حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نکات ایمنی استفاده از Gear VR یا هر عینک واقعیت مجازی دیگر

نوشته

8 سال قبل | 7 دیدگاه | ترنجی

نسخه تجاری عینک واقعیت مجازی سامسونگ، Gear VR به تازگی به بازار شده است و فعلا در چند کشور به فروش می رسد. این عینک در خانه سامسونگ یعنی کره جنوبی به صورت آنلاین به فروش رفت و تمام موجودی اش در روز اول به پایان رسید. اگر شما هم مایل به تهیه کردن این عینک واقعیت مجازی سامسونگ هستید بد نیست چند مورد ایمنی را را حتما رعایت کنید تا دچار مشکل نشوید، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

gearvr02

برای آشنایی بیشتر با عینک واقعیت مجازی سامسونگ باید بگوییم این دستگاه که در تصویر بالا می بینید عینک واقعیت مجازی است. چطور کار می کند؟ درب جلویی آن را که بردارید با صحنه ای شبیه به تصویر زیر رو به رو خواهید شد:

gearvrwm03

سپس باید موبایل خود را در این محفظه گذاشته و درب آن را ببندید، البته در تصویر زیر به دلیل مشخص بودن موقعیت موبایل در این عینک، درب پشتی بسته نشده است:

Gear VR S6 review (5)-970-80سپس دستگاه وارد حالت واقعیت مجازی می شود و تصویر را برای هر چشم شما پردازش می کند، درحقیقت چیزی که روی نمایشگر دستگاه شما به نمایش در می آید همانند تصویر زیر است و شما به دلیل عدسی های خاص این عینک واقعیت مجازی می توانید یک تجربه سه بعدی داشته باشید:

VR-1

و در نهایت تصویر زیر که که نمای داخلی Gear VR را نشان می دهد:

gearvrwm09بسیار خوب، دو نکته اساسی پیرامون استفاده از این عینک واقعیت مجازی وجود دارد و هر دو آن ها پیرامون عدسی های چشمی آن است. اول این که وقتی موبایل شما داخل دستگاه است و آن را از سر خود در آورده اید، در معرض تابش آفتاب یا نور شدید نباشد چرا که این عدسی ها موجب متمرکز شدن نور روی نمایشگر شما می شوند و به دستگاه شما آسیب وارد می کنند. دوم این که وقتی موبایل در عینک شما نیست و شاید هوس کرده اید مثل تصویر اصلی مطلب شیرین کاری کنید(!) در مقابل نور شدید یا نور آفتاب قرار نگیرید چرا که ممکن است بینایی خود را از دست بدهید. در ضمن این دستگاه برای افراد زیر ۱۳ سال توصیه نمی شود.

تا به حال تجربه ای از عینک واقعیت مجازی داشته اید؟ به نظر شما ارزش هزینه کردن دارد؟

[su_button url=”http://www.sammobile.com/2015/11/26/attention-the-gear-vr-could-burn-a-hole-into-your-smartphone-display/” icon_color=”169e83″]sammobile[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
PIMP LUKE

دستتون درد نکنه آقای عطایی مطلب مفیدی بود عکس این مطلب منو یاد این انداخت
هخخخخخخخ یارو شبیه این شده
http://uupload.ir/files/06j2_imgres.jpg

SONY 1946

کاربرد این عینک چیه،فقط بزاری روی چشم و گوشی رو بزاری داخلش و بیرون ببینی :wacko:

Aryan.e.m

ببخشید عینک واقعیت مجازی گوگلو از کجا میشه تهیه کرد؟ خیلی عینک باحالیه

Mohammad Ghasemi

عینک واقعیت مجازی فقط
Playstation VR

samsung king

“این عینک در خانه سامسونگ یعنی کره جنوبی به صورت آنلاین به فروش رفت و تمام موجودی اش در روز اول به پایان رسید”
B-) B-) B-)

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)