حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کمک به بهبود نقشه ناوبری اپل توسط هواپیمای بدون سرنشین !

بنا بر گزارشات به دست آمده؛ اپل در حال گرد آوری تیمی خبره از مهندسان نقشه برداری و رباتیک می باشد. گزارشات اظهار دارند که وظیفه اصلی این تیم به دست آوردن اطلاعات و جمع آوری آن به وسیله اطلاعات ارسالی از طریق هواپیمای بدون سرنشین می باشد، این روش بسیار موثر تر و کارا تر نسبت به روش سنتی استفاده از مینی ون‌ و دوربین های نصب شده بر روی آن می باشد .

در عین حال می توانند با استفاده از سنسورها و دوربین نصب شده بر روی آن از جزئیات بیشتری نسبت به تکمیل نقشه خود بهره ببرند. گزارشات حاکی از آن است که حد اقل یک نفر از تکنسین‌های بخش Amazon’s Prime Air برای کمک جهت هماهنگی و همکاری در سیستم پروازی هواپیمای بدون سرنشین در سیاتل، به این تیم ملحق شده است. علاوه بر این، به نظر می رسد که اپل در حال کار بر روی یک برند جدید داخلی برای نقشه خود می باشد.

از ویژگی‌های داخلی که برای این سیستم به کار رفته است می توان به سنسور فشار، GPS، Wi-Fi و بلوتوث استفاده شده در آخرین نسخه از آیفون را نام برد که می تواند به راحتی کاربران را از برنامه‌های داخلی مانند ساعت پروازهای فرودگاه یا ساعت کار موزه‌ها و یا دیگر ساختمان‌ها را، مطلع کند.

در این گزارش بیان شده است که این یک ابتکار با هواپیمای بدون سرنشین است که البته بعید به نظر می رسد به یک محصول تجاری برای اپل تبدیل شود. در واقع آنچه که اپل از پرواز این هواپیمای بدون سرنشین می خواهد، یک پرواز تبلیغاتی یا تجاری مانند شرکت فناوری SZ DJI و یا Aibotix نیست بلکه هدف از این پرواز صرفاً بررسی نشانه‌های خیابانی، پیگیری تغییرات جاده‌ها و نیز نظارت بر مناطقی باشد که در حال ساخت و ساز هستند تا بتواند گزارشی کامل از محیط پیرامون را جمع آوری و ارائه کند.

با توجه به اسناد و مدارک به دست آمده توسط بلومبرگ؛ سازنده آیفون بنا بر گزارشی مجوز فعالیت با هواپیمای بدون سرنشین را در تاریخ ۲۱ سپتامبر از اداره هوانوردی فدرال (FAA) دریافت کرده است. این مجوز بعد از تصویب؛ به شرکت اپل جهت استفاده از هواپیمای بدون سرنشین برای جمع آوری اطلاعات، عکاسی و ویدئو گرافی؛ برای تکمیل اطلاعات نقشه اعطا شد.

بر اساس اسناد منتشر شده توسط FAA، اپل مجاب به رعایت قوانین این سازمان منوط به استفاده از یک خلبان (اپراتور) جهت هدایت این هواپیمای بدون سرنشین تجاری در طول روز می باشد. قوانین FAA در حال حاضر برای هواپیما‌های بدون سرنشین؛ صرفاً جهت گشت زنی در سطح شهر و نیز پرواز بر روی ساختمان‌ها و افراد داخل شهر می باشد. بر اساس این بند از FAA؛ اپل می تواند به گشت زنی با هواپیمای بدون سرنشین در سراسر ایلات متحده و نیز پرواز بر فراز تمامی کشورهایی که قوانین منع پرواز با هواپیمای بدون سرنشین تجاری را ندارند، اقدام کند.

این گزارش از بلومبرگ حاکی از آن است که اپل در سال ۲۰۱۵ توانسته است طرح جامعی را برای کمک به پروژه نقشه برداری در محیط‌های داخلی راه اندازی و روانه بازار کند؛ این در حالی است که در سال ۲۰۱۳ توانسته است یک طرح تخصصی ناوبری داخلی را با نام WiFiSlam از خود ارائه دهد.

در حال حاضر اپل در پی دست یابی به طرحی فراتر از یک نقشه می باشد. اپل در این طرح مشغول توسعه مواردی همچون ردیابی محل‌های سرپوشیده و هدایت بهتر در نقشه برای تغییر خطوط در هنگام رانندگی می باشد. به احتمال زیاد بخش دید داخلی ساختمان‌ها و بهبود ناوبری خودرو این سیستم باید در سال ۲۰۱۷ روانه بازار شود.

از ابتدای کار نقشه برداری؛ اپل ناوگان هواپیمای بدون سرنشین خود را به دوربین‌های متعددی با قابلیت ثبت تصاویر سه بعدی مجهز نموده است تا از علائم اختصاصی، قسمت‌های طبیعی و حتی شهر‌ها نیز در سراسر جهان تصاویری تهیه نماید که باعث شده است این پرواز به عنوان ویژگی فراتر از یک نقشه به حساب آید.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.idownloadblog.com/2016/12/01/bloomberg-apple-plans-to-use-drones-and-new-indoor-navigation-features-to-improve-maps/”]idownloadblog[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علیرضا بگجانی