حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هوآوی در بازار دستگاه‌های هوشمند چین، از شیائومی پیشی گرفت

نوشته

8 سال قبل | یک دیدگاه | ترنجی

در حالی که بیشتر مردم جهان بین شرکت‌هایی همچون سامسونگ و اپل جویای رقابت و برتری هستند، هوآوی و شیائومی در چین به رقابت سختی مشغولند. این دو شرکت با دستگاه‌های هوشمند خوش ساختی که روانه بازار کرده‌اند، علاوه بر بازار چین، بازار جهانی را تحت تاثیر قرار داده‌اند. هوآوی و شیائومی معمولا بین رتبه‌های یک و دو در چین جابه‌جا می‌شوند ولی اکنون قضیه کمی متفاوت است؛ هوآوی صدرنشین شده و با رشدی که داشته کمی بیشتر از شیائومی برتری یافته است. در مقابل شیائومی با کاهش محبوبیت روبرو شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

رقابت شدیدی که بین هوآوی و شیائومی در چین برقرار است، حتی یک ثانیه از دست رفتن مدیریت در عرصه دستگاه‌ها هوشمند برای یکی از این دو شرکت، می‌تواند اثراتی جبران ناپذیر را هم برایشان رقم بزند. جمعیتی که چین دارد و تبلیغاتی که هر شرکت برای محصولاتش انجام می‌دهد، دو عنصر مفید برای فروش بیشترند که با از دست رفتن مدیریت بر یک موضوع مشخص شاید کمی کار دشوار شود.

این قضیه برای شیائومی رخ داده است؛ شیائومی خواهان تولید انواع و اقسام دستگاه‌های الکترونیکی با ظرافت و خلاقیتی خاص است. این شرکت با تولید تلویزیون‌های هوشمند ۶۰ اینچی و یا حتی چراغ‌های خوش‌رنگ LED که با پورت USB روشن می‌شوند، قصد دارد جای خود را در دل تمامی طرفداران باز کند. این موارد همگی دست در دست هم داده‌اند تا کمی از مدیریت بر روی فروش موبایل‌های هوشمند این کمپانی کاسته شود.

هوآوی با تولید موبایل‌های هوشمند متنوع می‌تواند رقیبی سر سخت برای شیائومی باشد و تاکنون به همین صورت بوده است. شیائومی با تولید دستگاه Xiaomi Mi 4 شانس برنده شدن و پس گرفتن رتبه یک از هوآوی را خواهد داشت؛ دستگاه یاد شده از اسبپدراگون ۸۲۰ به عنوان قلب تپنده بهره می‌جوید.

همچنین Xiaomi Mi Note هم در اوایل سال ۲۰۱۵ و با اسنپدراگون ۸۱۰ معرفی و روانه بازار شد که با تبلیعاتی وسیع‌تر در چین، به راحتی می‌تواند خریداران و طرفداران بیشتری جذب نماید. اگر شیائومی تا اواخر سال ۲۰۱۵ دستگاه MI5 را روانه بازار چین کند، شاید آن موقع باشد که هوآوی باید دور رتبه یک بودن را برای مدتی خط بکشد.

هوآوی هم خشابش خالی نیست! دستگاه Huawei Mate 8 (که احتمال می‌رود تا اواخر ۲۰۱۵ معرفی شود) از سخت‌افزاری بسیار عالی بهره می‌برد که احتمالا بتواند Mi5 شیائومی را شکست دهد. دستگاهی با پردازنده Kirin 950 SoC که گفته می‌شود کمی از اسنپدراگون ۸۲۰ و اگزینوس ۷۴۲۰ سریع‌تر است.

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Huawei-reclaims-top-smartphone-OEM-spot-in-China-after-outgrowing-quarterly-shipments-by-Xiaomi_id75002″ target=”blank” background=”#159f84″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
negar

دستگاهی با پردازنده Kirin 950 SoC که گفته می‌شود کمی از اسنپدراگون ۸۲۰ و اگزینوس ۷۴۲۰ سریع‌تر است.
فکم افتاد پایین :wacko:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....