حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقد و بررسی موتو ایکس پیور ادیشن (Moto X Pure Edition) ؛ تعریف جدید [همراه با بررسی ویدیویی]

نوشته

8 سال قبل | 25 دیدگاه | ترنجی

با شروع از Moto X اصلی، استراتژی موتورولا تمرکز کمتر روی مسابقه ویژگی‌ها و بیشتر روی ساخت یک تجربه کاربری منحصربه‌فرد و لذت‌بخش بوده است. با هر نسل از Moto X، موتورولا این پندار را با بهبود بخشیدن کیفیت ویژگی‌ها و افزودن گزینه‌های بیشتر برای شخصی‌سازی Moto Maker جهت کاربرانش، تکمیل‌تر کرده است. Moto X Pure Edition آخرین مورد از خانواده Moto X است و در آن صفحه‌نمایشی بسیار بزرگ‌تر از نسل قبلی ارائه شده است. این همچنین اولین Moto X است که به‌طور کامل تحت هدایت Lenovo ساخته می‌شود.

آیا با توجه به تغییر در رهبری و اندازه، Moto X Pure Edition (که به Moto X Style نیز مشهور است) هنوز تجربه موتورولا را که همه ما می‌شناسیم و عاشقش هستیم نگه‌داشته است؟ ما این‌ها و چیزهای بیشتر را در نقد و بررسی جامع خود از Moto X Pure Edition خواهیم فهمید! در ادامه با بررسی ترنجی همراه باشید.

در ابتدا به سراغ طراحی این دستگاه می‌رویم. وقتی نوبت به زیبایی‌شناسی Moto X Pure Edition می‌رسد، متوجه یک طراحی آشنا می‌شوید که به‌طور قابل‌توجهی شبیه به مدل سال پیش است. تغییرات طراحی کوچکی وجود دارد، اما ظاهر کلی چندان تفاوتی با آنچه شرکت زمانی که در مالکیت گوگل قرار داشت شروع به طراحی‌اش کرد، ندارد. اگرچه ایماها در طراحی چندان متفاوت نیست، یک تفاوت بزرگ در اینجا وجود دارد و آن اندازه است.

به‌طور عجیبی، نسل اول Moto X به‌عنوان یک گوشی کامپکت و با در دست گیری آسان شروع به کار کرد و با یک صفحه‌نمایش ۴٫۷ اینچی به بازار آمد. حالا این موضوع در Pure Edition با استفاده از یک صفحه‌نمایش عظیم ۵٫۷ اینچی تغییر کرده است که مدل‌های پیشین Moto X را کوچک جلوه می‌دهد. شگفت‌آور این‌که برای یک گوشی با صفحه‌نمایش ۵٫۷ اینچی، این گوشی آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید بزرگ به نظر نمی‌رسد. این گوشی درواقع به شکل مؤثری به خاطر  حلقه فوق نازک دور صفحه‌نمایش، قابل‌حمل و استفاده در یکدست است. این نازک‌ترین گوشی جهان نیست، اما قسمت پشتی آشنای خمیده آن باعث می‌شود نازک‌تر ازآنچه هست به نظر برسد.

Moto-X-Pure-Edition-Review-IMG_6712

باوجوداین، Pure Edition ازنظر اندازه قابل‌مقایسه با دیگر گوشی‌های هوشمند بزرگ  همچونGalaxy Note 5 و OnePlus 2است، بنابراین اگر به‌راحتی با آن گوشی‌ها کار می‌کنید در استفاده از Pure Edition با یکدست نیز مشکلی نخواهید داشت.

این گوشی Moto X جدید نیز از مواد بسیار باکیفیت ساخته شده است و از یک قاب تمام فلزی بهره می‌برد که به آن جلوه و احساس فوق‌العاده‌ای می‌بخشد. قطعاً، یکی از کشش‌های Moto X Pure Edition قابلیت شخصی‌سازی تقریباً همه قسمت‌های آن است. درحالی‌که ما نمی‌توانیم درباره کیفیت پشت‌های چوبی یا چرمی Pure Edition اظهارنظر کنیم، باید بگوییم که پشتی استاندارد و روکش رنگی آن واقعاً زیباست. این روکش‌ها از یک سیلیکون نرم عاج دار ساخته شده است که نه‌تنها در دست گرفتن دستگاه را فوق‌العاده راحت می‌کند، بلکه در دست احساس خوشایندی نیز دارد.

Moto-X-Pure-Edition-Review-IMG_6723

اگر پشتی‌های رنگی پیش‌فرض  سبک شما نیستند، قطعاً می‌توانید آن را از طریق Moto Maker شخصی‌سازی کنید. مطمئناً این‌یکی از بهترین چیزها در مورد خط تولید Moto X است. گزینه‌های بسیار زیادی برای انتخاب وجود دارد، چندین رنگ از پشتی گوشی، پشتی چوبی، چرمی و رنگ‌های قوی.. شما حتی می‌توانید یک حکاکی شخصی اضافه کنید تا آن را واقعاً مال خود کنید.

یک Moto X همچنین بدون فرورفتگی لوگو Motorola در قسمت پشت، Moto X نمی‌شود، که اکنون به‌صورت یک نوار فلزی واحد با بخش دوربین و فلاش LED بهبود یافته است. این فرورفتگی ازنظر اندازه نسبت به مدل سال پیش بسیار کوچک‌تر است که به نظر من شخصاً بسیار راحت‌تر شده است.

با گشتن در بقیه اجزای دستگاه، دکمه‌ها و درگاه‌ها در جایگاه معمول خود در این گوشی Motorola قرار دارند. کلید خاموش/روشن و حالت آماده‌به‌کار و دکمه‌های کم‌وزیاد کردن صدا در قسمت سمت راست جایی که به‌آسانی در دسترس قرار دارند، یافت می‌شوند. کلید روشن و خاموش یک عاج برجسته زیبا دارد که پیدا کردن آن را واقعاً آسان می‌کند، که تغییر بسیار خوبی است. قسمت پایین دربردارنده درگاه microUSB بوده و در قسمت بالای گوشی جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون در مرکز  قرار دارد، همچنین شکاف نانوسیم‌کارت به همراه جایگاه حافظه MicroSD کمی به سمت چپ متمایل است.

در قسمت جلو نیز تقریباً یک خبرهایی هست. جدای از محدوده حسگر نور و مجاورت، می‌توانید حسگرهای IR را برای تحت تأثیر قرار دادن صفحه‌نمایش Moto بدون لمس این گوشی، دو بلندگوی به سمت جلو که صفحه‌نمایش را احاطه کرده‌اند و دوربین جلویی دستگاه (تکمیل‌شده با فلش سلفی) را بیابید.

Moto-X-Pure-Edition-Review-IMG_6549

Moto-X-Pure-Edition-Review-IMG_6550

Moto-X-Pure-Edition-Review-IMG_6559

Moto-X-Pure-Edition-Review-IMG_6560

Moto-X-Pure-Edition-Review-IMG_6568

Moto-X-Pure-Edition-Review-IMG_6569

Moto-X-Pure-Edition-Review-IMG_6582

Moto-X-Pure-Edition-Review-IMG_6586

Moto-X-Pure-Edition-Review-IMG_6587

Moto-X-Pure-Edition-Review-IMG_6588

Moto-X-Pure-Edition-Review-IMG_6589

Moto-X-Pure-Edition-Review-IMG_6608

Moto-X-Pure-Edition-Review-IMG_6607

Moto-X-Pure-Edition-Review-IMG_6606

Moto-X-Pure-Edition-Review-IMG_6605

به تصویر زیر دقت کنید:

Moto-X-Pure-Edition-Review-IMG_6590

اشکالاتی در این زمینه به بدنه دستگاه وارد است که البته به دلیل جنس چوبی آن خواهد بود!

بررسی ویدیویی:

[aparat]http://www.aparat.com/v/UPvQT[/aparat]

(بابت اشکال لفظی از به کار بردن میان‌رده عذرخواهی میکنیم)

دانلود رزولوشن پایین

دانلود رزولوشن بالا

در صفحه بعد همراه با ما باشید.

[list_group][list_item title=”صفحه اول – طراحی” url=”https://toranji.ir/نقد-و-بررسی-موتو-ایکس-پیور-ادیشن-moto-x-pure-edition/”]در حال خواندن آن هستید[/list_item][list_item title=”نمایشگر – کارایی – سخت افزار” url=”https://toranji.ir/نقد-و-بررسی-موتو-ایکس-پیور-ادیشن-moto-x-pure-edition/2″][/list_item][list_item title=”باتری – دوربین ” url=”https://toranji.ir/نقد-و-بررسی-موتو-ایکس-پیور-ادیشن-moto-x-pure-edition/3/”][/list_item][list_item title=”نرم افزار – نتیجه گیری” url=”https://toranji.ir/نقد-و-بررسی-موتو-ایکس-پیور-ادیشن-moto-x-pure-edition/4/”][/list_item][/list_group]

اشتراک در
اطلاع از
25 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Aryan.e.m

این گوشی عشق منه دوسش دارم :heart: :heart:
حیف که کم پیداس…… 😥 😥

IranC2C

سلام دوست عزیز ، گروه تجاری ما این گوشی رو برای فروش آماده کرده ، خریداری شده به صورت مستقیم از موتورولای امریکا ، برای سفارش و خرید به مشخصاتی که در انتهای بررسی آمده مراجعه کنید.
به کانال ما بپیوندید …
telegrm.me/iranc2c

Aryan.e.m

متشکر اما ایا واقعا همون چهارصد دلاره؟؟؟
گاراتی تون در چه حد هست ایا انقدری هست که بشه عوض کرد گوشیو؟؟ 🙁

pika

یا خدا! مرسی بررسی! برم واسه خوندن , به امید دوتای بعدی :yahoo:
چوبش چه خوشگله :yahoo:
خسته نباشید تیم toرنجی :heart:

saro salehi

خداییش اگه این گوشی مال سونی بود همه سایتا میگفتن آشغاله ولی نگاه حتی در مقابل m5 هم حرفی برا گفتن نداره ولی چ تعریفای میکنند.
صفحه براق و رنگاهای با طراوات،تو زی ۵ پ با اون صفحه عالی و ۴k این تعریفا رو نکردین ولی اینجا،حالا اگه سامسونگ بود کلمه فوق العاده رو صد بار میدیدیم.
طرفداری بی چون چرای ایرانی ها از سامسونگ،

Aryan.e.m

:negative:
اگر قبل از نظر دادن بیشتر فکر کنید بهتر نیست؟
اخه m5 با این مقایسه شه؟ :wacko: :wacko:

kamix1353

این پست در مورد این گوشی زیبا هست،وسطش بیاد بگه سونی خوبه؟!!!!من سامسونگ رو دوست دارم این هم اشکال داره؟چون بین اندرویدیها بی نقص ترین ها رو تقریبا میسازه،باز هم این اشکال داره؟منطق عجیبی دارید شما،خیلی عجیب :scratch:

bvb

بیخیال سونی در حدی نیست بخواد با موتورلا مقایسه بشه پرچمدار سونی هنوز حریف موتوایکس پلی میانرده موتورلا نشده شما با چه منطقی به خودت اجازه دادی اسم ام۵ کنار موتو ایکس استایل بیاری خدا داند. بزنم به تخته ترنجی هم فعال شده ها دم همه ی مسئولین گرم ولی همه منتظر بررسی وی ۱۰ هستن لطفا سریعتر آمادش کنید

zanyar

تو هر شهری هر موبایل فروشی ای بری گوشیای سامسونگ و هواوی برای تست هست تو شهرای بزرگ سونیو الجی و … ولی متاسفانه موتو نه ! وگرنه هرکی این عروسک رو بگیره دستش عاشقش میشه تا حالا ۵ تا از دوستام امسال موتو ستایل و نکسوس ۶ گرفتن همه هم به اجماع اصلا حاضر نیستن از برندای قبلی دگ گوشی بگیرن و دوتاشون موتو ۳۶۰ هم گرفتن ! من ک موتو جی هم به گوشیهای دگ ترجیح میدم چه برسه به این عروسک ! دروید توربو دگ بماند !

Mohammad Soly

سونی با این زشت بدترکیب مقایسه نکنید! سونی خدای طراحی و ساخت

حبیب

خسته نباشید به آقای مدیر!
۴۰۰ دلار واقعاً قیمت خوبیه واسه این فبلت!

Aryan.e.m

برای ایران حدود دو تومن اب میخوره 🙂

kamix1353

کاش بقیه شرکتها هم امکان شخصی سازی ظاهر به کار بگیرن،البته برای ما کاربرای ایرانی لطفا در دسترس کامل باشه،مرسی.

IranC2C

سلام دوست عزیز ، گروه تجاری IRANC2C این شرایط رو برای هموطنان ایرانی فراهم کرده که شما هم بتوانید مانند مردم امریکا به صورت کاستومایز از سایت موتورولا خرید کنید .
برای اطلاعات بیشتر و نحوه ی کاستومایز و با خبر شدن از دیگر محصولات به کانال ما بپیوندید .

telegrm.me/iranc2c

bvb

موتورلا خدای کیفیت گوشی های موتورلا از لحاظ کیفی همیشه توی یه لول جدید سیر میکردن طراحی های بی نظیر و دوربین های عالی تو دو نسل اخیر موتوایکس باعث شده یکی از بهترین انتخاب های موجود باشن به شخصه الان پشمونم چرا موتوایکس استایل نگرفتم جی۴ خریدم نه اینکه جی۴ گوشی بدی باشه موتو خیلی عالیه مخصوصا سبک طراحی به خصوص تو نکسوس ۶ بینظیر بود نرم افزار عالی این گوشی ها و اینکه میدونی چند سال آخرین نسخه اندروید داری کامل کننده لیست برتری های سری موتوایکسه قیمت های موتورلا هم فوق العاده خوبه به جرئت میگم کم نقص ترین سری گوشی های اندرویدی سری موتوایکسه ۹۹% مطمئنم سال بعد یه گوشی موتورلا خواهم خرید فقط ای کاش موتورلا یه نمایندگی تو ایران بزنه مشکل اصلیه گوشی های موتو تو ایران نبود قطعاتشونه

armin sat

یکی بگه کجای این میان رده است!؟?

pika

تا جایی که من میدونم این مدل همون moto x style هست که پرچمدار اصلیِ موتورولا محسوب میشه , یه مدل بالاتر هم داره droid turbo , مدل میانرده هم احتمالا moto x play میشه.

IranC2C

بله دوست عزیز ، این مدل در امریکا به اسم pure edition و در برزیل و هند به اسم استایل به فروش میرسد ، بااینکه در کانفیگ و مشخصات فرقی باهم ندارن ، ولی با توجه به حس کردن این موضوع از نزدیک نسخه های استایل کیفیت پایینتری نسبت به pure edition دارن ، برای مثال نسخه ی استایل رنگ سفید رو مایل به زرد نشون میده ولی در pure edition اینگونه نیست ، pue edition سفارش امریکا هست .

بله این گوشی کاملا یک گوشی پرچم دار هست ولی به اشتباه دوستان ترنجی از آن به عنوان میان رده یاد کردند. :wacko:

به کانال ما بپیوندید telegrm.me/iranc2c

aref.goodarzi555

عزیزم موتو ایکی استایل نسخه هند و برزیل هست و ….پرو نسخه امریکاست اما هیچ گونه فرقی با هم ندارن هیچگونه فقط اسمشون فرق داره رنگ و نیت و شفافیت صفحشونم یکیه فقط دوتا اسم دارن

grimm

اون نوار دوربین رو هم کامل از لومیا ۹۲۰ تقلید کرده دقیقأ لوگو mرو به جای نوکیا گذاشته :whistle:
http://cdn.homeshopping.pk/product_images/p/587/Nokia_Lumia_920_Black_pakistan__57145_zoom.jpg

aref.goodarzi555

سلام دوستان من یه ده روزی میشه این گوشی رو از ایران موتورلا با گارانتی ۱۸ ماهه تعویض گرفتم ۲۰۵۰ از نظر صفحه نمایش با جی ۴ مقایسه کردم خداییش از نظر نیت و روشنایی واقعا بهتر بود دوربینشو با نوت ۵ مقایسه کردم والا اون چیزی که من دیدم توی خود گوشی عکسهای این شفاف تر بود تا نیاد دستت باور نمیکنی ، کیفیت ساخت عالی سرعت فوق العاده تنها چیزی که منو واقعا مات و مبهوت کرده صدای اسپیکراشه من قسم میخورم یه سر و گردن از اچ تی سی سرتره آخه داداشم ام ۸ داره از نظر پهنای صدا و بیتس و عمق بی نظیره باید دستت باشه تا بفهمی چی میگیم زمان شارژ شدنش باور نکردنیه . ایراداش هم اینه فیلم برداری ۶۰ فریم ۱۰۸۰ نداره منوشم خارجیه رابط کاربری دوربینش هم خیلی سادست البته نوشتاریش فارسی رو داره دوستان من احتمالا به خاطر نیاز به پول بفروشمش دوستان گوشین تقریبا نو هستش هر کی خواست این شمارمه ۰۹۰۱۳۰۳۱۳۰۰

Mohammad Soly

نخرید ازش! سونی بخرید

FaRaZ SONY

تو واقعا فن سونی هستی؟!! 🙁 :scratch:

saman.farabi4040

هیچ شانسی برای این گوشی قائل نیستم تو این بازار رقابتی که شرکت هایی مثل هواوی و زد تی ای و سامسونگ و غیره توش داره فعالیت می کنند

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....