حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاهی به قابلیت های اندروید ۷٫۱ روی گوگل پیکسل ایکس ال

نوشته

7 سال قبل | یک دیدگاه | تماشا کنید، گوگل

اندروید ۷٫۱ همراه با گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال ارایه شده است و البته نسخه ای که روی این دو دستگاه است گویا کمی متفاوت با چیزی که روی دستگاه های دیگر ارایه خواهد شد. در این مطلب ابتدا نگاهی خواهیم داشت به جعبه گشایی گوگل پبکسل ایکس ال در رنگ مشکی و سپس ادامه می دهیم با ۵ قابلیت جذاب اندروید ۷٫۱ روی پیکسل، با ترنجی همراه باشید.

pixel-xl-black-ui

جعبه پیکسل ایکس ال شبیه به جعبه نکسوس ۶ پس است اما کمی شیک تر. جالب اینکه نکات قابل توجه چاپ شده روی جعبه به جای مشخصات سخت افزاری، قابلیت day dream یا همان واقعیت مجازی، Google assistant یا همان دستیار گوگل و chrome cast است.

بسیار خب پیکسل ایکس ال را باز می کنیم و بوت انیمیشن جدید در کنار مراحل راه اندازی خودنمایی می کنند. اولین موردی که درباره اندروید ۷.۱ خودنمایی می کند، کلیدهای روی صفحه سه تایی اندروید با همان navigation bar است. اینجا ظاهر کلیدها عوض شده است و انیمیشن های بیشتری قرار داده اند.

دومین مورد یکی از قابلیت های اصلی درج شده روی جعبه یعنی دستیار گوگل یا همان Google assistant است. اینجا شما می توانید به نوعی گوگل ناو پیشرفته را داشته باشد که با فرامین صوتی به خوبی کار می کند.

سومین موضوع درباره لانچر جدید گوگل به نام Pixel luncher است. ‌‌ اینجا دیگر اپ به معنای قدیمی وجود ندارد، یعنی آیکونی برای آن تعریف نشده است و باید از پایین به بالا سوایپ کنید. اینکه این خوب است یا بد به تجربه شما بستگی دارد. برنامه ها در لیست برنامه ها به صورت الفبایی مرتب شده اند که هنوز به نظر ما خوب نیست، هر چند شما می تونین توانید روی صفحه اصلی پوشه بندی کنید اما باز هم بهتر بود که اینجا قالب شخصی سازی تر می بود. ویجت آب و هوا نیز حالا جز اصلی لانچر می باشد.

برای تصور بهتر می توانید عملکرد ۳D touch آیفون ها را روی پیکسل ایکس ال و بدون آن سخت افزار در نظر بگیرید.

چهارمین موضوع خود نوید از آینده می دهد، البته شاید هم نه. در اینجا با تپ کردن و نگاه داشتن روی برخی قسمت ها، یک زیر منو باز می شود. برای تصور بهتر می توانید عملکرد ۳D touch آیفون ها را روی پیکسل ایکس ال و بدون آن سخت افزار در نظر بگیرید.

پنجمین مورد می توان گفت از هواوی به ارث برده شده است. شما می توانید با سوایپ از بالا به پایین روی حسگر اثرانگشت، منو اعلانیه ها یا همان notification bar را فراخوانی کنید.

اجازه بدهید این جعبه گشایی را در کنار دمو پنج قابلیت ذکر شده با هم تماشا کنیم:

[aparat id=”D9MRd”]

نظر شما درباره گوگل پیکسل ایکس ال (Google Pixel XL) و پنج قابلیت کمتر دیده شده اندروید ۷.۱ چیست؟

[button type=”link” link=”#”]MKBHD[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسین

این حالا یه چیزی. تغییرات زیاد نبودن فقط آیکونا و فولدرها ضایع تر شدن و اکشن سنتر دسترسی‌ها رو راحت تر کرده. رنگ آیوکنای تنظیمات هم آبی شده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)