حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاهی به یک معضل خریداران تلفن همراه: آیفون ۶s\6s Plus بگیرم یا منتظر آیفون ۷ بمانم؟

نوشته

8 سال قبل | 51 دیدگاه | ترنجی

همیشه سری S آیفون ها خریداران و طرفداران اپل را سردرگم کرده اند. بسیاری از کسانی که آیفون ۶ دارند حتما به این فکر تعویض آیفون خود افتادند ولی مطمئنا این فکر را نیز با خود کرده که :” این که دقیقا شبیه گوشی خودمه! فقط یکم اصلاح شده و یه سری امکانات جدید داره. لازمه که این همه پول پاش بدم؟!”. در این مطلب نگاهی به این فکر می اندازیم و امیدواریم نشان دهنده این راه برای شما باشیم که باید صبر کنید یا همین الان خرید کنید! با ترنجی همراه باشید.

اس مخفف هرچه برای این تلفن ها باشید بی شک وسوسه کننده هستند. تغییراتی که به نظر می آمد باید در سال گذشته میدیدیم را اپل امسال عرضه عمومی کرده و باعث کشاندن بازار های اکثر کشور ها به خود شده ولی برای کسانی که هم اکنون دارنده یک آیفون ۶ یا ۶ پلاس هستند آیا ایجاد چنین تغییری الزامی و ضروری است؟ تصور نکنید که چیز جدیدی را از دست خواهید داد. درواقع این همان تلفن شما با کمی امکانات به روز است که رقیب های اندرویدی را به چالش می کشاند. بدر ادامه به یک سری از تغییرات می پردازیم تا به صورت خلاصه ببینیم چه چیز هایی تغییر کرده تا بتوانیم به یک تصمیم جامع برسیم:

سخت افزار

apple iphone 6s review-toranji (19)

اگر تا کنون یکی از مدل های آیفون های ۶ یا ۶ Plus را داشته اید، مطمئنا مدل های ‘S’ را هم دیده اید. اگر از این موضوع که ” آیفون ها کمی زخیم تر شده ولی نمی توان تشخیصش داد ” بگذریم، آیفون های جدید از لحاظ دیداری تغییر خاصی نسبت به مدل های سال گذشته نکرده اند.

همه چیز همان شکل زیبای قدیمی را دارد. خروجی پورت ها و اسپیکر ها دقیقا در همان محل قبلی است و حتی دوربین همان بیرون زدگی گذشته را با خود همراه دارد. نکته خوب زیبایی و یکپارچگی طراحی های آلومینیوم محور اپل که هم اکنون در اپل واچ و بقیه محصولات این شرکت نیز مشهود و بسیار هماهنگ است.

در زیر این ظاهر پردازنده جدید A9 SoC به همراه پردازنده کمکی M9 قرار گرفته است. در کنار این دو یک موتور تپتیک ( ویبره ) جدید قرار گرفته که می تواند واکنش های ویبره ای هم زمان با تاچ کاربر انجام دهد. دوربین نیز تغییرات مثبتی داشته و دوربینی ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدئو های ۴k در پشت و در جلو یک دوربین ۵ مگاپیکسلی قرار گرفته که جایگزین دوربین های ۸ و ۱٫۲ مگاپیکسلی قدیمی شده اند.

سیستم عامل و نرم افزار

تلفن های همراه جدید اپل با آخرین نسخه سیستم عامل اختصاصی اپل، iOS 9 کار می کنند. از لحاظ دیداری نسبت به iOS 7 تغییر خاصی نکرده هر چند که مدل های سال پیش نیز به راحتی به این نسخه توانانیی آپدیت را دارند و به طبع می توانید قابلیت های جدیدی در این نسخه پیدا کنید. اگر به دنبال بررسی این سیستم عامل هستید توصیه می‌کنم به بررسی iPhone 6s ترنجی مراجعه کنید.

تاچ سه بعدی

از این نقطه است که میتوانیم شروع تفاوت های اساسی را با آیفون های سال گذشته مشاهده کنیم. تاچ سه بعدی که ترکیبی از تاچ های خازنی و مقاومتی است سال ها پیش توسط نوکیا استفاده شد هرچند که استفاده خاصی جز توانایی لمس با دستکش در آن روز ها نداشت. حال اپل نوع جدیدی از آن را  با سنسور های متعدد برای تشخیص فشار معرفی کرده و استفاده های جالبی دارد هرچند که این استفاده ها محدود به یک سری برنامه های خاص و تنها در انتخاب آنها است. تاچ محکم به شما یک منو از کارهایی که با برنامه به شما می دهد تا بتوانید سریع تر به آنها دسترسی داشته باشید. در برخی از برنامه ها هم قابلیت پیش بینی ایمیل ها یا توییت ها را دارید. به عنوان مثال با کمی فشار در نقشه ها به شما یک اسکرین شات از محلی که در حال دیدن آن بوده اید می دهد. امکان جالبی که به نظر می رسد در آینده نزدیک از یه قابلیت به یک لزوم تبدیل شود. ولی در حال حاضر عملیات های آن محدود است.

apple iphone 6s review-toranji (67)

 به نظر بسیاری از کاربران این قابلیت باعث دادن یک عمق به تلفن همراه شده است که در کنار کاربردی بودن آن بسیار جالب نیز هست.در هر صورت پس از ناامیدی سال گذشته تغییرات نوآورانه و جدیدی را از اپل دیدیم که نشان دهنده آن است که اپل هنوز به دنبال نوآوری هایی در باز اختراع کردن فناوری ها موجود است.

ضبط ویدئویی ۴K

به نظر می رسد ایده آلی که در سال های پیش باعث ایجاد این سوال که ” آیا رزولوشن به این بالایی واقعا نیازه؟!” در حال تبدیل شدن به یک استاندارد است. حال اپل برای اینکه از قافله بازار نیز عقب نماند همراه با دوربین جدید خود این قابلیت را نیز عمومی کرده که واقعا خوب جلوه می کند. توانایی هایی مانند فوکوس در هنگام فیلم برداری یا عکس برداری با کیفیت ۸ مگاپیکسلی در هنگام ضبط فیلم همگی باعث متمایز شدن ضبط ویدئویی آیفون ها نسبت به مدل های سال پیش و باقی پرچمداران اندرویدی و ویندوزی شده. با این حال قابلیت های زیاد نشان دهنده خوب بودن این فیلم ها نیست. در مقایسه ای کمی ریزتر شاهد برتری داشتن رقبای اندرویدی هستیم هرچند که امکانات بسیار پاییتری در هنگام ضبط شاید داشته باشد. پیشنهاد می کنم از این قابلیت برای شات های آرام و ثابت استفاده کنید زیرا در غیر این صورت تکان های زیادی را مشاهده خواهید کرد. فیلم های پانوراما با ۴K کیفیت فوق العاده ای دارند و حتما از آن برای ثبت یک شات واید استفاده کنید.

IMG_0830

با این حال شما نیز توانایی انتخاب وضبط ویدئو های فول اچ دی با ۶۰ فریم در هر ثانیه را دارید که در بسیاری از مواقع گزینه بهتر و مناسب تری است. از سوی دیگر ضبط ۴K بر روی آیفون های ۱۶ گیگابایتی فقط برای ۲۰ دقیقه امکان پذیر بوده که به دلیل نبود گزینه های برای اضافه کردن حافظه جانبی کمی ناامید کننده به نظر میرسد. از سوی دیگر قابلیت OIS را هنوز فقط بر روی برادر بزرگ تر یعنی iPhone 6s Plus خواهید داشت که نشان از ضبط تکان های بسیار و گاهی آزار دهنده روی آیفون ۶s است و برای جلوگیری از آن باید کمی هزینه بیشتر پرداخت کنید تا صاحب برادر بزرگتر شوید و با لرزشگیر اوپتیکال فیلم های با ثبات تری را ضبط کنید.

عکس های زنده

apple iphone 6s review-toranji (57)

قابلیتی که چندید سال است بر روی تلفن های لومیا مشاهده کرده ایم حال به تلفن های اپل نیز قدم گذاشته است. با روشن کردن این قابلیت در دوربین، همراه با ثبت شدن عکس، ویدئویی چند ثانیه ای از قبل آن گرفته می شود و به واسطه قابلیت تاچ سه بعدی در برنامه گالری اگر عکس مورد نظر را کمی فشار دهید این ویدئو کوتاه نیز نشان داده می شود. اگر نگاهی به دنیای پرطرفدار جی کی رولینگ داشته باشید دقیقا چیزی را میبینیم که در دنیای هری پاتر نیز وجود داشت. عکس هایی که متحرک اند و خاطره خود را به همراه دارند. با این حال بسیاری آن را بی مصرف و بسیاری از کاربران این قابلیت را بسیار جالب می دانند. در هر صورت عکس های زنده شاید بتواند کمک شایانی به ثبت زیباتر خاطرات بکنند. اشتراک گذاری این عکس های به صورت کامل کمی محدود است و گزینه ای برای تبدیل این عکس ها به فرمت Giff نیست. فقط میتوانید این عکس ها را از طریق iMessage, iCloud Photo و Airdrop به اشتراک بگذارید. همچنین توانایی دیدن این عکس ها از برنامه گالری مجزا نیز وجود نداشته و در برنامه های مستقل فقط یک عکس ثابت را مشاهده خواهید کرد. پس اگر برایتان این قابلیت اهمیت آنچنانی ندارد و یا بیشتر به دنبال اشتراک گذاری عکس های خود هستید، پس پیشنهاد می کنم این قابلیت را خاموش کنید تا به کمتر استفاده شدن از حافظه ذخیره سازی تلفن خود نیز کمک کرده باشید.

اگر از تلفن خود برای عکس گرفتن استفاده می کنید آیفون ۶ اس یکی از بهترین گزینه ها برای عکس ها روزمره به نظر می آید. کیفیت بسیار بالای این عکس ها در کنار قابلیت های جدید و HDR واقعا خوب آن را به گزینه مناسبی برای ثبت کردن خاطرات و دیده های شما تبدیل می کند هرچند که رقبای زیادی در این زمینه وجود دارند و شاید بتوانید عکس هایی با کیفیت فوق العاده بالا و با قیمتی پایین تر را از سازندگان اندرویدی نیز دریافت کنید.

سخن پایانی: آیا این آیفون را خریداری کنم یا با کمی صبر منتظر نسل بعدی باشم؟

در بالا به امکانت چشم گیر و جدید اضافه شده در آخرین آیفون ساخته شده پرداختیم. اپل تغییراتی اساسی را در تلفن محبوب خود انجام داده است و سری اس جدید مانند آیفون ۶ نیست که کمی طرفداران این برند آمریکایی را مایوس کرد. از سمتی نمیتوان گفت برای آیفون ۷ صبر کنید زیرا مطمئنا تغییرات و امکانات موجود در آیفون ۷ همانند ۶ نیست که محدود به بزرگتر شدن صفحه و تغییر پردازنده و طراحی نسبت به آیفون ۵s باشد. سری ۶s به بلوغ خود در طراحی، جنس بدنه، سخت افزار و سیستم عامل رسیده و همچنین قابلیت های قابل تاملی را با خود به همراه دارد و اگر از آیفون های سری ۵ استفاده می کنید پس حتما از خرید خود لذت می برید. ولی اگر مخاطب این مطلب کاربرانی هستند که هم اکنون آیفون ۶ دارند باید این را بگوییم که خرید سری اس به نظر زیاد منطقی نمی رسد. آیفون ۶ نیز دوربین بسیار عالی، اپل پی و سنسور اثر انگشت خیلی خوبی دارد و از طراحی مشابه نیز استفاده می کند. پردازنده های A8 SoC و M8 نیز هنوز عالی به نظر می رسد و پا به پای آیفون های جدید همگام هستند. پس انجام این تغییر به نظر مناسب نمی آید و بهتر است صبر کنید چون تغییرات بسیار عالی ای در راه است.

apple iphone 6s review-toranji (83)

از سوی دیگر اگر کاربر اندروید هستید و قصد مهاجرت به iOS را دارید جدا از آنکه اپل چندی پیش برنامه مخصوص این کار را در Play Store ارائه کرد، اندروید مارشملو نیز رقیب جدی ای برای آیفون ۶ اس می باشد. همچنین تنوع انتخاب بین انواع پرچمداران اندرویدی بسیاری را از این انتخاب بازگذاشته. همچنین سازندگان تلفن های اندرویدی بسیاری از امکانات موجود بر روی آیفون ۶ اس را به تلفن های خود اضافه کرده اند و چه بسا با قیمتی بسیار پایین تر می توانید یکی از آنها را خریداری کنید. اینجا تماما بحث سلیقه است. اگر بر امکانات نامحدود اندروید چشم پوشی کرده اید و قصد مهاجرت به iOS و iPhone 6s را دارید پس در انتخاب خود شک نکنید و نیازی به صبر نیست. اگر آیفون ۷ هم در آینده چشم شما را گرفت با مهاجرت به یک میان رده اندرویدی می توانید کمی پول ذخیره کرده و در مدت کوتاهی پس از خوابیده شدن تب و تاب بازار برای خریداری نسل جدید اقدام کنید.

با این حال باز همه چیز بستگی به سلیقه شما دارد. امکانات جدید وسوسه برانگیز هستند ولی کمی هم باید منتطقی فکر کرد. اگرهم اکنون آیفون ۶ یا ۶ پلاس دارید اقدامی نکنید و از تلفن خود حداکثر لذت را ببرید چرا که در شهریور سال آینده شاهد تغییرات و سوپرایزی جدید از سوی اپل باشید که ما در طول این انتظار شما به شایعات و عکس ها و مشخصات لو رفته نیز می پردازیم.

اگر به دنبال مهاجرت از اندروید به iOS هستید پس حتما برنامه رسمی این کار را از گوگل پلی دریافت کنید.

در انتها باید گفت آیفون ۶ اس تلفنی است که شما را مایوس نمی کند. از هنگ و کرش های برنامه ها خبری نیست و همه چیز با سرعت و بدون مشکل کار خود را انجام می دهد. المنت های کنار هم گذاشته شده این تلفن بسیار هماهنگ و دقیق کار می کنند. با این حال هزینه بالا به معنی مراقبت بالا نیز می باشد و با این تلفن باید بسیار محطاطانه رفتار کنید. اگر به دنبال چیزی بیشتر از تماس تلفنی روزمره خود هستید و دنبال دنیایی از برنامه های مختلف هستید پس حتما نیم نگاهی به آخرین پرچمدار اپل داشته باشید.

apple iphone 6s review-toranji (26)

نظر شما درباره آیفون های جدید چیست؟ آیا تصمیم به صبر دارید یا خود را برای خرید تلفن جدید خود آماده کرده اید؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
51 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sajjad

مرسی مقاله…عالی بود
ینی اپل حتی نیومد اون خطای پلاستیکی عضیم الچثه رو همرنگ با بدنه کنه بگیم آقای آیو به آیفون هم فکر کرده!
قیمت ایفون واقعا سرسام اوره و واقعا نمی ارزه! تو اگه اینو داری فلانی اونو داره
ولی ساعتش بیسته

احمد

برای من خرید ۶اس منطقی نیس چون عمر باتری برام مهمه برای همین منتظر ایفون۷ موندم فعلا از گلکسی اس۶ لذت میبرم

bimaqz

دقیقا منم اس۶ دارم و منتظر ایفون۷ میمونم باتری برام خیلی مهمه شارژ سریع هم مد نظر میگیرم

Ramin Technology fannn

دوست عزیز
تا اونموقع گلکسی s7 هم به بازار اومده
و به احتمال زیاد قیمتش پایین تر از iphone 7 هستش
(حتی یه جا خوندم که گفته بود از قیمت s6 هم کمتره به دلیل رقابت با شرکت های چینی!!)
امکانات احتمالی اس ۷ فوق تصوره!
که میتونید با سرچ توی گوگل پیدا کنید قابلیت های احتمالیشو
آیفون گوشی بی نظیریه اما حقیقتا نسبت به قیمتش نمی ارزه…
در هر صورت موفق باشید :heart:

Sajjad

ما اصولا چیزی رو تو گوگل سرچ نمیکنیم چون همین الان تو منبع گوگل هستیم!

hosseinzj

سلام
اندروید یا ios؟؟؟ مسئله این است!!!
من ٢هفته پیش سر این ٢ راهی بودم، انتخاب سختی بود بین ایفون ۶اس یا نوت۵؟ رفتم نوت۵ گرفتم چون سال های پیش نوت۴ ونوت٣ داشتم باهاش راحت بودم در یه کلام نوت ۵ محشر بود با اس۶ اج مقایسه ش کردیم از لحاظ دوربین و صفحه نمایش نوت عالی بود سرعتش خیلی بهتر شده بود خلاصه، نرم افزار INFO+ Samsung نصب کردم دیدم ٣٢ بار شارژ شده!!!! بردم پس دادم یه ایفون ۶اس برداشتم اولین بارم بود با ایفون کار میکردم چند روز اول نتونسم باهاش ارتباط برقرار کنم ولی لامصب خیلی رون کار میکنه همه چیزش سریع….اپل ایدی خودم درست کردم یدونه نه ۴ تا!!! برا دوستامم درست کردم. خلاصه ایفون بینظیره ولی ایرادم داره. نتونسم فیلم با زیر نویس ببینم!! یا فلشمو بهش وصل کنم!!! یا بدون کامپیوتر بهش اهنگ و فیلم بریزم. اینا اذیت میکنه شاید بفروشم برم بازم سراغ نوت۵ :bye:

mortal galaxy

البته دوست گلم شاید باور نکنی. ولی برای افرادی مثل من بودن ایتونز عالیه.
من مکبوک دارم و محیطش خیلی راحت تر از ویندوزه. باور کنید جدی میگم. تمام اهنگام تو ایتونز هستن. همشون مرتب و با اطلاعات کامل. با یه تیک زدن ساده هرکدومو میخوام میریزم تو ایفون.
اگه اهنگ جدیدی باشه که رادیو جوان هست و الان همه دارن استفاده میکنن. اگه تو اینترنت یا شبکه های مجازی اهنگی باشه میتونم اونو تو music plus دخیره کنم که مثل یه موزیک پلیر ثانویه هست.
مگه تو اندروید همه یا نرم افزار اصلی موزیک گوش میدن؟
تو ایفون هرکاری بخوای میتونی انجام بدی.فقط بعضیاش سخت تر . حتی دانلود کردن با سافاری هم خیلی راحت تر از قبل شده.
همه چیز مرتب سر جای خودش. به نظرم تنها مشکل ios نداشتن دلیوری ریپورت هستش.

راستی دوستان یه چندتا از برتری های اندروید نسبت به ios رو بهم بگید. باور کنید به خاطر بی اطلاعی میپرسم. میخوام ببینم واقعا به خاطر چی میگید اندروید خیلی بهتره؟

Ari khan

آزادی خیلی بیشتر که بنظرم باعث راحتی بیشتر هم شده…امکانات بیشتر….یه موردم هست که واسه من مزیته اونم اینه که یه سیستم عامل لینوکسیه(البته نه خیلی)
درباقی مواردم اگه نگیم اندروید بهتره ؛بدترم نیست…به جز مسئله مدیریت رم و بهینگی (هرچند تو پرچمدارها زیاد به چشم نمیاد) 😉

mostafam

۱-به گوشی اندرویدی میشه فلش و هارد وصل کرد و البته تلویزیون دیجیتال!!!
۲-برای آهنگ. فیلم با هر نوع فرمت براحتی میشه با کامپیوتر و گوشیهای دیگه به تبادل پرداخت.البته تو آیفون با زاپیا میشه آهنگ و فیلم ریخت ولی واسه پخش باید حتما از زاپیا پخش کرد که خیلی ضد حاله.البته راهش هست ولی به سختی
۳-از هر سایت یا فروشگاه یا گوشی اندرویدی میشه نرم افزار دلخواه رو نصب کرد.مثلا اگه یکی از دوستات بازی سنگین ۲ گیگ داشت میتونی بدون مصرف اینترنت بازی رو ازش بگیری
۴-برای گذاشتن یک آهنگ MP3 برای صدای زنگ هیچ مشکلی نداری در حالی که تو آیفون باید از هفت خوان رستم رد شد تا بتونی یک آهنگ ۳۰ ثانیه ای بزاری!!!!
۵-ویجت های فراوان و متنوع و نرم افزارهای فارسی بیشتر(مثلا نرم افزارهای بانکی که میشه حتی وقتی اینترنت نداری از طریق SMS کار کرد)
۶-داشتن دانلود منیجر خیلی قوی همپای کامپیوتر و روشن کردن وای فای سر ساعت خاص و دانلود در ساعات رایگان
۷-داشتن فابل منیجر خیلی قوی
۸-نصب انواع کاستوم رام
۹-روت کردن که دیگه تقریبا کاری نیست که نتونی بعد روت انجام بدی!!!!!!!
۱۰- در کل اگه آیفون داشته باشی و به اینترنت دسترسی نداشته باشی نمیشه کاری انجام داد و اگه بشه هم سختی خودش رو داره!!!!!!!

mortal galaxy

من ایفون ۶ دارم. به راحتی تا یه سال دیگه جواب همه نیازامو بده.
مگه میلیونرم که برم ۶ اس بخرم؟ منتظر میشم حد اقل طراحیش عوض بشه بابا.
خدایی این خطاشو ورنداره دیگه ایفون نمیخرم. چیه این اخه؟
خداکنه سال بعد یه طراحی خوب داشته باشه.

Mohammad H

به نظر من اشکالات طراحی سری ۶ آیفون سیاستی از پیش تعیین شده برای فروش بیشتر به دلیل طراحی بهتر در iPhone 7 خواهد بود. من ۶s هم دارم و خداییش خیلی خوبه و البته مشخصه که ضعف طراحی داره و ۱۰۰۰% اپل میتونست به جای iPhone 6 گوشی زیباتری معرفی کنه 😉

Ramin Technology fannn

مشخصات احتمالی Samsung Galaxy S7 :

پردازنده اکسینوس ۸۸۹۰ – ۱۲ هسته ای – ۲٫۶ ghz
دوربین ۳۰ مگاپیکسلی در عقب – ۸ مگاپیکسلی در جلو با فناوری برایتسل
اندروید ۶٫۰
بدنه مقاوم در برابر ضربه با آلیاژ منیزیم
لبه های خمیده در بالا و پایین
باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری
تاچ ویز بهینه تر
صفحه نمایش ۴K/QHD
Ram : 4Gb
Rom : 32/64 Gb
دارای درگاه مایکرو اس دی – تا ۲۰۰ Gb
دارای فناوری ۳D Touch
دارای چیپ صدای بسیار قوی (ESS)
Score in Antutu Benchmark : 103672
Score in Geekbench : single core 2000 – multicore 6500
قیمت احتمالی : ۶۹۹ $
با تشکر :rose:

amin697

پیشنهاد میکنم به شما زیاد فیلم های تخیلی نبینی …

اون ۳d تاچ هم که نوشتی خیلی خوب امدی دقیقا کار این شرکت منفور ( سامی ) کپی هست . خودش نو آوری تا حالا چی داشته ؟

Ari khan

هیچی…فقط اپله که نوآوری داشته…روایته که فبلت رو سامسونگ از رو اپل کپی کرده…. :negative:

iPooya

من طرفدار برندی نیستم ولی تا دلت بخواد میتونم اختراعات سامسونگ و کپی های اپل و بگم برات
ساخت توسعه فناوری آمولد
لبه های خمیده
قلم استایلوس که تو آیپد پرو ناشیانه کپی شده
حالا خوبه چیپ آیفون و سامسونگ میزنه ، صفحه رو ال جی دوربین و سونی و … تازه اینا هم تو کارخونه های فاکسکان (اسمش دقیق یادم نیست) سر هم میشه :yes:
شما برو گوشیتو ۲.۵ ساعت بزن شارژ ۶ ساعت باتری بگیر ما تو ۸۰ دقیقه ۹ ساعت باتری

Ramin Technology fannn

اصولا علاقه ای به ژانر علمی تخیلی ندارم و بیشتر مستند تماشا میکنم ?? 🙂

در ضمن… من سامسونگ رو تحسین میکنم
نه بخاطر کپی نکردنش
بلکه بخاطر اینکه وقتاییم که میخواد کپی کنه ، ورچین میکنه و بهترین هارو واسه کاربراش جمع و عرضه میکنه !
کپی که میکنه خیلی ظریف اینکارو انجام میده و یه کپی گر حرفه اییه و این یه نوع نکته مثبته واسه سامسونگ (به نظر من البته)
در ضمن
اگه بخوام زنجیره ی معنایی کلمه ی “copy” رو شرح بدم
به سه تا کلمه بیشتر نمیرسم
استیو جابز – فبلت – iphone 6s plus :))
با تشکر :rose:

Ari khan

با احترام فقط ای کاش این نظر رو تو یه مطلب مرتبط تر میذاشتین بهتر بود :rose: 🙂

Ramin Technology fannn

درسته حق با شماست
اما خب برای مقایسه بد نبود یه جابجایی کوچیک داشته باشیم 🙂
😉

amin697

خیلیم عالی هر سال یه نظرم باید یه گوشی عوض کرد الانم ۶s دارم خیلی خیلی راضیم .

کسی داره باید بخره .

دیگه حداقل ۵۰۰ تا ۴۰۰ تومان اختلاف قیمت برای نسل تا یکسال برای ایفون منطقی هست . خیلیم عالی

دیگه هر کسی حداقل اینقدر پول داره که بتونه سال بعدش یه تغییری بده نسل جدید بخره .

همیشه هر نسلی میاد باید همونو به روز خرید اگه اینجوری حساب کنیم هر سال باید به امید سال بمونیم که

میخواد گوشی جدید بیاد حالا جدا از ایفون هر برندی باشه باید به روز بخریم

power.man

دوستان مثل اینکه روی گنج خوابیدن!!!
سالی یه گوشی اونم آیفون؟!؟!؟!
جدی اگه گنجی سراغ دارین، پنجاه پنجاه!!!

IT

من یه مدت گلکسی اس ۶ داشتم همه چیزش عالی بود بعد آیفون ۶ اس پلاس گرفتم و خیلی باهاش کلنجار رفتم ولی نتونستم با اکوسیستم اپل کنار بیام البته گوشی خیلی خوبیه و مخصوصا شارژ نگه داشتن خیلی عالیه ولی بعضی محدودیت های اپل خیلی آزار دهندست برای مثال نمی تونی یه رینگ تن راحت برای گوشیت بزاری خلاصه کنار اومدن با اپل برای اندرویدی ها سخته الانم نوت ۵ گرفتم گوشی خیلی خوبیه کلا از همه چیزشم راضیم درست شارژ نگه داشتنش مثل ۶ اس پلاس نیست ولی در عوض شارژ سریعش خیلی به کار میاد

Meysamsn

بنده روش قطعی و صد درصدی ساخت اپل آیدی رو به دست آوردم
خودم نرم افزار کار موبایلم و مغازه دارم
ولی خب اینکه به رایگان روششو بزارم همه بخونن یکم دور از منطق بازار به حساب میاد
اگه ترنجی بتونه درخواست مالی بنده رو برآورده کنه روش کامل و دقیقو در اختیارش میزارم که برای همه ی دوستان منتشر کنه
اینم ایمیلمه برای تماس احتمالی
meysamsn@yahoo.com

mortal galaxy

خب دوست گلم مگه ساخت ای دی کاری داره؟
حالا واسه امریکا نباشه. واسه کانادا باشه. چه فرقی میکنه؟

Son Of Taurus

این مزخرفات چیه مینویسی میذاری ؟؟؟؟
همه میتونن برن گوگل بنویسن اپل آیدی ، یا نه ، برن سایت زوم… همونجا آموزش اپل آیدی هست !

اصلا این به کنار ، امیدوارم ترنجی خودش دست به کار شه بخش آموزش بذاره همه ی اینا رو بنویسه که امثال شما دزدها و گداها ، نیان پول مردم رو بدزدن
تـــــــــــــــــــرنجی ، آمــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــوزش :heart:

amin697

عنوان تاپیک مشخصه … چیه نمیدونم حالا چرا این بدبخت بیچاره های سامسونگی یا هخون دامذونگی وقتی پول برای خرید

یه گوشی نامبر وان لوکس ندارید چرا اینجا پست میزنید …

همش میگن سامی سامی آخه چه ربطی به عنوان داره …

سامی اصلا تو خوبی تو شرکت کره ایی هستی حرف نداری خخخ خلاصه نمیشه یه ماشین کره ایی مثله هیوندای را با

یه ماشین لوکس آمریکایی مقایسه کنیم یا با کامارو ss یا غیره …

خدا شما طرفداری های این برند آسیایی را حفظ کنه …

یارو هنوز اطلاعات نداره میاد نظر میده … میگه ایفون شارژ ۲٫۳۰ حاجی پول نداری نمیتونی بخری مجبور نیستی نظر

کذب میدی ؟ ایفوم ۶ اس ۱٫۳۵ فول میشه .

حداقل به سایت معتبر جی اس ام آرنا یه سر بزن بعد دهنتو باز کن …

در ضمن ۶s پلاس هم تو همون سایت بهتره باطریشو با یه نوت ۵ مقایسه ببنی با عینک بزن با عینک ببن تا ضایع نشی

گوشی که تو حالت استند بای مصرف باطری فاجعه داره به لطف اندروید دیگه حرفی برای گفتن نداره …

خوبه حالا ماشالا همین مشکلات باطری شدید این گوشی نوت ۵ با s6 سامی تمامی یوزرها تو بخش مشکلات فرویوم های معتدد مطرح کردن…
شما دیگه اخرش هستید .

برو کار کن زحمت بکش عرق بریز شاید بتونی سالی یه بار ایفون لوکس بخری و لذت ببری نیازی هم به گنج نیست

بازوی خودت مغزت اگه تفکر آسیایی نباشه پیشرفت میکنی به استثنا ( ژاپن)

mehdi sami

چند سالته واقعا که اینجوری کامنت میذاری :scratch: مگه الان اختلاف قیمت پرچمدار سامسونگ با اپل چقدره که سامسونگیا پول ندارن برن بخرن؟ یعنی واقعا فکر می کنی یه نفر از بی پولی میره سامسونگ می خره :wacko: طرز تفکرتو درست کن عزیزم .

amin697

دوس داری آیدیتو تلگرامی چیزی بده تا ببنی چند سالمه متوجه بشی .
اختلاف قیمت هم میتونید روی گوشی های نوت ۴ تا s6 را با افت قیمت ببنید و متوجه بشید بهتره رجوع کنید به نمودار های
قیمت و شیب نمودار … و این نسل نوت ۵ هم قطعا به این شکل هست … ولی الان شما یه برگرد به عقب قیمت نمودار ایفون
۵s را ببین تا به به الان … به روز که برای دو نسل قبل هست متوجه بشی …
خیر ولی باید جواب خیلی از فن ها را این شکلی داد … چون هنوز از قوه تشخیص برخوردار نیست .

کجا حرفمون خلاف بود مگه غیره اینه ؟ روی استندبای یه گوشی وقتی همینجوری حتی wifi خاموش هم باشه درصد باطریش کم بشه اون دیگه گوشی نیست .

شما بهتره آیدیتو بدی تا پروفایل خرید دیجی کالا براتون بفرستم تا ببنینی چندتا گوشی سامسونگ خریدم s6 s5 و نوت۴

تا متوجه بشی هیچ حرفی بی سند نیست… کسی از اول چشم باز کرده یه چیز را تجربه کرده نمیتونه حرفی بزنه .

اگه s7 سال آینده عالی باشه قطعا کنار ایفونم میخرم . هیچ تعصبی به هیچ برندی ندارم فقط برندی در حال حاضر

سرتر هست ایفونه وسلام .

این عنوان هم مربوط به ایفون هست پس دیگه وقتی دسته کسی به گوشت نمیرسه بهتره سکوت کنه یا حداقل چیزی را دستش نگرفته فقط از این اون شنیده

mehdi sami

amin697 نیازی نیست پروفایل دیجی کالا بفرستی خب منم هم ایفون و هم سامسونگو تجربه کردم و نظرم اینه سامسونگ بهتره حالا تو فکر کن دست ماها به گوشت نمیرسه برو با ایفونت خوش باش 🙂

Aryan.e.m

معلومه نیست دیگه :yes: :yes: :yes:

sinamirzaii

خوشگل پسر الان من نوت ۵ دارم خوب با یه فیلیپ کاور و ضد خش شد دو و دویستو پنچاه یعنی تو میگی پنچاه دیگه نداشتم بذارم روش این ایفون ۶ اس رو بخرم ؟؟؟؟تازه تو چند تا سایت رفتم دیدم نوت ۵ اون موقعه دو دویستو خورده ای بود خودمو برای بیشتر از اماده کرده بودم شاید برای بعضی کاربرا خریدن ۶اس سخت باشه یا نتونن بخرن حالا کاری ندارم اولا من اصلا با رابط کاربری بجز تاچویز حال نمیکنم از وقتی اندروید اومده سامسونگ داشتم تا حالا حتی نمیتونم اندروید خام یا رابط کاربری مثل سونی رو تحمل کنم چه برسه به زندان ios قصد تخریب ندارم ولی میتونم مثل خیلی برندای دیگه هم کلا با خاک یکسانت کنم پس تو هم زیپ دهانتو بکش تفهیم شد؟؟! (خواستی هم در خدمتیم) :whistle:

iPooya

خوشگله من تا ماه پیش آیفون ۶ داشتم ضمنا از آیفون ۳جی اس تا ۶ داشتم حتی اپل واچ ولی دارم می بینم نسبت به سامی هیچی نداره آیفون همه تو خونه مسخره می کردند ولی فوق العاده است

IT

من تا هفته پیش آیفون ۶ اس پلاس رنگ رز گلد مدل ۶۴ گیگ داشتم همون طور که بالا هم گفتم نتونستم با محدودیتهای اپل کنار بیام برای همون اون رو به یکی از اعضای خانواده دادم ولی هنوز خودم کاراش رو میکنم برای مثال دیروز خواستم رینگ تون رو عوض کنم با خودم فکر کردم چرا اپل این همه محدودیت گذاشته شما توی آندروید براحتی هر آهنگی که خواستی میتونی بزاری اینجا وقتی میری بازار و یه گوشی آیفون زنگ میخوره همه ناخودآگاه گوشیشون رو نگاه میکنند چون همه زنگ موبایلشون یکیه و بلد نیستن رینگ تون بسازند ادم باید انصاف داشته بشه و تعصب بیخودی نداشته باشه شما چون با محدودیتهای آیفون راحتی دلیل نمیشه به بقیه توهین کنی الانم سه روزه نوت ۵ رنگ طلایی مدل ۶۴ گیگ گرفتم خیلی گوشی سریعه و از همه چیزش هم راضیم خوشحالم دولاره به آندروید برگشتم

Aryan.e.m

مشکل بیشتر من دو راهی air 2 و z4tablet هست تا سه شنبه میتونم بخرم لطفا یکی بهم بگه 😥 😥 😥

Ari khan

بدون شک ایر۲ رو بخر….عالیه!!!!

Aryan.e.m

لوازم جانبیش خیلی گرونه ولی با این حال خودم بیشتر میلم به سمت ایر۲ هست ممنون :

heart: :heart:

Moazez

خدایی اینا دوتا اکوسیستم جدا هستن. اگه اندروید میخوای z4 اگه iosمیخوای air2. آزادی عمل اندروید یا محدودیت ios؟ با کدومش راحت تری؟ولی کلا سخت افزاری z4 یچیز دیگست. اللخصوص باتریش که سلطان باتری بین کل تبلتهای جهان هست،صفحه نمایشو،دیزاین و اسپیکز بهتری هم داره. از لحاظ پشتیبانی هم که سونیه خیالت راحته. اصلا کلاس z4 یک سروگردن بیشتره.

Aryan.e.m

از نظر کلاس که نمیشه حرفی زد چون هر دوشون واقعا زیبا هستند(ایر۲ بهتره به نظرم)
در مورد اکوسیستم هم اپل رو بیشتر میپسندم(تبلت قبلیم mini2 بود دزدیدن 😥 )
اینم قبول دارید که زی۴ گرونتره؟؟؟ ولی در کل به نظر من ایر بهتره فقط نمیدونم برنامه ای مثل notepad++ داره یا نه چون برای مدرسه میخوام

sinamirzaii

دوست عزیز اصولا هر چه خودت دوست داری داشته باشی رو بخر چون تقریبا از هر لحاظ میشه گفت برابر هستن البته توصیه میکنم با هر اکوسیستمی که باهش کار کردی رو بخری اگر اندروید زد۴ تبلت و نه اگر ios همونair2 خوبه خلاصه با هر کدام بیشتر حال میکنی بخر چون ممکن هست بعدا پشیمان بشی اگر اونی که میخواستی رو نخری

Aryan.e.m

دست شما درد نکنه :rose: :rose:

Ramin Technology fannn

دوست عزیز “Amin697”
لطفا شخصیت خودتو حفظ کن
فک میکنی ۶s قیمتش چقده ؟؟!
۲۳۰۰۰۰۰
نوت ۵ چی ؟!
۲۲۰۰۰۰۰ یا ۲۵۵۰۰۰۰ (۳۲ gb – شصت و چهار گیگ)
امکاناتی که نوت در اختیار کاربر گذاشته به هیچ عنوان قابل قیاس نیست با ۶s
در ضمن اینقدر میگی آمریکایی
مگه خودت اهل کجایی ؟؟!
به هر حال
خدمت شما عارضم که کره ی جنوبی در زمینه گوشی اوله
در زمینه سخت افزار بعد از هند دومه
اینترنت هم که اوله
در ضمن
اگه سامی بد بود یا به قول شما “اپل نامبر وان بود” یه آمریکایی رو پیدا نمیکردی که سامسونگ بخره
اما خب میبینی که چقدر طرفداراش زیادن حتی توی آمریکا (!)
بنده تجربه کار با ۴ آیفون اخیر رو داشتم
دو پرچمدار سامی رو هم تست کردم
میتونستم هرکدومو که میخوام انتخاب کنم و محدودیت مالی هم ندارم
اما توی انتخاب Note 5 یک ثانیه هم شک نکردم
از ترنجی هم تقاضا دارم با این فن های متعصب و تند مزاج برخورد کنه
چون اگه نشه ترنجی هم میشه مثه سایت های همسایه
دیگه بابید اسمشو گذاشت مهد کودک ترنجی!!
با تشکر :rose:

Aryan.e.m

حرفت خیلی بد بود خودتم نفهمیدی چی نوشتی
عملا داری میگی آیفون بد هست و سامسونگ خوبه و بی نقصه!
میبینم که خودتم لایک میکنی (تو نظرای قبلیم خودتو لایک کردی)—–> کمبوده درکت میکنم
در ضمن یه مهد کودک باید برای تو جدا بذارن که خودت با خودت حرف بزنی گفته خودتم تایید کنی
:whistle: :whistle:

amin697

کلا خیلی باحالی میدونی چرا !!!

چون فهمت در این حد هست که گوشی نوت ۵ ۳۲ گیگ را با ایفون ۱۶ مقایسه کردی !!!

یا نوت ۵ به قوله خودت ۶۴گیگ ۲٫۵۰۰ که الان ایفون ۱۶ گیگ ۲٫۴۵۰ هست … گوشی های ما مثله چشمای های شما مخملی نیست ؟

کمتر کسی ایفون ۱۶ میخره که اونم ماشالا زیر ۲٫۴۵۰ نیست .

ما ۶۴ میخریم حدود ۲٫۸۵۰ پس کلا بهتره اون دهنتو ببنیدی یا فکر کنی بعد بخوای مقایسه کنی ؟ …

نکته بعدی جالبه این بخش سوال از ما و امثال ما کرده که گوشی ایفون داریم و نه شما که طرفدار یه برند دیگه هستی

و هرگز هم ایفون نمیخری … پس شما اینجا چیکار میکنی ؟ یا امثال شکا پست میزنید ؟

خوبه آفرین به ایفون که اینقدر قدرمتند هست شما را مجبور به همینچن واکنش هایی میکنه .

آره من فن اپل ایفون هستم . موضوع را بخون ( نگاهی به یک معضل خریداران تلفن همراه: آیفون ۶s6s Plus بگیرم یا منتظر آیفون ۷ بمانم؟ ) چی نوشته ؟ پس تو اینجا چیکار میکنی من یا امثال ما که ایفون باز هستیم باید اینجا پست بزنیم

نه شما … عنوان موضوع اسمی از سامسونگ برده شده ؟ جالبه خودتون هی میخوای به ما بچسبونید … نه نمیشه هر گز

شما که به قول خودت ایفون ۴ داشتی خوبه که میای از همون تجربه کاریت با نوت ۵ مقایسه . این برای ما خودش

افتخار یه فن سامسونگی خودشو با ایفون ۴ که چند نسل قبل مقایسه میکنه اینها همه از بزرگی ایفون هست .

حداقل خودتو ضایع نمیکردی ایفون ۴ را میرفتی با گاکسی s3 قیاس میکردی …

مغز شما را نمیشه کاری کرد البته انتظاری هم نیست نداریم دیگه همین هستید

مجدد میگم موضوع را بخون ببین چی نوشته ( نگاهی به یک معضل خریداران تلفن همراه: آیفون ۶s6s Plus بگیرم یا منتظر آیفون ۷ بمانم؟ )

monarch

جناب amin697
اینقدر خودتو بالا نگیر شخصیت به پول و گوشی نیست که میگی ۲٫۸۵۰ پول دادی واسه یه گوشی
پولی که دادی واسه اون کلاه بردار هایی هست که این گوشی رو اینقدر گرون میفروشن نه این که گوشیت اینقدر ارزش داشته باشه
بعد از همه این ها بگذریم اگه پول نداشته باشی دیگه چی داری؟؟؟؟
آدم تا یه چیز گرون میخره نباید خودش رو بالاتر از دیگران بدونه عزیز من

kamix1353

کاربری که حسش نیست اسمت رو بنویسم:
میگم خوبه تو جزیره ایی،قایق تفریحی،هواپیما شخصی ،بوگاتی ویرونی چیزی نداری B-) بیخیال بابا،یکم پول بهمون بده گناه داریم،فقیریم، :yes: گناه داریم 😥
شاید تو جایی که تو زندگی میکنی داشتن ایفون شکوه و جلال میاره اما اینجا تو اهواز خزترین گوشی ایفونه.یا از قیمت بقیه گوشیها خبر نداری یا مصداق ضرب المثل معروفی که میگه طرف ایفون رو برای کلاس میخره،با اینجور توهین میکنی هم به کسایی که ایفون دارن هم کسایی که نمیخوان بخرن.سعی کمتر نظر بزاری.تو نخ نظراتت بودم،همیشه به این مساله فوق مهم(ایفون داشتنت اشاره میکردی :bye:

Different_boy

نگاهی به یک معضل خریداران تلفن همراه: آیفون ۶s6s Plus بگیرم یا منتظر آیفون ۷ بمانم؟
فکر میکنم این معضل فقط برای اپل دوستان باشه نه خریداران تلفن همراه!!!چون اگر طبق تیکه اول تیتر میخواستید مطلب بذارید باید باقی انتخاب های یک خریدار هم میذاشتین.مثلا خیلی ها بین نوت۵ و اس۷ موندن!!!یا خیلی ها بین زد۵ و پرچمدار بعدی که شاید سونی اسفند معرفی کنه چیزی رو.و این چرخه واسه همه شرکتها صدق میکنه.
اما اپل سیکس اس رو تجربه کردم.البته پسرخالم خریده بود و بخاطر نداشتن اپل ایدی هیچکاری نمیتونست باهاش بکنه.قبلش هم زد۲ سونی داشت.یک نکته که برای من خیلی جالب بود این بود که پسرخالم گفت کار با ایفون خیلی سخته!!از صبح دارم باهاش کار میکنم نمیفهمم چی ب چیه!!!این ذهنیت خریدار یا تجربه ی خریدار آی دیوایس دقیقا نقطه مقابل تفکرات استیو جابز هست.پون پایه ای او اس بر راحتی و گم نشدن کاربر توی منوها بود.اینکه هرکسی که اولین باره ایفون میخره بدونه چ ب چیه و گیج نشه.پس میشه نتیجه گرفت که اپل هم گرفتار بازی یا سیاست های باقی شرکت ها قرار گرفته و راسالت های خودشو یکی یکی داره فراموش میکنه.مثلا زد فبلت که به هیچ عنوان توجیهی بغیر از سود سرسام آور نداشت.بعد ک گوشی جدید اپل رو خودم تجربه کردم دیدم واقعا ایفون حوصله سر بر هست!!!مخصوصا وقتی اپل ایدی نداشته باشی!!!بهرحال هرکس بخاطر نقطه نظر خودش سمت یک سیستم عامل میره.خود من خسته از رام و فلش و باقی ایرادات اندرویدم اما ای او اس روی من تاثیر بدتری گذاشت و حاضر نیستم باز سمتش برم!!!

amin697

شما میگی من ایفون نداشتم پسرخالم داشت !!! بعد هم اپل آیدی نداشت …

جالبه الان میگی نمیخوام برم سمتش ؟ کسی دعوت نکرده بری .

شما وقتی بلد نیستی یه اپل آیدی درست ؟ این مشکل خودته نه ایفون ؟ چه ربطی به ایفون داره ؟

وقتی از پایه بلد نیستی با ios کار کنی و به قوله خودت حوصله نه رام فلش داری … نه ios برو اول اعصابتو قوی کن بعر برو

سمته خرید یا انتخاب . انجمن های تخصصی زیادی هستن بهتره از پایه آموزش ها را یاد بگیری

amin697

Ramin Technology fannn

کلا خیلی باحالی میدونی چرا !!!

چون فهمت در این حد هست که گوشی نوت ۵ ۳۲ گیگ را با ایفون ۱۶ مقایسه کردی !!!

یا نوت ۵ به قوله خودت ۶۴گیگ ۲٫۵۰۰ که الان ایفون ۱۶ گیگ ۲٫۴۵۰ هست … گوشی های ما مثله چشمای های شما مخملی نیست ؟

کمتر کسی ایفون ۱۶ میخره که اونم ماشالا زیر ۲٫۴۵۰ نیست .

ما ۶۴ میخریم حدود ۲٫۸۵۰ پس کلا بهتره اون دهنتو ببنیدی یا فکر کنی بعد بخوای مقایسه کنی ؟ …

نکته بعدی جالبه این بخش سوال از ما و امثال ما کرده که گوشی ایفون داریم و نه شما که طرفدار یه برند دیگه هستی

و هرگز هم ایفون نمیخری … پس شما اینجا چیکار میکنی ؟ یا امثال شکا پست میزنید ؟

خوبه آفرین به ایفون که اینقدر قدرمتند هست شما را مجبور به همینچن واکنش هایی میکنه .

آره من فن اپل ایفون هستم . موضوع را بخون ( نگاهی به یک معضل خریداران تلفن همراه: آیفون ۶s6s Plus بگیرم یا منتظر آیفون ۷ بمانم؟ ) چی نوشته ؟ پس تو اینجا چیکار میکنی من یا امثال ما که ایفون باز هستیم باید اینجا پست بزنیم

نه شما … عنوان موضوع اسمی از سامسونگ برده شده ؟ جالبه خودتون هی میخوای به ما بچسبونید … نه نمیشه هر گز

شما که به قول خودت ایفون ۴ داشتی خوبه که میای از همون تجربه کاریت با نوت ۵ مقایسه . این برای ما خودش

افتخار یه فن سامسونگی خودشو با ایفون ۴ که چند نسل قبل مقایسه میکنه اینها همه از بزرگی ایفون هست .

حداقل خودتو ضایع نمیکردی ایفون ۴ را میرفتی با گاکسی s3 قیاس میکردی …

مغز شما را نمیشه کاری کرد البته انتظاری هم نیست نداریم دیگه همین هستید

مجدد میگم موضوع را بخون ببین چی نوشته ( نگاهی به یک معضل خریداران تلفن همراه: آیفون ۶s6s Plus بگیرم یا منتظر آیفون ۷ بمانم؟ )

babak note

همتون بیاید الجی بخرید و صلوات بفرستید :mail:

احمد جویباری

سلام
نمیدونم چرا جو اینجا اینطوری شده .. من عادتم اینه که کلا زیاد گوشی عوض میکنم. از جی ۲ و جی ۳ و E8 و one m7 و s4 و s5 رو داشتم و الان هم چون شرایطم طوریه که باید چند تا خط جدا داشته باشم با سه گوشی از سه اکو سیستم مختلف کار میکنم . جی ۳ جان الجی ، لومیا ۷۳۵ نوکیا و ۶اس اپل. چند روز اولی که آیفون رو خریدم کلا نا امید بودم چون تجربه کار باهاش رو نداشتم ولی الان دیگه با هم دوست شدیم و نیازهامو بطور کامل برطرف میکنه و با اینکه الان دارم همه اکو سیستم ها رو استفاده میکنم ولی بازم با قاطعیت نمیتونم بگم کدومش بهتره.به نظر من یه امر کاملا سلیقه ای هست این موضوع . امیدوارم جو کامنت های ترنجی مثل اون اوایل خالی از کل کل و توهین باشه

kamix1353

دقیقا همینطوره که شما میگثد،هر سیستم عاملی مزیت های خودش رو داره.اما متوجه نشدم چرا یکنفر اینقدر از نظر شخصیتی دچار بحران باشه که با خرید گوشی ایفون حس برتری پیدا کرده :scratch:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....