حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاهی نزدیک به تلفن هوشمند اکسپریا ایکس زد: بازگشت شکوه‌مندانه

نوشته

7 سال قبل | 72 دیدگاه | مطالب ترنجی

دقایقی پیش، سونی به صورت رسمی از تلفن هوشمند پرچمدار خود یعنی اکسپریا ایکس زد رونمایی کرد. این تلفن هوشمند سونی دستخوش تغییراتی اساسی شده که باعث می‌شود که آنرا یک بازگشت شکوه‌مندانه برای سونی بنامیم. در ادامه قصد داریم که نگاهی نزدیک‌تر به این تلفن هوشمند زیبا داشته باشیم. مانند همیشه، در ادامه با ترنجی همراه شوید.

Sony-Xperia-XZ-hands-on---17

مدتی با تلفن هوشمند سونی کار کردیم و اگر رو راست بگوییم، اکسپریا ایکس زد یک تلفن هوشمند بهتر از لحاظ طراحی نسبت به تمامی اعضای قبلی پرچمداران سونی هستیم. برخلاف اکسپریا زد ۵ و ایکس پرفورمنس، اکسپریا ایکس زد از لحاظ کیفیت و ارگونومی در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرد که مایه خوشحالی است. مسلما سونی، این تلفن هوشمند را مطابق زبان طراحی خود طراحی کرده است، اما تغییرات زیادی در آن اعمال شده که استفاده از اکسپریا ایکس زد را بسیار لذت بخش می‌کند. اکسپریا ایکس زد یک تلفن هوشمند بزرگ و مستطیل شکل است، اما سونی از این موضوع ترسی ندارد! چراکه با نگه داشتن اصالت طراحی سری‌های قبل، سونی با اضافه کردن بدنه فلزی، انحنا در طراحی و صاف کردن بخش بالا و پایین دستگاه به کلی یک محصول زیبا و شاید کلاسیک را طراحی کرده است.

Sony-Xperia-XZ-hands-on---23

اکسپریا ایکس زد در سه رنگ روانه بازار می‌شود؛ آبی تیره، مشکی و خاکستری روشن یا همان پلاتینیومی که هرسه از بهترین و زیباترین رنگ‌های استفاده شده در محصولات سونی هستند. این تلفن هوشمند توسط یک شیشه گوریلا گلس ۴ محافظت می‌شود و این درحالی است که قسمت پشتی دستگاه تماما از فلز ساخته شده است که سونی این فلز را Alakeido می‌نامد. به گفته سونی، این فلز به گونه‌ای طراحی شده که درخشش و مقاومت بالایی داشته باشد. درکل باید بگوییم که این فلز جدید حس خوبی را به ما منتقل کرد؛ هرچند شاید که حس خنک فلزهای دیگر به ما القا نشده باشد، اما درکل اکسپریا ایکس زد که دارای گواهینامه IP68 می‌باشد یک محصول کاملا تازه به شمار می‌رود.

Xperia-XZ-beauty-4---1

سونی باری دیگر از صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی در این تلفن هوشمند استفاده کرده است و همچنان رزولوشن این دستگاه برابر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ یا همان فول اچ‌دی با تراکم پیکسلی ۴۲۴ppi می‌باشد که صرفا مورد بدی به حساب نمی‌آید. سونی در این محصول از یک پنل IPS LCD استفاده کرده که واقعا برای ما رضایت بخش بود. امیدواریم که این صفحه نمایش برخلاف مدل‌های دیگر بتواند رنگ‌های متعادل و دقیق‌تری را نشان دهد. کیفیت در استفاده ما خوب بود، اما برای جزئیات دقیق باید اکسپریا ایکس زد را کاملا بررسی کنیم.

Sony-Xperia-XZ-photo-shoot (1)

همانند اکسپریا ایکس پرفورمنس، اکسپریا ایکس زد نیز از چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ استفاده می‌کند که کاربر را در هنگام انجام سنگین ترین وظایف نیز یاری می‌کند. درکل با استفاده ما، اکسپریا ایکس زد بسیار نرم و سریع عمل می‌کرد که واقعا برایمان خوشحال کننده است. رابط کاربری دستگاه تقریبا همانی است که انتظارش را داشتیم؛ البته چند تغییر مهم مانند تم‌های رنگی تازه به آن اضافه شده که طراحی این رابط را برای کاربران سونی دلنشین‌تر می‌کند. درهر صورت، تجربه کاربری ما با این رابط کاربری، حس اندروید خالص را به ما القا داد که مسلما در افزایش سرعت کلی هنگام استفاده از دستگاه تاثیر مثبتی خواهد داشت.

Sony-Xperia-XZ-hands-on---6

دوربین به کار رفته در اکسپریا ایکس زد یک دوربین ۲۳ مگاپیکسلی است و به نظر می‌رسد که سونی، دوربین این دستگاه را بسیار جدی گرفته است. سنسور استفاده شده در این دوربین از نوع IMX300 با اندازه ۱/۲٫۳ اینچ و گشودگی f/2.0 می‌باشد که به شدت شبیه به مشخصات دوربین قبلی سونی است. اما به نظر می‌رسد که سونی دیگر این‌بار به سراغ نرم افزار این دوربین رفته تا آن را سر و سامانی بدهد.

Xperia-XZ-beauty-2---1

سونی وعده داده است که میزان دریافت نور و رنگ‌ها در این دوربین بسیار بهتر شده باشد. سونی در این دستگاه همچنان از لرزشگیر اپتیکال استفاده نکرده است، اما گفته شده که اکسپریا ایکس زد از یک لرزشگیر نرم افزاری ۵ محوره برخوردار است و طبق سابقه سونی در این زمینه، انتظارات بالایی از آن داریم. سونی در کنار سیستم فوکوس تشخیص فاز، از فوکوس لیزری هم استفاده کرده و از یک سنسور RGB برای افزایش کیفیت تصاویر نیز بهره برده است.

Sony-Xperia-XZ-photo-shoot (3)

باتری اکسپریا ایکس زد یک باتری ۲۹۰۰ میلی آمپری می‌باشد که از سیستم شارژ سریع ۳٫۰ کوالکام بهره می‌برد. اما موضوع مهم در اینجا، حالت‌های ذخیره انرژی هستند که سونی در اکسپریا ایکس زد قرار داده است. سونی اعلام کرده است که  این شرکت از یک حالت هوشمند شارژ باتری استفاده کرده است. این یعنی که زمانی که اکسپریا ایکس زد تا ۹۰ درصد شارژ می‌شود، دستگاه به شکل خودکار سرعت شارژ را کاهش می‌دهد (البته زمانی که از دستگاه خود استفاده نمی‌کنید). درکل ما کنجکاو هستیم تا درباره این باتری بیشتر بدانیم.

Sony-Xperia-XZ-photo-shoot (2)

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Sony-Xperia-XZ-hands-on-back-to-awesomeness_id84743″ target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]PhoneArena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
72 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad.Sh

مگه میشه
مگه داریم
:yahoo: :yahoo: :yahoo:
B-) B-) B-)

Soheil Xperia

شخصا منتظر نسخه پریمیوم بودم راستش مثل پارسال که زد پنج پریمیوم معرفی شد هیجان ندارم اما دوربینش واقعا از تکنولوژی جدیدی استفاده میکنه که قطعا دوربین این گوشی بهترین خواهد بود

SaeidDS

از شوق 😥 😥 😥 😥 😥

Hasan.sh

بسیار زیبا و قدرتمند
در بخش دوربین کلی سنسور جدید کار گذاشته
منک عاشق این غول شدم :yahoo:

Samsung

غول پلاستیکی …. کلا نو اوریش تو دوربین بود بقیه اش کپی و تکراری بود

Hasan.sh

ب خوبی نوت۷ ببخش :bye:

Soheil Xperia

نوت هفت

Samsung

به میزان فروشش و برتریش چشم میبخشم :heart: :yahoo:

Soheil Xperia

اره خیلی قابلیت داره نوت ۷ مخصوصا قابلیت انفجار که خیلی کاربردیه

A better life

Samsung
وقتی فن های متعصب سامسونگی
ابزار پشیمانی کردن از نوت ۷
البته خود شرکته بپذیرفته
که اینقدر فاجعه وار بوده

بعد تو میای
فروش میگی
بازم میگم ۸۰ درصد فن های سامسونگی ملاک خریدشون فروش اون شرکت که هیچ منفعتی نداره
سونی اولویتش کیفیت
واسه من مصرف این مهم ترین
چیزی که سامسونگ هیچ وقت بویی نبرده
راستی زشت این قدر ترول هستی
هرس بکوب به دیوار

Samsung

Soheil xperi
دقیقا مثل سونی که قابلیت بخاری بودنش بسیار کاربردیه

Hasan.sh

عملکرد مهمه
شما برو مقایسه xp را با نوت۷ ببین تا بفهمی چی میگم

EF7_NA

واسه صفحه نمایش فول اچ دی و باتری با ظرفیت پایین چه توجیحی داری؟
شما که انقدر سونی رو تو صفحه نمایش قبول دارید چرا نمیتونه کوآد بزنه :negative:

EF7_NA

بعد میگم چرا فروش سونی انقدر پایینه ؟ خب الان باوجود پرچمدارای بهتر چرا باید ملت اینو بخرن؟
البته طرفدارای متعصب همیشه حضور دارن :wacko:

Hasan.sh

نمیتونه بزنه یا نمیخواد؟
سونی پارسال برات ۴k زد تو داری حرف از کواد اچ دی میزنی؟؟؟
باتری ضعیف؟
مگ تست کردی ک میگی ضعیفه؟
خدایا توبه :unsure:

EF7_NA

اونی که فقط توی گالری ۴k میشد؟؟؟ :wacko:
قبول کن بازار جوریه که اگه از رقبا عقب بمونه محکوم به شکسته
به قول تو میتونست ولی نزاشت پس کم کاری کرده
راجع به باتریم وقتی نتایجش اومد به حرفم میرسی

گلکسی

خوبه مقایسه اکس پرفورمنس با سه گیگ رم و نوت ۷ چهار گیگ رم رو دیدیم . یعنی خیلی فرق بینشون بود تو اون مقایسه از نظر عملکرد؟؟ :scratch:

Ali SONY

EF7_NA
تو هرجا هرچی میشد!
مهم این بود که ۸ میلیون پیکسل رو داخلش داشت و داره پس حرف اضافه نزن!

Samsung

Hasan
خوبه صفحش۴k نیس فول اچدیه فقط تو پخش مدیا ۴k فور کی پخش میکنه دیگه رو هوا حرف نزن

Google nexus

عاااااالی رنگ خاکستری بینظیره خیلی خوشگل تر شده مشخصاتشم عالی در حد پرچمدار B-) B-) B-) B-)

ehsan007

ما که نا امید شدیم – مشخصات سخت افزاریشا میتونست خیلی بیشتر تغیر بده حداقلش یه رم چهار بود با قیمتی که بالاتر از g5و s7داره (هم قیمت s7edge) -الان سخت افزار ضعیف نیست ولی در بلند مدت وبرا ی کسی که گوشیا برای بالای سه سال استفاده میکنه یک سال عقبه -لرزشگیر اپتیکال نیاورد (نرم افزاری هرچیم باشه با اون تبلیغات عریض اخر جای سخت افزاری واپتیکالا نمیگیره -البته باید منتظر نتایجش موند ممکنه خیلی به اپتیکال نزدیک شده باشه)-خوشبختانه در نرم افزار دوربین مثل اینکه میگن تغیرات زیادی انجام گرفته و تمرکز سونی روی این بوده (ضعف گوشیای سونی)-رابط کاربریم که چندان تغیر نکرده -طراحیم خیلیی عوض نشده ولی رنگ نقره ایش واقعا زیباست (من از گرد شدن بغل ها خوشم اوند ولی از خط پشت پایین گوشی نه انگار گوشی دو تیکه شده همون صاف مثل زد پنج یا پرفورمنس میگرفت بهتر و قشنگتر بود-کلا بخام بگم توقعمون خیلی بالاتر از این بود -بخصوص در صفحه نمایش که دیگه حداقل ۲kبا توجه به واقعیت مجازی نیازه -باتریم نظر خاصی ندارم باید منتظر موند مشخص بشه نتایجش (اومیدوارم مثل پرفورمنس نباشه!!)

Mohamad Sonyxperia

جوووووووننننن عشقه B-) :yahoo: :yahoo:

Milad Awlazadeh

مشخصاتش روی کاغذ که درحد پرچمدارای سایر برند ها نیس. این مشخصات مربوطه به گوشی یه سال پیش. تبریک میگم به سوتی بابت طراحی خوبش. امیدوارم گوشی خوبی از آب دربیاد

Samsung

طراحیش اتفاقا خیلی افتضاحه ایکس خیلی خوشگل تر بود

Mohamad Sonyxperia

شما حرف نزنی نمیگن لاله :whistle: شما فعلا از شارژرت فاصله بگیر منفجر نشی :whistle:

Samsung

شارژر من اصله مثل واسه سونی ۲۰ تومنی نیست که منفجر بشه زمنن فست چارجه همونی که سونی Slow Cherge رو داره :mail:

MOAZEZ

طرفدارای سام چی شده دلسوز شدن برای سونی؟!!! خخخ
مهم اینه که طرفدارای سونی عاشق این غول شدن

SaeidDS

رم ۳ سونی=رم ۶ سایر برندها(تازه با ارفاق)……فکر کنم به ساده ترین حالت گفتم…نیاز به توضیح بیشتر نداره…(لعنت بر بازی با اعداد و ارقام)

Samsung

اسپیدتست رو ندیدی بین اس۶ و ایکس یا اس ۷ و ایکس ؟؟ اگهدیده باشی این حرفو نمیزنی

Nokia.king

ظاهرش قشنگه . مشخصات ولی پایینه هنوز

Samsung

ظاهرشم قشنگ نیس اخه :negative: :scratch: :negative: :wacko:

riofarina

خب سلیقه ها فرق میکنه، منم از طراحیش خوشم اومد. ساده و شیک

riofarina

اعتراف میکنم برای اولین بار از سونی خوشم اومد.
رم سه هست، خب مهم نیست، طراحیش عالیه، تنها گوشی که سلفی ۱۳ داره که پرچمداره.
دوربین پشتش احتمالا میترکونه
باتریش فکر کنم دو ور ۹۰ ساعت باشه
من یکی خوشم اومد، احتمال زیاد گوشی بعدیم خواهد بود، اگه مشکل خاصی بوجود نیاد مثل نوت ۷

HI TECH

چیز خاصی برای من نداره .
تمام شرکتها محصولاتشان را در همه ی زمینه ها بهبود میدن حالا سونی رم سه گیگ و پنل فول اچ دی زده ! خب برادر من همان پریمیوم را ارتقا میدادی … سونی از عدم فروشش مطمئنه و برای همین هم خیلی دست به عصا راه میره تنها یکبار با پریمیوم سورپرایز شدم و فکر کنم اخرین بارم بوده 🙁
سونی تو به هیچ جایی نمیرسی . :negative:

Apple Pro

اصلا از طراحیش خوشم نیومد همون سری x و z طراحی بهتری داشتن

Samsung

منم باهات موافقم طراحیش اصلا خوب نیس اما ایکس و زی ۵ خیلی خوب بودن

h.hamidi

طراحی صفر اونم با ارفاق نوکیا ان۹ از این بهتره با اینکه کپی کرده فاصله از پایین و کنار ها خیلی زیاده مثل پاره آجره متاسفم با اینکه فن سونیم همون زد۳ تو طراحی فوق العاده بود مابقی آشغالی من درحال حاضر اس۷ اج دارم که از اونم راضی نیستم و منتظر آیفون۷ و الجی وی۲۰ هستم اج خیلی ظریفه همیشه میترسم از دستم بیفته تیکه تیکه شه گلسم که موجود نیست ولی طراحی سرعت و دوربینش واقعا ۲۰

arash hx

لرزشگیر اپیتیکال نداره؟
۵محوره نرم افزاری؟؟؟؟

Soheil Xperia

اره داداش اپتیکال واسه اونایی که تو ساخت دوربین تخصص ندارن داداش من که گفتم لرزشنگیر اپتیکال واسه سونی منسوخه

arash hx

نه اخه تو عکاسی خیلی کمک میکنه

milad.tech

چیزی نگو که بهت بخندن.وقتی اطلاعاتت ناقصه
لرزشگیر اپتیکال در بهترین دوربینای dslr داره استفاده میشه و بهترینه
حالا اگه سو.نی داره بهترین و بهینه ترین لرزشگیر نرم افزاری رو توسعه میده این خوبه و عالیه.اما حرف بی پایه واساس نزن

Soheil Xperia

اطلاعات من ناقص نیس بچه جان لرزشنگیر اپتیکال توی دوربین موبایل برای سونی منسوخه و با این لرزشگیر چدید پنج محوره عملا از اپتیکال قطعا بهتر عمل میکنه فقط مراقب باش و از گوشیت فاصله بگیر دوستت داریم نمیخوایم منفجر بشی

Samsung

اخههه خوبه با رم ۳ هم مالی نیس ? آلان تست ایکس و اس ۶ هم هست ولی ایکس ۲ تا بازیو لود میکنه ولی این ترولا میگن عملکرد یکیه …. خو چرا چرت میگید وقتی ضعیفه مدیریت رم قبول کنید ..

MZ XPERIA Z1

شما سامسونگی ها فعلا برید گند نوت ۷ تون رو جمع کنید که خود سامسونگ داره از بازار جمع میکنه این اشغالش رو :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :bye:

Just Sony ??

اول برو فول اچ دی سونی ایکس با اس ۷ مقایسه کن
هر دو تاش تو فروشگاه ها هستن
سونی تو هر نسل بهبود میده
صفحه نمایش نه از روی کاغذ بلکه واقعیت کیفیت
درباره رم که هیچی
راستی تو سامسونگ بگیر
بهترین گوشی تاریخ که نوت ۷

البته مقایسه خود ترنجی میکنه
از هر لحاظ

far_zad

به نظر من طراحی قسمت سنسور دوربین و محل قرار گیریش همخوانی جالبی با طراحی کلی دستگاه نداره. اون تیکه پایین هم که جدا هست چندان برام جالب نیس. سطوح صاف و بیضی شکل بالا و پایین چندان مورد سلیقه من نیس. کلا از نظر طراحی سری زد بیشتر باب میل من بود. (هرچند هر کسی سلیقه ای داره)کاهش بسیار جزیی تو حاشیه بالا و پایین میتونس جلوی دستگاه رو زیباتر و متفاوتر از نسل قبل بکنه.

به نظر من برا گوشی های سونی رم ۳ کافیه و ایرادی از این نظر وجود نداره. اسنپ ۸۲۰ هم فرق چندانی با ۸۲۱ نداره. اینم مهم نیس.

اما هنوز برام سواله چرا لرزشگیر اپتیکال جایی تو محصولات سونی نداره. هیچ وقت لرزشگیر نرم افزاری نمیتونه ایرادات موقع عکاسی(محیط کم نور و ثبت جزییات دور و کاهش نویز) رو به خوبی برطرف کنه. هرچند تو فیلمبرداری (نه ۴کی) عملکرد لرزشگیر نرم افزاری خوب بود.

riofarina

تا دوربینش نزنه بیرون.
لرزشگیر اپتیکال جای زیادی اشغال میکنه

Just Sony ??

فوق‌العاده در یه کلام ???

Ari khan

نزدیکتر نگاه کنین شاید صفحه نمایش یک میلیارد رنگی(رنگ از نوع سونیش) هم دیدین :whistle: ?

Ali SONY

ترول….

Blue Tech

عزیزم وقتی بعده رونمایی نوت ۷ تعاریف من در آوردی می ساختین واسه کلمه ی HDR ترول نبودین!؟

Amir

جالبه همه توقع ها رفت پایین
Premium,hdr,snapdragon 821,4gig ram…..

A better life

khan
وقتی که ترنجی مقایسه کنه باهام
خواهی دید که مهم تکنولوژی انحصاری شرکت که در صفحه‌نمایش به کار میبرن
سامسونگ به جرات از زد تو به بعد رقیب سونی نبوده در صفحه نمایش

Blue Tech

عزیزم مطمئنی اشتباه نمیکنی سامسونگ تا S9 باید خودشو بکشه به اون tft آشغال اکسپریا زی و زی وان برسه
چرا شکست نفسی میکنی حرف دلت رو بزن

Bagher

سلام
ترنجی اشتباه نوشته رم XZ 4 هست برو تو زومیت ببین :wacko:

Mosayeb_s

با این وضعیت تا ۲سال دیگه در بخش موبایل سونی تخته میشه یا بازم همکاری مشترک مثل زمان سونی اریکسون
واقعا مسئولین بازاریابی سونی نمیبینن کاربرا در دنیا چی میخوان یا خودشونو زدن خواب؟!
فقط میشه تاسف خورد به حال سونی

Soheil Xperia

تو به حال سامسونگ با اون نوت هفتش تاسف بخور

A better life

Mosayeb_s
تاسف چرا ۴ سال همینو میگید
البته سونی هر سال از سامسونگ جلو بوده منظورم فروش تولید نیست منظورم کیفیت
راستی تاسف برای نوت بخور که به راحتی بی کیفیت ترین پرچمدار حال حاضر

Mosayeb_s

مطمئن باش اگر به همین شکل ادامه بده ۱۰۰ درصد تا ۲سال دیگه اتفاقی که نوشتم براش میفته

Mosayeb_s

کیفیت رو توی چی تعریف میکنید؟! نه صفحه نمایش هاش کیفیتشون به رقیبانشون میرسه نه از نظر باطری قدرتمندن نه از عملکرد دوربین خوبی برخوردارن و همیشه حاشیه عکس ها بخاطر سنسور نه چندان با کیفیتی که داره یا ضعف تیم نرم افزاری سونی که هردو نشان از بی کیفیتی دستگاهه رنج میبرن
همه اینا نشان دهنده بی کیفیتیه
اینکه اخبار خرابکاری های سونی رسانه ای نمیشه نه اینکه نیست بلکه چون سونی جزو ۲۰ تولید کننده برتر گوشی هوشمند هم نیست پس کلا مهم نیست که اخبار خرابکاری هاش پوشش داده بشه و معمولا فقط اپل و سامسونگ بخاطر پرفروشترین بودن و برند بودن مورد توجه رسانه ها هستن و کوچکترین مشکلاتشون انچنان بزرگ میشه که ادم شگفت زده میشه

Mosayeb_s

اینو برای جواب جفتتون میدم
مقدار انفجار و در کل گوشی های مشکل دار سامسونک فقط و فقط ۰٫۱ درصد کل گوشی های فروش رفته سامسونگ.بوده که با بررسی گوشی منفجر شده و مقایسه اون مشخص شده که مشکل از پد باطری بوده که مسئولیتشو یک شرکت چینی به عهده داشته و گویا فقط گوشی های کره جنوبی مشکل باطری دارن
http://www.sammobile.com/2016/09/01/galaxy-note-7-recall-will-reportedly-be-announced-soon/
اینکه فقط ۰٫۱ درصد از میلیون ها نوت فروخته شده مشکل دار بودن دقت کنید گفتم مشکل دار یعنی یا پورتش یا مشکل کرش و باطری نه انفجار و.. پس از حرفای من برداشت اشتباهی نکنید..ادامه:
رو شماها ارجاع میدید به کل گوشی های سری نوت ۷ من دیگه جوابی برای شماها ندارم چون لازم هست نیست جوابی بدم چون همه چیز مشخصه
کسی که بخاطر انفجار یک نوت ۷ از خرید نوت ۷ پشیمان بشه ینی از اول دلش با اون گوشی نبوده چون فکر کنید مثلا ۲میلیون گوشی در مقابل یک گوشی هیچ بحساب میاد
نوت ۷ با اختلاف در تمام ضمینه ها برترین گوشی اندروییدی هست چه طراحی چه دوربین چه صفحه نمایش چه باطری و.
اگر میاین تست باطری میزارین نسخه جهانی نوت ۷ رو در تست لحاظ کنید چون نسخه اپراتوری دارای رام سفارشی شده از طرف اپراتور هست و این چیزیه که روی عملکرد صحیح تاثیر منفی میزاره و اگر منطقی باشید متوجه منظورم هستید.
نگفتم کل گوشی ها چون طرفداران ایفون و کسی که سالها با ایفون کار کرده خیلی سخت میتونه خودشو با اندرویید وفق بده و چون دنیای اون ۲تا متفاوته بنابراین فقط در مورد اندرویید مثالشو زدم
در مورد ناامید شدن از سونی دلیل دارم:
سونی از زد۲ تا به الان مشخصات اصلی گوشیاش که مربوط به دوربین صفحه نمایش و طراحی هست تغییری نکرده
از زد۱ مقدار دیافراگم f2 بوده و تغییری نداشته رزولوشن از زد۱ تا زد۵ ۲۱ مگاپیکسل بوده که توی زد ۵ به ۲۳ مگاپیکسل رسید و عملکرد چندان متفاوتی از هم نداشتن
صفحه نمایش از زد۱ تا ایکس زد ۵٫۲ اینچ با رزولوشن fullhd بوده
میزان رم از زد ۲ تا ایکس زد ۳گیگ بوده
از طراحی حرفی نمیزنم چون امضای هرشرکتیه اما سونی توی ایکس زد خراب کرد و اصالت و امضای طراحی خودشو از دست داد
البته حاشیه فوق زیادش که بدجور توی چشم هست همیشه بوده و انگار میخواد باقی بمونه
این لینکو نگا کنید ۲تا عکس توشه که مقایسه نوت ۷ با ایکس زد هست یکی ۵٫۷ اینچ و دیگری ۵٫۲

http://m.gsmarena.com/sony_at_ifa_2016-review-1486p2.php

اینو ببینید و دیگه از حاشیه سونی حرفی نزنید
من همیشه هرحرفی بزنم از روی مدرک و لینک هست
وقتی میگم ناامید کننده یعنی واقعا هست
برخلاف خیلی خا که از روی شکم حرف میزنن و ترول زیرابی هستن من از روی شکم حرف نمیزنم و تا از حرفم مطمئن نباشم چیزی نمیگم پس بهتره شما هم قبل هر ادعایی که دارید یکم تحقیقرکنید و ببینید که واقعا جریان چیه

Mosayeb_s

اونجا نوشتم تست باطری اشتباه تایپی بوده و منظور تست سرعت هست

Blue Tech

از جلو و بقل ظاهر زیبایی داره سونی باز هم از یک طراحی اصیل الهام
امیدوارم تو ارگونومیش پیشرفت کرده باشه چون تا جایی که یادمه سری لومیا ارگونومی خوبی داشتن
ولی بر خلاف شایعات رم ۴ و اون صفحه نمایش HDR با یک میلیارد رنگ وجود نداشت خب مورد دوم کاملا قابل پیش بینی بود چون تعریف HDR چیزه دیگری بود
ولی فکر کنم تو دوربین عملکرد فوق العاده ای داشته باشه بدون هیچ تعصبی عرض میکنم چون حتی بیشترین بخشی که تو مراسم بهش توجه شده بود همین بود همچنین بالاخره تونستیم شاهد حضور لرزشگیر اپتیکال اون هم از نوع جدیدش تو این دوربین باشیم که واقعا امیدوار کنندس
البته اگه سونی دستی هم بر عملکرد بخش نرم افزار دوربینش کشیده باشه
اما چیزی عجیبه باتریشه چطور سونی در یک همچین ضخامتی و با این حاشیه فقط از یک باتری۲۹۰۰mAh استفاده کرده عملکرد باتری XP جالب نبود امیدوارم که مشکلی براش پیش نیاد
اما مشکل دیگه عدم استفاده از سنسور اثر انگشت در بازار امریکاست که واقعا ناراحت کنندس به هر ما سره عملکرد ضعیف گلکسی ها در نسخه ی اسنپ این حرف رو از دوستان زیاد شندیم که بازار آمریکا بسیار مهمه و نتنها برای شرکت ها بلکه برای طرفدارانشون در هر جای دنیا که باشن مورد توجهه
مشخصات XC هم واقعا با چیزی که انتظار میرفت فاصله داشت
سوالی که ذهنم رو مشغول کرده اینه که چرا بجای محافظ های قدرت مند دراگون تریل که به ادعای دوستان بسیار قدرت مند تر از گوریلا گلس هستند سونی در پرچمدارش پسرفت کرده و از گوریلا گلس استفاده کرده
این تاخیر دو ماه در عرضه هم ناراحت کنندس
به هر حال تبریک به طرفداران سونی برای این پرچمدار جدیدشون لومیا XZ

Blue Tech

ببخشین مثل اینکه اشتباه کردم
یه دونه لرزشگیر اپتیکالش دلگرمم کرده بود که الان متوجه شدم همونم دیجیتاله
راستی منو بگو حواسم نبود اکسپریا رو نوشتم لومیا نیست یکم شبیه هم شده قیافشون

ehsan007

دوست عزیز دراگون تریل در برابر ضربات مقاومت خوبی داشت ولی در مقابل خش افتضاح بود -(در برابر ضربم تا وقتیکه گوریلا سه بود عملکرد خوبی داشت بعد که چهار اومد تغریبا برابر شدن ) —در ضمن این نکته هم اضافه کنم که سونی در گوشیایه دیگه ایم سابقه ی استفاده از گوریلا گلسا داشته مثل xperia spکه اون زمان اوج سونی بود و فروش خوبیم داشت (پ ن پ خیلی وقت منتظر گوشیایی مثل میانرده های نو اور وقدرتمندی مثل spو tو txوv هستیم) :heart: :rose: 😥

Blue Tech

احسان جان من هم اطلاعاتی داشتم درباره ی دراگون تریل همینی بود که شما گفتین
ولی دوستان بعد اومدن نوت ۷ و گوریلا گلس ۵ خش پذیری دراگون تریل رو در حد سافایر قرار داده بودن

arash hx

دوست عزیز جوری که شنیدیم لرزشگیر اپیتیکال نیست
میگن ۵ محوره نرم‌افزاریه!!!!

Blue Tech

منم همینش رو موندم چطور دیجیتال ۵محوره میشه!؟

Mosayeb_s

لرزشگیر اپتیکال یه قطعه اضافه هست که به سنسور دوربین متصل میشه و زمان حرکت و شیک کردن گوشی یا به اصطلاح لرزش گوشی اون قطعه با توجه به اطلاعاتی که از سنسور های زیروسکوپ و.. میگیره تصمیم به حرکت سنسور مطابق با اطلاعاتی که از سنسور ها گرفته میکنه حالا هرچی از اطلاعات بیشتریی از سنسور ژیروسکوپ استفاده کنه حرکتشش دقیقتره مثلا وقتی بتونه از بالا پایین چپ و راست پشتیبانی کنه میگن ۴محورس و عملکرد بهتری داره
حالا در مورد سونی هم به همین شکله با این تفاوت که شیک ها و لرزش ها نه با خود سنسور بلکه با استفاده از محاسبات نرم افزاری که از ژیروسکوپ گرفته اقدام به ثبات تصویر میکنه
و لرزشگیر دیجیتالی هیچوقت در عکاسی در شب و شاتر های پایین به لرزشگیر های اپتیکال نمیرسن
فقط در ضمینه ویدئو و عکاسی در روز میتونن مفید باشن

Blue Tech

ممنون از توضیحاتتون

mohsenTR

طراحیش خیلی خوبه اما مشخصاتش نسبت به بقیه برندا پایین تره اما مطمئنا در عمل کافیه به نظر میرسه دوربینش خیلی خوب شده باشه درکل یک گوشی کامله و آفرین به سونی فقط کاشکی کیفیت صفحه نمایش بالاتر می بود

Reza f

برا شروع خوبه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs