حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چرا روش های روت و نصب ریکاوری برای پیکسل‌ها بیش از حد معمول طول کشیده است؟

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | آموزش و راهنمایی

بسیاری از افرادی که گوشی های عرضه شده توسط گوگل(نکسوس های قدیم و پیکسل های جدید) را خریداری می کنند ، قصد دارند تا با روت کردن گوشی و نصب ریکاوری از حداکثر توانایی دستگاه خود استفاده کنند. اما به نظر می رسد که دستگاه های جدید گوگل راه مشکل تری را برای روت شدن طی خواهند کرد.

در گذشته،روش های روت برخی از گوشی های نکسوس(مانند نکسوس ۶P) حتی قبل از عرضه گوشی به بازار آماده می شد. پیکسل های جدید گوگل از نظر نرم افزاری تقریبا شبیه نکسوس های قبلی هستند،پس چرا حتی یک هفته بعد از عرضه این گوشی ها به بازار حتی یک روش روت و نصب ریکاوری برای این گوشی ها عرضه نشده است؟

اعضای تیم TWRP (ریکاوری معروف اندروید) جواب مناسبی برای این سوال دارند، اما ممکن است جواب این سوال را دوست نداشته باشید.اخیرا یکی از توسعه دهندگان TWRP به نام ٍ Ethan Yonker  که به نام Dee’s_Troy نیز معرف است تصویری را منتشر کرده است که در آن ریکاوری TWRP بر روی گوشی پیکسل نصب شده است اما بلافاصله بعد از آن ۲ دلیل را مطرح کرده است که چرا این ریکاوری به این زودی برای استفاده عمومی این گوشی ها آماده نخواهد شد.

۶۳۶۱۳۰۷۱۳۰۴۸۹۳۶۱۶۵

 

بر اساس پست این توسعه دهنده در گوگل پلاس، Yonker  توضیح داده است که این مشکل به دلیل وجود کدگذاری فایل به فایل در گوشی ها پیکسل و سیستم دوگانه پارتیشن بندی در اندروید نوگت است.

اگر TWRP نتواند فایل های موجود در حافظه پیکسل را رمزگشایی کند  ، برای فلش هر فایل زیپ لازم است زمانی که در ریکاوری هستید فایل خود را از طریق ADB  سایدلود کنید که این کار آسان نیست و برای بسیاری مشکل ساز خواهد بود.اما حتی اگر فایل خود را به این طریق فلش بزنید از آنجایی که هدف بیشر فایل های زیپ تغییرات در پارتیشن سیستم است به مشکل اساسی دیگری برخواهید خورد که سیستم دوگانه پارتیشن بندی است.

در نتیجه ، گرچه Yonker  توانسته این ریکاوری را بر روی پیکسل نصب کند اما برای عرضه عمومی این ریکاوری هنوز کار های دیگری لازم است.

این مورد را نیز به یاد داشته باشید که حتی اگر ریکاوری نیز به درستی کار کند مشکل دیگری در انتظار ماست:روش روت. در حالت عادی شما می توانید به آسانی ریکاوری TWRP  را نصب کنید،سپس یک با فلش کردن یک فایل به دسترسی روت برسید که به خاطر سیستم دوگانه پارتیشن بندی این کار ممکن به نظر نمی رسد.

مگر اینکه کسی مانند Chainfire (توسعه دهنده معروف اندروید) روش مبتکرانه ای را برای روت این گوشی ها بدون نیاز به ریکاوری پیدا کند. کاری از دست ما بر نمی آید جز اینکه منتظر بمانیم تا توسعه دهندگان TWRP مشکل کدگذاری فایل ها و سیستم دوگانه پارتیشن بندی را  حل کنند.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://android.wonderhowto.com/news/why-pixel-root-custom-recovery-methods-are-taking-longer-than-usual-0174611/”]android.wonderhowto.com[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیر شایگان اصل