حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

وودافون یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های ارتباطات سیار جهان مورد حمله هکرها قرار گرفت

نوشته

8 سال قبل | بدون دیدگاه | ترنجی

وودافون را که می‌شناسید؟ اگر اطلاعی از این شرکت ندارید باید بگوییم، وودافون شرکت مخابراتی بریتانیایی و چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن، در شهر نیوبری، بریتانیا مستقر می‌باشد. این شرکت از لحاظ میزان درآمد بزرگ‌ترین کمپانی ارتباطات سیار جهان بوده و تا پایان ژوئن ۲۰۱۱ با در اختیار داشتن ۴۳۹ میلیون مشترک، پس از چاینا موبایل، دومین شرکت بزرگ مخابراتی جهان محسوب می‌شود. شرکت وودافون در بیش از ۳۰ کشور فعالیت می‌کند و در ۴۰ کشور دیگر نیز شرکای تجاری دارد. این شرکت ۴۵٪ درصد از سهام «ورایزون وایرلس» که بزرگ‌ترین شرکت ارتباطات سیار ایالات متحده است را، در اختیار دارد. شرکت وودافون نخستین ارائه دهنده سرویس پیام کوتاه یا اس‌ام‌اس است. یکی از مهندسین این شرکت به نام نیل پاپ‌ورت نخستین پیام کوتاه را در سوم دسامبر ۱۹۹۲ برای یکی از اعضای دیگر شرکت ارسال کرد. سهام این شرکت در بازار بورس لندن و بورس نزدک معامله می‌شود و ارزش بازار سرمایه شرکت وودافون در سال ۲۰۱۲ میلادی ۸۹٫۱ میلیارد پوند برآورد شده، که آن را به سومین شرکت بزرگ انگلستان تبدیل کرده است.

اما بهتر است بعد از خواندن اطلاعاتی در مورد این شرکت بگوییم، به تازگی پایگاه اطلاعاتی اپراتور انگلستانی ودافون از سوی هکرها مورد حمله قرار گرفته و به تأیید این شرکت، هکرها برای دسترسی به پورتال مشتریان وودافون، ایمیل‌های متعددی را به همراه گذرواژه ارسال کرده‌اند و از همین طریق توانسته‌اند به اطلاعاتی همچون نام، شماره حساب کاربری و تلفن مشتریان دسترسی پیدا کنند و اطلاعات مربوط به ۱۸۲۷ کاربر را به صورت کامل در اختیار بگیرند.

اما شاید پس از گفتن این خبر بهتر باشد یک خبر خوب هم اعلام کنیم و خبر این است که هکرها نتوانسته‌اند هیچ اطلاعاتی در مورد شماره حساب بانکی و یا کارت اعتباری کاربران این شرکت به دست آورند. در حال حاضر کارمندان این شرکت در حال برقراری تماس با قربانیان این حمله سایبری هستند و اذعان داشته‌اند که اطلاعات مربوط به سایر مشتریان، در اختیار هیچ هکری نیست.
حمله‌های قبلی نیز که در ماه اکتبر رخ داده بود، منجر به از دست رفتن اطلاعات حدود ۲۰,۰۰۰ مشتری از اپراتورهای Vodafone MVNO و TalkTalk شده بود که بعداً مشخص شد دو نوجوان مسوول این حمله بوده‌اند و پلیس انگلستان نیز موفق شده این نوجوان هارا دستگیر کند.

حال با توجه به اوضاع ذکر شده، اگر از کاربران این شرکت هستید، به دنبال تعویض کلمات عبور خود باشید و ترجیحاً گذرواژه‌ای انتخاب کنید که پیچیده و دشوار باشد تا مشکلاتی این‌چنینی دیگر تکرار نشود البته اگر از شدت پیچیدگی گذر واژه آن را فراموش نکنید:)

[su_button url=”https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%88%D9%88%D8%AF%D8%A7%D9%81%D9%88%D9%86″ target=”blank” background=”#159f84″ text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]wikipedia[/su_button] [su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Vodafone-says-hackers-managed-to-steal-account-data-of-nearly-2000-customers_id75322″ target=”blank” background=”#159f84″ text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....