حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاه نزدیک ترنجی به الجی وی ۲۰ (LG V20)؛ آقای خاص!

همانطوری که در جریان هستید الجی با رونمایی از سری وی در سال گذشته توانست رده‌ای تازه نفس و موفق را به دستگاه‌های خودش اضافه کند. الجی وی ۲۰ (LG V20) در زمینه چیپست با مشخصات سخت افزاری مشابه الجی جی ۵ ارایه شده است اما در زمینه های دیگر مثل نمایشگر دوم، دوربین جلوی دو تایی و کیفیت ضبط و پخش صدا به وضوح یک ارتقاء قابل توجه است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی نزدیک داشته باشیم به الجی وی ۲۰ !

lg-v4-preview-toranji-3

اگر بخواهیم یک صفت شاخص برای الجی وی ۲۰ در نظر بگیریم آن باید کیفیت ثبت و پخش صدا باشد. پس از آن می توان به نمایشگر دوم، چهار دوربین، باتری قابل تعویض و اندروید ۷ اشاره کرد. الجی وی ۲۰ از نظر طراحی بیشتر از اینکه شبیه به الجی وی ۱۰ باشد، نمونه بزرگ شده الجی جی ۵ است. البته تفاوت اصلی را می توان در ماژولار جی ۵ و عدم حضور این قابلیت در وی ۲۰ دید. این تفاوت سبب مکانیسم متفاوت تعویض باتری و البته جنس آلومینیوم درب پشتی شده است. خوشبختانه گویا این بار بدنه آلومینیومی دستگاه الجی بدون روکش خاص پلاستیک مانند استفاده شده است.

lg-v4-preview-toranji-28

ال‌جی وی ۱۰ به سه میکروفون جهت‌دار، یک حالت ویدیوی دستی پیشرفته، یک DAC صوتی با کیفیت بالا و یک پنل کنترل رسانه برای صفحه‌نمایش دوم آن مجهز شده است که به کاربران، اجازه‌ی کنترل پخش موسیقی موردنظر را به‌جای استفاده از صفحه‌نمایش اصلی می‌دهد. با وجود صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچی در ال‌جی وی ۱۰، کاربران می‌توانند از دیدن محتواهای مختلف لذت ببرند. در ال‌جی وی ۲۰ نیز این مشخصات وجود دارند اما ویژگی‌های بیشتری در کنار بهبود ویژگی‌های قبلی و زبان طراحی جدید به این دستگاه اضافه شده است.

۱. بدنه‌ی تمام فلزی

lg-v4-preview-toranji-32

ال‌جی وی ۲۰ از لحاظ طراحی، یک گوشی عالی بود اما با این حال، به‌دلیل استفاده از پلاستیک در قسمت بالا و پایین و کاور پشت گوشی که مقداری بی‌دوام بود، استفاده نکردن از فلز در بدنه‌ی دستگاه به‌طور کامل حس می‌شد. در حال حاضر در ال‌جی وی ۲۰، به‌دلیل استفاده کامل از فلز در بدنه‌ی دستگاه، مفاومت آن افزایش یافته است. صفحه‌ی پشت دستگاه از طریق مکانیزم قفل سرد قابل برداشتن است. دکمه‌های صدا از پشت دستگاه به کنار منتقل شده‌اند. دکمه‌ی پاور دستگاه هنوز هم در پشت گوشی است و اسکنر اثرانگشت در آن قرار دارد.

تصاویری از باز شدن درب پشتی دستگاه:

۲. ماژول دوربین دوگانه در پشت

lg-v4-preview-toranji-9

ال‌جی وی ۱۰ دارای دو دوربین در جلوی خود بود. این اولین دستگاه ال‌جی بود که که دارای یک حسگر منظم و زاویه باز است. در ال‌جی جی ۵، این حسگر زاویه باز به پشت دستگاه در جلوی دوربین منتقل شد. در وی ۲۰ نیز این حسگر در پشت دستگاه قرار دارد. در جلوی دستگاه، دوربین سلفی زاویه‌ی بازی قرار دارد که می‌تواند از طریق نرم‌افزار زوم و انجام بهینه‌سازی‌هایی، به یک دوربین عادی تبدیل شود. در هر کدام از این دو حالت، وضوح تصویر ۵ مگاپیکسل است.

۳. صدای DAC برتر و B&O

lg-v4-preview-toranji-10

ال‌جی وی ۱۰ به‌طور پیش‌فرض به فناوری صدای DAC و تقویت‌کننده‌ی هدفون برای علاقه‌مندان واقعی مجهز شده بود و در وی ۲۰ نیز این فناوری‌ها قرار دارند. با وجود چهار DAC و تقویت صدا که حاصل همکاری با Bang & Olufsen است،‌ وی ۲۰ می‌تواند جرئیات و کیفیت بهتری را برای حرفه‌ای‌ها ارائه دهد.

۴. تثبیت‌کننده‌ی تصویر دوربین بهبود یافته

lg-v4-preview-toranji-40

با ترکیبی از تثبیت‌کننده‌ی تصویر نوری و الگوریتم‌های نرم‌افزاری پیشرفته، ال‌جی ادعا می‌کند که در دوربین وی ۲۰، شاهد هیچ لرزش، تار و اعوجاج تصویر در عکس‌های گرفته شده نخواهید بود. وجود این ویژگی‌ها، فبلت جدید ال‌جی را به یک دستگاه‌ مناسب برای عکس‌برداری و فیلم‌برداری تبدیل می‌کند.

۵. فوکوس خودکار هیبریدی

lg-v4-preview-toranji-39

ال‌جی وی ۱۰ ال‌جی که سال گذشته عرضه شد، دارای فوکوس خودکار لیزری عالی بود اما در وی ۲۰، خبری از فوکوس خودکار لیزری نیست. در این دستگاه یک فوکوس خودکار تشخیص فاز اضافه شده برای سیستم فوکوس خودکار هیبریدی یا Hybrid AF وجود دارد. علاوه بر این، از یک فوکوس خودکار کنتراست اضافی برای تنظیم دقیق این سیستم استفاده شده است. فوکوس خودکار دوربین بسیار سریع و قادر به دنبال کردن یک جسم در حال حرکت در هنگام ضبط ویدیو است.

تفاوت‌های تصویر برداری با دو لنز دستگاه:

۶. ضبط صدای بی‌اتلاف

lg-v4-preview-toranji-23

ال‌جی وی ‍۱۰ تنها بر روی تصاویر زیبا با دوربین خود تمرکز نکرده بود و سه میکروفون برای حذف بادهای موجود در صدا و ضبط جهت‌دار قابل تنظیم در حالت دستی ویدیو نیز بود. وی ۲۰ بر این اساس، میکروفون‌های بسیار قدرتمندی را در کنار نرم‌افزار ارتقاء یافته به سوگلی جدید خود اضافه کرده است. این فبلت اکنون قادر به ضبط صدای بی‌اتلاف با نمونه‌ی ۲۴ بیت و ۴۸ کیلوهرتز و فشرده‌سازی اعمال شده صفر است. ال‌جی مدعی است که میکروفون‌های در وی ۲۰، دارای نقاط بسیار بالای صوتی است که ضبط صداهای تا ۱۳۲ دسی‌بل را ممکن می‌سازد.

۷. صفحه‌نمایش دوم روشن‌تر و بزرگ‌تر

lg-v4-preview-toranji-4

صفحه‌نمایش دوم موجود در بالای صفحه‌نمایش اصلی وی ۱۰، به‌دلیل نور پایینی که داشت، در محیط‌های با نور متوسط به‌راحتی دیده نمی‌شد. این صفحه‌نمایش، تاریک بود و همچنین زاویه‌ی دید پایینی داشت. صفحه‌نمایش دوم موجود در ال‌جی وی ۲۰، دو برابر روشنایی بیشتر (۳۵ نیت در وی ۱۰ و ۶۸ نیت در وی ۲۰) دارد و همچنین مقداری بزرگ‌تر است که به‌همین دلیل، به‌راحتی قابل مشاهده است و می‌تواند پیام‌های شخصی طولانی‌تری را با با استفاده از آن مشاهده کرد.

۸. جدیدترین نسخه‌ی اندروید با نام اندروید نوقا در کنار رابط‌کاربری جدید ال‌جی UX

lg-v4-preview-toranji-48

ال‌جی وی ۲۰ به اولین گوشی‌هوشمندی تبدیل شده است که به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۷ نوقا عرضه می‌شود. همچنین در کنار آن، نسخه‌ی جدید رابط‌کاربری ال‌جی با نام ال‌جی UX قرار دارد؛ در نسخه‌ی جدید آن، ویژگی‌های جدیدی اضافه شده و در مقایسه با UX 5 موجود در ال‌جی جی ۵ بهبود یافته است.

lg-v4-preview-toranji-22

دیگر تصاویر دستگاه:

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
wood

سلام.وی ۲۰ دوسیم کارت هست؟؟؟

wood

هرجا مطلب خوندم تک سیم بودد.. خیلی خوش حال شدم دوسیمش هست. تو ایران دو سیم میاد دیگه؟؟؟؟؟

riofarina

انصافا خاص و زیباس فقط کاش بجای قابل تعویض بودن باتری ،عمر باتریش بهتر بود.از نتیجه باتری در gsmarena نامید شدم.

سجاد013

یکی باطری یکیم ابعاد گوشی که شده ۱۵۹ یعنی نزدیک ۱۶ سانتیمتر. هر جقدرم گوشی خوبی باشه این دو مورد میتونه ادمو منصرف کنه

Dandelion

دوست من، قبلاٌ هم گفتم ال جی V20 باتری ضعیفی نداره. آمپراژ این باتری برای انجام عملکردهای اون و استفاده بهینه طراحی شده . اونایی که کم میارن قطعاً کاربرای خیلی خیلی پرمصرفی هستند یا نحوه مدیریت انرژی رو بلد نیستن. مهم اینه که اولا سیستم مدیریت باتری و انرژی در V20 قوی عمل میکنه و انرژی رو هدر نمیده. علاوه بر اون وقتی باتری قابل تعویض هست با داشتن یه باتری یدک خیلی راحت میتونیم در صورت خالی شدن و نیاز به استفاده از باتری پر، باتری خالی رو با باتری یدک پر عوض کنیم. بدون اتلاف وقت و انتظار برای شارژ شدن باتری! مشکلی که خیلی از گوشی های هوشمندی که باتری غیرقابل تعویض دارند در گیرش هستن.

REZA

گوشی قشنگ و خاصیه.

راستی چند وقت پیس چندتا خبر درمورد تغییر شکل حساب ایمیل مایکروسافت گذاشتین الان دیدم مال منم تغییر کرده همه چیش

Mordred-Ox

تو نکته ١ یه اشتباه کوچیک دارید به جای وی ١٠ نوشتید وی ٢٠

3$

آقای مخملی عزیز
سلام
تا جایی که من می دونم فوکوس لیزری حذف نشده و سنسور طیف سنج نوری حذف شده، که به جاش فلاش دوتایی شده. لطفن این رو بررسی و روشن کنید، چون توی نمونه ویدیوهایی که دیدم هم تفاوت رنگ ضبط شده با وی ده پیداست. خودتون هم می تونید در نمونه های جی اس ام آرنا که از نمای مشابه گرفته شدن تشخیص بدید.
سه تا سوال هم دارم:
یکی اینکه حافظه ی داخلی مدلی که ایران میاد چقدره و دیگه اینکه رنگ صورتی هم ایران میاد یا نه و سوم هم کی موجود میشه؟
سپاسگزار شما

3$

آفرین به سرعت پاسخگویی!
ایکاش رنگ صورتی هم بیاد. صورتی نیست و درواقع یاسی رنگه و ترکیبش با سیاه صفحه نمایش بسیار زیباست. اگه بیاد خانمهای زیادی عاشقش میشن. قول میدم اگه بیاد بیست و پنج درصد به فروشش اضافه بشه.
اگه زحمتی نیست نظرم رو به ال جی انتقال بدید.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....