حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقد و بررسی اکسپریا زد ۵ پریمیوم (Xperia Z5 Premium): اعلا

نوشته

8 سال قبل | 113 دیدگاه | ترنجی

سخت افزار (بنچمارک، صدا، باتری و حسگر اثر انگشت)

Sony Xperia Z5 Premium Review-Toranji (112)

خانواده اکسپریا زد ۵ در این بخش تفاوت آنچنانی ندارند، در حقیقت اگر بگوییم هیچ تفاوتی ندارند هم خیلی بیراه نگفته ایم. در حقیقت انتخاب بین اکسپریا زد ۵، زد ۵ کامپکت و زد ۵ پریمیوم باز می گردد به این که چه اندازه نمایشگر و چه طراحی را دوست دارید و البته، چقدر مایلید هزینه کنید! اجازه بدهید یک بار دیگر مشخصات سخت افزاری اکسپریا زد ۵ پریمیوم را با هم ببینیم :

چیپست شرکت کوالکام مدل اسنپدراگون ۸۱۰ (MSM8994) با معماری ۶۴ بیتی، پردازنده مرکزی ۸ هسته ای دارای ۲ شاخه ۴ هسته ای به فرکانس های ۱٫۵ گیگاهرتز (Cortex-a53) و ۲ گیگاهرتز (Cortex-a57)، پردازنده گرافیکی Adreno 430

حافطه رم ۳ گیگابایت (۲٫۷۳ گیگابایت در حقیقت)، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت (۲۲٫۵ گیگابایت در دسترس)، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا ۲۰۰ گیگابایت

سیستم عامل اندروید ۵٫۱ در لحظه عرضه، اندروید ۶ مارشمالو بعدا عرضه می شود

وای فای دو بانده با پشتیبانی از فناوری های a/b/g/n/ac، بلوتوث نسخه ۴٫۱، پشتیبانی از شبکه های راهیابی GPS, Beidou, GLONASS ، NFC ، OTGو رادیو، پشتیبانی از نسل چهارم مخابراتی (LTE) Cat.4

خروجی صدای High-Res، حذف نویز با میکروفون دوم

مدل دو سیم کارت، نانو سیم کارت

پشتیبانی از حسگر اثر انگشت، پشتیبانی از شارژ سریع با استاندارد Quick Charge 2.0

Sony Xperia Z5 Premium Review-Toranji (52)

قلب اکسپریا زد ۵ پریمویم دیگر پخته شده و غرور جوانی زد ۳+ را ندارد. گویا استفاده بی دردسر از اسنپدراگپن ۸۱۰ واقعا محقق شد و سونی توانست این اژدها سرکش را رام کند. به واقع اکسپریا زد ۵ پریمیوم تنها کمی بیشتر از زد ۵ یا زد ۵ کامپمت گرم می شود که البته با توجه به نمایشگر ۴K (شاید پردازش FHD باشد اما ۳۸۴۰*۲۱۶۰ پیکسل در این پنل قرار دارند) عقلانی می نماید. این گرما اذیت کننده یا مزاحم کننده نبوده و هیچ خللی در کارایی اکسپریا زد ۵ پریمیوم وارد نمی کند، چه در بازی سنگین گرافیکی، چه در بازی آنلاین با دیتای موبایل و چه در ثبت ویدیو ۴K، این بدین معنی نیست که دستگاه “خنک” است بلکه یعنی دقیقا مثل رقبا عمل می کند که این موضوع برای دستگاهی با اسنپدراگون ۸۱۰ و بدنه شیشه ای خیلی عالی است. ۳ گیگابایت حافظه رم و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی با پشتیبانی از کارت حافظه تا ۲۰۰ گیگابایت به شما کمک خواهد کرد تا یک تجربه بی نظیر از عملکرد را داشته باشید.

از نظر عملکردی هیچ مشکلی در کارهای روزمره وارد نمی کند و اگر بخواهید با این عملکرد را با نتایج بنچمارک ها بررسی کنید باید اسکرین شات های زیر را از بنچمارک ان توتو  و برنامه cpu-x،  ببینید :

 صدا

Sony Xperia Z5 Premium Review-Toranji (48) Sony Xperia Z5 Premium Review-Toranji (105)

از نظر صوتی سونی در اکسپریا زد ۵ پریمیوم (و البته در خانواده زد ۵) واقعا شاهکار کرده است و از خیلی جوانب می تواند بی نظیر یا کم نظیر باشد. اکسپریا زد ۵ پریمیوم خروجی صدای های-رز (کیفیت بالا) دارد و حالا می تواند این صدا را حتی بدون سیم و از طریق بلوتوث برای هدست های-رز شما ارسال کند. این عمل از طریق فناوری DLAC صورت می پذیرد. علاوه بر این فناوری موتور تقویت صدای DSEE HX به شما کمک می کند که حتی محتوای با کیفیت MP3 را به محتوای های-رز نزدیک کند. این واقعا بی نظیر است اما حیف که یک هندزفری خوب در جعبه وجود ندارد.

Sony Xperia Z5 Premium Review-Toranji (107)

هندزفری همراه اکسپریا زد ۵ پریمیوم ما اصلا پریمیوم نبود، همان MH-410C همیشگی! آ… از من توقع نداشته باشید از این بخش راضی باشم! به هر حال می شود یک هندزفری خوب خرید اما از یک دستگاه گران، انتظار دیگری می رود. کیفیت صدای بلندگوهای استریو دستگاه که در جلوی آن است و واقعا خوب است اما خیلی بلند نیست.

باتری

Sony Xperia Z5 Premium Review-Toranji (83)

اکسپریا زد ۵ پریمیوم یک باتری ۳۴۳۰ میلی آمپری دارد که سونی طبق معمول ادعای عمر باتری ۲ روزه را روی آن دارد. پس از اکسپریا زد ۲ شخصا شاهد افت در عملکرد باتری بودم تا اکسپریا زد ۳+، اوضاع در اکسپریا زد ۵ بهتر است و زد ۵ کامپکت خیلی بهتر که واقعا یک عمر باتری تضمین شده را به شما می داد. اکسپریا زد ۵ پریمیوم تجربه ای نزدیک به اکسپریا زد ۵ کامپکت یا اکسپریا زد ۲ را داشت و شخصا از عمر باتری آن راضی بودیم. اما این رضایت یعنی چه مقدار؟ اکسپریا زد ۵ پریمیوم به راحتی تا یک روز را دوام می آورد و در استفاده معمولی تر ادعای دو روز عمر باتری تحقق پیدا می کند.

مدت زمان شارژ شدن اما با شارژر ۱٫۵ آمپر UCH20 همراه آن از قرار زیر است:

دقیقه – درصد
۵ – ۶
۱۰ – ۱۱
۲۰ – ۱۸
۲۵ – ۲۲
۳۲ – ۳۰
۴۰ – ۳۵
۵۰ – ۴۵
۶۰ – ۵۲
۷۰ – ۶۱
۸۰ – ۶۶
۹۰ – ۷۳
۱۰۲ – ۸۰
۱۱۲ – ۸۷
۱۳۰ – ۹۵
۱۵۰ – ۱۰۰

همانطور که می بینید برای یک باتری ۳۴۳۰ میلی آمپری و این شارژر ۱٫۵ آمپری بد نیست اما خب باز بهتر می بود سونی یک شارژ سریع در جعبه همراه اکسپریا زد ۵ پریمیوم می گذاشت.

حسگر اثر انگشت

Sony Xperia Z5 Premium Review-Toranji (65) Sony Xperia Z5 Premium Review-Toranji (63) Sony Xperia Z5 Premium Review-Toranji (62)

آیا لمس این دکمه و باز کردن آن سخت نیست؟ خیر! ما هم ابتدا فکر می کردیم که سخت باشد اما شما می توانید ۵ انگشت خود را ثبت کنید. ما انگشت های شصت و اشاره هر دست را ست کردیم و در هر حالت ممکن به راحتی قفل دستگاه باز می شود. دستگاه در جیب باشد، دست چپ باشد، دست راست باشد، روی میز باشد، یا اصلا رو به صورت روی میز باشد، هیچ مشکلی وجود ندارد.

دقت آن چطور است؟ عالی و سریع اما باید بدانید که برای باز کردن معمولا روشن کردن نمایشگر و سپس لمس دوباره برای عمل کردن حسگر اثر انگشت اثر بهتری دارد تا فشردن دکمه هوم و نگاه داشتن روی آن. در مجموع حسگر اثرانگشت اکسپریا زد ۵ با توجه به اولین تجربه سونی در این بخش، خیلی خوب ارزیابی می شود و شاید فقط پشت سر نسخه دوم تاچ آی دی در آیفون ۶ اس بماند.

اشتراک در
اطلاع از
113 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pika

شارژر معمولی!
هندزفری رو نگا! اینم از پرمیوم خخخ
یاد این هندزفری معروف افتادم
http://8pic.ir/images/c5v6px0w7ut4gdztk9lg.jpg

S-M-B

باطری G4
خخخخخ

شوخی کردم،به عنوان یک طرفدار سونی عیب های منطقی Z5 رو قبول دارم.

pika

منم مثل خودت ایرادای گوشی مورد علاقمو قبول دارم , باتریش خوب نیست ولی کار منو راه میندازه 😉

پ ن: چه جالب وقتی نظر میذارم برمیگرده صفحه اول بررسی :))

Saeed Biglari

باتری به این مهمی اذیتت نمیکنه بعد ۳۰ دقیقه شارژ بیشتر و یک هندزفری که خودم به شخصه اصلا استفاده نمیکنم مهمه!!!یک بارم بهت گفتم شما خودت جر و بحث رو دوس داری بررسی به این خوبی نمیگم گوشی یک جهانه ولی جز خوباست خواهشا جو رو متشنج نکن

pika

من راجع به گوشی حرفی نزدم! راجع به احترامی که شرکت سونی واسه ما ایرانیا نمیذاره حرف زدم! همه جای دنیا یه هدفون محشر با زد۵ها میدن ولی اینجا از ته انبارشون هندزفری ده تومنیاشونو میندازن تو جعبه!
در ضمن باتری منو اذیت نمیکنه دلیل نمیشه کس دیگه ای رو اذیت نکنه!
ولی خداوکیلی اسم گوشی رو ببین! پرمیوم! هندزفری رو ببین! مال LG L90 از این بهتره!

Sony Make.believe

بنظرم فقط این کار سونی یک معنی میتونه داشته باشه چون هدفون نویز کنسلینگ سونی مبلغی بالای ۱۰۰ تومن هست با این کار قیمت گوشی رو نخواسته بیشتر از این کنه در مورد شارژر سریع هم همین بحث هست البته فکر میکنم در کل سونی مخالف شارژ باتری با شارژر های سریع باشه.

S-M-B

اوممممم :rose: :heart:
عالیه،اقای عطایی دست گلتون درد نکنه
بریم for خوندن :yes:

masoud class

رنگ گلدش خیلی خشکله لامصب

pm2me4love

تشکر فراوان بابت بررسی ، موفق و پیروز باشید :rose: :heart:

✰ BARDIYA ✰

ایوووووول نقد و بررسی سالار رسید بریممممم بخونیم خسته نباشی اقای عطایی :rose: :rose: :rose:

✰ BARDIYA ✰

خب بررسی رو خوندم واقعا کامل و عالی بود دستتون درد نکنه اقای عطایی :heart: :heart: :heart:
در یک کلام این گوشی فوق العادست از همه لحاظ (فقط یه کمبودی که داره و البته نرم افزاری هست و سونی میتونه براحتی حلش کنه تنظیمات دستی کامل دوربین هست که در اختیار کاربر بذاره اگه این کار رو بکنه دیگه کاملا بی نقص میشه) و یکی از بهترین فبلت های بازار هست :rose:
من که بی صبرانه منتظرم بیاد تا بگیرمش اونم رنگ کروم :rose: :rose:
موفق باشید :rose: :rose:

HEDAYAT

طبق معمول، برسی فوق‌العاده بود،البته فکر کنم این جملات دیگه برای آقای عطایی عادی شدند؛-)
البته چیز های جدیدی هم اضافه شدند که جالب هستن
درباره شارپ بون پنل ها هم، نمیدونم این خوبه یا بد،در همین z4 هم این موضوع وجود داره،من کنار هر گوشی (G4,s5,iPhone 6,m9) مقایسه کردم، (ویدئو Xperia HD) به گونه عجیبی زنده تر بود! نمیدونم اسمش رو “شارپ ” باید گذاشت یا اغراق رنگ، ،، اما خب چیز جذابی هست،،،

مچکر از زحمات شما، منتظر پرسش و پاسخ هستیم،،، ؛-)

arabian men

عالیه منتظرشم مثل تبلت زی ۴ ک گیر نمیاد اصلا

parhamc1

گوشی واقعا خوبیه واقعا هم زیباست.هر چند خودم نوت۵ترجیح میدم و به نظرم گوشیه بهتریه.ولی اینم عالیه

Moazez

عالی بود بررسیتون آقای عطایی. ممنون. البته در مورد هندزفری میشه گفت این هندزفری تا الان در جعبه هیچ z5 دیده نشده و همشون هندزفری عالی mh750 داشتن حتی در معمولی ترین جعبه. به هرحال من نمیدونم چرا سونی موبایل ایران عقلشو جمع نمیکنه یجا از این هندزفریهای mh750 که تو جعبه فروش در نمایندگیها هست بذاره و بده برای بررسی ها. شارژرشم سرعت شارژش خوبه ولی شارژر سریع فکر کنم یه یک ساعتی زودتر شارژ کنه. مثل اینکه سونی زمان شارژ شدن دستگاهاشو درست کرده و این عالیه.کلا این دستگاه فوق عالیه. بقول ترنجی اعلاست.

milad danesh

نبود اون هدست باحال یه ضعف محسوب نمیشه و از ارزش های یه گوشی عالی مثل z5p کم نمیکنه ولی ندادنش به کاربران ایرانی یه جور بی احترامی به حساب میشه به هر حال مبارک خریداراش باشه و امیدوارم ازش کمال لذت ببرن

Moazez

خخخ رنگ سفید آمولد بهتره؟ خخخ. تو رنگ سفید ادعا میکنید آدم میپوکه از خنده. هنوز سفید زردو شما بهش میگی سفید عالی؟ این مقایسه رو ببین چه سفیدی داره z5. در ضمن شماها مگه نمیگید صفحه نمایش نوت۵ بهتره برید تو نمایندگی با z5 مقایسه کنید اصلا مثل ماها که مقایسه میکنیم. حالا نمیخواد با z5premium هم مقایسه کنید اصلا. از همون z5 اگه بهتر بود من میشم سامسونگی

Moazez

اصلا لینک شما ارزشی نداره. سفید نوت۴؟!!!خخخخخ. حتی از z1 هم بهتر نیست چه برسه z2 و z3 و m5 و z3+ و z5. خخخخ

riofarina

خسته نباشید و طبق معمول بهترین هستین :heart:
نتیجه گیری من
عمر باتریش عالیه و تمام مزایای z5 و داره از جمله ضد آب بودن و دوربین خوب و صفحه نمایش خوب و بلند گو خوب و بنچمارک خوب و….
اگه اهل پز دادن هستین و البته فن سونی z5p بخرید.
اگه فن منطقی سونی هستید z5 بهتره و پرداخت اضافی z5p منطقی نیست.
اگه دنبال یه فبلت هستید و تعصب خاصی ندارید note5 فعلا و همچنان بهترین فبلت جهان.
و اما هیچ چیزی این کار سونی و توجیه نمیکنه که هندزفری و شارژر و مجبور باشی جدا تهیه کنی و البته هزینه اضافی اونم با خرید سوپر فون! z5p

farzad.mobile repair

هه اگه الان سونی دوربین برامده از قاب میزد اونوقت سامسونگ مث سونی تخت شماها میگفتید چیه سونی میزنی گیر میکنه به همه چی خش میوفته روش اونوقت سامسونگ تخته خش نمیوفته حتی اگه جنس شیشش بد باشه.اقا نظر هم میخواید بدید نظری بدید که نشه بهش ایراد گرفت.والا :rose:

riofarina

الان شما چی گفتی، چه ربطی بنظر من داشت؟ من خوبیاشم گفتم ایراداشم گفتم.
بعد چه ربطی به سامسونگ و دوربین برآمدش داره؟
من از همه چیزش تعریف کردم و اون دو تا عیبشم که خود بررسی کننده هم گفته بود و گفتم.
یبار دیگه بالا رو بخون بعد جوابی بده که وقت آدم واسه خوندنش هدر نره. :rose:

Moazez

شارژر هیچ مشکلی نداره. ۱۵۰ دقیقه زمان شارژ شدنشه که خوبه

bvb

در مقابل وی۱۰ با ۶۰ دیقه و باتری ۳۰۰۰ لومیا ۹۵۰ ایکس ال با ۹۰ دیقه و باتری ۳۵۰۰ و گلکسی نت ۵ و جی۴با ۳۰۰۰ و ۱۱۰( نت ۵ دقیق نمیدونم) یکم(خیلی) گند زده ولی در مقابل تسلا با ۴۰۰۰۰۰ و زمان شارژ ۵ ساعت خوب عمل کرده

Moazez

گل پسر ترول اونا با شارژر سریع تست شدن. اون v10 که نگو روزی ۵ بار باید بزنیش شارژ. من به شخصه حاضرم گوشیم ۸ ساعت طول بکشه شارژ شدنش ولب یکروز کامل با استفاده ای که دارم جوابگو باشه. در ضمن سونی سلطان باتری شناخته شده ترولیان.
https://toranji.ir/%D8%B9%D9%85%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D8%A7%D9%84-2011-%D8%AA%D8%A7%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%86-%DA%86%D9%87-%D9%85%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1/

pika

آقای معزز لطفا میشه ثابت کنی باتری زد ۵ پرمیوم پنج برایر باتری V10 شارژدهی داره؟!

bvb

آخی بدبخت ای میخوای جم کنی گند کاری سونیو ولی نمیتونی محض اطلاع شما باید عرض کنم زد۵ کامپکت با شارژ سریع خود سونی توی ۱٫۳۵ شارژ شده این که ۷۰۰ میلی آمپر بیشتره حداقل تو ۲ ساعت شارژ میشه خخخخخ شارژ سریع سونی بخوره وسط فرق سرت خخخخ ضمنا شما گوشیو تو یه بار شارژ کنی وی ۱۰ دو و نیم بار شارژ میشه یعنی ۵۴ ساعت وی ۱۰(درست گفتم آقایون؟؟) ضربدر ۲٫۵ میشه ۱۳۵ ساعت میشه اینو اصن ما ۸۰ حساب کنیم باز باتری وی۱۰ ۵۵ ساعت بیشتر کارایی به ما میده ضمنا هندزفری وی ۱۰ میارزه به کل زد۵ پرمیوم

amin697

خیلی باحالی دو تا مسابقه ۹۰ دقیقه فوتبال ببین تا شارژ ّبشه

حالا خوبه خودت پول نداری z5 بخری … اگه یه پولی داشتی میخریدی دیگه جلوت نمیشد موند

farzad.mobile repair

عزیز من با شما منظورم نبود .با سینا میرزایی بود .اشتباها کامنتم اومد خیلی عذر میخوام.شرمنده

farzad.mobile repair

عزیز نظر بنده با شما نبود کامنتم اشتباها اومد برا شما.با اقای سینا میرزایی بودم.شرمنده

L0pht

خیلی عجیبه این هندزفریش !۱ از این مدلای ۱۰ هزاریه 😥 بهترین ینی ایرفون اپل
ولی خدایی رنگ کرومش عالیه :yahoo:

sinamirzaii

در یه کلام افتضاح اون از هندزفری اون از شارژ اون از زمان شارژ اون از چند بار بنچ مارک پشت سر هم اون از لنز بسیار خش پذیر (به خودش خواسته لنز از گوشی نزنه بیرون یه شیشه بنجل گذاشته روش که حتی بذاری رو این میز های چوبی خش بیفته که نوت ۵ اصلا اینطور نیس)
اقای معزز شما میگفتی بنچ مارک شده ۷۲۰۰۰ تازه یه عکس فتوشاپی اوردی برای اثبات پس چی شد ۶۰۰۰۰ هزار هان؟ در ضمن یادمه چندین بار گفتین پایداری نوت۵ خوب نیس و به جاش زد ۵ پریمیوم خوبه یا معمولی اینم از سه بنچ مارک پشت سر هم اولی که شصت هزار دومی پنچاه هزار و خورده ای و سومی هم چهل چهار هزار بعد پایداریش هم خیلی خوبه فعلا بهترین گوشی نوت۵ هست
Samsung Feel The superpower

Moazez

در یک کلام افتضاح؟خخخخخخ. نوت۵ هیچیش بهتر از این نیست انقدر سعی نکنید بزرگ جلوه بدنیش کنار پریمیوم

bvb

چرت نگو من شاهدم شما بنجمارک گذاشتی اونم تازه ۳۲ بیتی که معلوم نیست فوتوشاپ بود چی بود گفتی ۷۲ هزار شده پس فعلن حرف مفت نزن ساکت باش ضمنا الان از هر منطقی به قضیه نگاه کنی نت۵ و وی ۱۰ خیلی سرتر از من موندم سونی چطور اومده اینو ۹۵۳ دلار میفروشه

Moazez

اصلا فوتوشاپ بود یا نبود اینش به خودمون ربط داره. شما که نمیخوای بخری. پس زیپو بکش

bvb

شما قشنگ زدی رو دست خر(آقایون ببخشید یکم تند حرف میزنم) اومدی تو سایت اعلام کردی بنجمارکش شده ۷۲ هزار همه هم شاهدن بعد میگی به خودمون مربوطه؟؟ اگه به خودتون مربوطه پس چرا اینجا میگین؟؟ فازت چیه؟؟ خالی بندیتات به خودت مربوطه؟؟

sinamirzaii

معلومه افتضاح هست تو وقتی میای نزدیک سه میلیون و خورده ای پول گوشی میدی انتظار داری بهترین گوشی ممکن باشه چون قیمتش نزدیک ایفون ۶اس هست خوب حالا این هندزفری و این شارژر لنز و اینا مستحق این پول هست خوب معلومه نیس سونی هم فقط به فکر سود خودش هست حوصله ی توضیح ندارم ولی هرکس تو این سایت هست میدانه که نوت ۵ بهترین هست البته بجز شما

SONY

دوست عزیز نظرت برای خودت نگه دار و اینجا ترول بازی در نیار مطمئنم اگر سامسونگ یه همچین گوشی معرفی میکرد تو لباسای تنت رو پرچم میکردی خودتم هفت جر کرده بودی از سونی بدت میاد؟خوب تو پیج مربوط به سونی چیکار میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟

farzad.mobile repair

این چه شوخی بود کردی گفتی رنگ امولد سفیدش از سونی بهتره؟از این شوخیا نکن بابا

نیلوفر فرجی

B-) تو گوشی های اندرویدی سامسونگ نوت ۵ حرف اول رو میزنه و تو گوشی های ویندوزی هم ۹۳۰ حرف اول رو میزنه.

md4956

۹۳۰ ؟‌ آپدیت کنین خودتونو٬ الان دیگه ۹۵۰ و ۹۵۰ ایکس ال هم اومده توی بازار .. 🙂

نیلوفر فرجی

۹۳۰ پرچمدار نوکیاست.امتحانش رو پس داده.
یادتون باشه ۹۵۰ مایکروسافته. هنوز خیلی حرف و حدیث داره ۹۵۰

md4956

از این نظر اگه نگاه کنیم آره ! حق با شماست ! نوکیا چیز دیگریست …

pika

قصد مخالفت با اینکه نوکیا خوب بود ندارم ولی تمام سری هایی که مایکروسافت تولید کرده از سری های مشابه نوکیا بهتر بودن تا حالا!

Moazez

از اونجایی که کلا آپدیت نیستید الان بهترین اسمارت فون اندرویدی جهان z5premium هست و بهترین ویندوزی lumia950xl

amin697

عجب … دیگه چی لومیا به به سونی نچسبون … بیچاره لومیا با اون همه ابهت .

گوشی هایی که تو گشور خودش ژاپن فروش نداره ؟ آره ؟ ایفون اوله خخخخخ اینم سونیه دیگه

مردم کشور خودشون هم قبولش ندارن .

amir nazeriyeh

گوشی ویندوزی لومیا ۱۵۲۰ هر اول رو میزنه نه ۹۳۰

md4956

چیزی که به شدت منو از خریدش منصرف می‌کنه٬ نبود تنظیمات دستی برای عکاسیش هست .. برای من مهمترین پارامتر هست ..

Moazez

پسر خوب بزا نتیجه باتری پریمیوم بیاد بهت میگم. قرار شد فبلت با فبلت مقایسه بشه. در ضمن با s810 پر مصرف و صفحه نمایش ۴k نمره هاش که اومد میفهمی باتری یعنی چی

mousavi007

نذاشتید نذاشتید
حالا وسط فوتبال گذاشتید
بررسی رو میخونم بارسا گل میزنه
فوتبال رو میبینم نیم نگاهم به ترنجی
اصلا یه وضعی
خدا رحم به ریال کنه
تازه مسی نیست

md4956

نوت ۵ باید با رد ۵ پریمیوم مقایسه بشه .. بخاطر فبلت بودن
لینک پریمیوم رو هم بذارید

Moazez

اگه گوشیهای سونی بد بود الان اینجا مشغول ترول بازی نبودی ابله

Mehran

یعنی کسایی که متن رو کامل خوندن ال کلاسیکو نمیدیدن!! برام عجیبه:))))

Moazez
farzad.mobile repair

Moazez جان اصلا نیاز به مدرک نیست من همکارم تومغازه فنه سامسونگه خودم طرفدار سونیم اس شیش اوردن قفل باز کنیم رنگ سفیدشو گذاشتیم پیش زد تو انصافا هنگ کرد باورش نمیشد خخخخ..بابا کم بیا بگو سفیدو بهتر نشون میده اصلا سفیدو زرد نشون میده

Moazez

وااای خدا حالا فهمیدم مشکل از کجا آب میخوره شما کلا مسکل بینایی داری. یکی لینک بیمارستان فارابی رو بذاره. به صورتی میگه سفید واقعی. خب البته تقصیر ندارید وقتی به زرد و صورتی بگید سفید طبیعی بود به اینم میگید واقعی.

Moazez

مهندس این مقایسه فون آرناست. انقدر ناواردید فکر میکنید ۴۵۰ نیت کنار ۷۰۰نیت قرار بگیره از قصد نورش کم شده!!!

pika

آقای عطایی لطفا میزان شارژدهی گوشی رو یه بار با فیلم hd و یه بار با ۴k بررسی کنین
راستی تست باتری نداشتین اصلا؟ همون hd؟ :unsure:

SAMAN_H

ممنون بابت نقد و بررسی خوبتون
چیزی که z5p رو خاص میکنه ۴k بودن صفحه نمایشش نیست بلکه رنگ کرومش هست برای همین اگه این رنگش تو ایران گیر نیاد من به شخصه z5 رو ترجیح میدم

Mr.MJ

اعلا B-) B-) B-) B-) :heart:

pika

لیست کامل خرید واسه علاقه مندان به این گوشی:
یه گوشی زد ۵ پرمیوم (ترجیحا کروم)
یه خشگیر مات واسه پشتش که لکه نشه (حیفِ اون کروم!)
یه شارژر سریع
یه هندزفری
یه خشگیر واسه لنزش تا روش خط نیافته!
یه خشگیر واسه صفحه نمایشش (اختیاری)
یک عدد g4 برای عکاسی در شب و عکاسی ماکرو و همچنین تهیه ی عکس های خاص (شوخی!)

پ ن: میدونم باتری g4 خوب نیست (صرفا جهت پیشگیری)

Moazez

کاری با شوخیات ندارم ولی عمرا تا جند سال دیگه گوشی بیاد که تو شب به گوشیهای سونی برسه. کلی فیلم مقایسه هست. رقیب ندارن دوربین های سونی در شب

pika

“چند ایرادی که هنوز در دوربین سونی احساس می شود، عدم حضور قابلیت پیش پا افتاده ای چون Auto Exposer یا حتی manual Exposer است. در رابط کاربری دوربین هنوز تنظیمات کامل دستی از جمله فوکوس دستی و سرعت شاتر دستی حضور ندارند.”

برنامه دوربین هم که آپدیت شد! بهونه جدید چی دم دستِته؟! :unsure:

bvb

معزز لومیا های جدید از ایزو ۱۲۸۰۰ پشتیبانی میکنن لنز زایس هم که معروف به جذب نور فوق العادشه پیورویو و…. هم روش بهتره بود شاید نمیدونستی اینارو ولی محض احتیاط ((خالی بندی نکن))

Moazez

Bvb هروقت مقایسه ای از z5 و لومیا۹۵۰xl در شب اومد نتیجه میگیریم کدوم بهتره فعلا که همه گوشیها در فیلمبرداری و عکسبرداری در شب با اختلاف ضعیفترن از سونی.

bvb

معلومه بهتره منتظر چی بمونیم؟؟!! اصن ولش سونی با اختلاف تو شب از همه بهتره؟؟ یه مقایسه دوربین بود پستشو ترنجی گذاشت تو نور کم لومیا ۱۰۲۰ از اون گوشی سونی(زد۵ کامپکت بود فکر کنم)) خیلی بهتر بود بازم حرفی داری؟؟

amin697

عجب کوری مگه تو ؟ چشمات باز کن یا برو دکتر عکس های لومیا ۹۵۰ را ببین

Mr.MJ

خشگیر لنز :wacko:
من الان دو ساله Z2 دارم بدونه محافظ استفاده میکنم ی خش ب لنزش نیس دوست عزیز این که دیگه Z5 و شیشه پشت یک تکه و روی دوربین هم قرار داره

pika

داداش بررسی رو بخون اینجوری خیط نشی!
“شیشه لنز دوربین بسیار بسیار حساس است و نیاز به مراقبت ویژه دارد. توصیه می کنیم حتما یک برچسب برای آن در نظر بگیرید. در برخی دستگاه ها خش افتادن بسیار شدید در اندازه ای که دوربین بلااستفاده شود، گزارش شده است که متاسفانه دستگاه ما هم به همین مشکل دچار شده است.”

Saeed Biglari

پیکا جان شما اول پریز برق رو برای خودت تهیه کن لازمت میشه بعد بیا اینجا نمک بریز :negative: :negative:

pika

عزیزم با لپتاپ اومدم باتریش ۹ سلولیه بین ۴ تا ۵ ساعت شارژدهی داره , اینا به کنار من عادت دارم تو شارژ استفاده کنم از لپتاپ شما پس نگران نباش!
راستی هندزفری خواستی در خدمتیم :bye:

Saeed Biglari

پس از گوشیت استفاده نمیکنی یه وقتی باتریش تموم نشه…ببین برا چند لحظه منطقی باش هر چقدرم سرعت شارژ بهتر باشه بازم به پای شارژ دهی هیچه من خودم بحث هندزفری رو قبول دارم تقصیر تمام از دلال هاست که برای سود بیشتر هدفونش رو عوض میکنن ولی همین هدفون واقعا کیفیت خوبی داره.ولی بحث شارژر واقعا مسخرست تو با شارژرت نزدیک ۲ ساعت یا شایدم کمتر شارژ میکنی من نیم ساعت بیشتر ولی من حداقل یک روز استفاده میکنم و تو نهیت ۱۲ ساعت

pika

با گوشی نمیام چون ۵٫۵ اینچه ولی لپتاپ ۱۵٫۶ اینچه!
در رابطه با باتری من روزی یکی دو ساعت بازی میکنم یکی دو ساعت با دوربین کار میکنم چند ساعتم موزیک گوش میدم و یک روز کامل جوابگوی نیاز من هست
در ضمن من تو کامنت اصلی گفتم که باتریش خوب نیست!
حرف از دلال هم نزن خواهشا! سونی نمایندگی داره! همونی که گوشیارو داده واسه بررسی!

Myxperia

تو پست های سونی همیشه جنجال زیادی به پا میشه! تشکر بخاطر نقد و بررسی ، این گوشی هم واقعا عالیه و هندزفری هم زیاد چیز مهمی نیست که بخواد پشتش بحث بشه…
یه مقایسه دوربین بین Note 5 و Z5 premium هم انجام بدین، خیلی خوب میشه.

Moazez

بخاطر اینکه ترولها میدونن سونی بهترینه میسوزن و میان جنجال بپا میکنن. تا حالا شده ما بریم اصلا تو بررسی سامسونگ نظر بدیم؟ منکه اصلا نمیخونم بررسیهای سامسونگو چون برام مهم نیست وجودش. هواوی برای من ارزشش بیشتره از ساسونگ

sinamirzaii

شما که اصلا نمیای فقط ترول های دیگه که فکر کنم خودتی یا اون عباسی با اکانت های مختلف میاین سوزش خودتون رو کم کنید

Myxperia

معزز بیخیال ولشون کن، بزار هرچی میخوان بگن! همه دارن به هندزفری گیر میدن و بعضی از نظرات بسیار بچگانه هستش و ارزش جواب دادن نداره!!!
هر دو فبلت note 5 و Z5P مزایا و معایب خاص خودشونو دارن و هر دو عالی هستن و به نظرم V10 ال جی هم کمی از این دو ضعیفتر هستش.

SONY 1946

واقعا گوشی عالی هست این پریمیوم 😉 تمام ویژگی های شاخص در خودش جمع کرده
و.علت این هندزفری ها هم نمایندگی های غیر رسمی سونی (به اصطلاح رسمی) در ایران هست که سونی نمایندگی رسمی نداره داخل ایران،وگرنه سونی برای کل جهان بهترین و با کیفیت ترین هندزفری هاش قرار میده :rose:
باید سونی فکری برای موضوع ایران انجام بده با اوردن نمایندگی رسمی و گوشی های تک سیمکارت با بهترین لوازم جانبی :scratch:

حبیب

فعلا تسلیت میگم به رئالی ها!
تموم که شد میام با خیال راحت میخونم!
عشق است بارسا،عشق است بررسی های سینای خودمون!

Saeed Biglari

پیکا جان شما فعلا پریز برق رو برا خودت جور کن که بدجور نیازت میشه بعد بیا اینجا نمک فشانی کن نمکدون

pika

خوشحالم گوشی ای خریدم که فقط یه ضعف داره بر خلاف گوشی های دیگه , ممنون که یادآوری میکنی بهترین و کم نقص ترین بودنِ گوشیم رو :rose: :heart:

bvb

آقایون عرض کنم کلن توی این کامنتم قصد تخریب سونیو دارم(با دلیل) سونی یه گوشی داده بیرون با قیمت ۹۵۳ دلار این گوشی یه هندزفری فوق بی کیفیت رو همراه خودش داره شارژ شدن این گوشی با شارژر خودش ۱۵۰ دیقه طول میکشه که در مقابل همرده هاش خیلی مسخرس یه ۴۰۰ هزار تومن جدا در نظر بگیرید تا بتونید یه هندزفری و شارژر خوب براش تهیه کنید گوشی ۹۵۳ دلاری سونی یه لایه محافظ دوربین یاقوت کبود که الجی حتی توی جی۲ که نصف اینم قیمت نداره به کار برده نداره برای همین حتی وقتی گوشیو روی یه سطح معمولی هم بزاری خط و خش میفته و جالب اینجاست حتی از دوربین های بیرون زده سامسونگ هم مقاومت دوربین های هم سطح سونی کمتره!!! ضمنا شما با خرید این گوشی ۹۵۳ دلاری باید ارگونومی نامناسب و نبود تنظیمات دستی دوربین و رابط کاربری زننده رو تحمل کنید و خودتونو از صفحه Qhd( علی داداش درسته؟؟) محروم کرده و صفحه نمایش ۴k رو که چشم مبارکتان نمیتونه از Qhd تشخیص بده تحمل کنید که بازتولید رنگ افتضاحی داره که اونم فقط توی فیلم و عکس خودشو نشون میده خوب با این همه ایراد آیا این گوشی ارزش پرداخت ۹۵۳ دلار داره؟؟ به نظر گزینه هایی مثل الجی وی ۱۰ و نت۵ که نسبت به این گوشی برتری های زیادی دارن و ارزوتر هم هستن انتخاب های خیلی بهتری باشن

Ali Sharifi

ببین اگه تو بخاطر نیم ساعت می خوای خود کشی کنی بحثت جداست برو ببینم به کجا میرسی کلا مشخص چه نوع ادمی هستی جوابتو نمیدیم ما فنای سونی که گنده نشی

bvb

تو رو خدا بیا جوابمو بده جوابمو ندی میرم از رو پل خودمو پرت میکنم پایین اصن جوابمو ندی دیگه نمیتونم زندگی کنم خخخخخ عجب آدمای جالبی هستین شما ترولای سونی

SAMAN_H

رابط کاربری زننده
تحمل صفحه نمایش ۴k
باز تولید افتضاح رنگ
من قبول دارم هندزفری بهتری باید میداشت یا میتونست زود تر شارژ بشه ولی این حرفایی که فرمودید واقعا دور از انتظار بود :rose:

bvb

مقایسه با نت۵ دیدی؟؟ خونه آبی آب بنفش

احمد

از بین تمام بررسی هایی که خوندم این گوشی کم ایرادترین بود افرین سونی افرین سینا خان.مبارک طرفداراش

riofarina

این فن های سونی چرا اکثرا عکس پروفایل ندارن؟
چرا همشون همین امروز پیدا شدن و اسماشون نا آشناس؟
برادر دست بردار با چند اکانت میای نظر میدی که حتی وقت نکردی عکس پروفایل بذاری! که چی بشه؟
این گوشی چند تا ایراد داره که خودتم میدونی و البته گوشیهای دیگه هم ایراد دارن و قرار نیست اینقدر سر این موضوع جنگ راه بندازی.
خش افتادن لنز
هندزفری
نداشتن شارژر سریع
ارگونومی بد
.
تمام شد باید قبول کنین دیگه
عوضش مزایای زیادیم داره
.
ضد آب بودن
دوربین خوب
زیبا بودن
صفحه نمایش خوب
داغ نکردن با وجود ۸۱۰
حسگر اثر انگشت
روان بودن رابط کاربری…
اگه همه یاد بگیرن طرفداری بیجا نکنن و انتقاد پذیر باشن هیچ توهینی هم نمیشه.

Nfs

Riofarina
امیدوارم برای این حرفتون مدرکی داشته باشید چون این حرف ها از ادم سن بالایی مثل شما بعیده
اگه هم نمیدونید طرفدار های سونی اینجا هم زیاد هستند و به ۵ ۶ تا فن سونی بسنده نمیشه. یه سر به سایت اکسپریان بزنید متوجه حرف من میشید
عجیبه هر کامنتی که میاد ایراد ار هندزفری و شارژر میگیره که همه ما سونی فن ها قبول کردیم پس چرا دوباره میگید این کارها باعث میشه ترول شناخته بشید!!
شما هم یکم نگاه به نظرات بکنی از ۱۱۵ تا نظری که تا الان اومده حدود ۳۰ درصدش مال فن های سونیه امیدوارم بقیش رو توجیه شده باشید
به هر حال اون کسی که پول زیادی واسه ایت گوشی بده مسلما ۲۰۰ تومن قیمت چیز زیادی واسش به حساب نمیاد
در جواب اون دوستمون pika که گفتند باتری کار من رو را میندازه برای ما هم همین صدق میکنه و همین هندزفری و شارژر کار ما رو راه میندازه امیدوارم دیگه هی نگید هندزفری ۱۰ تومنی و این حرفا چون با این حرکات شخصیت خودتون رو نشون میدید :rose:
تشکر

حبیب

بررسی گیگ وار و گیگ پسند به این میگن!
مرسییییییییی sina jaan!

m.sh_1366

سلام خدمت مدیران ترنجی خسته نباشید با یه بررسی فوق العاده از یه گوشی فوق العاده ما روبار دیگه خوشحال کردین چند تا نکته درباره ی بررسی به ذهنم رسیده که براتون مینویسم
۱_ بررسی انجام شده تحسین برانگیزه همین انتظارم از شما میرفت عکس های گرفته شده تو بررسی زیبا و فوق العادس معلومه که با علاقه زیادی وقت گذاشتید و تمام تلاشتون رو کردید که بررسی کاملی داشته باشید
۲_ چقدر خوبه که شما به مخاطبین خودتون احترام میزارید و از کپی پیست کردن تو بررسی هاتون خودداری میکنید و نکات ریز خیلی خوبی رو اشاره میکنید
۳_ من میخام این گوشی رو بخرم اما معرفی لومیا ۹۵۰xl و وین ۱۰منو دچار تردید کرد چند تا مقایسه از این گوشی و لومیا رو تو یوتیوب دیدم با خوندن بررسی شما من زد۵ پریمیوم رو به لومیا ترجیح میدم
۴_چند تا از سایتهای همسایه با بررسی های سبک و بی مایه و اخبار سرتاسر کپی شده سطح توقع مخاطب ها رو از بررسی ها و اخبار ها پایین نگه داشتن بعنوان مثال تو بررسی زد۳+ همون بررسی زد۳ رو عینا کپی کرده بودن بعد ما هم که اعتراض کردیم گفتن که همون زد ۳ هست دیگه فرقی نکرده که… یا تو بررسی زد۵ در جواب اشکال گرفتن های الکی گفتن این بررسی برا مخاطب های ما نوشته شده شما میتونی بری سایت های دیگه….
واقعا شما با تلاش هایی که انجام میدین چه تو اختصاصی هاتون چه بررسی ها یا تلاش برای خبرساز شدن وهمچنین رعایت اصول اخلاق حرفه ای مارو امیدوار کردین که شاهد پیشرفت روز افزون ترنجی باشیم انشاالله.

حبیب

لایک به توان n !

صدرا مخملی

سلام دوست عزیز
در ابتدا از شما تشکر میکنم زیرا نظر شما سراسر انرژی و روحیه به تیم بود
بسیار خوشحالیم که پایه گذار سبکی نو در دنیای فناوری ایران هستیم. مخصوصا با وجود کاربرانی فهیم چون شما عزم خود ما برای قدرتمند تر شدن در این راه محکم تر و جدی تر میشه
باز هم از شما تشکر میکنم و انشالله در آینده قوی تر از اکنون عمل خواهیم کرد
در مورد زد ۵ هم سوالی بود در پست پرسش و پاسخ روز آینده به ان پاسخ خواهیم داد
موفق باشید

Sajjad

سلام و خسته نباشید
من دو دور خوندم که قدری زحماتتون رو جبران کرده باشم هرچند وظیفتونه 🙂
اول تشکر میکنم از ترنجی که این بررسی رو همین امشب گذاشتن چون به هر حال شما باید در وهله اول پاسخگوی عاشقان تکنولوژی باشین نه هواداران فوتبال ولی خوب سری بعد میتونین زمانبندی بهتری داشته باشین.
در مورد بررسی…اممممم
نقاط ضعف:
۱- مشخصات فنی گوشی رو با فونت درشت و پشت سر هم (!!!) مینویسین که آدم دوس داره فقط اسکرول کنه و ازش رد شه بس که بی سلیقه و شلوغه
۲- تو قسمت رابط کاربری در کنار کلیپ توضیحات نوشتاری هم داده بشه بهتره. شاید یکی به هر دلیلی نتونه کلیپ رو مخصوصا در لحظه خوندن اولیه مطلب ببینه یا بخواد از گفته های اینجا برا منبع حرفاش استفاده کنه
یه چیزی که همیشه تو بررسی هاتون کمه (البته تو بررسی های همه کمه ولی خوب شما فرق دارین البته ادعاتونم بیشتره 🙂 مقایسه صفحات نمایش با دیگر پرچمدارانه. حداقل یه پرچمدار دیگه بود خوب بود.
نکات مثبت:
ظاهر گوشی و محتویات جعبه رو طوری با دقت توضیح میدین که اصلا نیازی به عکس نیست!
بررسی صفحه نمایش ۴k این گوشی عالی بود و منو از واقعیت سیراب کرد.
بررسی امکانات صوتی هم بسیار دقیق و با حوصله بود.
عکسهای مطلب وسواس بالای عکاس رو نشون میدن برا گرفتن و انتخابشون.
نشانگر میزان شارژ برحسب دقیقه بینظیر بود. ینی سایتای خارجی باید ازتون یاد بگیرن
حس رضایت و انزجار از هر بخش رو به خوبی منتقل میکنین و اون حالت سرد و بی روح رو نداره متن…اینش که به من شخصا خیلی میچسبه..متن خوب یعنی متنی که با کاربر ارتباط برقرار کنه
در کل ۸ میدم از ۱۰ به بررسی
و اما گوشی:
نکات مثبت:
چگالی ۸۰۶ عالیه عالی…کیه که نخوادش؟
عمر باتری رضایت بخشه
بدنه و طراحی خیلی زیباست
نرم افزار و امکانات کاربردی داره
رنگ بندی خوبی داره گوشی
سیستم صوتیش عالیه

نکات منفی:
همونطور که قبلا هم گفتم رنگ سفید سرد نشون داده میشه و با توجه به عمق کم رنگ مشکی در سال ۲۰۱۵ امتیاز خوبی به این صفحه نمایش نمیدم.
باتری با توجه به حجم ۳۴۵۰ میلی آمپری و صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی که اکثرا رو فول اچ دی قرار داره واقعا میتونست بهتر باشه هرچند همینقدرم تو سال ۲۰۱۵ غنیمته
دوربین در حد ادعای سونی نیست…بهترین حالتش رو ۸ مگا باشه و تنظیم سرعت شاتر که خیلی مفید هست رو نداشته باشه خیلی بده…هرچند ویدئو ۴k بی نهایت گرفتن خیلی بدرد بخوره
زمان شارژ شدن ۱۵۰ دقیقه ای یعنی به معنای واقعی کلمه افتضاح. حالا ما که در اکثر موارد در هنگام شارژ (اونم با این زمان زیاد شارژ شدن) با گوشی کار میکنیم شما بگیر بالای ۲۰۰ دقیقه…آقایی که میگی ۱۵۰ دقیقه چیزی نیست تو هر وقت گوشیت تو ۶۰ یا ۸۰ دقیقه شارژ شد میفهمی شارژ سریع یکی بزرگترین نعمتهای دنیاس!

با تشکر…

صدرا مخملی

من کاری به بقیه نظر شما ندارم و در مورد خود سایت توضیح میدم
اونجایی که گفتی ادعامون هم بیشتره رو تاکید میکنم که واقعا هم بیشتره و اگر بزرگش نکنیم ۹۰ درصد هم عملیش کردیم
بررسی هایی داشتیم یا مقایسه هایی که اصلا هیچ سایتی نداشته
در مورد مقایسه هم برای بعضی از دستگاه ها ترجیح میدم بررسی، بررسی اون دستگاه باشه و بعدش در مطلب های اینده مقایسه داشته باشیم برای مثال همین زد ۵ پریمیوم چند مطلب تکمیلی داره که انشالله منتشر میشه
در اخرم دم شما گرم :*

Sajjad

بر منکرش لعنت
الحق که این ادعا بجاست و من برای همین لبخدی رو بعد از حرفم قرار دادم.
اون بخش مقایسه رو کاملا قانع شدم.
در حال حاضر دو تا انتقاد به سایت دارم:
یکی اینکه گاهی دچار سکته خبری میشین و فاصله خبرها زیاد میشه
دوم اینکه مطالبت نقدوار و تحلیلی نسبت مسائل مختلف کم هست. واقعا کمه. دوستان فقط در مورد مایکروسافت مطالب خوبی میزارن ولی در مورد شرکتهای اندرویدی یا اپل خیلی کم میبینم یه مطلب طولانی و تحلیلی از گذشته یا نقشه راه آیندشون بیاد.
شما تحلیل نکنین کی بکنه؟ دیگران موضع گیری میکنن؟ خو بکنن

SAWANA

ترنجی جدا نتونستید باتریو یه تست درست و حسابی بکنید؟؟!! انگار فقط سه چهار ساعت گوشی دستتون بوده! آخه عملکرد باتری مشابه مدل کامپکته یعنی چی؟؟ وبگردیو تست نمیکنید که هیچ حتی پخش ویدیو هم ندارید.
موقع خرید گوشی میشه دوربینو تست کرد.. داغ شدنم رو هم میشه فهمید سرعت رو هم همین طور. اما کارایی باتری احتیاج به چند روز یا برای شما که حرفه‌ای هستید حتی دو روز هم کافیه. پس این چه وضشه؟ من قبلا هم این درخاستو از شما داشتم ولی تا حالا بازخورد مناسبی از طرف شما نداشته.
خواهش میکنم‌ تو بررسی ها توجه بیشتری به شارژدهی داشته باشید. سایت ترنجی کاملا قابل اعتماده. اما به نظر من باید تخصصی تر باشه
لطفا اگه این کامنتو خوندید جواب منو بدید بسیار ممنونم.

صدرا مخملی

سلام دوست عزیز
تست باتری برای هر شخص میتونه یه معنی داشته باشه و زمانی که گفته میشه عملکرد باتری همانند سری کامپکت هست بدین منظور که شما کافیسه با یک نسبت گرفتن به نتیجه برسید
اگر کامپکت یک و نیم روز خیلی خوب دوام داشت پس با توجه به طرفیت باتری و با توجه به رزولوشن صفحه نمایش همین دستگاه نیز به همین صورت است!
تست باتری به صورتی که گفته بشه در هر بخش مثلا ویدیو دیدن چند ساعت بود که مراجع بسیار کامل تری گفتند و مطالبشون رو میتونید توی ترنجی بررسی کنید
در مورد شارژ شدن دستگاه هم که به صورت کاملا قسمت به قسمت توضیح دادیم که چه تایمی طول میکشه!
درخواست شما درست اما در بطن کار مسایل زیادی هست که شما از بیرون فکر میکنید عملی شدنش خیلی راحته اما در ابعاد مختلف که ما بررسی میکنیم هر فرد میتونه نتیجه بدست آماده رو نقض کنه و اخر سر هم به یک نتیجه درستی نرسیم جز این که یک سری آمار و ارقام بدون ارزش داشته باشیم پس با گفتن درصد و شباهت خیلی خیلی بهتر میتونید به نتیجه برسید!
اگر سبکی خاص تر مد نظر دارید حتما ایمیل بزنید

SAWANA

بسیار ممنونم که جوابمو دادید. این یعنی احترام به مخاطب که البته قبلا و همیشه هم اینو ثابت کردید.
اما کنجکاویم در مورد باتریش اینه که برا وبگردی چند ساعت دووم میاره؟؟ چون قصد خرید این گوشیو دارم. البته اگه پرسش و پاسخ رو بذارید اونجا میپرسم سوالو.
من نمیگم مشابه بقیه سایتا تست کنید. اما به نظر من وبگردی با کروم که هر ده الی بیست ثانیه یه صفحه جدید باز میشه و روشنایی هم مثلا ۵۰ درصد باشه، اون وقت میشه استفاده واقعی. نه مثل gsm که اعدادو بیشتر از حد واقعی نشون میده.
یه نمودار هم بذارید که شامل پخش ویدیو و وب‌بروزینگ باشه و اعدادی که قبلا از دیگر گجتهای مورد بررسی بدست آوردید رو تو همون نمودار ثبت کنید. به نظر من این روزا استفاده از مرورگر گوشی بیشترین استفاده رو داره. برا همین برا من خیلی مهمه.

صدرا مخملی

اکسپریا زد ۵ پریمیوم یک باتری ۳۴۳۰ میلی آمپری دارد که سونی طبق معمول ادعای عمر باتری ۲ روزه را روی آن دارد. پس از اکسپریا زد ۲ شخصا شاهد افت در عملکرد باتری بودم تا اکسپریا زد ۳+، اوضاع در اکسپریا زد ۵ بهتر است و زد ۵ کامپکت خیلی بهتر که واقعا یک عمر باتری تضمین شده را به شما می داد. اکسپریا زد ۵ پریمیوم تجربه ای نزدیک به اکسپریا زد ۵ کامپکت یا اکسپریا زد ۲ را داشت و شخصا از عمر باتری آن راضی بودیم. اما این رضایت یعنی چه مقدار؟ اکسپریا زد ۵ پریمیوم به راحتی تا یک روز را دوام می آورد و در استفاده معمولی تر ادعای دو روز عمر باتری تحقق پیدا می کند.

مدت زمان شارژ شدن اما با شارژر ۱٫۵ آمپر UCH20 همراه آن از قرار زیر است:

دقیقه – درصد

۵ – ۶
۱۰ – ۱۱
۲۰ – ۱۸
۲۵ – ۲۲
۳۲ – ۳۰
۴۰ – ۳۵
۵۰ – ۴۵
۶۰ – ۵۲
۷۰ – ۶۱
۸۰ – ۶۶
۹۰ – ۷۳
۱۰۲ – ۸۰
۱۱۲ – ۸۷
۱۳۰ – ۹۵
۱۵۰ – ۱۰۰

همانطور که می بینید برای یک باتری ۳۴۳۰ میلی آمپری و این شارژر ۱٫۵ آمپری بد نیست اما خب باز بهتر می بود سونی یک شارژ سریع در جعبه همراه اکسپریا زد ۵ پریمیوم می گذاشت.

Sajjad

دوست عزیز حق با صدراس
اصلا نمیشه گفت باتری چقدر دووم میاره. دو نفر یه گوشی دارن یکیشون میگه من بالای یه روز راحت میرم یکی دیگه میگه من فوقش ۴ ساعت اسکرین میگیرم!

SAWANA

البته من قصد کل‌کل با شما ( حرفه‌ای ها) رو ندارم. بدون شوخی.. اما سجاد جان برا همین میگم که باید تست تخصصی تر بشه. اعداد gsm قابل اعتمادنیست. چون وقتی برای نوت ۵ یا z3c میگه مثلا۱۰ ساعت یا ۱۳ ساعت وبگردی مداوم این یعنی اسکرین تایم به همین مقدار؟؟ مسلما نه. چون به قول معروف تست اونا تو شرایط آزمایشگاهیه و به نظر من به درد کاربر و استفاده واقعیه خوره های گوشی نمیخوره. باز هم از ترنجی خاهش میکنم که با استفاده واقعی که همانا تحت فشار قرار دادن پردازنده و اسکرینه نیاز مارو به رجوع به بقیه سایتا رو برطرف کنه.

Sajjad

عاقا ببخشید من اشتباه تایپ کردم…۹ میدم از ۱۰ به بررسی

Mohammad Reza

به نظرم این گوشی به اسمش نمی خوره. وقتی میگه Premium نبایدفقط قیمتش Premium باشه و یه رنگ اضافه داشته باشه.هندفری باکیفیت و شارژ سریع داخل جعبه هم جزئی از پریمیوم بودنه که عملی نشده. شخصا از تصویر و ظاهرش خوشم نیومد(البته ظاهرش از نظر زیبایی عالیه ولی در عمل اذیت کنندست که گوشی ۵٫۵ اینچی کاملا چهارگوش باشه و این قدر اثر انگشت رو راحت جذب کنه ). من گوشیم سفیده و اثرانگشت رو نشون نمیده ولی دائم در حال تمیز کردنشم. با نسخه کرومی این فکر کنم دیوونه بشم.در کل به نظرم به قیمتش نمی ارزه و به اندازه ی قیمتش چیزی بیش از Z5 عادی نداره.

shahinhhh

رنگ اضافی ؟؟

Mr.MJ

The best of smart phone
تنها عیبش شارژر رو هندزفری ک اونم قابل حله
دوستانی ک دوست ندارن نخرن همین طور ک برخی از چیز هایی ک اونا دوست دارن ما نمیخریم :rose:

shahinhhh

ایرادش فقط هندزفریه مشکل نداره کسی که این گوشیو میخره دستش یه دهنش میرسه میتونه هندزفری که سهله یه هدفون بیت کنارش بخره شارژرم وقتی گوشی یه روز کاملو دووم میده تو روز استفاده میکنی شبش میزنی برق راحت البته نسخه جیمز باندشم میتونید سفارش بدید که نویز کنسلینگ و کویک شارژ ۲ داره

NeXt Is NoW

ممنون از بررسی کاملتون
به شخصه با طراحی و رابط کاربری سونی زیاد نمیتونم ارتباط برقرر کنم اما رنگ کروم Z5P به دلم نشست
گوشی هست که یکی از خوب های سال ۲۰۱۵ حساب میشه و اگه بخوام به گوشی بعد از ادج + سامسونگ فکر کنم Z5P رنگ کروم هست. مبارک طرفدارانش امیدوارم به خوشی استفاده کنن

shahinhhh

خواهشا یه آلزایمری رو با z5 premium مقایسه نکنید
Z5 p >>>>>>>>>note 5

HI TECH

گوشی فوق العادیه و ممکنه مشکلات جزیی هم داشته باشه که در نسل بعدی اصلاح میشه … علت استفاده نکردن از سافایر را برای روکش دوربین نمیتونم تحمل کنم چون مورد خیلی حساسیه از نظر من . ۶ ساله که ساعت با شیشه سافایر دارم حتی کوچترین خشی نیفتاده اما بدنه اش انگار مال سی سال پیشه ! امیدوارم سونی اینو هم یک فکری براش داشته باشه .

amin697

برای سری z5 یادتو باشه حتما موقع خرید

یه شارژ فست

+
خش گیر لنز

+

دستمال های لطیف نرم برای پاک کردن روی هزار بار جای اثر انگشت ها

+
گوشی g4 یا لومیا ۹۵۰ برای شات های بهتر :yahoo:

HamedMJ

شارژ Fast روی پک های Z5 موجوده 😐
لنز گوشی هم حدس میزنم مشکل از خط تولید بوده وگرنه ینی ازZ1 من که دو سال بدون خش گیر بود و خطی نیوفتاده بود ضعیف تره ؟ مگه میشه ؟ 😐
پشتشم توصیه میکنم یه برچسب براق MAX بندازید که اثر انگشت رو هم نمیگیره یا Z5 یا Z5 Compact بگیرید که مات هستند و مشکلی بوجود نمیاره

دو گوشی هم که نام بردید دوربینی برتر از Z5 ندارند :rose:

milad07

سلام
اقا با توجه به بررسی هایه خودتون دوربین g4 یا z5؟؟؟

HamedMJ

سونی = اصالت

خیلی از این Xperia Z5 Premium خوشم اومده انشالله قیمتش روی ۱۷۰۰ بیاد با Xperia Z3 Dual خودم عوض میکنم واقعا این گوشی عالیه البته دو عضو دیگر Z5 هم گوشی های بسیار خوبی هستند ولی لامصب کروم پرمیوم واقعا عالیه ♥

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)