حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقد و بررسی اچ تی سی وان آ ۹ (HTC One A9): غریب آشنا

نوشته

8 سال قبل | 23 دیدگاه | ترنجی

دوربین

HTC A9 review-toranji (56)خوشبختانه اچ تی سی در سال ۲۰۱۵ از فناوری آلتراپسکل برای دوربین اصلی دست شسته است و آن را برای دوربین جلو دستگاه های استفاده می کند، یک انتخاب هوشمندانه! در وان آ ۹ شاهد استفاده از دوربین عقب ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین جلو ۵ مگاپیکسلی هستیم، دوربین هایی که می خواهیم ببینیم چه کیفیت را ارایه می دهند. ابتدا اجازه دهید لیست مشخصات سخت افزاری آن را با هم مرور کنیم:

دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسل با فوکوس متغیر و خوکار، گشودگی دیافراگم f/2.0، لرزشگیر اپیتکال تصویر (OIS)، فلاش LED دوتایی-دورنگ، تنظیمات کامل دستی به صورت پیشفرض (از جمله سرعت شاتر)، فیلم برداری ۱۰۸۰P (فول اچ دی) به نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و ۷۲۰P به نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه (حالت حرکت آهسته این دستگاه)
دوربین جلو ۴ مگاپیکسل با فوکوس ثابت، گشودگی دیافراگم f/2.0، لنز عریض ۲۷ میلی متری، اندازه حسگر تصویر ۱/۳ اینچ، اندازه پیکسل های بزرگ ۲ میکرومتری (فناوری آلترا پیکسل اچ تی سی) عکاسی HDR

HTC A9 review-toranji (63)

صادقانه بگوییم، آن چیزی که باید نیست! نه آنقدرها نا امید کننده اما نسبت به هم رده های خود واقعا کند است. از باز کردن برنامه و فرخوانی دوربین بگیرید تا فوکوس و ثبت، به خصوص در عکاسی HDR! آ… اچ تی سی ما در آغاز سال ۲۰۱۶ هستیم و عکاسی موبایل بالارده شما به صورت پیش فرض HDR ثبت نمی کند؟ بله، وقتی برنامه دوربین را باز می کنید HDR خاموش است و باید آن را فعال کنید، و وقتی فعال کردید انتظار مکث های ۳ ثانیه ای برای ثبت تصویر را داشته باشید.

کیفیت تصاویر خوب است و شما با یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی خوب رو به رو هستید که البته زاویه دید کمی محدود دارد و لرزشگیر OIS آن به شما اجازه نفس کشیدن حین عکاسی (!) را می دهد و یا در حین فیلم برداری و قدم زدن، تصویر کمتر تکان می خورد. این دوربین ۱۳ مگاپیکسلی خروجی خود را خیلی بهتر روی نمایشگر AMOLED نشان می دهد. حالت عکاسی Pro به شما اجازه تنظیمات کامل دستی را می دهد، از سرعت شاتر تا فوکوس دستی و البته تنظیم ISO بین ۱۰۰ تا ۱۶۰۰ اما مثلا بازه تنظیم شرعت شاتر بین ۲ تا ۱/۸۰۰۰ ثانیه است. خوشبختانه می توانید تصاویر را در فرمت خام RAW ذخیره کنید و این اجازه می دهد که بعدا اجازه ویرایش روی خروجی بدون افت کیفیت تصویر را داشته باشید.

اجازه بدهید چند نمونه از خروجی دوربین وان آ ۹ را با هم ببینیم:

IMAG0132 IMAG0151 IMAG0179 IMAG0191 IMAG0193 IMAG0161 IMAG0162 IMAG0135

فیلم برداری در رزلوشن ۱۰۸۰P صورت می گیرد و نرخ آن ۳۰ فریم بر ثانیه است.  فوکوس خودکار کمی کند است اما خوب آن که همانند عکاسی شما با تپ کردن روی سوژه می توانید اکسپوژر و فوکوس را همزمان روی آن تنظیم کنید، حتی گزینه مفید روشن یا خاموش کردن فلاش در حین فیلم بردای وجود دارد.

دوربین جلو یک حسگر تصویر بزرگ ۱/۳ اینچی برای رزولشن ۴ مگاپیکسل دارد که تضمین می کند در شرایط نوری ضعیف مشکلی از بابت عکاسی نداشته باشید، گشودگی دیافراگم f/2.0 و لنز عریض ۲۷ میلی متر همه و همه آماده است تا سلفی های زیبایی را از شما ثبت کند. دوربین سلفی در صورت روشن کردن گزینه HDR، تصاویر را در این حالت ثبت خواهد کرد اما خب با تاخیری که مشخصا خاطر ما را برآشفته است!

Screenshot_20151212-202647

برنامه پیش فرض دوربین خیلی خوب و سر راست طراحی شده است، برای جا به جا شدن بین حالت های مختلف عکاسی هم می توانید مانند رابط کاربری دوربین آیفون ها به چپ یا راست سوایپ کنید هم از منو تنظیمات این کار را انجام دهید. جالب است که اچ تی سی برای خالی نبودن عریضه با ثبت ویدیو HD به نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه حالت فیلم برداری حرکت آهسته را شبیه سازی کرده است که بودنش از نبودش بهتر است. فیلم برداری Hyperlaps اما به صورت پیشفرض در برنامه دوربین وجود دارد و این نکته مثبتی است. عکاسی پانوراما اما فقط تا زاویه ۱۸۰ درجه و رزلوشن ۱۲ مگاپیکسلی صورت می گیرد که نقطه ضعف به شمار می رود اما رابط کاربری هنگام ثبت این نوع عکس ها بسیار جالب است، از این جهت که یک خط شاخص در وسط تصویر شما را برای صاف نگاه داشتن دوربین راهنمایی می کند.

در مجموع می توان گفت دوربین اچ تی سی وان آ ۹ (One A9) یک دوربین خوب اما کند است که کار کردن با آن کمی حوصله نیاز دارد، دوربین سلفی اما بسیار خوب ارزیابی می شود، وجود حالت دستی کامل برای عکاسی هم یک نکته مثبت دیگر برای اچ تی سی است.

اشتراک در
اطلاع از
23 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pika

ای بابا منتظر بررسی نکسوس ۵X و الجی V10 بودم , خبر بررسی اونا که قبل از این بود پس بررسیشون کی میاد؟ 🙁

Aryan.e.m

من تازه فهمیدم v10 عجب چیز شاخیه
ال جی ایول داره بابتش :wacko:
ولی اگه به نسخه میداد کمتر یا مساوی پنج اینچ ولی با همون پردازنده بهتر بود 😥

mostafasaeedix

ادمو یاد این ایفون اندرویدی ها میندازه … :good:

pr.ali

خخخخ گل گفتی

babak note

درکل خوبه،امیدوارم هرچه سریعرتر برگرده به رقابت

REZA

واسه باز کردن دوربین با دکمه ولوم،باید صفحه خاموش و رو به بالا باشه،بعد گوشی و به صورت افقی میگیریم و دکمه کم کردن صدا رو میزنیم و دوربین باز میشه!

قابل توجه

pika

انگار میخوایم قفل گاوصندوق باز کنیم! اچ تی سی هم با این راه حل های عجیبش! :wacko:

Aryan.e.m

گفتید غریب آشنا یاد ناخدای بی نام افتادم نمیدونم چرا 🙂

milad.tech

با احترام و علاقه ای که به htcدارم به نظرم انتخاب عاقلانه تو این رده قیمتی نیست
قیمتش الان ۱٫۷۰۰ تو بازاره که گوشیهای خیلر بهت،ی میشه خرید.تازه اگه ارزون هم بشه باز حدود ۱٫۲۰۰بشه باز میشه m8 خرید یا a8
یا با یه انتخاب عالی و هزینه کمتر g8 که دوربین و نمایشگر و باتریش از این بهتره
این گوشی تو کشورهای دیگه که نوسان بازار الطاف خودشو به مردم بدبخت تحمیل نمیکنه شاید ارزش خرید داشته باشه اما تو کشور ما که پول از هر چیزی با ارزش تره واقعا نباید خریدش.

pika

از رقیب های هم ردش (همون ام۵ و آ۵) سرتره از هر نظر (به جز باتری و شاید دوربین) ولی از رقیبای هم قیمتش به شدت کم میاره به جز صدا و طراحی , که البته طراحیش با توجه به شباهتش به آیفون یه گزینه ی بی کلاس تلقی میشه چون کسی که بخرتش قطعا این جمله رو از اطرافیان خواهد شنید (یارو تو کف آیفون بوده پول نداشته اینو گرفته)
کلا تو بازه ی قیمتی ۹۰۰ تا ۱۱۰۰ میتونه خوب باشه وگرنه سرتر ازش خیلی هست..

HiKa

نسبت به قیمتش اصلا گزینه ی مناسبی برای خرید نیست!
با ۱.۷۰۰ میشه نوت ۴، اس۶، زد۳ پلاس، ام۹، الجی جی۴ و… رو خرید ک ۱۰۰٪ گزینه های بهتری هستن!

Moazez

گوشی خوبیه ولی اگه بخوایم رقباش رو حساب کنیم m5 خیلی از این بهتره و اگه بخوایم از نظر قیمتی حساب کنیم خب آدم بهترین پرچمدار نیمه اول سال z3+ رو میتونه با قیمتی که این داره بخره.

Aryan.e.m

M5 حسگر اثر انگشت داره؟
الان کسی بخواد این حسگر رو داشته باشه چی؟؟ :negative:

Mohammad Soly

من حسگر نمیخوام

حبیب

متاسفانه دیشب نتونستم کامل بخونم،ولی الان تمام و کمال خوندمش!
باید خسته نباشید بهت بگم سیناجان! همیشه جنس بررسی هات متفاوت بوده و هست! بازم عالی و خواندنی :rose:

i_love_quality

آقای عطایی متاسفانه دو صفحه آخر بالا نمیان! لطفا درستش کنید
ممنون

Sajjad

چقدر دیر و چقدر کامل
یکی از صفحاتو که میخوندم فک کردم کل بررسیه بس که توضیحات زیاد بود!
اونجاییم که مشخصات با عکس و توضیح کوتاه ادغام شده ایده بسیار جالبیه
عالی بود واقعا
واقعا گوشی عجیبیه…سنس هم جالب شده
اچ تی سی همیشه تو قلب منه…همیشه بین برندها دنبالشم…همیشه دوستش دارم 😥

saman.farabi4040

اچ تی سی سال اخرشه سال دیگه یک قرون هم نمی ارزه هر سال نصف شده ارزششه به خاطر محصولات مسخره ای که بعد از ام ۷ داد

GENERAL

سلام.خسته نباشید
بررسی از صفحه دوم دیگه باز نمیشه لطفا درست کنین

Mr. Navid

با سلام ، سینا جان بخش سخت افزار (بنچمارک، باتری، صدا، حسگر اثرانگشت) باز نمیشه . لطفا یه نگاه بهش بندازید تا بتونم اون بخش رو هم بخونم . ممنون از اطلاعات خوبتون .

meysam.dat

تو یکی از عکسا خوانندتون منو کشته !

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)