حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عجیب اما واقعی: یک هکر موفق شد که با تغییر رجیستری ویژگی کوانتینیوم را بر روی لومیا ۶۳۵ قابل اجرا کند!

نوشته

7 سال قبل | 5 دیدگاه | مطالب ترنجی

پیش از این اخباری را از برخی منابع قابل اطمینان توسط ترنجی دریافت شده بود که ویژگی کوانتینیوم بر روی اکثر تلفن‌های ویندوزی قابل اجرا است ولی با توجه به قابل اطمینان نبودن برخی از اطلاعات موجود از بازگو کردن آن برای کاربران سرباز زدیم. چند روز پیش یک هکر موفق شد که ویژگی کوانتینیوم را بر روی لومیا ۸۳۰ اجرا کند که برای بسیاری عجیب و خارق‌العاده بود. امروز لومیا ۶۳۵ نیز با استفاده از روشی مشابه هک شده است و با تغییرات رجیستری ویندوز ۱۰ موبایل اینترپرایز روی آن نصب شده و قابلیت کوانتینیوم به آن افزوده شده است. آیا مایکروسافت نمی‌خواهد این ویژگی را به لومیا‌های دیگر بیاورد و یا با توجه به پردازش سنگین کوانتینیوم نمی‌تواند آن را به شکلی که در لومیا ۹۵۰ و ۹۵۰ ایکس‌ال قابل اجرا بوده است٬ در آورد؟

با ترنجی همراه باشید…

پیش از انتشار این خبر بسیاری می‌گفتند که ویژگی کوانتینیوم تنها بر روی پردازنده‌های اسپندراگون ۸۱۰ ٬ ۸۰۸ ٬ ۶۱۷ و ۶۵۰ و ۶۵۲ قابل اجرا است و به دلایلی امکان عرضه‌ی بروزرسانی برای لومیاهای قدیمی‌تر که با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۰۰ به بازار آمده‌اند وجود ندارد.

همواره از این‌که بی‌مهبا به یک شرکت حمله کنم و یا آن را مورد بازخواست قرار دهم بر حذر بوده‌ام اما با توجه به جو پیش آمده می‌خواهم چند سوال اساسی را مطرح کنم:

  • چرا با وجود آن‌که زیرساخت‌های لازم برای کوانتینیوم در لومیا ۷۳۰ ٬ ۷۳۰ ٬ ۸۳۰ ٬ ۶۳۵ ٬ ۶۳۰ ٬ ۹۲۰ ٬ ۹۲۵ ٬ ۹۳۰ ٬ ۱۰۲۰ ٬ ۱۳۲۰ ٬ ۱۵۲۰ ٬ ۶۵۰ و ۵۵۰ وجود دارد مایکروسافت این ویژگی را فعال نکرده است؟
  • آیا مایکروسافت نیاز به محبوبیت بیشتر در بخش موبایل ندارد و نمی‌خواهد تعداد اندک مشتریانی که تاکنون با ویندوز موبایل سر کرده‌اند را راضی نگه دارد و آن‌ها را مهاجرت پشیمان کند؟
  • قابلیت OTG بر روی اکثر لومیاها وجود دارد (رجوع شود به پست سال گذشته‌ی ترنجی و منابع معتبر چینی و انجمن Xda ) پس چرا مایکروسافت آن را حداقل روی پرچمداران قدیمی قابل اجرا نکرده است؟
  • آیا این شرکت از انجام این کار ناتوان است و تنها توسعه‌دهندگان جانبی توانایی انجام این عمل را دارند!؟
  • چرا با وجود آن‌که فرصت زیادی برای بهینه‌سازی نسخه موبایل ویندوز ۱۰ وجود داشته است این سیستم‌عامل هنوز از مشکلات عجیبی در تلفن‌های قدیمی رنج می‌برد؟
  • چرا پروژه‌ی استوریا حذف شد؟
  • چرا مایکروسافت اهمیتی به ویندوز موبایل نمی‌دهد و نمی‌خواهد در آن پیشرفت کند؟

http://www.nokiapoweruser.com/wp-content/uploads/2016/08/Lumia-830-Continuum.jpg

پاسخ تمام این سوالات در یک بند خلاصه می‌شود: این کمپانی اهمیتی به کاربر نمی‌دهد و کار خود را می‌کند. او اصلا تعداد کاربران را نمی‌بیند و تنها ویندوزموبایل را توسعه می‌دهد تا سرفیس‌فون را سربلند کند. او انگار با دارندگان نوکیا لومیا دشمنی دارد و با وجود آن‌که ویندوز ۱۰ موبایل رسمی می‌توانست مهمان خانه‌ی بسیار از دارندگان تلفن‌های قدیمی شود برای آن‌ها عرضه نشد. تلفن‌هایی که از مدت ۳ ساله‌ی پشتیبانی مایکروسافت که قول داده شده بود تنها دو سال می‌گذشت و مایکروسافت دوست نداشت که این سری را ادامه دهد.

ببینید؛ لومیا ۶۳۵ تقریبا یکی از پایین‌رده‌ترین تلفن‌های مایکروسافت است. پردازنده‌ی اسنپدراگون ۴۰۰ با ۵۱۲ مگابایت رم اصلا کانفینگ هیولایی نیست. اجرای یکی از ویژگی‌هایی که ادعا می‌شود به سخت‌افزار قوی نیازمند است ابعاد زیادی را در خصوص ریاکاری مایکروسافت روشن می‌کند. البته باید حتما این نکته را ذکر کنیم که مسلما قدرت پردازشی و همچنین بازده‌ی کوانتینیوم در لومیا ۶۳۵ و ۸۳۰ با لومیا ۹۵۰ قابل مقایسه نیست. هکر در رابطه با این موضوع با یک نوع طعنه می‌گوید:

آن‌ها می‌گویند که این قابلیت در لومیا ۸۳۰ قابل اجرا نیست!

به نظر شما آیا مایکروسافت دوست ندارد ویندوزموبایل را موفق کند و یا در حال پاک‌سازی دارندگان لومیا از مشتریان خود است؟ سیاست این شرکت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

نویسنده: کمانی

(به دلیل وجود برخی از موارد اضافی و تحلیل این خبر به نوعی خبر/تحلیل نامیده می‌شود اما از دایره‌ی مقالات خارج است)

[su_button url=”http://www.nokiapoweruser.com/registry-edit-makes-continuum-for-phones-works-on-a-lumia-830/” target=”blank”]nokiapoweruser[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mahdi ak

این مایکروسافت هم عجیب غریبه خدا میدونه میخواد چیکار کنه
در مقاله ای که زحمتش رو کشیدید معلومه از مایکروسافت انتظار زیادی داره ولی شرکت های کار بلد نمیخوان دچار مشکلات نوکیا بشون و با احتیاط کارایی میکنن احتمالش زیاد که مایکروسافت توان بیشتری داره ولی معلومه که فعلا نمیخواد کاری بکنه ولی مطمعنم در اینده شاهد شاهکار هایی از شرکت مایکروسافت خواهیم بود
ولی بده فن شرکتی باشی که بهت توجهی که بقیه شرکتا میکنه رو نکنه

REZA

http://newatlas.com/jbl-reflect-aware-c-usb-c-headphones/44794/

ببخشید اگه میشه پوشش بدین :rose:

Sajjadaf

اگه این قابلیت ها اضافه بشه پس کی پرچمدارهای بی مصرفش رو بخره؟

back_uP Amir

منطقی میخواد گوشی های برند خودش تو دور باشه و چیزهای دیگه که ما نمیدونیم شاید سخت افزار هم نکشه !

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com