حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ما هستیم که جعلی هستیم؛ نمایندگی مایکروسافت در ایران؟

نوشته

8 سال قبل | 13 دیدگاه | ترنجی

 اگر به یاد داشته باشید، سال گذشته بود که شرکت پارس ایراتل، توانسته بود نمایندگی فروش برخی محصولات مایکروسافت در ایران را کسب کند و اجازه ی فروش محصولات مایکروسافت با نام های لومیا، نوکیا و مایکروسافت را در ایران کسب کند. به گزارش بولتن نیوز، ما نیز طی جلساتی که با این شرکت داشتیم، توانستیم تا حدود بسیار زیادی از این موضوع مطمئن شویم، اما وجود برخی موانع و دشواری ها، امکان حضور رسمی این شرکت را در بازار گوشی های موبایل نداد. این موضوع همینطور ادامه داشت تا اینکه پس از گذشت چند ماه، بالاخره مجوز حضور لوازم الکترونیکی آمریکایی در ایران صادر شد و شرکت های بزرگی که به دنبال اخذ نمایندگی مایکروسافت بودند، به تکاپو افتادند تا نمایندگی فروش محصولات مایکروسافت در ایران را رسما اعلام کنند.

چند روزی است برخی کاربران خبر از صفحه ای دادند که در آن خبر از رونمایی از حضور رسمی مایکروسافت در کاخ ملت واقع در مجموعه ی سعد آباد تهران داده شده بود. در این صفحه هیچ اطلاعاتی در خصوص کم و کیف ماجرا ذکر نشده است و به جز لوگوی مایکروسافت، ویندوز فون و مایکروسافت بند، می توان لوگوی شرکت های سانا پرداخت ارس، فدراسیون تیراندازی جمهوری اسلامی ایران و شرکت نامداران ائل رایانه را نیز مشاهده کرد.

در ادامه همراه باشید.

 

نمایندگی مایکروسافت در ایران؟

در این صفحه اعلام شده که مراسم رونمایی از حضور رسمی مایکروسافت در ایران، روز سه شنبه در مجموعه ی سعد آباد برگزار می شود. پس از این خبر ما تماس هایی با شرکت های سانا پرداخت داشتیم که در پاسخ به صحت این خبر و جزییات بیش تر، روابط عمومی این شرکت اینطور پاسخ دادند:

” این موضوع صحت دارد، و بزودی شاهد حضور برندهای معتبری در ایران خواهیم بود، اطلاعات بیشتری نمی توانم بدهم، لینک این خبر را برای شما می گذارم که مجوز ورود این کالا ها گرفته شده است. این مراسم با حضور صدا و سیما برگزار خواهد شد. “

اما لینک اشاره شده در پاسخ این شرکت، در واقع همان مجوز ورود کالا های الکترونیکی آمریکایی به ایران است که می توانید از اینجا مشاهده کنید. این خبر که ۳ روز پیش با عنوان “آمریکا درهای بازار الکترونیک به ایران را باز می کند.” منتشر شده است، به حضور برند های معتبر آمریکایی در ایران اشاره می کند و اضافه می کند که قوانین آمریکا اکنون به شرکت های آمریکایی اجازه ی حضور در ایران را می دهد.

399719_452

در این مطلب عنوان شده که GCI (شرکت مشاوره و سرمایه گذاری جهانی) با نماینده ی رسمی خود در ایران، یعنی شرکت نامداران ائل رایانه همکاری می کند، تا نسل بعدی گوشی های هوشمند، ساعت های هوشمند، تبلت ها، نوت بوک ها، رایانه های all-in-one، کنسول های بازی و سرگرمی و تلویزیون های مختلف را برای مشتریان ایرانی به ارمغان آورد. این محصولات صادر شده به ایران، توسط افراد متخصص و آموزش دیده ای، توزیع، وارانتی و پشتیبانی می شوند. همچنین دستگاه های خریداری شده توسط مشتریان، به طور پیش فرض سفارشی شده اند تا در هنگام روشن کردن دستگاه، و در صفحه ی خوشامد گویی، لوگوی شرکت نامداران ائل رایانه و فدراسیون تیراندازی با کمان نمایش داده شود. از سوی دیگر، سیستم عامل موجود بر روی دستگاه ها و دستور العمل ها و موارد مرتبط با آن نیز برای زبان فارسی استاندارد سازی می شوند.

اما به نظر می رسد این شرکت در حال حاضر تنها قرار نیست محصولات مایکروسافت را به ایران وارد کند، بلکه در این مطلب عنوان شده که یک شرکت معتبر نیز محصولات خود را با پشتیبانی این شرکت عرضه خواهد کرد. همچنین شرکت هایی که قرار است محصولاتشان به زودی در ایران در دسترس قرار گیرد، اسپانسر تیم ملی تیراندازی با کمان ایران و تیم های دانشگاهی نیز خواهد بود.

 این مورد را در ذهن داشته باشید و اکنون داستان را از زبان دیگر دنبال کنیم:

نام این شرکت هلدینگ ساناپرداخت …. است. مجموعه ای که آدعای جدیدی را در دفتر ١٠٠ برگ محصولات آمریکایی منتشر کرده . با خودم گفتم اینبار داستان چیست و تماس گرفتم. با چند نفر آدم مختلف صحبت داشتم، جالب بود که هر ٣ نَفَر آن ها صدا و نوع گفتار کاملا شبیه به هم داشتند.

از آنجایی که معلوم بود این مجموعه بر پایه ی سستی بنا شده، هیچ مدیر پاسخگویی برای دفاع از این ادعا نداشت. و شخص شجاعی که قرار بود پاسخ سوالات مرا بدهد، خود را مدیر عمومی این مجموعه معرفی کرد که فکر کنم از سمت های جدید الورود به چارت سازمانی است. پس از تقریبا ١٠ دقیقه مکالمه، ایشان حتی نتوانست جواب یک سوال من را کامل بدهد. وای به حال اراب رجوع و خوش به حال مدیرانش.

IMG_2015-09-17 20:00:03

از ایشان پرسیدم داستان چیست؟ جواب داد در جزیره کیش به آن هایی که باید می گوییم داستان چیست و البته شما هم تشریف بیارید. گفتم شما در کیش قراره نمایندگی اعطا کنید نه اینکه مراسم خبری برپا کنید، گفت در حال حاضر قصد خبرپراکنی نداریم. گفتم این برندها چطور به ایران می آیند؟ گفت وقتی گوشی مایکروسافت را روشن کنی لوگوی تیروکمان فدراسیون تیر اندازی بعد از لوگوی مایکروسافت بر روی آن پدیدار می شود. فکر کنم این را متوجه شدم، یعنی دوست عزیز منظورش این بود فدراسیون تیروکمان تغییر کاربری داده و شده نماینده محصولات دیجیتال.گفتم چه کسی هویت شما را تایید می کند؟ گفت در وب سایتی که متعلق به ماست این خبر منتشر شده و بعد گفت اتفاقا همکارانتان هم خبر را منتشر کردند. برایش تعجب آور بود که من از کجا با این مجموعه آشنا شدم!!! احتمالا خواب نما شدم و در خواب وجود چنین مجموعه ای به من الهام شده. ادامه دادم این خبر از سوی شما برای رسانه ها رفته؟ گفت همان خبر بود. لبخندی زدم.

در ادامه با توجه به اینکه دوست عزیز مسول که کاملا مشخص بود چیزی نمیداند گفت بهتره منتظر خبرهای بعدی باشید. گفتم یعنی هیچکس در مجموعه شما نیست که بتونه جواب سوال مرا بده؟ گفت هیچکس جواب ندارد که بدهد.من هم که از گرفتن این همه جواب هیجان زده شده بودم خداحافظی گرمی با دوست عزیز کردم و باز هم به پیله خودم برگشتم.
این اتفاق مرا کمی در فکر فرو برد که با توجه به این همه نماینده اصلی در ایران این ما هستیم که جعلی هستیم.

متن اول به نقل منتشر شده است و متن دومی از زبان یک خبرنگار؛ خودتان قضاوت کنید ! آیا وجود تحریم ها باعث رونق کار و کاسبی شده است؟

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
S.A.R.H

ایران خاک دلیران 😐

حبیب

گفت وقتی گوشی مایکروسافت را روشن کنی لوگوی تیروکمان فدراسیون تیر اندازی بعد از لوگوی مایکروسافت بر روی آن پدیدار می شود!
من رفتم آمونیاک خالص با اسید تنفس کنم!!!

Samsung--Electronics

۱۱۰۰ با لوگو نوکیا بهتر از بهترین لومیا با لوگو تیر و کمان فدراسیون تیر اندازی هست. 😉 😉 :scratch:
من برم تو تونل کندوان نفس بکشم. ( دست کمی از آمونیاک نداره )

sadeghi

یعنی یه حرکتایی ایرانیا میکنن ادم راست رودش میاد تو حلقش.نگا طرز مجوز گرفتنشو.خوبه ربطش ندادن به ورزش کبدی.تیرو کمان ؟ لوگو؟مایکروسافت؟اگه اینجور بشه من استفا میدم

trojan

اون شب من و عارف اونجا بودیم.شبیه عروسی بودش تا مراسم مایکی.کلا سر کار بودیم.خلاصه یه چرت و پرتی گفتن.جدی نگیرین

ostad-shahin

:yahoo:
لامصب عروسی خوبی بود
ولی از افتتاح یه فروشگاه به نام مایکروسافت در بازار موبایل خیلی خوشحال شدم. اینکه امکان کار کردن با تمام گوشی های لومیا فراهم باشه و بتونی قبل از انتخاب باهاش کار کنی حس خوبیه
حالا کار ندارم نمایندگی رسمیه یا نه . اما خود این موضوع برام خوشحال کنندست

Son Of Taurus

کسی اون تیغ منو ندیده ؟ :unsure:

drhossein

من ۲ روز پیش بازار موبایل بودم و از نزدیک این فروشگاه رو دیدم و ازشون سوال هم کردم و در جواب گفتن از شنبه شروع به فروش می کنن با گارانتی سامتل

alirad

همه این بدبختیا فقط با نابودیه ایران و ایرانیا درست میشه که مس زامبی شدن

ولی کمپانی Chaos Group تو ایران از ۲ ماهه پیش نمایندگی زده.

این لینک استعلام از خود کمپانیه:
http://www.chaosgroup.com/en/2/purchase.html?g=106&pID=1

اینم لینک نمایندگی ایرانه:
http://www.azimoot.ir

riofarina

دیشب اتاق خبر من و تو هم نشون داد و گفت که هیچ جایی ثبت نشده، حتی زنگ زده بودن دفتر نمایندگی انگلستان اونام خبری نداشتن، به احتمال زیاد جعلی هست.

Hamed Hadian

تو کشورمون از این نمایندگی های جعلی زیاد داریم.
مثلا آموزشگاه هایی که گواهینامه بین المللی میدن!!! کلی پول میدی و آموزش میبینی یه گواهی با مهر خودشون میدن دستت میگن این بین المللیه برو حالشو ببر بعد هیچ جایی برای استعلام گرفتن جز خودشون وجود نداره

yusofadibmanesh

حالا به فرض، بیان به شرکت های ایرانی، نمایندگی بدهند.
کی میاد با این قیمت های نجومی، پول نرم افزار بده! اون هم با دلار 4200 تومنی ؟!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....