حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقد و بررسی اکسپریا زد ۳+ (+Xperia Z3) : به بهانه زیبایی

نوشته

8 سال قبل | 137 دیدگاه | ترنجی

همه چشم ها به اسفند ۱۳۹۳ دوخته شده بود، جایی که بر خلاف شایعات کمرنگ عدم معرفی پرچمدار جدید سونی در نمایشگاه MWC ، همه دوست داشتیم پرچمدار جدید سونی را ببینیم. یا حداقل اگر نمی بینیم، پرچمدار بعدی در شهریور و یک سال پس از اکسپریا زد ۳ معرفی شود. در اواسط بهار بود که شایعاتی از نزدیک بودن معرفی پرچمدار بعدی شد، اکسپریا زد ۴ برای ژاپن معرفی شد و کمی بعد همان دستگاه با نامی دیگر، یعنی اکسپریا زد ۳ پلاس به بازار جهانی ارایه شد. این یعنی کاربران انتظار تحول را نداشته باشند، بلکه این یک به روزرسانی روی اکسپریا زد ۳ است. بگذریم که پس از این معرفی یک معرفی مخصوص برای اپراتور ورایزن انجام و اکسپریا زد ۴ وی به عنوان اولین موبایل QHD سونی به بازار امریکا رسید. امشب در ترنجی قرار است اکسپریا زد ۳ پلاس دو سیم کارته را با هم بررسی کنیم و ببینیم که تلاش ۹ ماهه سونی به چه صورت بوده است.

Xperia Z3 plus review-Toranji (8)

اگر نگاهی به تاریخچه سری پرچمدارهای سونی داشته باشیم، اکسپریا زد را می بینیم که در حقیقت انقلاب طراحی سونی بود. این انقلاب همانند سری وان اچ تی سی که با وان (M7) آغاز شد یا چیزی که در آیفون ۶ و گلکسی اس ۶ یا اس ۶ اج دیدیم بود و واقعا به دستگاه های سونی شخصیت و ظاهر خاصی بخشید. زد ۱ با بدنه ای با کیفیت تر در غالب همان طراحی و دوربین بهتر آمد. زد ۲ را می توان پیک تحولات سری زد دانست، در این دستگاه نمایشگر پیشرفت چشمگیری داشت، بلندگوها استریو شدند و در جلو قرار گرفتند، دوربین کمی بهتر و رابط کاربری اصلاحاتی داشت. اکسپریا زد ۳ را می توان یک بهبود زمینه طراحی دانست و تغییرات زیاد دیگری را نسبت به زد ۲ ارایه نداد. در زد ۳ پلاس اما اوضاع چطور است؟

Xperia Z3 plus review-Toranji (44)

زد ۳ پلاس بسیار زیباتر است، یا یک تغییر کوچک اما زیبایی دو چندان شده است. این زیبایی در رنگ مسی و آبی کم رنگ به اوج خود می رسد و در نمونه سفید کمترین تغییر در ظاهر دیده می شود. شخصا رنگ مسی آن را یکی از کاندیداهای زیباترین موبایل روز می دانم و از در دست داشتن آن به خود افتخار می کنم. در باطن اما تغییراتی وجود دارد که در ادامه و با خواندن لیست مشخصات دستگاه، به آن ها خواهیم رسید.

Xperia Z3 plus review-Toranji (22)

ابعاد ۱۴۶*۷۲*۶٫۹ میلی متر، وزن ۱۴۴ گرم، نسبت نمایشگر به بدنه ۷۰٫۹٪ ، دارای گواهینامه مقاومت در برابر آب و خاک IP68 به معنی ضد خاک و مقاومت در برابر به مدت ۳۰ دقیقه و عمق ۱٫۵ متر، جنس بدنه شیشه و آلومینیوم، مدل فروخته شده در ایران دو سیم کارته است.

نمایشگر ۵٫۲ اینچ و از نوع IPS LCD ، دارای فناوری Triluminos و موتور پردازش تصویر X-Reality، رزلوشن نمایشگر برابر ۱۹۲۰*۱۰۸۰ پیکسل، چگالی تصویر برابر ۴۲۴ پیکسل در هر اینچ مربع، شیشه محافظ در برابر خط و خش با پوشش مقاوم در برابر چربی (اثر انگشت)

چیپست شرکت کوالکام، مدل اسنپدراگون ۸۱۰ (MSM 8994)، پردازنده مرکزی ۸ هسته ای با فناوری big.LITTLE شرکت آرم – دارای دو شاخه پردازنده، ۴ هسته به فرکانس ۱٫۵ گیگاهرتز و از نوع Cortexa-A53 ، ۴ هسته به فرکانس ۲ گیگاهرتز و از نوع Cortex-A57، پردازنده گرافیکی Adreno 430 به فرکانس ۶۰۰ مگاهرتز
حافظه رم ۳ گیگابایت، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا ۱۲۸ گیگابایت

دوربین اصلی ۲۰٫۷ مگاپیکسل، اندازه حسگر تصویر برابر ۱/۲٫۳ اینچی، میزان گشودگی دیافراگم F/2.0، فیلم برداری ۴K، لرزشگیر نرم افزاری تصویر
دوربین جلو ۵٫۱ مگاپیکسلی، لنز عریض ۲۵ میلی متری، لرزشگیر نرم افزاری تصویر و حالت تشخیص صحنه هوشمند (
Superior Auto)

سیستم عامل اندروید ۵٫۰٫۲ به همراه رابط کاربری به روز شده
پشتیبانی از استاندارد های
a/b/g/n/ac وای فای، NFC، بلوتوث نسخه ۴٫۱، GPS و A-GPS ، GLONASS یا Beidou (بسته به بازار)، پورت USB 2.0 با قابلیت پشتیبانی از MHL 3.0، OTG، پشتیبانی از ۴G LTE Cat.6

بلندگوهای استریو در جلو، حذف نویز فعال، خروجی با کیفیت صوتی از طریق USB

باتری به حجم ۲۹۳۰ میلی آمپر، در مدل دو سیم کارته شارژ سریع پشتیبانی نمی شود.

Xperia Z3 plus review-Toranji (48)

همانطور که دیدید، اکسپریا زد ۳ پلاس نسبت به اکسپریا زد ۳، در بخش پردازنده به روز شده است و در بقیه موارد تغییرات اندکی چون باریک تر و سبک تر شدن، کم شدن حجم باتری و ۳۲ گیگابایتی شدن مدل پایه دیده می شود. البته دوربین سلفی ۵٫۱ مگاپیکسلی با لنز عریض را هم از یاد نبرید. اما هر یک از بخش های اکسپریا زد ۳ پلاس به چه صورت هستند و آیا می توان زد ۳ پلاس را به عنوان یکی از گزینه های خرید دید؟ در صفحات آتی بررسی اکسپریا زد ۳ پلاس با ترنجی باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

بررسی سونی اکسپریا زد ۳ پلاس

[list_group][list_item title=”قسمت های نقد و بررسی” url=””]صفحه اول (جاری)[/list_item][list_item title=”” url=”https://toranji.ir/نقد-و-بررسی-اکسپریا-زد-۳-xperia-z3-به-بهانه-زیبا/۲/”]بسته بندی، لوازم جانبی و طراحی[/list_item][list_item title=”” url=”https://toranji.ir/نقد-و-بررسی-اکسپریا-زد-۳-xperia-z3-به-بهانه-زیبا/۳/”]نمایشگر[/list_item][list_item title=”” url=”https://toranji.ir/نقد-و-بررسی-اکسپریا-زد-۳-xperia-z3-به-بهانه-زیبا/۴/”]رابط کاربری[/list_item][list_item title=”” url=”https://toranji.ir/نقد-و-بررسی-اکسپریا-زد-۳-xperia-z3-به-بهانه-زیبا/۵/”]دوربین[/list_item][list_item title=”” url=”https://toranji.ir/نقد-و-بررسی-اکسپریا-زد-۳-xperia-z3-به-بهانه-زیبا/۶/”]سخت افزار ( بنچمارک ها، باتری و صدا)[/list_item][list_item title=”” url=”https://toranji.ir/نقد-و-بررسی-اکسپریا-زد-۳-xperia-z3-به-بهانه-زیبا/۷/”]جمع بندی و رقبا[/list_item][/list_group]

اشتراک در
اطلاع از
137 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
(Abbas Askari(Feili

ایول ترن.جی
ایول سونی
برم نقد و بررسی این شاهکارو ببینم

Ehsan

خب اینم پرچم دار امسال سونی!!!
تا حالا که ازش خوشم اومده!
بریم بخونیم! :good:

raminrx7

برعکس من اصلا خوشم نمیاد ازش :wacko:

حسين

هورا بررسی جدید ، اون به قلم ترنجی ! بریم برای خوندن . آقای عطایی از همین اول یک خسته نباشید بگم به شما و تیم شما

سامان عاشق تکنولوژی»»:))

بابا ایول……یعنی خسته نباشی سونی

خیلی زحمت میکشه بیچاره

من که واقعا خوشم اومد از این گوشی حتی بیشتر از اس ۶

آقای عطایی آیا مقایسه ای از جی ۴با گوشی های دیگه تو راهه؟

اساسی در راهه 🙂

سامان عاشق تکنولوژی»»:))

به به آقای مخملی …چه عجب به ما یه جوابی دادی….دمت گرم..

همه میگن جاست سامسونگ من میگم جاست ترنجی…بهترین سایت تکنولوژی

ترنجی با شما دوستان بهترین شده
نیستم والا از چند روز دیگه بیشتر میشه فعالیتم

MohammadR

بابا صدرا جان زودتر مقایسه هارو بذار دگ من فردا میخوام برم s6 بخرم!!!ای بابا… :negative:
هرچند آدم متعصبی نیستم ولی شخصا فک میکنم پرچمدارایه اندروید امسال برخلاف iphone 6 که هیچ ایراد اساسی نداشت،پر از ایراد بودن 🙁 …htc که کلا هیچی :wacko: ///g4 صفحه نمایش جالبی نداره (در مقایسه با زد ۳ پلاس و اس ۶)، زیاد خوش دست نیست و جنس بدنشم خوب نیست و نسخه ی چرمش هم از اون مدلاست که بعد از چند وقت خراب میشه،زد ۳ پلاس هم با توجه به تجربه ام با زد ۲ واقعا بنظرم برای من مناسب نیست چون دوربین بخصوص فیلم برداری برایه من مهمه و زد۲ که داشتم اذیت میکرد موقعی که داغ میشد و force close میدادو از این حرفااا و البته زد ۳+ هم همین مشکل رو داره البته در ابعاد وسیعتر بخاطر اینکه زد ۳+ ذاتا پردازندش مشکل داره…و البته s6 که مشکلش فقط مدیریت حافظه ی رم هستش که نسبت به بقیه ی پرچمدارایه اندوریدی خیلی کمتر مشکل داره و بخاطر همین میخوام s6 بخرم. و صد البته این که احتمال حل این مشکل با آپدیت خیلی زیاده ولی سونی با این گرما و پردازنده میخواد چیکار کنه تازه عقلم هم میگه که اگه قراره پرچمدار بگیرم حداقل چیزی روبگیرم که ۶ ماه تا ۱ سال پرچمدار باشه ن اینکه دو ماه بعدش پرجمدار بعدی بیاد(زد ۴ مثله اینکه شهریور میاد)
البته اولش قصد این بود که iphone 6 بخرم ولی وقتی باهاش کار کردم (واسه همکارم بود) دیدم که عمرا با ios کنار نمیام ن که بد باشه ها ن مشکل من با هاش این بود که انتظاراتم ازش مثله اندروید بود یا واضح تر بگم که من برتری های اندروید رو خیلی ضروری تر از برتری هایه ios میدونم…کلا اندروید کار کردن باهاش برایه من بهتره.
حالا بنظرتون من اس ۶ رو بگیرم یا زد ۳ + یا …؟یه راهنمایی بکن
۱٫ من فیلم زیاد میبینم تو گوشی
۲٫ عاشق موسیقیم و دوست دارم گوشیم هنذفری خوبی داشته باشه
۳٫ وبگردی زیاد میکنم
۴٫ بازی هم همینطور
۵٫ تو برنامه های اجتماعی زیادی هم هستم و مدام از این میروم تو اونیکی
۶٫ دوربین بخصوص دوربین سلفی برام خیلی مهمه
۷٫ صفحه نمایش پر نور دوست دارم و دوست دارم رنگ هارو خیلی قشنگ نشون بده
۸٫ خوش دست و خوش قیافه باشه و جنس بدنشم خوب باشه
حالا بنظرتون با این نیازهام انتخاب s6 عقلانی هستش؟
ممنون میشم صدرا جان (یا بچه های ترنجی)راهنماییم کنی!! :rose:

MohammadR

چقدر زیاد شد خخخ

Rabbit

دوست عزیز پیشنهاد من به شما نوت ۴ هست یا به نظرم صبر کن نوت ۵ اومد بگیر سری اس سامسونگ زیاد خوب نیست و با توجه به نیاز شما نوت۴ بهترین گزینه است خواهر خودم نسخه اسنپش رو داره شما دوست داشتی نسخه سی یا اچ اگزینوس رو تهیه کنید حداقلش اینه ک مشکل مدیریت رم نداره و سخت افزار پرقدرتی هم داره

MohammadR

خیلی ممنون دوست عزیز ولی نمیونم چرا دگ از نوت۴ خوشم نمیاد یجورایی برام قدیمی شده و تا موقع اومدن نوت ۵ و ثابت شدن قیمتشم نمیتونم صبر کنم دگ میره تا آذر

Jahandar

همینطور که دوستمون گفت صبر کن نوت ۵ بیاد و اون رو بخر .
البته به شرطی که نوت ۵ این مشکل احمقانهٔ رم که در اس۶ گفته میشه وجود داره ، نداشته باشه .
چون این مشکل رم ، هم وبگردی شما رو مختل میکنه ، هم بازی کردن رو (فکر کن چند لحظه از بازی خارج بشی و برنامه ای دبگر رو باز کنی و برگردی به بازی اما ببینی مرحله ای که رفتی همه‌ش پوچ شده! و باید از صفر انجامش بدی!)

sadegh_rr

ممنون ازتون ایول باطری ضعیف تر،بلندگوهای ضعیف تر،داغی بیشتر از جمله ایراد های این موبایل زیبا هستش ولی هر گوشی مشکل و ضعفی داره. این گوشی هم یکی از بهترینهاست،مبارک کسانی که میخرنش!

OMID SONY BAZ

باطریش از ۳۱۰۰ اومده، ۲۹۳۰، ولی اس ۶ ۲۰۰ تا،ولی سونی باز قول عملکرد دو روزه داده،صدای اسپیکرش که عالیه،فقط داغیه،که اولش طبق شایعات و فقط با اعداد تا ۶۸ درجه رفت، ولی بعدا رسوا شدن و فیلم گذاشتن ۴۹ بیشتر نرفت،هرچند از گوشی های دیگه بیشتر بود،ولی چقد؟۷ درجه ی سانتی گراد.

Galaxy note 3

دوست من ۷ درجه نه و ۱۰ درجه این یک (۳۹ و ۴۹ درجه)؛ بعد فکر کردی ۱۰ درجه کمه؟ میشه ۳۳% داغ تر از اس ۶ که نمایشگر QHD داره
چرا بی سوادی حرف می زنی؟
باتری اس ۶ هم ۲۵۰ تا کم شده اما الان عمرش باتریش از زد ۳ پلاس بهتره

Ali.R

تست باتری
منبع : gsmarena
زد۳ : ۸۵h
زد۳ پلاس : ۶۵
اس۶ : ۷۳
ام۹ : ۶۳
جی۴ : ۵۴

Aria.A97

OMID SONY BAZ:

عزیزم همون اس ۶ که میگی با باتری ۲۵۵۰ و صفحه QHD هم تو بنچمارک هم تو داغی هم تو مصرف باتری بهتر از این زد ۳ پلاس عمل میکنه.

قول داده سونی؟! هروقت باتریش رسید به اس ۶ بیا بگو. اچ تی سی هم ۵ ماه پیش قول رفع مشکل داغی M9 رو داده بود ولی هنوزم که هنوزه گوشیش داغ میکنه.

ضمن این که ۷ نیست و ۱۰ هست،علاوه بر این که ۱۰ درجه کاملا محسوسه خیلی هم میتونه تو عملکرد تاثیر داشته باشه. مثلا کلاک کاری پردازنده رو بیاره رو ۱٫۸ در حالی که با ۱۰ درجه خنک تر گوشی رو ۲ گیگاهرتز کار میکنه 🙂

(Abbas Askari(Feili

باتریش که قراره آپدیت براش بیاد که بهتر میشه تازه الان هم باتریش نسبت به رقبا خیلی خوبه
بلندگوها هم از نسل قبلی بهتر نشده باشه بدتر نشده و نسبت به رقبا از همه بهتره
داغیش هم سونی حلش کرده و دماش از s6 کمتره

Galaxy note 3

بشین تا بیاد
از وقتی یادمه فن های سونی چشم به راه آپدیت بودن، شاید این آپدیت بیاید شاید 🙂
بعد ببخشید، مشکل داغیش حل شد؟! کوش؟! چرا چرت میگی خب؟! بگو قشنگه اگر من حرف زدم! اما دروغ نگو داداش

Ali.R

خدا وکیلی نقد و بررسی رو خوندی؟که داری میگی گرماش از اس۶ بهتره؟

Ali SONY

کاربر Galaxy note 3
شما برو تاریخچه آپدیت های سونی رو ببین
اون موقع که سونی آپدیت ota زد۳ رو داد
کاربرای نوت ۴ مجبور بودن رام فلش بزنن!
برای سامسونگ زیاد ota معنا نداره و مجبورین فلش بزنید
اما سونی ota زودتر از سام میده

Ali.R

دیگه از بررسی ترن…جی معتبر تر و قابل اعتمادتر هم مگه داریم؟؟؟که من برم ویدیو سایت معلوم الحال اکسپریان رو ببینم؟هه اکسپریان

sadegh_rr

دوستان من نگفتم بلندگوهاش بی کیفیتن،گفتن ضعیفتر منظورم این بود نسبت به زد ۳ حجم صداشون کمتره همین

HEDAYAT

بالاخره،،
به قول دوستان بریم برای خوندن!؛
مچکر از زحمات بی پایان شما برای این برسی، مطمئنا به خیلی ها در انتخابشان کمک خواهد کرد

مچکر از همه دوستان

Rabbit

با عرض سلام و خسته نباشید و آرزوی قبولی طاعات و عبادات دوستان و تیم ترنجی اللخصوص آقای عطایی عزیز
سینا جان دستتون درد نکنه واقعا بررسی جامع و کاملی بود فقط ی سوال اون عکسایی که با گوشی گرفته شده احیانا پارک ملت مشهد نیست؟؟؟؟ بعد آقای عطایی دوربین گوشی های سونی خصوصا سری زد از زی۱ به بعد تنظیمات دستیه کاملی داره این تنظیمات روی زی۳ و زی۳ کمپکت نسبت به بقیه بهتر بود مث تنظیم کردن حالت فوکوس که اگر شما فکوس و مترینگ رو حالت مولتی بذارین ولرزشگیرش رو هم فعال کنید نتیجه به مراتب بهتری میگیرید برای سوژه های نزدیک هم من پیشنهاد میکنم فلش دوربین رو روشن کنید بعد به سوژه نزدیک کنید اینجوری فوکوس دوربین بهتر و دقتش هم بیشتر میشه کلا دوربینش خیلی قلق داره باید بیشتر از دو هفته با دوربینش کار کنید تا بدونید برای صحنه های مختلف رو چه حالتی تنظیم کنید بازم ممنون از بررسی خوبتون

Rabbit

فرمایشتون صحیحه آقای عطایی عزیز ولی من طبق تجربه خودم میگم گوشی من سونی TX هست با اندروید ۴٫۳ که روی این ورژن هم حالت اتوماتیک رو ۸ تنظیمه و اگر بخوایم از حداکثر رزولوشن بهره ببریم باید اونو رو حالت دستی قرار بدیم خب من تا حدودی به تنظییماتش وارد شدم و میدونم چجوری باید ورودی رو تنظیم کنم که خروجی بی نقصی داشته باشم
البته به این نکته هم اشاره کنم که زاویه تابش نور به لنز هم تو کیفیت عکس موثره اگر به گوشی کمی زاویه بدین امکان داره عکستون یا خیلی تاریک بیوفته یا روشن این موضوع برای وقتی صدق میکنه که سوژه پشت به نور باشه یا زاویه تابش از بغل به سنسور باشه

negar

درود آقای عطایی عزیز؛بررسی خیلی خوبی بود،اگر امکان داره مقایسه عکسبرداری اس ۶ و زد۳+ رو قرار بدید،اختصاصی خودتون :rose:

adamak

با مقایسه ای اساسی کیفیت عکس بین (اس۶ – جی۴ – زد۳+ – آیفون۶+). در حالت اتومات و رزولیشن یکسان کاملا موافقم…

Aria.A97

حالت اتومات ۱۰۰ درصد. ولی این که یکی تو اتومات ۸ میگیره یکی ۱۶ تقصیر ترنجی نیس!

به نظرم همه گوشی ها باید با بالاترین تنظیمات ممکن در حالت اتومات مقایسه بشن :yes:

milad7

بنچمارکش ۴۲ هزاره :unsure: بنچمارک نوت ۳ که گوشی ۲ سال پیش ۴۵ هزاره 😐

OMID SONY BAZ

آورین آورین،عزیزم ۴۲ هزار بعد پنج بار آنتوتو گرفتن بود،دفعه ی اول ۵۴ هزار شد،بعد اس ۶ بود،فقط اس ازش بالاتر بود

Ali SONY

اقای عطایی اگه بنچمارک رو در حالت باتری ۱۰۰ درصد بگیرید و یه جای خنک بیشترین نتیجه رو میده!
اگه اینکارو میکردید بهتر بود

(Abbas Askari(Feili

تو هم که همه چی رو توی بنچمارک میبینی
عمل مهمه که z3plus فوقالعاده هست

Ali.R

درسته عمل مهمه،اما تو عمل، جی۴ فوق العادست نه زد۳ پلاس…

(Abbas Askari(Feili

G4 تاچش مشکل داره،پردازنده ی گرافیکیش هم ضعیفتره از z3plus و رم ddr4 نداره

Ali.R

تا همین چند دقیقه پیش بحث روی عملکرد بود که! 😐
مشخصات رو مقایسه میکنی؟اوکی..اس۶ هم پردازنده ۱۴نانومتری با فناوری finfet داره..حافظه سریع ufs 2 و بنچمارکش هم۲۵هزارتا از زد۳ پلاس بیشتره..
اما این مشخصات که ….

(Abbas Askari(Feili

توی درازمدت رم ddr4 و پردازنده ی بهتر بکار میاد
S6 حتی نمیتونه بازی gta رو قشنگ اجرا کنه و مشکل مدیرت رم هم بد مشکلی و سامسونگ نتونست حلش کنه

Ali.R

تکلیف خودتو مشخص کن،،عملکرد یا مشخصات و بنچمارک؟
زد۳ پلاس هیچکدومش رو نداره

MohammadR

آقا واقعا s6 بازی gta رو خوب اجرا نمیکنه؟چه مشکلی باهاش داره؟

MohammadR

رفتم ویدیو های اجرایه بازی رو s6 رو دیدم بنظرم مشکل از راکستار باشه که دیتایه بازیش با پردازنده ی گرافیکی بازی هماهنگ نیست که با یه آپدیت حل میشه اینکه ین مشکل رو به خود s6 ربط دادید اصلا عقلانیو منطقی نیستش…کاملا مشخصه ایراد از خود بازی هستش که با سخت افزار گوشی سینک نیست و با توجه به محبوبیت s6 صد در صد یه آپدیت براش میدن//البته اگه هم ندن مشکل زیاد خاصی نبود و فقط اول بازی پیش میومد

Hasan.sh

واقعا طراح هان سونی نابغن!
چقدر این گوشی زیباست….
بی نقص ترین گوشی بازار

the next big thing

با اینکه تا الان اس ۶ رو بهترین گوشی سال ۲۰۱۵ میدونم ولی برای سونی هم احترام قاءلم و امیدوارم هرکس این گوشی رو دوست داره بتونه بخره و لذت ببره
مرسی از ترنجی و سینا جان عطایی بابت این بررسی و زحماتشون

Hasan.sh

اقای عطایی دو جا از برسی نیاز به ویرایش داره
یکی در قسمت دوربین که گفتین رزولیشن های بالاتر……۲۰٫۸گفتین که باید بشه ۲۰٫۷
و یکی دیگه اینکه فکر کنم دوربین جلو این گوشی لرزشگیر اپتیکال داشته باشه.
ممنون از برسیتون

Hasan.sh

تشکر…

milad7

تشکر از آقای عطایی بابت پاسخگویی. :rose:

سامان عاشق تکنولوژی»»:))

یه نکته پیش میاد….یعنی باتری زی ۳ پلاس از جی ۴ کمتره قدرتش؟

توی جی ۴ فیلم اچ دی ۱۲ ساعت

تو زی ۳ پلاس فیلم اچ دی ۱۰ ساعت

شاید اشتباه تایپیی

در تست ترنجی برای تماشای ویدیو با شرایط زیر، جی ۴ موفق به پخش ممتد تا ۱۲ ساعت شد:
نور نمایشگر ۵۰%
صدا حداکثر و در هندزفری
ارتباطات وای فای و شبکه مخابراتی خاموش
فیلم با رزلوشن FHD و حجم ۱ گیگابیت

عمر باتری اکسپریا زد ۳ پلاس در تست پخش ویدیو ترنجی با شرایط زیر برابر بود با :‌ ۱۰ ساعت پخش ویدیو

ویدیو به حجم ۱ گیگابایت
رزلوشن HD
پسوند MKV
نور نمایشگر ۵۰٪ به صورت دستی
صدا ۱۰۰٪ با هندزفری

master

اگه راستشو بخواید دیگه کم کم داشتم از ترنجی نا امید می شدم! ولی با خوندن این بررسی امیدوار شدم.نقد به معنی بیان واقعیت هست بدون تعصب و نگرانی از ناراحتی بعضی افراد.
تشکر بابت نقد منصفانه و (تقریبا بدون س ان س ور)!

MEGA08

خداییش رنگ مسی خیلی نازه.
بیشرف کوالکام نبود سونی بهتر میشد

احمد

گوشی بدی نیس ولی ارزش خرید نداره چون طبق شایعات z5با مشخصات عالی توراهه

خیلی ممنون بابت نقد و بررسی. برم بخونم. :heart:

S4.mini

خسته نباشید ، اون لینک رابط کاربرى خرابه ، بعد تو تمام رنگ هاى مسیش قسمت جلوش سیاهه؟؟؟

S4.mini

ممنون بابت پاسخ سریع ، بعد اگه زحمت نیست یه نقد کوچولو هم از هوآوى p8 قرار بدید ، ممنون میشم :rose:

Ali.R

از لحاظ دوربین که کاملا چندسطح پایین تر از بقیه قرار میگیره..به خصوص وقتی نشه تو حالت دستی ایزو و hdr رو تنظیم کرد..raw که نداره..حالت اتو هم که هشت مگاپیکسله
نقطه قوت زد۳ باتریش بود که اینجا از بین رفته..شارژ سریع هم که پشتیبانی نمیشه.
گرما هم که نیاز به توضیح نداره..صفحه نمایشش رو می پسندم اما سوپرامولدها رو ترجیح میدم
تنها نقطه قوتش واقعا زیباییشه
تو گوشی های سونی فعلا همون زد۲ بهترینه (نسبت به قیمت و تفاوتش با مدل های بعدی)

Aria.A97

اشتباهی دستم خورد لایک کردم 😐

دوربینش نسبت بقیه پرچمدار ها ضعف داره ولی دیگه نه در حدی که بگی “کاملا چند سطح پایین تر” :negative:

چیه آمولد سامسونگ رو هنگام مقیسه با Z3 پلاس می پسندی؟!
خودم هیچوقت باور نمیکردم ips به پای آمولد سامسونگ برسه ولی سونی این کار رو به خوبی انجام داد میشه گفت ابهت آمولد ها رو شکست.

احسان محمودی

گفتن آمولدها رو ترجیح میدم.(نه اینکه برترن)
منم به شخصه آمولدها رو ترجیح میدم.نوع نمایش رنگها در صفحه نمایش مثل رابط کاربری کاملا سلیقه ایه.

Aria.A97

راس میگید. بنده بد متوجه شده بودم :rose:

Ali.R

.a97
از قصد بهت مثبت دادم که بی حساب شیم
دوربینش از لحاظ ضعفی که تو حالت اتو داره و همچنین از لحاظ تنظیمات دستی پایین تر از بقیه ست..از لحاظ کیفیت هم بهترین نیست.جی۴ به کنار ،مقایسه فیلمبرداری زد۳ پلاس با اس۶ در سایت موجوده.(همچنین امتیاز dxomark ) کمتر بودن بیت ریت ضبط صدارو هم در نظر بگیر…همه اینها در کنارهم باعث میشه دوربینش پایینتر از بقیه باشه و تجربه کاربری خوبی رقم نخوره
و اما صفحه نمایش ؛ دلیل اول برای ترجیح دادن سوپرامولدسامسونگ به سایر صفحه نمایش ها وجود حالت های مختلف برای نشون دادن رنگهاست..ایکس ریالیتی تصاویر رو شارپ تر و با کنتراست بیشتر نشون میده و سوپر ویوید تو رنگ ها اغراق بیشتری میکنه..اما سامسونگ حالت های دقت رنگ بالا و با اغراق و … رو به صورت جدا میده
دلیل دوم برای ترجیح دادن من ،رنگ مشکی خالصه…و واسه من خیلی کاربرد داره و با یه والپیپر مشکی میشه کلی تو باتری صرفه جویی کرد(یا اینکه یه رام بلک ادیشن فلش میزنم)
دلیل اینکه گفتم صفحه نمایش زد تری پلاس رو میپسندم : روشنایی بالا و رنگ های اغراق شده هستش

SAMAN_H

از خوندن بررسی که به تمام جزئیات اشاره میکنه لذت می برم
در مورد z3 plus هم همینطور که اشاره شد واقعا زیباست و دلبری میکنه ولی به نظر من خود z3 ارزش خریدش خیلی بالاس من به شخصه اگه الان میخواستم گوشی بخرم یا z3 میخریدم یا صبر میکردم z5 بیاد
بازم ممنون از بررسی فوق العادتون

eiatrj

واقعا زیبا و درخشان و دارای حس لوکس بودن هست، منکه خیلی خوشم اومد 🙂
بقیه موارد هم امیدوارم برطرف بشه چون این طراحی زیبا، از بقیه موارد هم شایسته نیست کم و کسری داشته باشه :good:

Different_boy

دشتگاه زیبایی سات.اما با همین بررسی کاملا میشه متوجه شد چرا سونی در جمه ۱۰ برتر موبایل هم جایی نداره.
دقیقا توی هرقستمی چندتا نکته خوب هست و یک نکته خیلی بد که باعث میشه نکات خوبش له بشن.
صفحه نمایش با نیت بالا اما شیشه محافظ معلوم نیست از چ شرکتی هست که نور رو به شدت انعکاس میده.از اونطرف هم رنگها دقت بالایی نداره.جالبه سونی دوستان از اول سال میگفتن اس۶ قرمز رو نارنجی نشون میده!!!الان معلوم شده به زد۳+ نگاه میکردن و فکر میکردن به اس۶ نگاه میکنن!!
پردازنده همه چیز رو تحت تاثیر قرار داده.پریدن بیرون از برنامه روی نرونه!!!!داغ شدن بدنه فلزی بدتر از اون.لگ و تتاخیر به واسطه کمم شدن فرکانس!!!!!دورین هم که اونطر که باید باشه نیست.همه اینها دست به دست هم میدن و فروش یک شرکت و موفقیت یا شکستشو رقم میزنن.
پس فقط تبلیغ نمیتونه یک شرکت رو اینقدر بالا ببره.مردم عقل و هوش و ذکاوت دارن.سوال میکنن ورس و جو بعد میخرن.
انشالا دو ماه د یگه پرچمدار جدید سونی ببینیم چکار میکنه.

✰ BARDIYA ✰

سلام و خسته نباشید خدمت اقای عطایی و سایر نویسندگان که برای بررسی این گوشی زحمت کشیدن دستتون درد نکنه واقعا بررسی عالی و بدون کم و کاستی بود ممنون از شما :rose: :rose: :rose:
راجب گوشی هم گوشی عالی و زیبایی هست و توی بخش نرم افزار نسبت به Z3 تغییرات زیادی انجام شده سونی توی این گوشی تمرکزش رو روی نرم افزار گذاشته این گوشی رو برای اونایی که میخوان یه گوشی بالارده از سونی بخرن پیشنهاد میکنم در خریدشون شک نکنن بخصوص رنگ مسیش فوق العادست.
من خودم با این گوشی کار کردم دو روز پیش واقعا عالی بود و تصمیم گرفته بودم گوشی خودم Z3 رو عوض کنم باهاش ولی وقتی خبر Z5 رو تو سایت شنیدم یکم دو دل شدم و تصمیم گرفتم تا شهریور ماه صبر کنم
پیشاپیش مبارک خریدارا باشه :rose: :heart:

HG S

با توجه به نمره بنچمارک پایین و داغ شدن که منتظر تایید ترنجی بودم به نظر S6 خیلی منطقی تره.ولی واقعا دستگاه جذابیه.

Ali.R

اس۶ هم تا وقتی که مشکل رم داشته باشه،گزینه خوبی برای خرید نیس..
فعلا نوت۴ ارزشش از همه این پرچمدارها بیشتره و تو مرحله بعدی ،جی۴ و اس۶ ..چون جفتشون یه مشکل اساسی دارن(باتری و رم)

SAMSUNG 2015

دوست عزیزم انقد این مشکل مدیریت رم رو بزرگ نکنید… دقیقا ۶ ۷ تا از رفیقای خودم به علاوه ی عده ای از دوستان در همین سایت اس۶ دارن. همونطور که میدونی این مشکل مدیریت رم در اول از اندروید ۵ و ۵٫۱ (در ۵٫۱٫۱ هم کامل هنوز حل نشده) هست و یکی از مشکلات مهمشه که در خیلی از دستگاه هایی که بروزرسانی شدن خودم به شخصه دیدم (نوت۳ _ زد۲ _ زد۳ _ وان ام۸) ولی از اونجایی که رابط کاربری تاچ ویز اس۶ با وجود سبک شدن سرشار از افکت های گرافیکی زیبا و جذاب هست به علاوه ی تنوع فراوان نرم افزارهای کارآمد و جذاب (به قول خودمون باحال!) اینا در نهایت دست به دست هم میدن و باعث میشن که در اس۶ خودش رو بیشتر نشون بده. خوشبختانه مهندسان نرم افزاری سامسونگ کاملا به مشکل آگاه بودن و از اونجایی که میدونستن این مشکل اندروید ۵ هست سعی خودشون رو کردن که مشکل رو پیش از عرضه ی نسخه ی جهانی به حداقل برسونن اما به نظر میاد مشکل باز هم حل نشد و کار به نسخه ی جهانی رسید و ثبت گزارش هایی مبنی بر سرعت پردازش پایین در لود مجدد برنامه ها در حافظه ی رم بعضی از اس۶ ها. اینجا بود که سامسونگ برای حل تقریبی مشکل و به حداقل رسوندن تاثیر منفیش بر روی سرعت دستگاه تیم کوچکی از مهندسان نرم افزاریش رو مجدد جمع کرد و نزدیک به یک هفته بعد از تایید رسمی این مهم توسط سامسونگ، در نهایت آپدیتی ۱۳۰مگابایتی منتشر شد که پس از نصب اون عده ای از کاربران که این مشکل رو گزارش داده بودن مشکل رو تا حد بسیاری حل شده دیدن :
http://tech-news.ir/samsung-galaxy-s6-is-receiving-a-new-firmware-update.html
و خیلی کم پیش میومد برنامه ای بخواد از اول لود بشه (طبق پرس و جوی خودم از دوستانی که اس۶ دارن از هر صدتا برنامه ای که در حافظه ی رم اس۶ باز میشه در لود مجدد تنها دو تا سه برنامه بسته میشه! بعضیاشون هم که اصلا این مشکل رو ندارن)
خودمم که یکی دوتا اس۶ آپدیت شده رو هم تست کردم کاملا در کل عملکرد مولتی تسکینگ رو عالی و رضایت بخش دیدم و همچنین میزان اشغال حافظه ی رم هم خیلی کمتر شده بود.
ضمنا این مشکل در همه اس۶ ها نیست و در بعضی از نسخه ها هست.

در نهایت باید بگم که هیچوقت به خاطر این مشکلات جزیی به فروش اس۶ ها کوچکترین خدشه ای وارد نمیشه و نخواهد شد. مردم عادی اصلا این چیزا براشون مسئله ی حاد و مهمی نیست که بخوان بخاطرش این همه ویژگی فوق العاده ی اس۶ ها رو قیدشو بزنن و برن سمت گوشی دیگه!! :yes:

مثه مردم آمریکا :
http://yon.ir/Bdhv

K.m

خدمت برادره گلم در تایید حرف شما، ۹ روز شده خریدم نسخه دو سیم رو،برنامه ها وبازیهایی که من رو گوشیم اجرا میکنم به هیچ وجه متوجه مشکلی نشدم.بر فرض با یک بازی هم این مشکل باشه،قابل چشم پوشی هست.اگه من یک کاربرش باشم راضی هستم .چون با روان بودن کامل کارهای من رو انجام میده به علاوه باطری خوب که همیشه موبایل دیتا روشنه.

Aria.A97

2015

دوست عزیز، مشکل Memory Leak لالی پاپ یه چیزیه و سخت گیری یا به اصتلاح Aggressive بودن Low Memory Killer گلکسی S6 یه چیز دیگه.

به نظر میاد سامسونگ از قصد یه همچین کاری کرده. این کار سامسونگ مزیت هایی هم داره مثلا برنامه ها سریع تر استارت میشن (همینه که تو راند اول سامسونگ میبره تو راند دوم میبازه)

لگ و میزان استفاده از CPU کم میشه و همچنین Standby Time گوشی هم افزایش پیدا میکنه. عیبش هم اینه که دیگه بعضی برنامه ها موقع مالتی تسکینگ از اول استارت میشن.

آموزش حل این مشکل (یا ویژگی) : http://forum.xda-developers.com/galaxy-s6/development/research-memory-management-dha-t3132060

SAMSUNG 2015

.A97

دوست عزیزم من همچین فرمایشی که شما گفتی رو از عده ای دیگر از دوستان هم شنیدم که این مشکل رو به نوعی مزیت دونستن و من هم کاملا بهش آگاهم اما طبق تجربه ی خودم پس از آپدیت ۱۳۰ مگابایتی رو چندتا اس۶ عملکرد دستگاه در هر دو دور لود (دور اول لود برنامه ها و دو دوم لود مجدد در مالتی تسکینگ) برنامه ها کامل روان و عالی بود و اگر هم دقت کرده باشی در متنم هم توضیح دادم که دوستانی که اس۶ داشتن بعضیاشون گفتن که پس از نصب آپدیت از هر صدتا برنامه تنها دو سه تاش از اول لود میشن که غیر مستقیم تایید فرمایش شما هم هست. :yes:

در نسخه ی ۵٫۱٫۱ لالی پاپ هم مشکل کامل حل نشده و فقط بهبود داده شده مشکل نشت رم. امیدواریم که در اندروید M مشکل کامل حل بشه.

این رو هم بگم که این که شما میگی سامسونگ از قصد همچین کاری کرده شاید بشه تا حدودی اون رو درست دونست اما به نظرم تا وقتی چیزی توسط سامسونگ تایید رسمی نشده باشه نمیشه چندان بهش اطمینان کرد و تنها باید همچین مشکلی رو در بعضی از اس۶ ها مشکل اندروید دونست (من فکر میکنم مشکل نشت رم باعث میشه که Low Memory Killer هم به وجود بیاد. چون همونطور که در بالا هم گفتم تو چندتا دستگاه غیر سامسونگی آپدیت شده به اندروید ۵ هم اینو دیدم) .

Aria.A97

2015

ممنون دوست عزیز. :rose: خداییش خیلی حال کردم با بحث.

riofarina

هندزفریش یه توهین به مصرف کنندس، بقیه چیزاش هم در حد خود سونی عالیه.

hossein_z3

شاهکار ظرافت در طراحی و مهندسی هست شخصا از تصاویر و برسی بسیار لذت برم شکی در این نیست که در حال حاظر یکی از کم نقص ترین ها و بهترین های بازار هست راضیم ازت سونی جان و در اخر از تیم ترنجی تشکر میکنم

Ali SONY

بررسی خیلی عالی بود
تو عکسها msm therm که دمای پردازنده بود رو دیدم و ۴۵٫۹ درجه بود
و این دما آنچنان زیاد هم نیس!

Ali SONY

درسته من msm therm رو که دیدم با دمای باتری زیاد نبود! z1 خودم بیشتر گرم میشه!
من خودم دیشب ۱۵ دقیقه کار سنگین با z3+ کردم گرمای بدنه بنظرم عادی بود هر چقد محدوده بالای nfc رو لمس کردم مشکلی نبود!
بنظرم گرمای ۸۱۰ کمتر از ۸۰۰ هست!

Moazez

مممنونم از زحمات بی شمار شما از بابت این بررسی فوق العاده زیبا و ذره بینی که لذت بردم،انگار خودم داشتم بررسی میکردم انقدر که ریز به ریز رفتید جلو حتی در مورد محافظ صفحه نمایش که لکه چربی جذب نمیکنه هم دقت کردید. واقعا خسته نباشید.چیزی که این گوشیو خوبیهاشو خدشه دار کرده کوالکام لعنتی هست. ولی همه چیش جزو بهترینهای حال حاضر هست.

Mehrshad.HTC

شاید حرفم باعث ناراحتی بعضی طرفداران عزیز بشه ولی وقتی گوشی معرفی شد و من تو سایت سونی صفحه رو خوندم خیلی امیدوار شدم هم خوشکل بود و بدون نقص ولی الان که دیدم مشکل داغی اینا یکم ناراحت شدم …
شاید واسه همین سونی داره شهریور z5 معرفی میکنه که از بقیه جلو بزنه
من به شخصه از دوربین و صفحه نمایش و زیبایی گوشی خیلی خوشم اومد …
دوستان هم نگران نباشن سونی که استاد اپدیت دادن حتما وضع از این خیلی بهتر میشه

REZA

مهرشاد جان یه سوال :میگم تو وقتی با ام ۹ با ۴کی زیاد فیلم میگیری مث زد۳پلاس به لگ میفته و نورصفحه کم میشه؟گوشی چقد داغ میکنه؟

Mehrshad.HTC

تا بحال ۴k نگرفتم شما گفتی الان یه امتحانی کردم ..
۶ دقیقه فیلم گرفت … گرم شد ولی داغ نشد . لگ و هنگی تو لمس ندیدم هی فوکوس میکردم ببینم لمس پاسخ میده … نور صفحه هم کم نکرد کلا من تا الان ارور یا پیغام اینکه گوشی داغه برنامه ببند اینا ندیدم ..
اینم عکس از cpuz بلا فاصله بعد از فیلم گرفتن
http://uupload.ir/viewer.php?file=qqmp_screenshot_2015-07-06-23-21-00.png
http://uupload.ir/viewer.php?file=stfa_screenshot_2015-07-06-23-21-08.png

Blue Tech

بابا این بچه همون دوتا عکسیم که با گوشیش گرفت گیر دادن من و دیگر بچه ها بود چه برسه به اینکه ۴K بگیره

REZA

اقا مهرشاد اقعا ممنون .این عکس و دیدم واقعا از گوشی خوشم اومد فقط یکم پول بیاد از اسمون برام!!!

شایدم وایسم ام ۱۰ بخرم!ولی این عکس و که دیدم خیلی حال کردم .بعد ۶ دقیقه و ۴۲ درجه عالیه.

بازم ممنون.

اقای blue tech اولا دستش درد نکنه که جواب من و اینطور خوب داد بعدشم اینطور صحبت کردن درست نیست.

Aria.A97

مهرشاد جان هر گوشی که با اسنپ ۸۱۰ بیاد داغ میشه. دیگه ربطی به سونی و اچ تی سی بودنش نداره

Mehrshad.HTC

اریا جان من الان گفتم sony داغ میکنه htc نمیکنه؟ شما با گوشی کار کردید؟
من که فک میکنم مشکل داغی ندارم شما بزار پا تعصبم

masoud

خسته نباشید و ممنون از زحمات شما در رابطه با این نقد و برسی.
چندتا سوال داشتم.
۱: قبل از آپدیت از گوشی بنچمارک آنتوتو گرفتید یا بعد از آپدیت؟
۲:وقتی از گوشی آنتوتو گرفتید،(از قبل) برای گوشی برنامه هایی دانلود کرده بودید(مثل بازی) یا مثلا با گوشی فیلم و عکس گرفته بودید؟ (یا هر کاری که گوشی رو از حالت پیشفرض اولیه در بیاره) البته بجز دانلود آنتوتو.
۳: حدودن در چه دمایی از گوشی آنتوتو گرفتید؟
و سوالات دیگه ای که فردا تو بخش پرسش و پاسخ ازتون میپرسم.
ممنون از توجهتون :rose: 😉

masoud

واقعا مرسی از جواب هوشمندانه ی شما

Aria.A97

صبر کن برادر. ترنجی سوالی رو بی پاسخ نمیذاره :rose:

fandogh

baz ham tars az moghayese film xperia sony dar zire ab, ghabel pish bini bod ke shoma ham inkaro anjam nemidid

حسین

آقای عطایی منظورش این بود که باید با این گوشی فیلم برداری از زیر آب می گرفتین … و مقایسه می کردین با فیلمبرداری در حالت معمولی !!!

امین

در اکسپریا زد ۳ پلاس وقتی در برنامه دوربین هستید، به محض از حد گذشتن دمای مجاز برای دستگاه، برنامه دوربین بسته می شود. در این شرایط نور نمایشگر کم می شود (چیزی شبیه به الجی جی ۳)، تاچ کمی بد عمل می کند و در نهایت دستگاه برای کنترل دما، فرکانس پردازنده را کم می کند که این یعنی لگ و مکث های معنی دار در عملکرد. این هاست که کمی می تواند نگران کننده باشد. این کاستن از فرکانس پردازنده را می توان به وضوح در تست احتقان پردازنده ها دید.

معزز این پاراگراف خوب بخون.
همین پاراگرافه که تفاوت ها رو ایجاد میکنه.
حتی پرچمدار های ۵ سال پیش هم همچین مشکلی ندارن.
اتفاقا تقصیر کوالکام نیس مقصر اصلی سونی بزدل هستش که به خودش جرات نداد مثه الجی از ۸۰۸ استفاده کنه میدونی چرا چون براش مهم نیس هرچی بسازه امثال شما سونی پرستا میخرین.
سونی گند زده نمیتونی انکار کنی…!!!

(Abbas Askari(Feili

مهم نیست چی بسازه؟
سونی به مشتریاش احترم میزاره و نسخه بهبود یافته ی s810 رو استفاده کرد والان با آپدیت مشکل گرما رو حل کرد ddr4 و adreno 430 داره z3plus ولی g4 نداره

Aria.A97

برادر من حل نکرده دیگه! شما متن رو خوندی؟! چرا الکی از خودت حرف میزنی؟! کجا سونی حل کرده؟!
اصلا با این گوشی کار کردی؟!

میبینی ترنجی نوشته ۲ تا آپدیت رو هم دریافت کرده ولی درست نشده. قرار هم نیست درست بشه. اچ تی سی هم ۵ ماهه نتونسته درستش کنه.

کلا شده روال. هر گوشی که با اسنپ ۸۱۰ بیاد ۲ روز بعد تیتر میبینیم که گوشی ایکس قراره آپدیت بگیره که دیگه با اسنپ ۸۱۰ داغ نکنه! ۱ هفته بعد دوباره تیتر می بینیم که آپدیت جدید گوشی ایکس هم نتونست مشکل گرماش رو حل کنه.

کوالکام امسال گند زد. همون گندی که سامسونگ ۲ سال پیش تو اکسینوس گلکسی اس ۴ زد.
نه سونی نه سامسونگ نه الجی نه اچ تی سی نمیتونن گرمای اسنپ ۸۱۰ رو درستش کنن. سامسونگ برنده ی امسال بود چون چیپست قوی خودش رو داشت.

بنده چندین بار مشکل داغ شدن رو تجربه کردم. بهترین گوشی دنیا رو هم که داشته باشی داغ کنه از چشت میوفته.

ببینیم سال بعد هسته های Kyro و اسکنر اثر انگشت Ultra Sonic و Adreno 530 قراره چیکار کنه.

REZA

میگم همون بار اول بنچمارک ۴۲ شد؟پس اون بنچمارک بالای ۵۰ چی؟

Blue Tech

update شد پسرم
update
اون آپدیت معجزه آسایی که میگن همینه :whistle:

JAM

سلام و خسته نباشید … آقای عطایی خیلی زحمت کشیدید … دست شما درد نکنه ……..گوشی زیبایی هستش و همانطور که گفتن متریال عالی داره … ولی کم کاستی زیادی هم داره …. حواشیه بالا پایین صفحه نمایش زیاده …. و … و…. و…. سونی دقت کن … مسئله زمان مهمه … نه اینکه با عجله گوشی بسازی … هر عیبی رو گوشی هات باشه اسمت رو خراب میکنه … به نظر میرسه طراح های سونی از مهندسهاش کار بلد ترند… خوب این گوشی دیگه وارد بازار شده و دیگه کار خاصی نمیشه واسش انجام داد… واسه دوستایی که علاقه دارند بیشتر راجع به این گوشی بدونند لینک زیر را اینجا گذاشتم
http://m.connect.dpreview.com/post/2672131213/dxomark-mobile-report-sony-xperia-z3-plus

این لینک یک بررسی عمیق روی این گوشی انجام داده ….
امیدوارم مورد توجه قرار بگیره .
موفق باشید..

K.m

بسیار بسیا زیباست این گوشی، مبارکه کسانی که قصد خریدش رو دارن.مهم رضایت خریدار هست و بس.

REZA

.سایت خیلی داره اذیت میکنه اصن بالا نمیاد .بزور :wacko:

صدرا مخملی

بله دوست عزیز متاسفانه ……..
صبر کنید
فقط میتونم اینو بگم یا راه دیگش اینه از اکانت کاربریتون خارج بشید
سرعت بسیار بهتر میشه

Mehrshad.HTC

تو برنامه cpu z چرا دوتا رو stopped زده؟

Aria.A97

این کار رو درایور MSM MPDecision انجام میده فکر کنم.

وفتی نیازی نباشه هسته های اضافی تا جای ممکن خاموش میشن تا گرما و مصرف باتری کمتر بشه.

fandogh

صد جا کامنت گزاشتم که فیلم اکسپریا سونی رو که فابریک خود گوشی هست همزمان روی اس ۶ پخش کنید بخصوص لحظاتی که زیراقیانوس رو نشون میده ولی شاهکاره تریلومینوس اونجا مشخصه حتی با درویدتوربو وایفون هم مقایسه کردم نتونستن با این کیفیت پخش کنن، قرار شد شما این بررسی رو انجام بدین ول اولین باشین ولی ظاهرا شما هم حاضربه انجام این تست ساده نیستید

حسام

سلام…خیلی گوشیه زیباییه مخصوصا همین رنگ مسی :heart: اتفاقا آواتارمم مسیه B-)
مبارک صاحبانش باشه

kingali3000

این داغ کردنش رو اعصابه!
باتریش هم که کم شده. نظر شخصی من اینه که ضخامت نباید جای عمر باتری رو بگیره!
من زد۳ رو بیشتر میپسندم!
روی دوربین هم باید بگم از لحاظ سخت افزاری خیلی خوبه ولی نرم افزارش متاسفانه ضعیفه!

Soorena

و من همچنان در شک و تردید خرید گوشی جدیدم. خیلی وسوسه شدم برای سونی. خیلی شیک و خاص. از وقتی پست در مورد صفحه نمایش ها رو دیدم کلا اس۶ ار چشمم افتاد. و فیلمبرداری در شب و…
شاید صبر کنم تا شهریور و با میانرده صبورم سی۳ سر کنم فعلا. این مسی واقعا شیکه.

Salvatore

واقعا مزخرف ترین و چرت ترین گوشیارو سونی میزنه
فقط ظاهرشون گول زنکه همش تو تبلیغاتش دروغ و بزرگنمایی میکنه
هی زد اب زد اب میکنه بعد اب میره تو دوربینش میبری نمایندگی میگه اب خوردگی جز گارانتی نیست
پول خون پدرشم میگیره واسه تعمیرش
واسه همینه که فروشش انقدر افتضافه مردم یچیزی میدونن که گوشیای دیگه رو ترجیه میدن

Salvatore

تصحیح :
ترجیح ، ضد

Aria.A97

شاید گوشی های سونی مشکل داشته باشن ولی دیگه مزخرف ترین گوشی رو نمیزنه.

واسه ضد آب بودن:
۱- مطمئن سو تمام پورت ها بسته اس و پلاستیک دور پورت ها مشکلی مثل خراش یا له شدگی یا تغییر شکل نداشته باشه.

۲- ضد آب به این معنی نیست که بگیریش زیر شلنگ آب پر فشار 😐 با فشار کم و متوسط مشکلی پیش نمیاد. بنده ۲ ساله لا اقل ۲ ماه یه بار دارم گوشی سونیم میشورم مشکلی هم پیش نیومده خدا رو شکر :yahoo:

Salvatore

نه برادر گوشی من ۱ ماه بیش تر نیست که خریدمش
بله مشکل داره مشکلشم طراحی افتضاح سونیه که از کنار دوربینش اب میره داخل
زیر فشار اب هم نبوده فقط پنج دقیقه توی استخر بردمش اونم نه زیره اب فقط روی اب بوده بش اب پاشیده
موقعی که نمایندگی (!) سونی داشت پول تعمیرشو ازم میگرفت با کمال پررویی گفت ضد آب همش الکیه نباید میبردیش تو آب !!!!!!!!
شا هم واقعا خداروشکر کن که گوشیت سالمه منم دعا میکنم شما به مشکل من دچار نشید که واستون گرون تموم میشه

REZA

بیاین تو این شبا واسه دوتا چیز دعا کنیم:یکی بعضی از کاربرا یکی هم سرعت سایت!!

راستی فک کنم اخر هفته خبرا خوبی باشه!!الان نمیگن تا مردم سوتی ندن!!ما بریم دعا :whistle:

pika

توافق و ازین حرفا؟

Aria.A97

ترنجی ترو خدا یه فکری به حال سایت بکن 😥

الان صفحه دومم نمیتونم برم صفحات بعدی فقط ۵۰۳ Service Not Available میاره 🙁 دیوونه شدم

Moazez

واسه من چند روز پیش مشکل داشت ولی از دیروز خیلی سریعه!! قضیه چیه بعضیا فقط مشکل دارن؟

pika

آقای عطایی اگه امکانش هست و جی۴ هنوز دستتونه ببینین آپدیت مربوط ب تاچ اومده؟ اگه اومده ی مقاله کوچولو واسش بزنین مطمئن شیم درست شده یا نه , ممنون

Mehrshad.HTC

من تو خبر ها خوندم اومده ولی واسه همه هنوز نیومده

alirezame

من کلا به بنچمارک علاقه ای ندارم ولی الان یه تست همینطوری از ام ۸ خودم گرفتم عدد ۴۷۵۳۵ اومد تازه پر از برنامه و این حرفاس

عجیبه که اسنپ ۸۱۰ اینقدر پایین بیاد . (اسنپ امسال بدجور گند واقعا)

در کل گوشی های امسال هیچکدوم کامل نیستن و با توجه به ارزون شدن نسل های قبلی این گوشی ها مثه z3 -note4 – m8 چون قیمتشون افت قابل توجهی کرده ارزش خرید بیشتری دارن

K.m

برادر عزیز خیلی بدبینانه به قضایا نگاه نکن،به غیر از مساله افت قیمت همه برندها ارتقاهای خوبی انجام دادن.

Ari khan

چقدر این گوشی زیباست!!!رنگ مسیش که فوق العاده است!!!!!!! 😉
حیف این گوشی که باید بخاطر اشتباه کوالکام و سیاستای غلط سونی بسوزه!! :negative:

master

“اما نکته درباره رنگ قرمز وجود دارد که باید گفت. در اکسپریا زد ۳ پلاس، رنگ قرمز گرایش زیادی به صورتی دارد و به طبع آن، نارنجی اش به قرمز. این موضوع زیاد جالب نیست و برای دقت رنگ مشکل ایجاد می کند.”
این صفحه:
https://toranji.ir/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%da%af%d8%b1-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d8%b3-6-%d8%a7%d8%ac-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%da%a9%d8%b3%d9%be%d8%b1%db%8c%d8%a7/
رو دوستان طرفدارهای سونی ترکوندن! فکر می کردن میشه با دروغ و تعریف بیجا واقعیت رو پنهان کرد.
اینجاست که مشخص میشه تست های عملی وبسایتهای مختلف مبنی بر دقت رنگ نمایشگر نوت ۴ و اس۶ چقدر درست بوده.جالبه که اینجا کیفیت رنگ نمایشگرها رو با نمایشگرهای قدیمی که اطرافشون هست مقایسه میکنن(مثل نمایشگر لپتاپ و مانیتور و …) و یا کیفیت رنگ رو با گرفتن یک عکس با دوربین گوشی!! بعد به این نتیجه میرسن که رنگ قرمز رو نارنجی نشون میده!!
در مورد رنگ سفید هم همین قضیه وجود داره و برای تست باید از محتوای استاندارد و قابل اطمینان استفاده بشه و نکته دیگه اینکه برای رنگ سفید محدودیتی وجود نداره! یعنی هر رنگ سفیدی که نور بیشتری داشته باشه در مقایسه با رنگ سفیدی که نور کمتری داره سفید تر دیده میشه.ولی به این معنی نیست که سفیدی که نور کمتری تو مقایسه داشته سفید نبوده و مثلا تیره تره!(می دونم یکم گیج کننده است!)
برای مثال اگر نور سفید یه لامپ LED قوی رو با یه نور افکن قویتر رو در کنار هم روشن کنیم و مقایسه کنیم به وضوح میشه دید که نور لامپ LED سفید مایل به خاکستری یا همون تیره تر دیده میشه!
در مورد نمایشگر هم همینطور وقتی شما به نمایشگر گوشیتون نگاه میکنید(مثلا اس۶ یا نوت ۴) رنگ سفید کاملا سفیده و مشکلی نداره ولی وقتی در کنار یک نمایشگر پرنور تر قرار میدید و مقایسه می کنید می بینید رنگ سفید تیره تر نشون داده میشه! (که کاملا طبیعیه.)
برای همینه که استاندارد خاصی برای رنگ سفید(با دمای رنگ) تعریف شده.و دوستان در مورد صحت و دقت رنگ سفید نمایشگرشون وقتی گفته میشه “مثلا ۶۵۰۰k یا نزدیک به ۶۵۰۰k هست” میتونن اطمینان داشته باشن و نیازی به مقایسه نیست.
البته این رو باید اضافه کنم که برای رنگهای دیگه اینطور نیست و محدودیت وجود داره و بر اساس شدت روشنایی رنگهای دیگه تغییر میکنن! مثلا قرمز که هرچی شدت نورش کمتر باشه پررنگ تر میشه و هرچقدر شدت نور بیشتر باشه کم رنگ تر میشه(میشه گفت اساس کار نمایشگر ها برای تولید رنگ تغییر شدت نور هست)

Hossein_abd

با سلام و خسته نباشید آقای عطایی، من ۳،۴ روزه این گوشیرو دارم تقریبا همه ی اونایی که نوشتین درست و دقیق بودن
فقط اون دو تا آپدیتی که گفتین بعد روشن کردن آورد اونموقع گوشی من دست یکی دیگه بود ردش کرده، من چطور میتونم بازم اون آپدیتو بیارم نصب کنم؟ خواهش میکنم کمک کنین

m.s

درود
من ی سوال دارم!
عایا z2 و z3 که مشکل گرم شدن بیش از حد پردازنده تو دوربینو داشتن هم از اسنپ ۸۱۰ استفاده شده بود؟؟
سونی تو استپ ۸۰۱ مشکل گرم شدن داشت حالا ۸۱۰ که بماند!
بقدری پردازندرو محدود کرده که راندمانش با ۸۰۱ یکی شده خوب چکاریه از اسنپ ۸۰۵ استفاده میکرد حالا ۳۲ باشه از این که بهتره حداقل راندمان بالاتری داشت مخصوصا رو fhd!
از اون گذشته شما ی تاچ غیر قابل اطمینان داری رو این گوشی و باید گلسو برچسب استفاده کنی روش گلس که زخامتشو زیاد میکنه برچسبم که حس شیشرو از بین میبره و در نهایت او هنزفری داخل جعبه و بقیه ی مشکلات گوشی!!
حتما اینا همه احترام ب مشتریه اقایون ترول نه؟!

m.s

درود
من ی سوال دارم!
عایا z2 و z3 که مشکل گرم شدن بیش از حد پردازنده تو دوربینو داشتن هم از اسنپ ۸۱۰ استفاده شده بود؟؟
سونی تو استپ ۸۰۱ مشکل گرم شدن داشت حالا ۸۱۰ که بماند!
بقدری پردازندرو محدود کرده که راندمانش با ۸۰۱ یکی شده خوب چکاریه از اسنپ ۸۰۵ استفاده میکرد حالا ۳۲ بیت باشه از این که بهتره حداقل راندمان بالاتری داشت مخصوصا رو fhd!
از اون گذشته شما ی تاچ غیر قابل اطمینان داری رو این گوشی و باید گلسو برچسب استفاده کنی روش گلس که زخامتشو زیاد میکنه برچسبم که حس شیشرو از بین میبره و در نهایت او هنزفری داخل جعبه و بقیه ی مشکلات گوشی!!
حتما اینا همه احترام ب مشتریه اقایون ترول نه؟!

Kousha

من به هندزفریش شک کردم. این مدل یعنی MH410c مخصوص میانرده های سونیه نه پرچمداراش. مدلی که با سری Z ارائه میشد یه مدل توگوشی خیلی با کیفیته نه این. :scratch:

K.m

تو هر قسمتش که بررسی شد یه اما توش هست.خسته است نیومده.

Aryan.e.m

سلام به همه طرفدارای واقعی سونی
من تازه اومدم این سایت و تازه ثبت نام کردم درواقع از دیجیکالا کوچ کردم اونجا خیلی چرت بود و خوب نقد نمیکرد اما نویسنده های اینجا به نسبت بهترن درمورد این گوشی هم بگم که گرفتم دستم بعد گرخیدم خیلی مهیجه انصافا و طراحی جلوشم بگی نگی عین زد تو هست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)