حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پتنت جدید سامسونگ: تبلت قابل لول کردن

نوشته

8 سال قبل | 11 دیدگاه | ترنجی

مدت زیادی است که سامسونگ به فناوری نمایشگرهای منعطف دست پیدا کرده است و در محصولات مختلفی چون گلکسی روند (Round)، گیر اس، گیر فیت و گلکسی اس ۶ اج استفاده کرده است. اگر به یاد داشته باشید در نمایشگاه CES 2013 هم اولین رونمایی از صفحه نمایش منعطف بود که با چکش بر روی آن کوبیده میشد و هیج مشکلی برای آن رخ نمی داد اما تمام تولیداتی که تا کنون به صورت تجاری به بازار عرضه شده و به دست مصرف کننده رسیده است فقط “خم شده” است و دیگر قابلیت تغییر وضعیت ندارد. چندی پیش یک پتنت جالب تحت عنوان “تبلت تاشو سامسونگ” منتشر شد که در آن یک تبلت قابل تا شدن را میدیدم و حالا نوبت به یک ایده تخیلی دیگر رسیده است، تبلت قابل لول شدن! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا جزییات بیشتری درباره آن بخوانیم.

باید گفت که این ایده واقعا جالب و مفید است، حداقل شخصا امیدوارم نسخه تجاری آن تولید شود تا ببینیم به همان خوبی که ما متصوریم، تولید خواهد شد یا خیر. تصور کنید تبلت مثل یک دفتر، مثل یک کاغذ یا بهتر بگوییم، مثل یک مجله قابل لول شدن باشد، اما با این تفاوت که حالت کلی این تبلت لول شده است و هنگامی که می خواهید از آن استفاده کنید باید بازش کنید. خب مسلما به این شکل جای کمتری اشغال می شود، می تواند کنار کیفتان، لبه جیب و یا حتی در دستتان جای بگیرد و این خیلی خوب است.

اما این ایده ثبت شده چیست؟ در حالت ابتدایی یک استوانه است و شما می توانید نمایشگر خمیده ای را که دور آن لول شده است را باز کنید و استفاده خود را داشته باشید. اما نکته جالب دیگر این پتنت جالب بدین صورت است که وقتی شما نمایشگر دستگاه را جمع کرده اید روی استوانه اصلی یک نمایشگر عریض دارید که موارد مختلفی روی آن نمایش داده می شود، می تواند آن را تقریبا همتای بخش لبه خمیده گلکسی اس ۶ اج دانست اما پرکاربردتر.

یکی از کاربردهایی که می توان برای این لبه در نظر گرفت این است که شما روی یک برنامه تپ کنید و پس از باز کردن نمایشگر، همان برنامه مخصوص روی نمایشگر بزرگ نمایش داده بشود. البته باید منتظر به تحقق پیوستن این ایده ماند و دید که چقدر روی رابط کاربری و فرهنگ کاربری آن کار می شود. البته فرهنگ کاربری آن باید اشتراکات زیادی با تبلت ها داشته باشید چرا که اصولا یک “تبلت قابل لول کردن” است!

نظر شما درباره این ایده چیست؟ یک تبلت قابل لول کردن!

[su_button url=”http://www.sammobile.com/2015/11/30/samsungs-latest-patents-show-scrollable-devices-tab-style-smartphones-and-more/” background=”#01965a” icon_color=”169e83″]sammobile[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حبیب

هر چند پیشرفت های اخیرتکنولوژی داره با سرعت لاکپشتی رو به جلو حرکت میکنه، ولی همیشه سامی رو بخاطر همین بی پروایی و ریسک پذیری دوست داشتم!
یکی از آرزوهام اینه که اسمارتفونی داشته باشم که هم فبلت بشه و هم تبلت و البته مواقعی اسمارتفون ۴ اینچی!
امروز ۳۰ نوامبر ۲۰۱۵!
راستی چند سال باید منتظر بمونیم؟!
سامی جان! اپل خان! جواب لطفاً!

arhz

دوست من سلام
منم طرفدار سامسونگم
ولی چرا لاک پشتی؟!؟؟
این روزها سرعت تغییرات تکنولوژی که خیلی بالاست

حبیب

با نهایت احترام به نظر شما، همچنان رو نظر خودم پایبندم!
چون واقعاً پیشرفت چشمگیر و انقلابی و محسوسی ندیدم تو این یکی دوسال اخیر!

amin nasiry

لول کردن :scratch: :wacko:

حبیب

همون رول کردنه!

amin nasiry

میدونم خیلی عجیبه لول کردن فکرشو کن :- :- :-

arhz

تارگت بعدی من از گوشی سامسونگ این اعجوبست

محمد کردزنگنه

اگر بشه که خیلی عالیه.
———————-
یاد کیبوردهای ضد آبی افتادم که قابل لول شدن هم بودن.یادش بخیر

fable

یعنی دم سامی گرم این چیزهارو تو واقعیت اگه سامی درست نکنه هیچ جا نمیشه دید جز فیلمهای علمی تخیلی

Behnam Gholizadeh

عالیه دمت گرم منتظرشیم سامسونگ :rose: :rose: :heart: :heart:

just samsung

سامسونگ سلطان نو اوری و‌پیشرفته مثه بعضی برندها نیست که کل پیشرفتشون تغییر رنگ گوشیه بعد کلی هم ادعا دارن ولی یه چیپ هم نمیتونن بسازن :whistle:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)