حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هفت اسفند ۹۵ «مرکوری» بلک‌بری رؤیت می‌شود

براساس فیلم تبلیغاتی منتشر شده از سوی شرکت بلک‌بری حالا دیگر همه با خبر شدند که گوشی جدید این شرکت با نام “مرکوری” چه روزی و چه تاریخی رونمایی می‌شود.

در حقیقت، فیلم تبلیغاتی انتشار یافته به نظر زیاد معتبر و موثق نمی‌آید چون در این فیلم هیچ اشار‌ه‌‌ای به نام گوشی “مرکوری” در آن نمی‌شود و این در حالی است که نام “مرکوری” را اول بار خود بلک‌بری بر سر زبان‌ها انداخت؛ هرچند به نظر می‌رسد که نام رمزی و انحرافی باشد زیرا نام واقعی این گوشی قاعدتا زمانی که گوشی به صورت رسمی معرفی می‌شود به زبان آورده خواهد شد.

سؤال مهم اکنون این است که چه زمانی چشم‌مان به جمال گوشی جدید بلک‌بری روشن می‌شود؟ از فیلم تبلیغاتی می‌توان این گونه استنباط کرد که بلک‌بری تصمیم دارد تا گوشی تازه‌اش را در خانه خود روز ۲۵ فوریه ۲۰۱۷ (هفتم اسفند ۱۳۹۵) رونمایی کند اما در پوستر تبلیغاتی درج شده که ساعت ۱۹ در بارسلونا آیین رونمایی برپا خواهد شد که برابر با ساعت ۱۳ همان روز در نیویورک است.

در خصوص مشخصات گوشی جدید بلک‌بری شایعات می‌گویند که گوشی “مرکوری” مجهز به صفحه نمایش ۴٫۵ با نسبت ابعاد ۴:۳ است و از چیپست اسنپ دراگون ۶۲۵ با سی پی یو هشت هسته‌ای توان می‌گیرد و دارای کارت گرافیک از نوع Adreno 506 است.

برخورداری از سه گیگابایت رم و ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعت از دیگر مشخصات این گوشی است. همچنین برپایه شایعات رایج باید گفت که گوشی “مرکوری” از دوربین اصلی ۱۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۸ مگاپکسلی برخوردار است و از همان حس‌گرهای به کار رفته در دو گوشی گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکس ال بهره می‌گیرد.

طبق روال معمول گوشی‌ها بلک‌بری در این گوشی نیز از صفحه کلید فیزیکی نوع QWERTY استفاده شده که به طور دقیق در قسمت انتهایی صفحه نمایش قرار گرفته است و به این مورد باید به حسگر اثر انگشت هم اشاره کرد که به شکل ابتکاری روی دکمه فاصله‌انداز یا همان space bar جاسازی شده است. استفاده از درگاه یو اس بی Type-C نیز که از بدیهیات هر گوشی هوشمند است در گوشی “مرکوری” بلک‌بری هم دیده می‌شود.

دیگر اطلاعات مهم مانند قیمت و زمان موجود شدن گوشی “مرکوری” قرار است تا در روز ۲۵ فوریه ۲۰۱۷ (هفتم اسفند ۱۳۹۵) اعلام شوند. شما هم اگر از علاقه‌مندان به گوشی‌های بلک‌بری هستید، از همین حالا دور روز ۲۵ فوریه یا طبق تقویم ایرانی هفتم اسفند خط قرمز بکشید.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/BlackBerry-Mercury-to-be-unveiled-February-25th-according-to-teaser_id90906″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار