقتا مشکلی با مولتی تسکینگ پیدا نکردم هنوز.اس۶ نسخه دو سیم آپدیت ۵٫۱٫۱ هم هنوز نکردم.
خدا به خیر بگذرونه این نظر رو،امروز همه عصبانی هستن

Moazez

تمامی انتقادها کاملا بجا بود ولی بدترین ایرادهارو برند بووووق داشت.

Mahdiiii

خوشم میاد تنها ایرادی هم که z3+ داشت از طرفه کوالکام بود!
SONY
MAKE.BELIEVE

sina sharif

آقا جان قحطی پردازنده که نیست چرا از اسنپ ۸۰۸ یا حتی مدیاتک و غیره و غیره استفاده نکرد؟؟؟؟ البته قبول دارم مشکل شرکتای دیگه هم عمده بود

parsa212

معزز جان نگفتی چطور کنتراست بالاتر باعث کم شدن جزییات میشه؟!
پس چی شد لینک معتبرت؟!
با دوستان کامنت ات رو خوندیم و منفجر شدیم از خنده!
دقیقا دلیل شبیه دلیل ملانصرالدین بود !
اینجا وسطه زمینه هرکی میگه نه متر کنه!
سیکل و اخه چه به این حرفا!
🙂

Moazez

دوبار توضیح دادم نفهمیدی. توکه کلا از دنیا چیزی نفهمیدی ترجیح میدم وقتمو برای یکی که هدفش مشخصه تلف نکنم. برو همونجا که کامنت گذاشتی توضیح دادم.

alishoja1376

؟؟؟چی بوودد این؟

Alirexa_as

منم جی۴ ام ارزوست…

estive

گوشی من گلکسی اس ۶ هست، بزرگترین ایرادش اول همونه که بالا اشاره شد و دومیش اینه که اصلا خوشدست نیست و به خاطر اینکه پشتش کاملا صافه و هیچ انحنایی نداره هر لحظه ممکنه از دستتون سر بخوره

K.m

دیروز بود که تو بررسی ترنجی آخر هر تست یک گوشی از برند شیپور یه امای بزرگ ظاهر میشد،اما خوب یه عده هستن همیشه با ذره بین دنبال ایرادات گوشی های دیگه بگردن،اما با چشم غیر مسلح ایرادات برند مورد علاقه خودشون رو نمیبینن.با هیاهو نمیشه بعضی چیزا رو پنهان کرد.موفق باشید.
در ضمن آخرین کلمه ایی که تو دنیا بدم میاد ازش ترول هستش.صرفا جهت اطلاع.

ЖǷΣRÏA

خدایی اگه گرمای زد تری پلاس نبود و سنسور انگشتم داشت بی نقص ترین اسمارت فون سال میشد…. در کل هیچ اسمارت فونی به بلوغ کامل نرسیدن، هر کدوم یه مشکل جدی دارن که باعث میشه کاملِ کامل نباشن …

riofarina

بعلاوه مشکلات رابط کاربری دوربین که مثل g4 آزادی عمل داشته باشه، اتومات ۲۰ بندازه،اگه اینا بود من یکی مشتریش بودم.

parsa212

جناب صدر اخان محترم
منظور من از کم شدن اعتبار سایت این بود که نوشته شدن بعضی مهملات باعث تمسخره
شما نباید براحتی اجازه بدید هر مهملی نوشته بشه اینجا
مثلا جناب معزز نوشت که امولد باعث شدن کم شدن جزییات
این بقدری خنده داره که حتی از زبان یه کاربر هم سطح سایت رو پایین میاره
از ایشون جواب خواستیم با لینک
بقدری ادعای ایشون مسخر ه و عجیب بود که خودش هم از نفهمیده چی نوشته
پسر خوب بدست آوردن تجربه چیزی نیست که راحت در اختیارت بذارم. خودت برو تجربه بدست بیار چرا میخوای از تجربه من علم مفتی بدست بیاری؟!!!علم میگه بالا رفتن کنتراست در صفحه نمایش مساویه با کمتر شدن جزئیات که در سوپرآمولد برای جبرانش پیکسل بالا برده ساسمونگ”!!!!!
حالا جناب معزز ما چشم برزخی شما رو نداریم
اگر حرفتون مهمل نیست لطفا لینک بزارید
وگرنه ما اون رو جوک سال حساب میکنیم
.
همپین کامنتهایی واقعا سطح سایت رو عجیب پایین اورده
حداقل اش شما میتونید به اون کاربر اعلام کنید از گفتن بیشتر مهملات بپرهیزه
شبیه اینه این حرف که من الان بگم دمای خورشید ۱۷درجه است
کی گفته؟!
چشام دیده اگر باور نداری خودت برو تحقیق کن!!!!
واقعا این در سطح سایته؟!

َarsenal

در مورد عکس میتونم بگم بدیهیه که کنتراست بالاتر موجب کم شدن جزییات میشه…اما در مورد صفحه نمایش نمیدونم …اما به نظر شخصی بعید میدونم همچین تاثیری داشته باشه،و معمولا کنتراست بالا رو بعنوان مزیت میشناسن.نمیدونم بحث شما رو چه موضوعی بوده،اگه عکس بوده که فرمایششون میتونه درست باشه،اگه صفحه نمایس…نمیدونم.

Moazez

آقا یه نفر توضیح به این بده کنتراست چیه و یک نفر به این بگه وقتی رنگها بیش از حد غلیظ باشن جزئیات از بین میره. رنگ غلیظ چیه؟ همون کنتراسته..وای خدا مردم از دست یه عده که هیچی نمیدونن

master

شما حرف نزنی سنگین تری
حوصله توضیح دادن در مورد کنتراست رو ندارم و می تونی تو گوگل سرچ کنی ولی اینو بدون کنتراست نمایشگر تاثیری تو جزئیات نداره
تو اون مقایسه بین z3+ و اس ۶ هم گوشیی که جزئیات رو محو کرده بود Z3+ بود.به علاوه خیلی از رنگها رو اشتباه نشون میداد.مثلا رنگ قرمز رو صورتی نشون میداد و نارنجی رو قرمز!
“اما نکته درباره رنگ قرمز وجود دارد که باید گفت. در اکسپریا زد ۳ پلاس، رنگ قرمز گرایش زیادی به صورتی دارد و به طبع آن، نارنجی اش به قرمز. این موضوع زیاد جالب نیست و برای دقت رنگ مشکل ایجاد می کند.”
که تنها بخشی از مشکل نمایشگر Z3+ بیان شده بود!comment image
جالبه که تو اون عکس با وجود روشنایی بیشتر Z3+ زیر نور در برابر اس ۶ حرفی برای گفتن نداره! در حالیکه تنها کاربرد روشنایی بیشتر همون خوانایی بهتر زیر نور هست!

رضا (z best)

اقای مستر با احترام
شما داری یه چیزو می گی که انگار صد در صد علمی ودرسته وحرف خودت رو فقط قبول داری که این اصلا درست نیست یعنی پی سونی نارنجی رو قرمز نشون می ده این دیگه از او ن حرفاس اولا باید ببینی سونی در کدوم حالت تصویرقرارگرفته خب مسلمه وقتی داری از توی نرم افزار البوم یه عکسو نیگا می کنی وموتورهای پردازشی هم روشنن رنگا یه کم غلیط نشون داده می شن یا اگه در حالت سوپر وی واید باشه. دیگه چشمای من که دروغ نمی گه در این حد
در هر صورت دیگران هم بوق که نیستند پیشنهاد می کنم یه بار دیگه مقاسه رو ببینی
:rose:

master

دوست عزیز
اولا این جمله:
“اما نکته درباره رنگ قرمز وجود دارد که باید گفت. در اکسپریا زد ۳ پلاس، رنگ قرمز گرایش زیادی به صورتی دارد و به طبع آن، نارنجی اش به قرمز. این موضوع زیاد جالب نیست و برای دقت رنگ مشکل ایجاد می کند.”
تو نقد ترنجی بیان شده
دوما تو این صفحه:
https://toranji.ir/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%da%af%d8%b1-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d8%b3-6-%d8%a7%d8%ac-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%da%a9%d8%b3%d9%be%d8%b1%db%8c%d8%a7/
اگر کامنت بنده رو کامل بخونید متوجه می شید اشکال کار کجاست.چون به همراه عکسها توضیح کامل نوشتم
و اشاره کردم که به راند سوم و چهارم کاری ندارم و عکسهای راند دوم رو بررسی کردم
“راند دوم
در راند دوم هر دو نمایشگر در دقیق ترین حالت باز تولید رنگ هستند، اکسپریا زد ۳ پلاس در حالت عادی و گلکسی اس ۶ اج در حالت Basic, دستگاه بالا اکسپریا زد ۳ پلاس و دستگاه پایین اس ۶ اج”
اتفاقا چشم ها می تونن دروغ بگن مثال بارزش هم اتفاقی بود که برای اقای معزز افتاد(جریان عکس مقایسه ای که بین Z3 و اس ۶ گذاشته بودن و چشم های ایشون قبل از توضیحات بنده برتری رو با z3 میدونست!!! و بعد از توضیحات بنده تازه چشماشون باز شد و شروع کردن به بهانه تراشی و ….)
شما هم اول کامنت بنده رو با دقت بخون بعد تو اون مقایسه عکسهای راند دوم رو با دقت بررسی کن(اصلا فکر کن پایینی Z3+ هست و بالایی اس۶)

Moazez

خخخه. پسر خوب تپ در جایگاهی نیستی که با تحربه من در بیفتی. تو حتی دوتا گوشیرو همزمان تو دستت نگرفتی مقایسه کنی. بعد از ضایع شدن s6 توسط z3+ بدجور داری میسوزیا. و معلومه چشمها هم میتونن دروغگو باشن از اونجایی که ۹۵% کاربرها تو تست ترنجی گفتن z3+ ترکوند از اونروز داری بهانه تراشی میکنی تا خودتو گول بزنی یجور. بدم میاد امثال تو فکر میکنن بامن کل کل کنن بزرگ شدن. بالا بری پایین بیای s6 یک بازنده بود

master

اشتباه اقای parsa212 اینه که اقای معزز رو نمی شناسن و نمی دونن که ایشون عادتشونه که رو هوا حرف بزنن و اولین بارشون نیست.

Moazez

عزیزم یعنی واقعا نمیفهمی یا خودتو زدی به اون راه؟ چندبار تو عمرت مقایسه کردی که داری بمن درس میدی؟ برای بار هزارم میگم وقتی نور صفحه نمایشی زیاد باشه دوربین نمیتونه جزئیاتشو ثبت کنه وگرنه جزئیات در z3+ بخاطر LCD بودن ۱۰۰% ببشتر از s6 نباشه کمتر نیست.در ضمن غلظت رنک بیشتر در s6 و نور کمش ۱۰۰% جزئیات کمتری بنمایش میذاره اصلا شک نکن.این عکسارو نگاه کن مقایسه صفحه نمایش کل پرچمدارای امساله. بازم سامسونگ کم آورده.دیگه چندبار سامسونگ کم بیاره تا قبول کنی؟!!! خودتو گول نزن انقدر.۹۵% کاربرا تو همون پست گفتن صفحه نمایش سونی بهتره.
http://s3.picofile.com/file/8198534884/tmp_28475_Mobile_Display_Competition21_745789254.jpg

http://s3.picofile.com/file/8198535118/tmp_28475_Mobile_Display_Competition20_1024022987.jpg

master

وقتی با بزرگتر از خودت کل کل می کنی در حالیکه اطلاعات کافی نداری و می خوای بعضی چیزا رو مخفی کنی همین میشه دوست عزیز!
منبع عکس ها این نیست!؟
http://itresan.com/79705/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%B1-%DB%B6-%D9%BE%D8%B1%DA%86%D9%85%E2%80%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D9%84%E2%80%8C%D8%AC%DB%8C-g4%D8%8C-%D8%B3%D9%88.html
جالبه نه!! جالبتر این عکسه
http://itresan.com/wp-content/uploads/2015/07/Mobile-Display-Competition5.jpg
که بهترین رنگ سفید مال اس ۶ هست.
البته من این مقایسه رو زیاد قبول ندارم.چون معلوم نیست نمایشگرها رو چه حالتی بودن و عکسها یکم با زاویه گرفته شده

Moazez

خخخخ بزرگتر؟!!! عمراا به اندازه یک سوم من تجربه داشته باشی تو موبایل. تو منبع شما اولا اس۶ جلو گذاشته شده ثانیا تو همون منبع تو هم همه گفتن z3+ بهترینه. از کی تاحالا آلبالو صورتی شده و فلفل دلمه ای نارنجی؟!!! بله منم زیاد این منبع عکسش برام مثل ترنجی معتبر نبود چون همه گوشیهارو از زاویه گرفته بود. ولی در مورد رنگ سفید جوک نگو چون ترنجی خودش ثابت کرد کدوم گوشی بهترین رنگ سفیدو نمایش میده. داداش هنوز مونده s6 حتی به z3 برسه صفحه نمایشش چه برسه حالا z3+. البته هرچی دوستداری برو بخر مبارکت باشه ولی سعی نکن خودتم گول بزنی. موفق باشی.

Moazez

خداروشکر تا الان هرچی گفتم با واقعیت جور بوده و هیچ حرفم از رو هوا نبوده. گفتم اسپیکر z3 از m9 بهتره ترنجی ثابت کرد. گفتم دوربینش بهتره ترنجی ثابت کرد. تو بگو من یچیزی گفتم که با واقعیت جور نبوده من کلا میرم از ترنجی.

سینا عطایی

دوست عزیز کی گفته اسپیکر زد ۳ از ام ۹ بهتره؟ کی ترنجی همچین ادعای کذبی کرده؟

master

متاسفانه یادم نمیاد شما حتی یکبار حرف درست زده باشی!
همین کامنت بالایی شما یک نمونه از فریبکاری های شماست.چرا فقط اون دوتا عکس رو از سایت گذاشتی؟ اونهم با اپلود تو یه سایت دیگه!؟(تا منبع مشخص نباشه تا بقیه عکسها لو نرن!!!)
در مورد اسپیکر هم موضوع کاملا روشن شد و نیازی به توضیح نیست.
در مورد دوربین نظر کسانی که تو اینکار حرفه ای هستن مهمه مثل DXO که Z3+ رو پایین تر از نوت ۴ دونستن
در مورد نمایشگر هم این حرف خود ت رنجی هست:
“اما نکته درباره رنگ قرمز وجود دارد که باید گفت. در اکسپریا زد ۳ پلاس، رنگ قرمز گرایش زیادی به صورتی دارد و به طبع آن، نارنجی اش به قرمز. این موضوع زیاد جالب نیست و برای دقت رنگ مشکل ایجاد می کند.”
در مورد رفتن هم امیدوارم اینکارو نکنید وبجاش هدفتون رو تغییر بدید(هدف فعلی شما از کامنت گذاشتن ناراحت کردن دیگرانه که بارها خودتون اشاره کردین)

SAMAN_H

با وجود تمامی ایراداتی که این گوشی ها دارند یک سری ویژگی هایی دارند که باعث میشه از اون ایرادات چشم پوشی کنیم
مثلا الجی دوربین و چرمش،سامسونگ با اون پردازنده ی فوق العادش، سونی صفحه نمایش و زیبایی و اچ تی سی و اپل هم لوکس بودن
علاقه ی زیاد و تعصب هم باعث میشه این ایرادات رو نبینیم

The Rock

مطلب عالی بود.یه جورایی جی ۴ کم نقص تر از بقیه بود.ممنون

رضا (z best)

اسمارت فون کامل نداریم ونخواهیم داشت حداقل تا چند سال دیگه
بین برندهای معتبر فقط به نظر من سلیقس که انتخاب می کنه کدوم بهتره به عنوان مثال با وجود اینکه فلان سایت ها می گن صفحه نمایش سامسونگs6 بهترینه ولی من صفحه نمایش z3ونسخه پلاسش رو بهتر می بینم چون سلیقم سمت سونیه ولی اونی که سامسونگ رو دوست داره صد در صد سامسونگ رو انتخاب می کنه البته در بین برندهای معتبراین قضیه صدق می کنه
پس به نظر من سلیقه طرز نگاه وتفکر مارو نسبت به محصول مشخص می کنه امارها فقط یه شاخص کمک کننده اند از نظرمن خیلی مهم نیستند .امیدوارم به سلیقه های مختلف احترام گذاشته بشه :rose:

پست خیلی خوبی بود ممنون
ولی از اونجایی که من جی۴ رو بیشتر میپسندم، مستقیم رفت تا متنشو بخونم اما با چند غلط املایی و تایپی روبرو شدم
اگر اصلاح بشه عالی میشه

به نظرم جی۴ یه حس خاص بودن بهم میده.
و امیدوارم الجی آپدیت های خوبی برای بهبود باطریش بده :good:

مطلب جالب و مفیدی بود. من که بی صبرانه منتظر زد۵ هستم. شاید اون موقع گوشیم (Z1 Compact) رو عوض کردم!
چون واقعاً تا حالا مشکلی باهاش نداشتم.

Ari khan

اقای مخملی عزیز باهاتون کاملا موافقم به جز یه مورد اونم نبود micro sdتو اس۶ هست تو لینک زیر یه دلیل واقعا منطقی نوشته شده اگه وقت کردین یه نگاهی بکنین
http://www.sammobile.com/2015/07/07/expecting-the-galaxy-note-5-to-have-a-microsd-slot-dont/

Ari khan

مثل اینکه اقای مخملی عزیز فقط به نظر من بی توجه بودن 😥

Mehrshad.HTC

ایرادات m9 از نظر من :
۱- باتری
۲-نداشتن لرزشگیر اپتیکال و خوب نبودن دوربین در شب نسبت به رقبا

Note Family

این که هنوز هیچ اسمارت فون کاملی پا به بازار نگذاشته صحیح هست
این امر با نگاه واقع بینانه هیگاه امکان پذیر نیست چون مقیاس تکامل زاده سلیقه کمال گرای ماست و نوع کاربری که مد نظر داریم..!

اما !!! (این اما بسیار مهم هست)
اما می تونم محصولاتی به شما معرفی کنم که دارای کمترین ایرادات بنیادی هستن و مزایای استفاده از اونها تقریبآ به شما مجوز بکار بردن لغت کامل رو میدهد ..!
اینکه یک سیستم هوشمند دارای ایراداتی باشد طبیعیست اما اینکه اینکه این ایرادات چقدر تجربه کاربری شما رو مخطوش کنند جای گفتگو دارد !!!

میخوام به شما خانواده سرافراز نوت ۴ رو معرفی کنم که بعد سالها گوشی عوض کردن و جستجو، دنیایی خاص و زیبا برای من رقم زده..!
بدنه این گوشی از مواد مرغوب ساخته شده و سامسونگ راه هوشمندانه خود رو بعد گالکسی آلفا ادامه داد..!
میتوانم به جرات بگم نمایشگر این فبلت جای هیچ حرف و حدیثی رو باقی نگذاشته..! باطری این محصول در مرجع معتبر فون آرنا برترین ماندگاری رو در بین تمام نمایشگرهای QHD جهان داشته..!
من شخصآ مخالف نازکی افراطی اسمارت فونها هستم و اعتقاد دارم نازکی کمتر از ۸ میلی هیچ توجیحی ندارد

من انتقادات شدیدی به سری S سامسونگ دارم ولی سری NOTE رو فراتر از برند سامسونگ میدونم و معتقدم کل کمپانی سامسونگ یعنی چهار حرف
۱ N
۲ O
۳ T
۴ E

Ari khan

دقیقا همینطوره
بنظر من هنوزم نوت۴ یکی از کم نقص تریناست

SAMSUNG 2015

چه انتقاداتی دوست عزیزم؟ میشه بدونم؟ :rose:

SONY 1946

خدایی یکی از زیباترین و کم نقص ترین گوشی های امسال زد تری پلاس هست، همون ضد ابی و کارت حافظه تا ۱۲۸ گیگ و پشتیبانی سونی از این گوشی به دنیا می ارزه

روژان

هیچوق چیزی کامل نمیاد چون فرداش یع برند دیگ بهترشو میسازه تموم برندها نقص هایی میذارن ک محصصول بدی بتونن بفروشن … :mail:

Ari khan

دوستان یکی میشه لطف کنه اون مشکل صفحه نمایشی رو که تو متن اس۶ اشاره شده رو توضیح بدن… :rose:

Mehrshad.HTC

فک کنم منظور اینه که صفحه نمایشو زیاد روشن بزاری بعد به یه صفحه سفید نگاه کنی توش شبه متن میبینی ….مثل اینکه رو یه کاغذ محکم بنویسی بعدیش یکم علامت بیوفته ….

Note Family

البته در این میان محصولاتی هم از برندهای مختلف وجود دارند که من (دست کم با معیارهای شخصی من) نام کامل برازنده اونها..!!!

برای افرادی (مثل من) که زیاد در روز با دوربین موبایل کاری ندارند و جز موارد ضروری ترجیح میدهند از دوربین حرفه ای بهره مند شود htc وان ام۸ تقریبآ محصولی کامل و جامع هست..!
در ادامه میتونم به خانواده زد از سونی خصوصآ زد۳ اشاره کنم که با ارزش خرید بالا به جز امکانات ناقص رابط کاربری (که طرفدارن خودش رو داره) و دوربین بحث برانگیز میتونه برای چندسال تمام نیازتون رو مرتفع کنه…
در ادامه اینروزها در خانواده ال جی جی۲ و جی۳ هم تقریبآ بدون مشکلات بنیادی هستن !

اگز مثل نویسنده این مقاله دنبال نق زدن و بیخود ایراد گرفتن از هرچه که میبینید هستید بهتره یک گوشی تاشو ۵۰ دلاری بخرید
اما اگر واقع بین هستید و نیازهای خود رو خوب درک کرده اید امروز محصولات متنوعی در بازار هست که میتونه شما رو در تلفظ لغت کامل یاری کنه …

Mortiii

پست خوب و مفیدی بود دستت دردنکنه صدرا خان،بله دیگه با اون قسمت از حرفتون که گفتین اپل نسخه پرایم نداره خیلی حال کردم.

kingali3000

واقعا حرف دل منو زدی!
به نظر من کسی میخواد گوشی خوب و بدون مشکل بگیره باید z3 بگیره. z3 تنها گوشی از سری زده که مشکل داغ کردن نداره!

Moazez

Z2 هم بعد از لالی پاپ به هیچ وجه حتی ولرم هم نمیشه. من باهاش ۳۳ دقیقه فیلمبرداری کردم بعد از دوربین خارج شد. با z3 هم تونستم تا الان یک ربع فیلمبرداری کنم. خواستید اسکرین شات بذارم.

Mammad Gherghi

الان یعنی این z2 که دست منه هیتر بهش نصبه که اینقد داغ میکنه؟داااااغ میکنه پدرمو درآورده شما میگی بعد آپدیت داغ نمیشه؟

Mammad Gherghi

الان یعنی این z2 که دست منه هیتر بهش نصبه که اینقد داغ میکنه؟از وقتی آپدیت کردم مثل بخاری نفتی داااااغ میکنه پدرمو درآورده شما میگی بعد آپدیت داغ نمیشه؟

pika

چیزی که این وسط وجود داره اینه که هر کدوم از ما ب خاطر گوشی ای که دوسش داریم از ایراداتش میگذریم و ازش لذت میبریم
بازم G4 خودمونو عشقه :heart:
باتریشم امیدوارم با اندروید M بهتر شه B-)

سامان عاشق تکنولوژی»»:))

بچه ها سلام …..یه سر به گروه تکن.لوژی ما بزنید……چرندیات توش نوشته نمیشه..چون تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفته
https://telegram.me/joinchat/068d9a4b021e761596567ade26db8594

Note Family

دوست عزیزم جناب سامسونگ ۲۰۱۵ سوال کردن انتقاداتم نسبت به خانواده اس از کمپانی سامسونگ چیست..!

سامسونگ در اس۳ (که در زمان خود بی نظیر بود و یادمه ما اون زمان به عقب ماندگی اپل میخندیدیم) استارت یک تحول عظیم در دو بخش محوری یعنی نمایشگر و امکانات ناب اپلیکشنی رو زد و در موازات اون طرح خود کفایی رو با طراحی اگزینوس داشت..! البته یک سال بعد اجرایی شد !!

هم زمان بعد از گالکسی نوت، فبلت نوت ۲ با دنیایی از امکانات پا به میدان گذاشت
من معتقدم نوت ۲ یک سال و نیم از دوران خودش جلوتر بود و امکاناتی که معرفی کرد مانند عملکرد عالی قلم در هوش شناخت میزان فشار هنوز هم آرزوی کمپانیهایی مانند اپل هست !

بعد اون نوت ۳ کاملآ یک سرگردن از رقبا جلو بود
کدوم پرچمداری از کمپانیهای مطرح رم ۳ داشت؟ نوت۳ در سال ۲۰۱۳ استاندارد جدید رم ۳ رو معرفی کرد که حتی الان در نیمه دم سال ۲۰۱۵ هم استاندارد قالب بازار هست

فلسفه سری نوت برای استفاده کاربران حرفه ای و با سواد طراحی شده در حالی که سری اس هدفی رو دنبال نمیکنه و فقط به فکر پول در آوردنه
سری نوت برای افرادیست که در سر افکار نوین و بکر دارن و یک قلم هوشمند دیجیتال تمام چیزیست که شما برای ترسیم طرح و پیاده کردن اون از فکر به کاغذ (نمایشگر) نیاز دارید
اما سری اس چی؟ براستی چه کاری با سری اس میشه کرد که یک گوشی ۱۰۰ دلاری نتونه بکنه؟ این بی هدفی به نظر من سری اس رو به انحطاط برد

سامسونگ همیشه دقت خاصی در طراحی اجزای سری نوت کرده و شما اگر کیفیت نوت۳ که یک سال !!!! از اس۵ قدیمی تره رو مورد مقایسه قرار بدید متوجه میشید

در واقع انتقادات من بیشتر متوجه سیاستهای سامسونگ هست برای سریS

یکی از اینها تاریخ عرضه این دو محصول هست
در بهترین حالت این دو پرچمدار باید دقیقآ همزمان وارد بازار بشن
با یک اندروید و یک نوع تاچویز چون هردو پرچمدارن فقط فلسفه کاربریشون فرق داره !
در داقع سری اس همیشه فرزند لوس سامسونگ بوده در حالی که سری نوت فرزنده تحصیل کرده و کار درست که همواره بهش بی مهری شده

سامسونگ الان مرتهاست یک تبلت ۸ اینچی نوت نداده بیرون در حالی فرت و فرت داره تب اس میده … من خودم تب اس ۸٫۴ دارم و خیلی راضیم اما چرا نباید یک تبلت جدید نوت وارد بازار بشه همه که پول نوت پرو رو ندارن…
تازه اونم قدیمی هست …

یکیموضوع دیگه شخصیت سری نوت هست که حتی احترام دشمنان سامسونگ رو موجب شده
دیگه طرف خیلی هم از سامسونگ بدش بیاد نمی تونه از نوت ایراد بگیره چون خودش رو ضایع کرده
نوت از اول هدف داشت فبلت بود – قلم داشت – فلسه کاربرای مشخص و هدفمند داشت – ویژگیهای نرم افزاری و سخت افزاری مشخص داشت …
ولی سری اس چی؟ چه هدفی و استراتژی داشت؟

سامسونگ در اس۶ مهمترین شناسه خودش یعنی رابط پر از امکانات رو با سبک کردن و خالی کردن اپلیکشن مخطوش کرد
هنر اون نیست گوشی با رابط کاربری خالی و بدون امکانات روون باشه مهم اینه مثل نوت ۳ و ۴ سیستم سرشار از امکانات باشه در عین حال روون هم باشه ..!!
وگرنه همه میتونن مثل سونی یک رابط کاربری مثل قبرستون بسازن و گوشی روون هم باشه … خوب به چه درد میخوره؟ منم اگر یک لانچر سیاه و سفید نصب کنم و اپ هارو حذف کنم گوشیم اس۲ هم باشه روون میشه !!

خیلی مسائل دیگه هست که بعلت طولانی شدن نمیتونم بگم …
سامسونگ همیشه پرچمدار اصلیش رو سری اس معرفی کرده و نوت رو به حاشیه رونده در حالی که نوت بوده که آبروی کمپانی رو خریده …!

Note Family

عذر میخوام

یک مورد دیگه که نشان از ارزش قیمت سری نوت داره نوسان در نمودار قیمت هست

سری نوت به نسبت دارای افت کمتریست، بخاطر اینه که مصرف کننده هم به ارزش سری نوت پی برده !

الان نوت ۳ قیمتش از گالکسی اس۵ که ۱ سال جدیدتره بیشتره !
نوت۲ حدودآ قیمتش برابر با اس۴ هست (اطلاع دقیق ندارم)

خیلی موارد دیگه هست که نمایانگر ارزش بیشتر گروه نوت هست !

md4956

ایراد مشترک همه ی گوشی های ساخته شده از اول تا آخر :
باتری !
همین و بس .. اگه فقط همین یکی به نحو احسن رفع بشه، من به شخصه انتقاد مهمی از گوشی ها نخواهم داشت.

Note Family

اتفاقٱ بر عکس دیگر کاربران من معتقدم کمپانی سامسونگ با نهادینه کردن قابلیت فست شارزینگ تقریبٱ بطور کامل بحران باطری رو حل کرد

ببین
گاالکسی اس ۶ و نوت ۴ میتونن با فعال کردن پاور سیوینگ و گزینه فست شارژینگ باهم تا یک ساعت تقریبٱ شارژ رو فول کنن (حالا یخرده کمتر یا بیشتر)
در پرفشار ترین حالت اس ۶ رو نمی دونم (چون ندارم) ولی نوت ۴ دیگه تمام وقت روشن باشه دوازده ساعت دووم میاره…

خوب به نظر شما این رفع کننده تمام نیازهای کاربران نیست؟

واقعٱ سامسونگ همیشه در نو ٱوریهای سخت افزاری کاربردی طلایه دار بوده و هست

Mehrshad.HTC

نخیر فست شارژینگ هیچ وقت جای شارژ داشتن دراز مدت رو پر نمیکنه ….
۱- نیاز همیشگی به پریز برق
۲- هر باتری عمر داره معمولا میگن چند هزار بار شارژ میشه اینا باتری های جدیدم که غیر قابل تعویض اکثرشون

arlvlan

سلام
آقایون داداشام خانوما…
بنده یک اپلی پروپاقرص بودم اما ایفون خستم کرد همه چیش تکراری شده بود دادمش آبجیم نوت۴ گرفتم
انصافا هیچ گوش ای مث نوت۴ روون و پرقابلیت نیست از هر طرفش یه قابلیت میزنه بیرون قلم Spen به کل اینایی که نام بردید می ارزه
فقط نوت۴ بخرید اونم مدل ۹۱۰C
عزت زیاد

NASSER MPA

داشتن یک اسمارت فون کاملم، آرزوست! 🙁

nima moradi

حالا تصویر شما هر چقدر کیفیت هم داشته باشه وقتی شما چیزی رو نمی بینید چه فایده ای داره
در ضمن زد ۳ پلاس نویز منطقی داشت با این ایزو و باید لرزشگیر رو هم فعال میکردید.
در کل سونی یک سر و گردن بالاتر بود
در کل بازم این نظر منه

emimob

امسال سال شکست تمام پرچمدار ها بود
دلایلش :
آقای مخملی درسته شما آیفون دوست شدیدی هستید اما از ios بگیم
آیفون ۶ انقدر گند زد که اپل ۱۰ تا آپدیت نرم افزاری چند نوع توضیح مختلف و… ارایه داد ( هر چند از پرچمدارای امسال خیلی زودتر اومد ) ولی درخشش ۵ کجا و ۶ کجا ؟
حالا اندروید :
۱٫ وجود سی پی یو اسنپ ۸۱۰
۲٫نبود خلاقیت و طراحی جدید(مخصوصا تو m9)
۳٫همینطور داشتن کمبود و ضعف های غیر قابل باور روی هر دستگاه (مثلا مدیریت رم سامسونگ)
۴٫و باطری و باطری مصرف باطری !
۵ توجه به سود و عدم توجه به رضایت مشتری

emimob

فروش ۱۰۰% ملاکی واسه بهتر بودن نیست
فاکتور های زیاد دیگه ای هست
ولی من تاکیدم رو عدم رضایت مشتری هست ما یه قطره از این دریا اینو میشه قبول کرد که امسال سال رضایت مشتری نبود !

SAMSUNG 2015

در جواب به دوست عزیزم آقای Note Family :

کلیات گفته ی شما مورد تایید بنده هست اما لازم به ذکر هست که در چند بخش اساسا نکاتی در مورد سیاست بخش موبایل شرکت خدمتتون عرض کنم که در بعد مبتنی بر توضیح این سیاست پاسخ سوال هایی که براتون نامفهوم بوده رو بدم.

اصولا فلسفه ی عرضه ی دو محصول در دو بازه ی جداگانه در بازار ریشه در نیاز بازار داره. نه فقط سامسونگ، بلکه اصولا هر کمپانی که بخواد در یک بازار بسیار بزرگ و پر رقابت مانند بازار موبایل به رقابت بپردازه نیاز به این داره که در اول به واسطه ی بازاریابی گسترده و کاملا مطابق با اصول و سنجش دقیق ، رفتار و تعامل کاربران با محصولات اون بازار به خصوص رو مورد ارزیابی قرار بده و در بعد با بررسی روش ها و فناوریهای موجود بخش مهمی از تعامل کاربران با محصول (برای مثال محصول موبایلی) رو توسعه بده که طبیعتا تمامی این ها فرآیند و زمان و هزینه ی بسیاری داره… این بازاریابی و توسعه باید بر محوریت شناخت کلی و جزیی یک نیاز و در بعد شناخت رفتار و سلایق و نیاز کاربران یک منطقه یا کشور به انجام برسه.

فلسفه و سیاست همیشگی سامسونگ در عرضه ی محصولاتش دقیقا بر اساس آنچه که در بالاتر توضیح دادم هست و طبیعتا هر محصولی که عرضه میکنه مبتنی بر همین سیاست هست.

یکی از اصلی ترین محصولات سامسونگ که نقش مهمی در شناخت بخش اعظمی از نیاز کاربران و تشخیص کامل میل و سلیقشون از انتظاراتشون از یک موبایل داره ، سری اس هست .

سری اس دو نقش بسیار اساسی در پیشبرد استراتژی های سامسونگ بازی میکنه :

یک : همونطور که در بالا گفتم شناخت بخش اعظمی از نیاز کاربران و تشخیص کامل میل و سلیقشون از انتظاراتشون از یک موبایل.

دو : در ادامه ی مورد یک ، مبتنی بر این شناخت کامل نیاز و نحوه ی تعامل و سلیقه ی بازار و در بعد انتظاراتی که بر اساس موارد ذکر شده از یک محصول موبایلی داره، توسعه ی بیشتر محصولاتی با فاکتورها و قیمت ها و ویژگی های متعدد سخت افزاری و نرم افزاری و ظاهری مختلف در نقاط متعدد بازارهای موبایل دنیا.

با این مقدمه حال به پاسخ به سوالات شما میپردازم :

یکی از سوالات شما این بود که هدف از تولید سری است چی هست؟

خب در اینجا لازمه که به مقدمه ای که توضیح دادم نگاهی بندازید.

هدف از تولید سری اس اساسا شناخت کلی نیاز بازار در سلیقه، نحوه ی تعامل و در نهایت انتظارات کاربران از یک گوشی هوشمند هست.

برای مثال در جریان توسعه ی اس۳ سامسونگ نیاز کلی بازار در سلیقه، نحوه ی تعامل و در نهایت انتظاراتش از یک گوشی هوشمند رو در ارایه ی راهکاریی میدونست که بتونه در تسهیل انجام کارهای روزمره کاربران و ممبعد هر چه هوشمند کردن تلفن های همراه نقش بسیار موثری ایفا کنه که بر این اساس مجموعه ای از اپلیکیشن های بسیار پیشرفته و هوشنمد رو در اس۳ معرفی کرد.

در اس۴ به اعتقاد سامسونگ هنوز نیاز بازار در سلیقه، نحوه ی تعامل و انتظاراتش از یک تلفن هوشمند مانند اس۳ بود (فروش بسیار موفقیت آمیزش این رو کامل تایید میکرد) و سامسونگ توسعه ی راهکارهایی که بتونه مانند اس۳ در تسهیل انجام کارهای روزمره کاربران و هر چه هوشمند کردن تلفن های همراه نقش بسیار موثری ایفا کنه رو ادامه داد و قابلیتهای بیشتری رو با همین سیاست معرفی کرد.

در اس۵ هم به همین ترتیب نیاز بازار مانند سیاستهایی که در اس۴ و اس۳ در پیش گرفته شده بود برطرف میشد و سامسونگ قابلیتهایی بیشتری رو مبتنی بر همین سیاست توسعه داد (برای اولین بار سامسونگ نگاهی کامل تر به دنیای ورزش و سلامت هم داشت و اپلیکیشن S Health رو با قابلیت سخت افزاری ضربان قلب معرفی کرد که سیاست جدید شرکت در ارایه ی راهکارهای سلامتی بود که در بعد با قابلیتهایی که تعامل کاربران با گوشی هوشمند رو در بخش های مهمی تسهیل و ارتقا بده ترکیب شد.. برای مثال سنسور ضربان قلب در اس۵ که فقط برای سنجش ضربان قلب بود اما در نوت۴ میشد باهاش سلفی هم گرفت و فرآیند سلفی گرفتن رو خیلی راحت تر کرد که در اس۶ این مورد ارتقای بیشتری هم پیدا کرد و میشد باهاش کارهای بیشتری رو هم انجام داد و فرآیند انجام کارهای بیشتری رو خیلی راحت تر کرد)

در اس۶ اما این بار دیگه نیاز بازار فرق کرد و نیاز بازار در سلیقه، نحوه ی تعامل و در نهایت انتظارات کاربران از یک گوشی هوشمند ، دیگه مانند اس۳ و اس۴ و اس۵ برطرف نمیشد.
اینجا کاربران بیشتر از اینکه به مجموعه ای از راهکاریی که تعامل با گوشی هوشمند رو در بخش های مختلف ارتقا بده و حس صرفا یک گوشی هوشمند بودن رو بهشون بده که کارهای خیلی متفاوت و جالب توجه ای رو به نسبت رقبا انجام میده ، نیاز به یک تلفن هوشمند با طراحی و کیفیت ساخت عالی داشتن و در بعد نرم افزاری که این بار در جهت کارآمد بودن باعث سنگین شدن رابط کاربری بشه (رابط کاربری سامسونگ در اس۶ ها با وجود حذف شدن برخی موارد در جهت سبک شدن که در ادامه توضیح میدم چه مواردی هست ، اما هنوز بسیار غنی هستن و از این نظر رابط کاربری سامسونگ به هیچ عنوان با رابط های رقبا مانند اچ تی سی و سونی قابل مقایسه نیست) نه در جهت وجود راهکارهایی که صرفا کارهای خیلی متفاوت و جالب توجه ای رو به نسبت رقبا انجام بده (به این قابلیتها انتقادات زیادی شده بود. تعدادی از اون ها که در اس۴ بود چندان جنبه ی کارآمدی نداشتن و ازشون با نام قابلیتهای تبلیغاتی یاد میشد که شارژ باتری رو هم مصرف زیادی میکردن)
این تغییر نیاز بازار (ساخت محصولاتی که این بار به جای اولویت قرار دادن امکانات نرم افزاری فراوان و متنوع که کم و بیش اکثریتشون هم میتونه جنبه ی تبلیغاتی و ناکارآمدی رو داشته باشن و جز ناکارآمد کردن رابط کاربری در بعضی از مواقع مزیت چندان دیگه ای رو برای کاربر به همراه ندارن ، و در بعد توجه بسیار به وجود سخت افزاری بسیار قدرتمند که شامل دوربین _ چیپست و موارد دیگه میشه ، در نهایت به عامل طراحی و کیفیت ساخت توجه بشه ، این بار در اولویت به طراحی و کیفیت ساخت و زیبایی دستگاه توجه بشه و در بعد ادامه ی روند وجود رابط کابری بسیار متنوع از کارکردهای نرم افزاری مختلف که این بار به جای سنگین شدن در جهت وجود نرم افزارهایی اکثرا ناکارآمد و کم کاربرد در جهت وجود کارکردهای نرم افزاری کارآمد سنگین میشه و در بعد همچنان توجهی بسیار به سخت افزاری بسیار قدرتمند از هر لحاظ و مهندسی بسیار خوب اون ها میشه) که از نوت۴ شروع شد (سنسورایی که در نوت ۴ و در اصل از اس۵ به بعد حذف شد یدونه سنسور گسچره برای حدس حرکات دست کاربر یدونه سنسور دما و رطوبت محیط .
اولی که سوای کاربردی نبودن برای اکثریت بابت مصرف باتری از محصولات سامسونگ حذف شد ….
دومی و سومی هم باز بدلیل کاربردی نبودن برای اکثریت از محصولات سامسونگ حذف شدن …
کما اینکه پورت usb 3 بهمین دلیل از محصولات سامسونگ حذف شد …
تمام این موارد از اس ۵ به بعد حذف شدن .
در برابرش سنسوهای بیشتر و کاربردی تری به محصولات سامسونگ اضافه شد ….
سنسور اثر انگشت … سنسور uv … سنسور اینفرارد محیطی …. سنسور ضربان قلب … سنسور اندازه گیری اکسیژن خون با همون spo2 و غیره) در اس۶ به اوج خودش رسید.

سوال بعدی شما این بود که چرا هر دو سری نوت و اس با هم معرفی نمیشن چرا که هر دو پرچمدار هستن و تنها کاراییشون با هم فرق میکنه ؟

پاسخ این سوال رو باید در بازاریابی متفاوت سری اس و نوت جستجو کرد.
همونطور که گفتم سری اس میاد تا شناخت کلی نیاز بازار رو پیدا کنه و بر اساس اون تلفن هوشمندی رو سامسونگ ارایه بده که مطابق با نیاز بازار و موارد مربوطه ی دیگه ای که در بالاتر گفتم باشه.
وقتی که سری اس عرضه ی جهانی میشه و مورد استفاده ی عموم قرار میگیره بخش هایی مورد انتقاد قرار میگیره و بخش هایی هم مورد تحسین. سامسونگ تک تک این انتقادها رو از طریق نظرسنجی ها، پرس و جو از مشتریانش در تمامی نمایندگیهاش در سرتاسر جهان، صفحات رسمیش در شبکه های اجتماعی و… جمع آوری میکنه و مطابق با اون پرچمدار نسل بعد رو میسازه. اما نکته ی اصلی که شما بهش توجه نکردی اینجاست که پرچمدار بعدی سری اس نیست، بلکه محصولی هست که بر اساس توجه سامسونگ به انتقاداتی که بر سری اس که در ۶ ماهه ی اول سال معرفی میشه شده ، تکامل یافته ی سری اس هست که با قابلیتهایی کاملا متفاوت از این سری از نظر کارایی که در گروه فبلت ها جای داره معرفی میشه که اون محصول سری نوت هست. در حقیقت سری نوت فقط نباید نسل جدید این خانواده باشه بلکه مطابق با معنی خلاصه شده ی این مفهوم ، فبلت (گوشی + تبلت) سری نوت باید هم پرچمدار جدیدی از سری اس که در کلاس گوشی های هوشمند جای دارن باشه (ارتقا یافته ای بر اساس انتقاداتی که به سری اس شده، در تمامی زمینه ها اما با همون شالوده ی نرم افزاری و سخت افزاری که در سری اس معرفی شده) هم پرچمدار نسل قبلی این خانواده (ارتقا یافته ای بر اساس انتقاداتی که به نسل قبلی سری نوت شده در تمامی زمینه ها به علاوه ی معرفی کارایی های جدید و خلاقانه) .
سری نوت و اس به علت تفاوت کارایی با یکدیگه هیچ ضربه ای به فروش یکدیگه وارد نمیکنن.

علاوه بر این یکی از عللهای معرفی سری نوت هم توجه سامسونگ به نیاز جزیی مشتریان هست (نیاز کلی عموم کاربران موبایل با یک تلفن هوشمند پیشرفته کاملا برطرف میشه اما بخش دیگه ی از کاربران موبایل هم هستن که گجتی قراتر از یک تلفن هوشمند میخوان که اون گجت سری نوت هست… نیاز و سلیقه ی این دسته هر روز در حال گسترشه)

لازم به ذکر هست که کارایی فبلت ها اساسا تفاوتی با تبلت ها نداره.

سوال بعدی شما این بود که با سری اس چه کاری میشه کرد که با یک گوشی ۱۰۰ دلاری نمیشه کرد.

پاسخ بسیار ساده هست دوست عزیزم.

کافیه اس۶ رو با یک تلفن هوشمند صد دلاری مثلا از همین سامسونگ مقایسه کنی.
با اس۶ میتونی در نور کم عکسهای خیلی خوبی بگیری ، میتونی سلفی واید ۱۲۰ درجه بگیری ، میتونی گوشیت رو وایرلس شارژ کنی ، میتونی با ده دقیقه شارژ کردن دستگاهت تا ۴ ساعت کارایی به گوشیت بیاری ، میتونی فیلمهایی با وضوح بسیار بالای رو ببینی که چنان جزییات چشمگیری رو نشون میده که در یک گوشی صد دلاری که سهله ، در هیچ دستگاه دیگه ای هم نمیتونی ببینی ، میتونی به کمک لرزشگیر اپتیکال پیشرفته هوشمند فیلمهای بسیار پایداری رو ثبت کنی، میتونی بازیهای گرافیکی بسیار سطح بالایی رو به بهترین شکل به اجرا در بیاری ، میتونی به کمک حافظه ی UFS 2.0 دستگاه رو با سرعت بارگذاری بسیار بالایی روشن کنی ، میتونی به کمک حافظه ی رم LPDDR4 بالاترین سرعت پردازشی رو در پردازش های اپلیکیشن ها داشته باشی ، میتونی از سنسور اثر انگشت بسیار پرسرعت و دقیق با کارایی های مختلف و پیشرفته استفاده کنی ، میتونی از پلتفرم امنیتی Knox استفاده کنی و خیلی کارهای دیگه.

و موضوع مطرح شده ی دیگر شما که لازم به پاسخ هست :

ارزش قیمت سری نوت به نسبت سری اس بیشتر هست و افت قیمت کمتر هم داره.
علت این مورد در خواست سرسام آور بازار فروش موبایل جهانی از سری اس سامسونگ به نسبت سری نوت هست. فروش سری اس بسیار بسیار بیشتر از سری نوت هست چرا که سری اس عموم سلیقه ی کاربران موبایل رو در بر میگیره اما سری نوت تنها بخشی از اون رو که همین مورد در افت قیمت محصول تاثیر بسزایی داره.
بر خلاف گفته ی شما این کوچکترین علتی در فهمیدن عموم به ارزش بیشتر سری نوت به نسبت سری اس نداره چرا که اگر داشت سری اس پر فروشترین گوشی هوشمند تاریخ نمیشد (اس۴ با فروش ۸۰ میلیون دستگاه در یک سال!)

موردی بعدی که لازم به پاسخ هست :

(سامسونگ همیشه دقت خاصی در طراحی اجزای سری نوت کرده و شما اگر کیفیت نوت۳ که یک سال !!!! از اس۵ قدیمی تره رو مورد مقایسه قرار بدید متوجه میشید)

تفاوت کیفیت ساختی وجود نداره. کیفیت ساخت هر دو دستگاه خوب هست. شاید از نظر زیبایی شناسی منظور شما باشه اما از نظر کیفیت ساخت نه من بلکه خیلی های دیگه اینگونه فکر نمیکنن.
این مهم در رابطه با دقت در طراحی اجزای دستگاه هم صدق میکنه.

و مورد آخر که لازم به پاسخ هست :

(سامسونگ الان مرتهاست یک تبلت ۸ اینچی نوت نداده بیرون در حالی فرت و فرت داره تب اس میده … من خودم تب اس ۸٫۴ دارم و خیلی راضیم اما چرا نباید یک تبلت جدید نوت وارد بازار بشه همه که پول نوت پرو رو ندارن…)

نسل جدید تبلت های ارزان قیمت سری نوت با دو سایز مختلف و نسبت تصویر ۴ به ۳ همراه با قلم محبوب S-pen و اکثر قابلیتهای کارآمد و دوست داشتنیش عرضه شده : GALAXY Tab A

https://www.youtube.com/watch?v=4cdjomTmhLs

Mohammad FA

هر گوشی مزایا ومعایب خودشو داره مثلا آیفون فقط به خاطر آرمِ سیبش قیمتش رفته بالا وبیشتر جنبه پوز دادن داره تا کارایی واگرنه قیمت واقعیش خیلی کمتره
سونی تو زیبایی سنگ تموم میذاره وبدجور به دل میشینه فقط رابط کاربریش یه خورده ضعیفه که البته کم کم داره حل میشه
سامسونگ زیبایی آنچنانی نداره ولی رابطه کاربریش عالیه
اچ تی سی زیباییش و رابطه کاربریش بد نیس ولی باتریش رو مُخه
و…
پس نمیشه گفت من بهترین گوشی رو دارم :unsure:

hamedfunnyboy

واقعا مطلب خوبی بود.حرف دل خیلی ها مثل خودم بود.همشون تو یه زمینه هایی ضعف دارن که فقط به ضرر مصرف کنندس.
خیلی خوشم میاد که خودتون این مقاله هارو که چنتاشون قشنگ حرف و دغدغه خودم بود رو مینویسید که مشابهش جایی نیست.به این کارتون با قدرت ادامه بدید. :good:

SHREK

😧😧

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....