حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پتنت دیگری از گوشی تاشوی سامسونگ منتشر شد

چنان به نظر می‌آید که روز به روز بر حجم و ضخامت طرح تلفن تاشوی سامسونگ افزوده می‌شود چراکه پتنت جالبی از این گوشی در فضای اینترنت منتشر شده که طراحی کاملا جدیدی از آن به نشان می‌دهد با صفحه نمایش قابل خم شدن و دوربینی که انگار ماژولار و جداشدنی است.

این پتنت تکه دیگری از پازلی است که اکنون سه سال از تلاش برای کامل شدن آن می‌گذرد. سامسونگ، این غول کره‌ای، در سال ۲۰۱۴ تا آستانه ارایه این گوشی به بازار پیش رفت اما در چند ماه اخیر بود که به چشم خودمان دیدم که سیل پتنت‌ها و رندرهای مفهومی این گوشی هجوم آوردند.

gsmarena_006

همه چیز در نظر گرفته شده است و سامسونگ ممکن است خیلی خوب به قول خود عمل کند و چنین دستگاه‌هایی که مربوط به آینده‌اند را در سال ۲۰۱۷ روانه بازار کند چون طرح جدید و به نوعی فرازمینی این گوشی گویا بیش از اندازه اغراق‌آمیز است.

gsmarena_007

به نظر می‌رسد که این گوشی از دو تکه متمایز ساخته می‌شود و از ناحیه پشت روی هم قرار می‌گیرد. صفحه نمایش هم از قرار چیزی کم ندارد. قسمت دیگر مربوط به قطعات داخلی می‌شود که با بخش تاشو یکسان کامل می‌شود. آخرین قسمتی که می‌توان به آن اشاره کرد دکمه هوم دستگاه است که به وضوح طراحی شده است.

gsmarena_008

وقتی که دستگاه به هر دلیلی بسته نشده باشد، پنل جلویی آن به صورت یک تکه صفحه نمایش می‌شود. دکمه هوم در سمت چپ قسمت پشت قرار دارد و در همان جا دوربین جا داده شده است یعنی گوشه بالا سمت چپ و نیز سوکتی برای جا زدن ماژول دوربین خارجی تعبیه شده است. حالت دیگر این گوشی عبارت از دو بخش است که به آرامی بر روی هم خم می‌شوند. در این حالت دکمه هوم زیر صفحه نمایش قرار می‌گیرد و جایش تقریبا عوض می‌شود و قسمت بالای پنل با قسمت پشت جفت می‌شود.

gsmarena_009

نمی‌توان به صراحت گفت که سامسونگ از طراحی و عرضه چنین دستگاه تبدیل شونده‌ای چه سودی می‌برد. حتی با توجه به خاص بودن پتنت آن نمی‌توان درباره امکان و احتمال ساخت آن اظهار نظر کرد. با این همه، پتنتی که اکنون در مقابل ما است نمونه طراحی اولیه این گوشی است که امید می‌رود جدی تلقی شود.

gsmarena_010

به هر تقدیر، حتی اگر به لحاظ سخت‌افزاری هم احتمال به واقعیت پیوستن آن ممکن باشد باز بعید است که سامسونگ بر اساس چنین پتنتی بتواند و بخواهد گوشی جدید خود را ارایه دهد اما از دیدگاه فرضی این امکان هست که بدون اغوای کاربر بتوان تغییراتی در حالات این نوع از تلفن همراه به وجود آورد. چنین انتظاری به جد از سامسونگ می‌رود.

gsmarena_011

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.gsmarena.com/yet_another_samsung_foldable_phone_patent_surfaces_online-news-22038.php”]gsmarena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
CATer

این الان دوتا تا خورده؟؟؟ خدایا توووووبه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار