حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاهی نزدیک به سونی اکسپریا ایکس کامپکت

نوشته

7 سال قبل | 3 دیدگاه | مطالب ترنجی

این بازه زمانی کاملا متعلق به سونی است؛ چراکه این شرکت لحظاتی پیش از جدیدترین تلفن‌های هوشمند خود رونمایی کرد.  اکسپریا ایکس کامپکت عضو جدید خانواده ایکس است که برای عاشقان تلفن‌های هوشمند اندرویدی با اندازه مناسب طراحی شده است. در ادامه قصد داریم که نگاهی نزدیک به این تلفن هوشمند جذاب و دوست داشتنی، داشته باشیم. مانند همیشه، در ادامه با ترنجی همراه شوید.

دقیقا یکسال از رونمایی تلفن‌های هوشمند سری زد ۵ می‌گذرد و حالا سونی اعضای جدیدی را به خانواده تلفن‌های هوشمند خود افزوده است. اکسپریا زد ۵ کامپکت یکی از بهترین محصولات سونی با طراحی زیبا، بدنه‌ای با کیفیت، دوربینی بسیار خوب، قدرت پردازشی بالا و باتری با طول عمر مناسب بود. حال بد نیست که نگاهی به جانشین این محصول یعنی  اکسپریا ایکس کامپکت داشته باشیم.  اکسپریا ایکس کامپکت همانند مدل سال پیش از یک صفحه نمایش ۴٫۶ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ استفاده می‌کند که برای یک محصول با چنین ابعادی کاملا مناسب می‌باشد و نمی‌توان ایرادی به آن وارد کرد.

sony-xperia-x-compact-5.JPG

اما چیزی که کمی برایمان شوکه کننده بود، استفاده از چیپست اسنپدراگون ۶۵۰ به‌جای اسنپدراگون ۸۲۰ بود. معمولا سری کامپکت تنها نسخه‌های کوچک‌ شده پرچمداران بودند اما در اینجا،  اکسپریا ایکس کامپکت یک تلفن هوشمند ضعیف‌تر از اکسپریا ایکس زد است. البته لازم است یادآوری کنیم که عملکرد اسنپدراگون ۶۵۰ در تست‌های اکسپریا ایکس بسیار رضایت بخش بود و حالا با کاهش رزولوشن دستگاه، شاید اصلا هیچ تفاوت خاصی را در استفاده روزمره بین پرچمداران ۲۰۱۶ سونی شاهد نباشیم.

sony-xperia-x-compact-1.JPG

درضمن یادمان نرود که اشاره کنیم که اکسپریا ایکس کامپکت از سه گیگابایت حافظه رم برخوردار می‌باشد. شاید مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه برای برخی ناامید کننده باشد، اما مطمئنا شاهد عملکرد بسیار خوب این محصول منتاسب با مشخصات آن خواهیم بود. اکسپریا ایکس کامپکت همانند نسخه‌های سال پیش از پلاستیک براق استفاده کرده است که حس نسبتا خوبی دارد اما انتظار فلز اکسپریا ایکس زد را نداشته باشید.

sony-xperia-x-compact.JPG

خوشبختانه انحنای جلو و پشت همچنان در این مدل وجود دارد که به ارگونومی و طراحی دستگاه کمک شایانی خواهد داشت. این تلفن هوشمند سونی دارای ضخامت ۸٫۵ میلی متری و وزن ۱۳۵ گرمی می‌باشد که برای یک محصول ۴٫۶ اینچی بسیار رضایت بخش است، هرچند که دوست داشتیم این محصول کمی باریک‌تر طراحی می‌شد. سونی در این محصول دقیقا همانند اکسپریا ایکس زد از یک دوربین ۲۳ مگاپیکسلی جدید با لرزشگیر نرم‌ افزاری ۵ محوره استفاده کرده که برای آزمایش کردن آن بسیار هیجان داریم. باتری این محصول تنها ۲۷۰۰ میلی آمپر است ولی با توجه به مشخصات فنی، انتظار داریم که طول عمر باتری این دستگاه بیشتر از اکسپریا ایکس و در حد اکسپریا زد ۵ کامپکت باشد.

sony-xperia-x-compact-9.JPG

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sony Make.believe

بعنوان یک علاقمند به سونی و کسی که عاشق این برنده
فقط میتونم بگم که من نیازم بر آورده نشد
خیلی دوست دارم سونی روی صفحه نمایش بالای ۵٫۵ کار کنه پریمیوم و الترا فکر کنم به خاطرات سونی پیوستن نمیدونم راهی که انتخاب کرده چیه امیدوارم سونی خودش رو بعد این چند هزار سال پیدا کنه من که رسما پیر شدم از دست این سیاست گذاری های غلط شرکت اخه بخش اکسپریا مثل یه دختر لوس عمل میکنه یعنی میشه سامسونگ سری نوت بزنه بعد سال بعد سری جدیدی نبینی اونم در حالی که همه انتظار یک رده از سری محصولات سونی هستن پریموم فروشش بد بود یا صفحه هات شارپ تمام شد نمیدونم چرا سونی چرا؟؟؟!!!

MEGA08

نمای پشتش زشته

Sasan Entezari

من خودم گوشیم سونیه، یعنی خاک تو سر طراح های سونی کنند که هنوز نفهمیدن حاشیه بالا و پایین باید یه اندازه باشه وگرنه گوشی بیریخت میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs