حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چه بر سر ویندوز ۱۰ موبایل می‌آید؟

حتی اگر بازار سیستم عامل ویندوزفون به زیر یک درصد رسیده باشد، باز شرکت مایکروسافت درصدد است تا سیستم عامل ویندوز ۱۰ موبایل را توسعه بدهد اما خبر اصلی این نیست.

مجموعه گوشی‌های موسوم به لومیا هم نفس‌های آخر خود را کشید و از جان گذشت. حالا چه می‌شود؟ لومیا سخت‌افزاری بود که مُرد اما ویندوز ۱۰ موبایل که هنوز زنده است! ویندوز ۱۰ موبایل حالا تا دلش بخواهد تولید کننده تجهیزات اصلی دارد. سوای از لومیا، چندین گوشی هوشمند یافت می‌شود که با ویندوز ۱۰ کار می‌کنند. از جمله آنها می‌توان از گوشی‌های HP Elite X3، Alcatel Idol 4S و بی‌شمار گوشی‌هایی که در آینده پا به عرصه وجود می‌گذارند نام برد. خدا را چه دیده‌اید!؟

خبر اصلی این است که مایکروسافت اعلام کرده دیگر مسؤول اصلی به روزرسانی ویندوز ۱۰ موبایل نیست. اشکالی ندارد، اما سازنده آن که هستند! حالا نمی‌خواهند خود را مسؤول به روزرسانی گوشی‌های مجهز به ویندوز ۱۰ بدانند بحث دیگری است. تازه بد نیست مایکروسافتی‌ها بدانند که فقط آنها می‌توانند تجهیزات اصلی این سیستم عامل را به روزرسانی کننده و نه همه.

با ویندوز ۱۰ موبایل، از مایکروسافت به مثابه عامل خدمات‌رسان انتظار می‌رود که همه دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ را در آن واحد به روزرسانی کند. منتها انتشار به روزرسانی بزرگ و اصلی را برای مدت محدودی مثلا یکی ـ دو هفته می‌تواند به تعویق بیندازد. با همه اینها، به روزرسانی‌ها در نهایت باید برای همه گوشی‌ها ارایه شود و همین خوب است!

همچنین چندین و چند دستگاه هست که با ویندوز ۱۰ موبایل کار می‌کنند ولی به تبع شرایط نامساعدی که در بازار دامنگیرشان شده حال و روز خوشایندی ندارند. پاره‌ای از این گوشی‌ها حالا دیگر حتی پشتیبانی و حکایت برنامه ویندوز اینسایدر هم شامل حال‌شان نمی‌شود. این وضعیت خوبی نیست. نویسنده در این مجال سر آن ندارد تا نامی را بر زبان بیاورد منتها گوشی‌های Idol 4S ساخت شرکت آلکاتل و Elite x3 ساخت اچ پی عجالتا بهترین گوشی‌های ویندوز ۱۰ موجود در بازار هستند.

حال به این نتیجه می‌رسیم که مایکروسافت همچنان بر آن است تا به ساخت سیستم عامل ویندوز ۱۰ موبایل ادامه بدهد. چه دلیلی بر انجام چنین کاری دارند؟ جواب هم‌اکنون در برابر دیدگان ما است. بی‌شک راه‌کار و تدبیر بزرگی در پس پشت این تصمیم نهفته است. آیا مایکروسافت  در پی عرضه سرفیس فون است؟ آیا می‌خواهد تا دوباره ساخت لومیا را از سال آینده از سر بگیرد؟ همه آن چه که اکنون از دست ما ساخته است این است که از تازه‌‌ترین بیلد ویندوز اینسایدر لذت ببریم و در انتظار بنشینیم تا ببینیم که چه پیش می‌آید!

شما فکر می‌کنید که ویندوز ۱۰ موبایل چه آینده‌ای در پیش رو دارد؟

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.windowslatest.com/2016/11/05/controversy-whats-happening-windows-10-mobile/”]windowslatest[/button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
riofarina

نویسنده منتظر یه معجزه هست.
از بیانش میشه فهمید که کاملا نامید شده ولی از اونجایی که تو فیلما آخرین لحظه یه اتفاق خوب(معجزه)میافته و از طرفی این فیلما تاثیر زیادی رو زندگی ما گذاشته،منتظر یه همچین اتفاقی هست.
با وجود ios چرا باید آندروید گرفت ؟دلایل زیادی هست مثل تنوع بیشتر و …
حالا با وجود ios و آندروید چرا باید ویندوز گرفت؟

riofarina

با منطق من جور در نمیاد.
نمیتونم درک کنم چرا باید کسی خودش و با ویندوز ۱۰ موبایل آزار بده، من تجربش کردم هر روز صد ها بار خودمو لعنت میکردم که چرا خریدمش؟
البته اونموقع اول راه بود و فکر میکردم امروز فردا همه چی درست میشه،بعد یمدت به این نتیجه رسیدم که دارم خودمو قول میزنم و هر روز دارم عذاب میکشم، خودمو از دستش خلاص کردم.
خلاصه اینکه وقتی یه گوشی نهایت برای دوسال هست یک کاربر تا کی باید صبر کنه تا بتونه از گوشیش لذت ببره.
در یک کلام خرید ویندوز موبایل ۱۰ یعنی خودآزاری.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار