حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

وقتی سامسونگ خودش تیر خلاص را به نوت ۷ شلیک می‌کند!

نوشته

7 سال قبل | 15 دیدگاه | Android، اخبار، سامسونگ، سیستم عامل، موبایل

از شما چه پنهان انتشار مسایل پشت پرده “مرگ گلگسی نوت ۷” در زمان درستی اتفاق نیفتاد و آن چه که همه ما شاهدش بودیم به تمامی آن چیزی نبود که باید باشد. مجله وال استریت ژورنال ادعا می‌کند که دی جی کو (DJ Koh)، مدیر بخش موبایل شرکت سامسونگ، گفته است مدارک کافی زیادی پیرامون منفجر شدن باتری‌های گلگسی نوت ۷ وجود دارد که می‌توان در اسرع وقت آنها را ارایه داد.

به باور کو، بهترین کار این بود که “تصمیم درست گرفته می‌شد”. این در حالی است که کارکنان بخش موبایل شرکت سامسونگ می‌گویند ولو این که مدارک و شواهد کافی در دست نبود باید در خصوص مشکل باتری گلگسی نوت ۷ اطلاع‌رسانی می‌شد. با این همه، شرکت سامسونگ به صرف نگرانی از اشتباه صورت گرفته در پی آن نیست تا مشتریان خود را در بی‌اطلاعی و ناآگاهی نگه دارد.

همچنین از آن جهت که در مورد جدیت و صحت و سقم موضوع بحث و مناقشه درگرفته است (تا آن اندازه که حتی پاره‌ای معتقدند بحث آتش گرفتن گلگسی نوت ۷ ساختگی است!) هیچ بعید نیست که همه کاسه و کوزه‌ها دست آخر بر سر دی جی کو (DJ Koh)، مدیر بخش موبایل شرکت سامسونگ، بشکند.

 لی جائه یونگ، قائم مقام و نایب رییس شرکت سامسونگ، نیز موافق با اطلاع‌رسانی به موقع موضوع است؛ احتمالا به این دلیل که معتقد است شفاف‌سازی یکی از خطوط قرمز شرکت شناخته شده سامسونگ است.

از همه این حرف‌ها گذشته، شرکت سامسونگ هنوز نمی‌داند چه طور شد که گلگسی نوت ۷ خود به خود آتش گرفت؛ هر چند دی جی کو و لی جائه یونگ اکنون می‌دانند هر دو مسؤول این ماجرا هستند چون تا زمانی که صدای اعتراض اپراتور‌های معتبری نظیر ورایزن (Verizon) درنیامد هیچ دستوری مبنی بر جمع‌آوری گلگسی نوت ۷ صادر نکردند. از سوی دیگر، یکی از مدیران اجرایی شرکت سامسونگ که نخواسته نامش فاش شود این بحث را پیش کشیده که باتری گلگسی نوت ۷ نسبت به حجم و اندازه گوشی به مراتب کوچک‌تر بوده است.

galaxy-note-7-1200x801

پیامدهای اطلاع‌رسانی آتش گرفتن گلگسی نوت ۷ فقط دامن‌گیر اعتبار و آبروی شرکت سامسونگ نیست زیرا منابع خبری زیرزمینی گزارش داده‌اند که سامسونگ مراحل کار بر روی گوشی Galaxy S8 را دو هفته به تعویق انداخته است و این در حالی است که قرار بود این گوشی قائله پرجنجال باتری نوت ۷ را بخواباند. این مساله اگرچه دیر یا زود از سر و صدا می‌افتد اما چه بسا موجب شود تا گوشی Galaxy S8 از اساس طبق برنامه زمان‌بندی شده از راه نرسد. شرکت سامسونگ به تازگی مبحث معرفی مدل‌های Galaxy S را در گنکره جهانی موبایل که ماه فوریه (اسفند) یا اوایل ماه مارس (فروردین) برگزار شد، پیش پیش کشیده است ولی ای بسا مجبور شود دست از این کار بشوید؛ حتی اگر برای این کار دیر شده باشد.

از همه اینها گذشته، هنوز سر و کله هیچ سخنگویی از سامسونگ پیدا نشده تا اطلاع بدهد که این شرکت بنا دارد علت حادثه نوت ۷ را ریشه‌یابی کند بلکه در عوض، بازار شایعه نوت ۷ داغ داغ است و هر کسی برای خودش چیزی می‌گوید. انتظار عاقلانه این است که سامسونگ فرصت را به نفع Galaxy S8 غنیمت بشمرد ولو این که به قیمت نبود استقبال و ناکامی در فروش آن باشد. گوشی نوت ۷ تا این لحظه میلیاردها دلار به سامسونگ خسارت وارد آورده است و تازه باید به این زیان و خُسران بی‌آبرویی را هم اضافه کرد.

اکنون گوشی Galaxy S8 باید نشان دهد که سامسونگ به خودش آمده و بی هیچ دغدغه‌ای در خصوص امنیت گوشی‌های موبایل خود می‌تواند تلفن همراهی در اوج قدرت بسازد.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://www.engadget.com/2016/10/23/behind-the-galaxy-note-7-recall/”]engadget[/button]

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

نگران نباشید اینم اومده بترکونه
بقول یکی از شاشسونگیا از یک میلیون گوشی صدتاشم بترکه عادیه :)))
بادکنک خخخ

ss

اخه نفهم برای یه گوشی بزراه کنار وقتی رتبه اول فروش موبایل لوازم خانگی و تلویزیون رو داره
اونی که باید بزاره کنار سونیه چون تو بخش موبایل اشغال میده بیرون جای گوشی سامسونگ توی این چند ساله یه نوت۷ مشکل پیدا کرد ولی سونی هرسال گوشیاش اشغاله وتو others هست تو امریکا ادم حسابش نمیکنن
تو لوازم خانگی هم سامسونگ و ال جی چندین برابر سوتی فروش دارن کسی سوتی نمیخره

ss

ایول خیلی منتظر اس۸ هستم چون مثل اس۷ عالی میشه

ss

سامسونگ حلوای سوتی و بقیه رو میخوره

ss

تمام اینا خراب کاری شرکت های دیگه است چون نمیتونن قدرت سامسونگ رو ببینن

MR.CAMPER

خلی چرت و پرت میگی میلاد
فک کنم سن عقلیت با سن جسمیت یک اختلاف فاحش ۱۵ الی ۲۰ ساله داره
خودتو به یک روانپزشک نشون بده تو اینقد اتیش گرفتی که دیگ کلا رد دادی
#سامسونگ_سبزی_فروش

mehrdad_ma

اینکه یکی خراب کاری کرده حرف مسخره ای هست . مگر موبایل رو یکی فقط میسازه ؟
این وسط تست های شرکت یعنی اعتبار نداشتن .
الان ترنجی متهم شد چون اخبار رو پوشش میده طرفدارای سامسونگ به هر دری میزنن که همه را مقصر کنن جز سامسونگ چه بسا به کسانی که نوت ۷ داشتن بگن شما بی احتیاطی کردین و…..
اگرم شرکتی تو این کار دست داره فقط باعث میشه بی عرضه گی و عدم مسئولیت پذیری سایر مدیران سامسونگ را بپذیریم . (( البته هنوز هیچ شرکتی تو دزدی و کپی و خرابکاری رو دست سامسونگ نیامده ))
هر شرکتی باید گوشیشو تست کنه یک یا دو ماه وقتی مطمئن شد اونو عرضه عمومی کنه .
هنوز مردم بخاطر s4 وقتی سامسونگ میخرن میپرسن داغ نمیکنه ؟ و فروشندگان سالهای آتی باید بگن نه دیگه این منفجر نمیشه .

ss

ترول ها چه حرصی میخورن سامسونگ حلوای همتونو میخوره
ایفون ۷ هم میترکه

mehrdad_ma

این گوشی کل مشکلاتی که تا امروز در صنعت تلفن همراه وجود داشته را جمع کرده بود .
انفجار
مشکل در طراحی لبه های اج
مشکل در جایگزینی باتری
قرار دادن باتری بزرگ با فشار داخل شاسی
مشکل در تقسیم ولتاژ
مشکل در سلول باتری
دامای بسیار زیاد
مقاوت ناچیز
خش پذیری بالا
گیر کردن قلم
از کار افتادن سنسور اثر انگشت .
زبان بسته چندتا از این مشکلاتو حل میکرد !!!
نهایتش S8 حدود ۵_۶ تا از این مشکلات رو حل کنه .
ترولهای سامسونگ نمیخوان یا نمیتونن قبول کنن که گوشی مشکل داشت ؟!!!
ترول جماعت نقدپذیر نیست که هیچ گند زدن را میخواد توجیح کنه
خود سامسونگ بیانیه داد گفت گوشی فلانه به قیمت میلیاردها دلار ضرر
لطفا شما دیگه قبول کنید کسی اندازه سامسونگ که تحت فشار نیست هر روز نک پیکان اتهاماتشو سمت یکی بگیره تا ارزش سهامش کمتر سقوط کنه .

the matrix

اخوی تو خودت با خودت اینهمه فکر کردی و به این مشکلات رسیدی!! ، باور کن توی توهمات هم نوت ۷ اینهمه مشکل نداشت!!
آدم حتی حوصله نمیکنه به این حرفا جواب بده ، بعد شما بیکاری اینهمه به افکارت فشار میاری داری برای نوت ۷ اشکل در میاری!
وقتتو صرف کاری پر ارزش تر کن! حالا توهم هم میکنی یکم معقول تر
راستی کاری به حرف های خنده دارت ندارم همون قضیه دزدی سامسونگ از TSmc که متوهم ترین و بیسواد ترین افراد هم نمیتونن قبولش کن راست و چپ داری تکرارش میکنی!! فکر کردی تکنولوژی ساخت خودکار بیکه که دزدی بشه و سامسونگ بتونه از TSmc تکنولوژی رو کش بره مثلا!
والا این حرفا برای مهد کودک هم فاجعه بار بود حالا اینجا که دیگه چه عرض کنم!
راستی یه مدیر میان رده سامسونگ ۱۰ بار فقط HTC رو میخره و میفروشه!!!!! صرفاً جهت اطلاع ( درامد یک مدیر میان رده سامسونگ از سود کمپانی HTC توی بخش موبایل بیشتره!!!! )

iranian_mind00

دقیقا این خبر و تیتر چی میگفت ؟
سامسونگ چه کار جدیدی کرده که تیر خلاص باشه تازه ؟ وقتی توقف تولید اعلام کرد یعنی دیگه کنسله قضیه نوت۷ . تازه الان یادتون افتاده اخبار ۲ هفته پیشو پوشش بدین ؟

BENI.chalton

خوشم میاد حرفم درسته و سریع پاک کردن،و این کار ثابت میکنه حرفم حقیقته که این سایت برتی تخریب سامسونگ پول میگیره تا خبر های منفی رو بزاره،به زودی گندش در میاد که کدوم شرکت برنامه ریزی کرده بوده تا تو خط تولید سامسونگ دستکاری کنه تا نوت جدید به بازار نیاد.

mehrdad_ma

عزیز ایران اونقدر ارزش نداره که چنین مافیایی برای یه گوشی وجود داشته باشه .
اونها اگر ایرانو کشور حساب میکردن نمایندگی بدون واسطه میزدن .
فروش گوشی هیچ سودی برای شرکتها در ایران نداره که بخوان مافیا درست کنن و برندی رو خراب کنن .
ما میگیم ریجستری بده !!! بد نیست اپراتورهای ما عرضه ندارن که گوشی بیارن بفروشن و کاربر را راضی نگه دارن همین الانم با خدمات بی ارزشی که میدن از ۲ برابر نسبت به افغانستان تا ۱۶ هزار برابر اینترنت و خدمات نسبت به مالزی گرانتر میدن و خروار خروار پول جارو میکنن.
ریجستری برای ما بده جون اختلاف قیمت گوشی گارانتی دار و بدون گارانتی برابر یه گوشی اپراتوری قیمتشه و اونها تا وقتی کالای قاچاق و دلال حرف اول را میزنه نه تنها سامسونگ و … بلکه هواوی هم غلط کرد گوشی اپراتوری تو ایران تست نکنه .
اونها فروشگاه مستقیم و بازار رقابتی در ایران ندارن که بخوان شرکتی را تخریب کنن .
برای اونها هیچ تفاوتی نداره چون ما فقط پول نسخه آنلاک را میدیم در حالی که خدمات اپراتوری ما با غیر اپراتوری یکسانه .
نه تنها ترنجی بلکه ایران هیچ ارزشی برای اونها نداره که بیان توش اخبار پخش کنن تا وقتی گوشی اپراتوری و لاک شده میارن تو ایران به قیمت آنلاک میفروشن فقط دلال هست که سود میبره و البته اپراتور که هرچقدر سیمکارت بیشتر و شارژ بیشتری بفروشه .
من خودم گوشی گرفتم سیمکارت T-Mobile رو گوشی بود !!! شاید عده ای بگن پول لاک کردنشو میگیرن !!! نه اپل رو با ۱۰۰ تومان آنلاک میکنن تو ایران نه ۵۰۰ دلار یا گوشی اندرویدی را با ۲_۳ دلار آنلاک میکنن .
شاید روزی با ریجستری واقعی (( چون الان چندتا دلال آیفون و پیکسل قانونی وارد میکنن یا نمایندگی های رسمی ما تحت عنوان خرده فروش گوشی برای امارات میفروشن )) چند نمایندگی فروش و پشتیبانی واقعی در ایران دیدیم .
رجیستری بیاد سامسونگ نمایندگی رسمی بزنه رقابت ایجاد بشه شما گوشی پرچمدار رو با قیمت زیر ۶۰۰_۷۰۰ تومان بخری شاید ترنجی یا دیگران اون موقع اخبار جانبدارانه پخش کنن .
ترنجی هم یه خبری رو پوشش داده و منبع داره . نه اینکنه نمایندگی اپل یا گوگل یا سونی یا الجی و …. ماهی ۱۰۰ میلیون تومان میدن تا سامسونگ را خراب کنن.
شما الان دقیق توضیح بده چی گیر ترنجی میاد که اخبار سامسونگ را پوشش میده ؟
چرا زمانی که ترنجی همش میگفت دوال پیکسل یا همش میگفت صفحه سامسونگ فلانه ترنجی خوب بود !!!
ترنجی کی گفته s7 یا سایر مدلهای سامسونگ مشکل دارن که بهش برچسپ میزننین ؟!!
یا الان فکر میکنید اپل و گوگل به ترنجی پول میده که سامسونگ را بد کنن .
ببخشید که طولانی شد .

mehrdad_ma

بعدشم در مورد رجیستری در ایران فقط و فقط باعث گرانتر شدن گوشی میشه
چگن نمیزارن فلان شرکت تو ایران بدون تعرفه گمرگی چیزی بفروشه .
مثلا قید میکنن سامسونگ تو اپراتوری باید این قیمت و آنلاک این قیمت بفروشی جیب ما از کل شرکت شما و کل مردم ایران مهمتره وگرنه کمر glx را خورد میکنید .
چند وقت پیش هم برای حمایت از تولید کننده داخلی آمدن دو برابر تعرفه گمرکی برای لوازم جانبی گذاشتن !!!! حالا کسی نبود بگه تولید کننده داخلی مگه داریم !?!
سال ۸۵ هم با چنین طرح مشابهی قیمت گوشی را دوبرابر بالا بردن .
سامسونگ یا هر شرکتی دیگه در ایران نه سود آنچنانی میکنن که نمایندگی فروش قانونی بزنن نه میزارن .
الانم چند نمایندگی داریم که خود سامسونگ بهشان میگه خورده فروش نه چیزی بیشتر .
ترنجی توم از این به بعد مثل کره شمالی اخبار پخش کن که گفت تو جام جهانی تمام مدلهای طلا رو جارو کرده
بگو سامسونگ کل موجودی نوت ۷ را به قیمت چند برابری فروخته و تا چند سال دیگه پیش فروش کرده
کی به کیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار