حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقد و بررسی سامسونگ گیر اس ۲ (Gear S2) ؛ ساعت‌هوشمند با طعم بی‌نظیر تایزن

نوشته

8 سال قبل | 25 دیدگاه | ترنجی

ظاهر و عملکرد- سخت‌افزار – پخش‌کننده

قصد داشتم صحبت از سخت‌افزار دستگاه را نادیده بگیرم اما بد نیست صرفاً یک مرور کلی داشته باشیم. گیر اس ۲ از اگزینوس ۳۲۵۰ که دارای پردازنده دو هسته با فرکانس ۱٫۰GHz در کنار ۵۱۲MB رم قرار دارد. در مدلی که از ۳G نیز پشتیبانی می‌کند چیپست Snapdragon 400 در مدل MSM8x26 قرار دارد. حافظه در نظر گرفته‌شده برابر با ۴ گیگابایت است که ۲ گیگابایت آن برای کاربر فعال خواهد بود.
حافظه کم ممکن است شمارا نگران کند. به گفته سامسونگ و بر اساس تجربه‌ای که ما داشتیم حجم اپلیکیشن ها بسیارکم بوده و با توجه به اپلیکیشن اختصاصی سامسونگ برای راه‌اندازی دستگاه، Geam Manager برای مدیریت محتوا اپیکلییشن ها بسیار بهینه است اما این نگرانی را نمی توان به‌صورت کامل سر پوشاند و به نظر هرچند نیز اپلیکیشن ها کم‌حجم باشند اما بازه‌ای که شما می‌توانید به‌صورت مفید اپلیکیشن های مختلف را نصب کنید کمتر خواهد بود. کمی در اینجا تضاد وجود دارد و شاید شما بگویید برای یک ساعت کافی خواهد بود. موافق هستیم اما در نهایت یک سال کافی است شاید تکنولوژی ذخیره‌سازی اطلاعات عوض شود و یا شاید ساعت‌هایی با حجم بیشتر عرضه شود.

Samsung-Gear-S2-Toranji-Review-29

بدون تعارف سرعت دستگاه بسیار عالی است. از نظر اجرا و جابه‌جایی در بین اپلیکیشن ها و منوی اصلی هیچ‌گونه تأخیر و یا لگی وجود ندارد. به یاد مطلب “تایزن بسیار سریع است” افتادم. سامسونگ در این زمینه عالی عمل کرده است. زمانی که ساعت در حال سینک اطلاعات خود است، کمی ایست را مشاهده خواهید کرد اما این زمان فقط چند ثانیه خواهد بود و زیاد به چشم نمی‌آید.

باید به موردی دیگر نیز اشاره‌کنم. آپدیت برای دستگاه عرضه خواهد شد. در ابتدا که ما گیر اس ۲ را روشن کردیم آپدیت کوچکی نیز دریافت کرد. به سایت‌های خبری مراجعه کردیم و گویا قبل از آپدیت هنگ‌هایی مشاهده‌شده بود اما باعرضه آپدیت به نظر می‌رسد مشکلات اندکی را که آینده پیش خواهد بود به‌زودی برطرف می‌شود.

سامسونگ در رونمایی از گیر اس ۲ عجله نکرده است و به نظر من اگر بگوییم این اولین باری است که تمام نرم‌افزار با سخت‌افزار هماهنگ شده است بی‌راه نیست. گیر اس ۲ با داشتن صفحه‌نمایش کوچک خود به نسبت نسل قبلی بسیار پرکاربردتر شده است و حس ایجادشده توسط کاربر را کاملاً منقلب خواهد کرد. راه‌اندازی اولیه ساعت به وجود یک اسمارت فون اندرویدی کاملاً بستگی داره که اگر دستگاه شما سامسونگ باشد بسیار بهتر خواهد بود اما قول همگام‌سازی با دیگر دستگاه‌ها نیز داده‌شده است. Android 4.4 و ۱٫۵GB به بالا رم ازجمله مشخصات بسیار مهم برای اجرای اپلیکیشن گیر بر روی دستگاه شما خواهد بود. گیر اس ۲ را روشن، وارد اپلیکیشن می‌شوید و سپس از درون اپلیکیشن ساعت را انتخاب خواهید کرد. عمل همگام‌سازی بسیار راحت خواهد بود.

Samsung-Gear-S2-Toranji-Review-33

Samsung-Gear-S2-Toranji-Review-32

Samsung-Gear-S2-Toranji-Review-34

Samsung-Gear-S2-Toranji-Review-42

Samsung-Gear-S2-Toranji-Review-22

Samsung-Gear-S2-Toranji-Review-20

برای همگام‌سازی با دستگاهی دیگر نیاز دارید که کل ساعت را ریست کنید. اطلاعات شما بر روی اکانت سامسونگ بکاپ گرفته نخواهد شد به همین دلیل با تعویض دستگاه تمامی کارهای انجام‌شده از بین خواهد رفت.

واچ فیس ها یا ظاهر ساعت‌های در نظر گرفته‌شده بر روی گیر اس ۲ بسیار تنوع دارد و البته این قابلیت را نیز دارد که با توجه به سلیقه شما بازهم شخصی‌سازی شود. قابلیت انتخاب واچ فیس های مختلف هم از روی دستگاه و هم توسط اپلیکیشن امکان‌پذیر خواهد بود.

[su_custom_gallery source=”media: 937598,937599,937600,937601,937602,937604,937603,937610,937611,937609,937608,937607,937606,937605″ limit=”100″ link=”lightbox” width=”50″ height=”100″ title=”never”][su_custom_gallery source=”media: 895125″ limit=”100″ link=”image” width=”150″ height=”150″ title=”always”][/su_custom_gallery]

همانند دیگر ساعت‌های بازار گیر اس ۲ یک ساعت کاملاً مستقل نیست. حتماً نیاز دارد که یک اسمارت فون نیز در کنار آن داشته باشید. سه عمل اصلی را در نظر افزار می‌توان بدین صورت در نظر گرفت:

۱. نوتیفیکیشن

Samsung-Gear-S2-Toranji-Review-4

نکته اولی که در دریافت نوتیفیکیشن چشم من را به خود گرفت، بدعادتی نسبت به ویبره انجام‌ شده بود. در اپل واچ قطعه‌ای به اسم Taptic Engine وجود دارد که واکنشی همانند ضربه زدن کاملاً ملوس (!) دارد اما در گیر اس ۲ و بیشتر ساعت‌های هوشمند دیگر واکنش به‌صورت ویبره معمولی است که شاید در طولانی‌مدت کمی شما را اذیت کند. تمام نوتیفکیشن برنامه‌های مختلف از اسمارت فون برای شما نشان داده خواهد شد اما فقط می‌توانید با بعضی از آنها تعامل داشته باشید و یا جوابی نیز ارسال کنید. بیشتر این تعاملات مربوط به وجود خود اپلیکیشن بر روی ساعت است. برای مثال فیسبوک، پیام‌رسان خود گوشی و یا جمیل به‌راحتی کار خواهد کرد (که فقط پیام‌رسانان قابلیت تعامل دارد). بد نیست اشاره‌ کنیم که برای گیر اس ۲ کیبوردی نیز در نظر گرفته‌شده است که شاید کاربردی نباشد چرا که برای من حداقل پیش نیامد که بخواهم توسط ساعت مطلبی را بنویسم و شاید اصلاً نوشتن بر روی صفحه ۱٫۲ اینچی معقول نباشد!

۲. فرمان صوتی

Samsung-Gear-S2-Toranji-Review-56

شخصاً در فرمان صوتی دستیار صوتی خود سامسونگ و یا گوگل ناو را زیاد به‌عنوان یک هم‌صحبت قبول ندارم. بد نیست حتماً فیلم سینمایی Her را ببینید! سیری و یا کورتانا برای داشتن یک دوست صمیمی بسیار مناسب‌تر هستند اما درهرصورت برای استفاده از فرمان صوتی شما مشکل نخواهید داشت ولی در تجربه شخصی کمی با آن به مشکل برخورد کردم. با همان گفتار سرعت سیری در ارتباط با دستگاه مادر و دریافت جواب بسیار سریع‌تر از دستیار صوتی گیر اس ۲ بود و خطای در انجام آن بسیار مشاهده شد.

۳. مرور سلامتی

Samsung-Gear-S2-Toranji-Review-3

S Health در گیر اس ۲ همانند نوع اپلیکیشنی خود در اسمارت فون عالی عمل می‌کند. بهترین طراحی را دارد و بازهم نشان می‌دهد که سامسونگ برای این ساعت هوشمند قدم‌های خوبی را برداشته است. بر اساس تجربه برای مرور فعالیت ورزشی شما در مدت‌زمان یک ساعت ۱۵ درصد شارژ دستگاه خالی می‌شود که کمی نگران‌کننده و البته عادی به نظر می‌رسد زیرا این گجت های هوشمند دارای باتری خوبی نیستند.

Samsung-Gear-S2-Toranji-Review-51

اگر بخواهیم در مورد نرم‌افزاری جمع‌بندی کلی داشته باشیم، با مراجعه به استور در نظر گرفته‌شده برای دانلود اپلیکیشن حس بسیار خوب مراجعه به استور اپل را ندارید. هر چه باشد سامسونگ یک تنه با یک سیستم‌عامل دیگر وارد میدان شده است و قدرت نرم‌افزاری اپل برای یک اکوسیستم کامل را ندارد. بیشتر اپلیکیشن های در نظر گرفته‌شده مربوط به انوع و اقسام واچ فیس ها هستند و تنها دسته ای از آن‌ها کاربردی خواهد بود.
نقشه Here و Find My Phone را می‌توان از استور پیدا کرد اما همانند اپل انتظار پیدا کردن نسخه‌های وایبر، تلگرام یا اینستاگرام را برای ساعت خود نداشته باشید. اپلیکیشن های پیش‌فرض می‌تواند نیاز شمارا برآورده کند اما شاید کافی نباشد.

Samsung-Gear-S2-Toranji-Review-62

بد نیست اشاره‌ای نیز به مولتی مدیای دستگاه داشته باشم. شما می‌تواند ۳۰۰ موزیک خود را از گوشی به ساعت انتقال دهید و آن‌ها را بر روی ساعت ذخیره کنید. حافظه گرفته خواهد شد اما برای افرادی که می‌خواهند هدف خاصی را دنبال کنند کافی است. سپس می‌توانید با متصل کردن هندزفری بلوتوث خود به ساعت هوشمند به‌صورت مستقل از ساعت پخش‌کنید. مدلی که در دست ما بود اسپیکر داخلی نداشت اما مدل ۳G که در بخش سخت‌افزار نیز اشاره کردیم دارای اسپیکر داخلی است برای همین در این مدل صرفاً به ارتباط بلوتوثی اکتفا کردیم. با پخش یک ساعت به‌صورت مداوم ۲۰ درصد باتری مصرف شد که بازهم به نظر من کار درستی نخواهد بود. بهتر است حلقه خود را بدین‌صورت ببندید. هندزفری خود را به اسمارت فون متصل کرده و توسط ساعت موزیک را صرفاً کنترل کنید. بعدی، قبلی، میزان ولوم و یا انتخاب یک آلبوم دیگر!
درگیر اس ۲ دسترسی به گالری نیز وجود دارد که می‌توانید هم به‌صورت عدم همگام شده از روی دستگاه مادر بخوانید و هم می‌تواند تعدادی از آن را بر روی خود ساعت ذخیره کنید که بازهم مورد حافظه می‌تواند تعیین‌کننده تصمیم شما باشد.

Samsung-Gear-S2-Toranji-Review-32

Samsung-Gear-S2-Toranji-Review-35

در مورد همگام‌سازی دستگاه نیز توضیحات تکمیلی را خدمت شما عرض خواهم کرد. این دستگاه هم دارای بلوتوث نسخه ۴٫۱ است و هم دارای چیپست Wi-Fi و هم از NFC پشتیبانی می‌کند. جدای از مدل ۳G که سیم‌کارت داخلی دارد و شما می‌تواند وب گردی و تماس تلفنی داشته باشید، این دستگاه در ابتدا توسط بلوتوث به دستگاه مادر متصل می‌شود. بردی که ما تست کردیم به‌صورت مفید ۱۰ متر بود اما در فاصله ۲۰ متری نیز با تأخیر جواب داد ولی یک نکته بسیار هوشمندانه در گیر اس ۲ تعبیه‌شده است. برای همگام‌سازی سریع‌تر و یا قطع اتصال بلوتوث به هر دلیل دستگاه رمز وای فای مودم متصل به اسمارت فون را خواهد خواند و به‌صورت اتوماتیک به همان مودم متصل می‌شود. به دلیل وجود اسمارت فون و هم ساعت هوشمند روی یک شبکه می‌تواند نوتیفیشکن و یا قسمت‌های مهم را از این طریق جابه‌جا کند. بدین ترتیب جای هیچ نگرانی از بابت اتصال ساعت و دستگاه خود نباشید زیرا اتصال کاملاً استیبل و پایدار برداشت‌شده است.
فرصت استفاه از NFC و Samsung Pay را نداشتیم اما به نظر می‌رسد همانند دیگر قسمت‌های دستگاه عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. در مدل ۳G چیپ GPS نیز به‌صورت مستقل جدای از سنسور نور و سنسور ضربان که مشترک است، تعبیه‌شده ولی من شخصاً نگران مصرف باتری مدل ۳G با این‌همه تفاوت هستم!

اشتراک در
اطلاع از
25 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حبیب

میریم که داشته باشیم متفاوت ترین نقد و بررسی رو با کیفیت تصاویر خارق العاده!
رفتیم واسه خوندن!

SONY 1946

برو بخون حالشو ببر :rose:

iPooya

واقعا عاشقش شدم تنها دلیلی که نمیخرم اینه که استورش فک کنم خیلی ضعیفه چون اپل واچ داشتم ، حتی رادیو جوان و لاین و تلگرام هم بود ولی تو این :negative:

حبیب

یعنی باید یه خسته نباشید جانانه به آقا مدیرمون بگم!
تایپ اینهمه کلمه برای ساعت هوشمند؟! عالی بود عالی! انگار نقد و بررسی گوشی رو خوندم!تصاویر فوق العاده بودند!
حالا مدعیان بیان و مثل کاتبان بنگارند!

حبیب

در مورد خود ساعت باید بگم که زیباست واقعاً!
حیف که هنوز قانع نشدم برای خرید اسمارت واچ، وگرنه کیه که ندونه این ساعت دل میبَره!

Navid

کلاسیکش عالیه اما ادم نمیدونه بچکار میاد

kamix1353

به شدت دوستش میدارم.یه زمان عاشق طراحی موتو۳۶۰ شدم اما کارکردش ضعف های جدی داشت.اما این خوشگل عسل کارایی و زیبایی رو با هم داره 🙂

Ari khan

با تشکر از ترنجی :rose:
گیر اس۲ یکی از بهترین ساعتهای هوشمند و بنظر خودم و براساس بررسی خوب ترنجی بهترین ساعت هوشمنده اما به شخصه تا شاهد عمر باتری حداقل ۳ روزه درشرایط تحت فشار نباشم به خرید ساعت هوشمند فکر نخواهم کرد 😉

Behnam Gholizadeh

از تموم افرادی که واسه این نقد و بررسی زحمت کشیدن تشکر میکنم دمتون گرم :rose: :rose: و اما در مورد خود ساعت عاااااالیه افرین به سامسونگ بازم ترکونده دمش گرم.

sinamirzaii

واقعا عالیست در کنار یکی از گوشی های نسل جدید سامسونگ بهتر نیز هست
اقای مخملی ضمن تشکر از نقد و بررسی عالیتون ولی متن داری غلط های زیادی بود با تشکر

Aryan.e.m

از بسته بندیش کیفیتش معلومه خب بالاخره از یه شرکت پلاستیک ساز که بیشتر از این انتظار نمیره
مبارک پلاستیک خراش :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:
ولی بازم نسل اول موتو ۳۶۰ رو به هفت تای این ترجیح میدم چه به رسه به نسل دومش…. B-) B-) B-)

Mostafa

بعله
موتو با اون قسمت سیاه پایینش
ترجیح میدم از یک کمپانی که گوشی پلاستیکی میساخته ساعت کامل و باکیفیت و باصفحه نمایش خوب بخرم
تا اینکه از موتورولا که هنوز بلد نیست صفحه نمایش دایره ای بسازه یک ساعت با صفحه ال سی دی و پردازنده عهد خیارشور و صفحه ناقص بخرم
موتورولا هنوز جای سنسور نورش رو هم نمیدونه کجاست
الان هواوی ساعتاش دایره کامل هستند

Aryan.e.m

شما اگرم اون نوار خیلی کوچیک نبود نمیخریدیش(پس حرف نزنید!) اوکی همین مشکلو داره ولی فقط! این که از همون اولم بخریش بسته بندیش تو ذوق میزنه برو برو پلاستیک گرون بخر
نه دیگه برو

Mostafa

برو که با تو بحث کردن وقت تلف کردنه
اومدی یه مخالفتی بکنی دیده شی فقط
دیدمت عمو جون
حالا برو برا دوستات تعریف کن

milad danesh

ولش کن دوست عزیز ظاهرا این اقا جعبه گوشی و ساعتش همیشه همراهشه

Aryan.e.m

آقا مصطفی شما الان نمیدونی من چن سالمه!
بعد حرف الکی هم میزنی
ترول

Mostafa

به به
واقعا که با این بررسی خیلی متفاوت جلوه کردید بین بقیه سایت ها
متن خیلی دوستانه و خودمونی و باحال نوشته شده بود و مثل بقیه برسی ها طوری نبود که انگار کتاب ادبیات باز کردی
در مورد ساعت هم باید گفت هرچند این ساعت خیلی خوبه ولی قیمتش ادم رو مردد میکنه
یک و چهارصد برای یک ساعت که شارژ تموم میکنه خیلی زیاده
هنوز تا اون بلوغی که باعث شه یک و خورده ای پول ساعت هوشمند بدی راه زیادی مونده

Sajjad

وای چقد غلط املایی!
خدایی تا حالا بررسی ساعت هوشمند رو نخونده بودم. یعنی کلا نیازی به این محصول نمیدیم.
کلا حرف ساعت هوشمند میاد یاد ابر بیان تیم کوک میفتم: مردم تاکنون چگونه بدون اپل واچ زندگی میکردند؟!!! آخه مرتیکه….
وقتی ترنجی بررسی میزاره آدم ناخوداگاه دلش میخواد بخونه…مرسی که هستی ترنجی
والا منم خسته شدم بس که برا چک کردن یه ناتیفیکیشن بی ارزش گوشی ب اون عظمت رو برداشتم و صفحه شو روشن کردم! چقدر خوبه کارا اینقدر راحت باشه!
یکی از بهترین بررسی های ترنجی بود…بخدا اگه مطالبتون عکس هم نداشته باشه مشکلی نیست بس که خوب و دقیق توضیح میدین.
خوااااهشا یه بررسی ویدئویی ازش بزارین چون واقعا سخته درک همه مواردی که گفته شد.
ترکیب طراحی و تعداد برنامه های اپل واچ و نرم افزار و باتری این ساعت میشه ساعت ایده ال من که ایشالا هر وقت بیاد میخرم. کلا صبرم زیاده برا خرید یه محصول کامل

pika

طراحی خوبی داره و ب نظر من خیلی زیباتر از اپل واچِ
تنها مشکلش به عقیده من اینه که اندروید ور (سیستم عامل غالب بعد از واچ او اس) نیست و در ضمن لوکس نیست, بیشتر شیکه تا لوکس , ساعت ۱۲۰۰ تومنی بااااید لوکس باشه!
به طور کلی هم ساعت هوشمند ۶۰۰ ۷۰۰ بیشتر نمیارزه! چ اپل باشه چه سامسونگ

Ari khan

لوکس میخوای tag huer connected هست 😉

Samsung--Electronics

سلام :bye: :bye:
من خودم می گم هنوز برای ساعت هوشمند زوده ولی زیبایی این ساعت منو :wacko: :wacko: کرده
من ساعت نمی ذارم رو دستم ولی چند سال دیگه حتما یه هوشمند می گیرم. :yahoo: 😉
البته فک کنم بسته بندی رو تو آنباکسینگ های یوتیوب که دیدم دایره ای بود :wacko:
خسته هم نباشید آقا صدرا :rose: :rose: :rose: :rose: :heart: :heart: :heart:
عکس ها هم عالی بودند :good:

Vlad

مدل کلاسیک و گرفتم خوشگلتره

Mohammad Reza

اگر فقط نوتیفیکیشن میخواید Gear Circle بخرید با قیمت تقریبی ۳۰۰ هزارتومن.دستیار صوتی هم داره نام مخاطب رو هم می خونه اهنگ رو هم با کیفیت خوب پخش می کنه(البته نسبت به قیمتش خیلی نمیشه بهش گفت خوب ولی با توجه به بلوتوث بودنش کیفیت خوبی داره ) و ۱۲ ساعت هم عمر باتری داره.یعنی بین ۲ روز تا یک هفته.من دلیلی نمی بینم بیش از یک میلیون تومن پول ساعت هوشمند بدم. هر چند بسیار از این ساعت خوشم اومده ولی این هم بهترین میان بدهاست.

abbas

سلام
فقط میخوام از اقا صدرای عزیز و دوست داشتنی تشکر کنم.
ممنون از زحمتی که کشیدید.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....