حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نوکیا دوربین ۳۶۰ درجه Ozo را در چین عرضه خواهد کرد

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

نوکیا تلاش دارد دوربین پیشرفته‌ی واقعیت مجازی خود Ozo را باز تعریف کند و به این منظور محصول خود را در چین عرضه خواهد کرد. نوکیا امروز اعلام کرد دوربین ۳۶۰ درجه‌ی خود را، که محصولی کلیدی جهت بازگرداندن و آماده سازی خط تولید این شرکت در نظر گرفته‌شده، از ماه سپتامبر در چین به فروش خواهد رسید. Ozo در حال حاضر فقط در اروپا و آمریکا ارائه می‌شود.

در ادامه با ترنجی همراه باشید.

نوکیا همچنین این محصول را با قیمت جدیدی ارائه می‌کند؛ این دوربین در ابتدا با قیمت ۶۰۰۰۰ دلار عرضه می‌شد و نوکیا برای اولین خریداران خود تخفیفی ۱۵۰۰۰ دلاری در نظر گرفته بود. اما اکنون این تخفیف به صورت دائم بر قیمت Ozo اعمال‌شده و این دوربین از این پس با قیمت ۴۵۰۰۰ دلار در آمریکا و معادل آن در اروپا و چین به فروش خواهد رسید.

در گفت و گویی که اوایل امسال با رئیس شرکت نوکیا Ramzi Haidamus انجام‌شده وی به هر دوی این اقدامات اشاره داشته و Ozo را رقیبی برای دوربین‌هایی مانند سری RED و Alexa دانست و فروشگاه‌های اجاره‌ی دوربین‌های خانگی را بازار خوبی برای این محصول عنوان کرده بود.
اما درحالی‌که نوکیا هیچ اقدامات ویژه‌ای برای افزایش فروش انجام نداده بود، Guido Voltolina یکی از مسئولین پروژه Ozo اعلام کرد که فروش این محصول ، به لطف تخفیف برای اولین خریداران، بیش از حد انتظار این شرکت بوده و حالا با افزایش ظرفیت تولید Ozo امکان کاهش قیمت و عرضه این دوربین در چین برای شرکت فراهم شده است. وی همچنین افزوده “فناوری واقعیت مجازی در چین به صورت انفجاری مورد استقبال قرارگرفته و شرکت‌های مختلفی در حال تولید محتوا برای این فناوری هستند و تمامی جنبه‌های اکوسیستم در حال تبدیل شدن به  واقعیت مجازی هستند و تا اوایل سال آینده بازار واقعیت مجازی در چین ،اگر بزرگ‌تر نباشد، به بزرگی بازار آمریکا خواهد بود.”

نوکیا همچنین برنامه دارد تا با یکی از تولیدکنندگان چینی که در زمینه‌ی فیلم‌سازی فعالیت دارد نیز همکاری خود را آغاز کند.
LeEco، شرکت چینی که اخیرا شرکت Vizio را نیز خریده است، و در استودیوی فیلم‌سازی خود، LeVision ، فیلم جدید ((دیوار بزرگ)) را با بازی مت دیمون تولد کرده، در آینده محتوای واقعیت مجازی Ozo را از طریق بخش LeVR خود تولید خواهد کرد.

Voltolina توسعه به چین را به عنوان فرصتی بزرگ برای نوکیا می‌بیند زیرا در این کشور همگانی شدن دسترسی به ابزارهای نوین بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، وی همچنین معتقد است: “پلی‌استیشن VR از ابتدا چین را به عنوان یک بازار کلیدی هدف قرار داده است. کافه‌های VR نیز در این کشور مثل قارچ در حال زیادشدن هستند؛ همه این‌ها به منظور در دسترس قرار دادن تکنولوژی حتی برای افرادی است که توانایی خرید آن سیستم را ندارند.” اما این روند در آمریکا به کندی طی می‌شود و به تازگی دو هفته پیش یک شرکت نوآور در آمریکا ایستگاه‌های واقعیت مجازی را در لابی سینماها و فروشگاه‌ها معرفی کرده است.
اما همکاری شرکت‌ها و یا مخاطب هیچ‌کدام به تنهایی برای رشد یک محصول یا تولید محتوای مرتبط با آن، حتی در مورد واقعیت مجازی هم کافی نیست. شرکت دیزنی به تازگی اعلام کرده از دوربین‌های Ozo برای تولید ویدئوهای نوآورانه واقعیت مجازی ۳۶۰ درجه استفاده خواهد کرد؛ اما تا به امروز این ابزار فقط به صورت تجاری و غیرضروری در پوشش مراسم فرش قرمز فیلم ((کتاب جنگل)) استفاده شده است.
در هر صورت نمی‌توان منکر این حقیقت شد که افزایش ابزارهای تولید محتوا برای واقعیت مجازی امری مفید است و همین طور توسعه‌ی این تجارت به چین می‌تواند همان فرصت طلایی باشد که نوکیا باید برای معرفی Ozo پیش از سر رسیدن رقبا، از آن بهره ببرد.

[su_button url=”www.theverge.com/2016/8/17/12522444/nokia-ozo-360-degree-virtual-reality-camera-china-new-price” target=”blank”]theverge[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا سهیلی‌فر
سم شناس پزشکی، مدرس زبان انگلیسی، مترجم و نویسنده ترنجی، عاشق تکنولوژی و ورزش