حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقد و بررسی اچ تی سی وان آ ۹ (HTC One A9): غریب آشنا

نوشته

8 سال قبل | 23 دیدگاه | ترنجی

رابط کاربری

HTC A9 review-toranji (120)اچ تی سی در وان آ ۹ (One A9) یک پیشدستی خیلی خوب کرده است که مسلما برای این دستگاه یک نکته مثب قابل توجه است. One A9 پس از دستگاه های خود گوگل یعنی نکسوس ۵ ایکس و ۶ پی، تنها موبایلی است که در حال حاضر با آخرین نسخه اندروید، یعنی اندروید ۶ (مارشملو) به صورت پیشفرض ارایه می شود. این دستگاه رابط کاربری زیبای سنس ۷ را روی خود دارد که به هر شکلی که شما دوست داشته باشید درخواهد آمد.

HTC A9 review-toranji (126)در وان آ ۹ (HTC ONE A9) یا بهتر بگوییم، در سنس ۷ شما می توانید همه چیز را دقیقا به دلخواه خود انتخاب کنید. از فونت گرفته تا رنگ های کلی تم، خود تم (قالب) و البته صداهای سیستمی. شما می توانید یک تم بسازید و آن را در صفحه پورفایل خود به اشتراک بگذارید، می توانید از تم های آماده استفاده کنید، می توانید بخش یاز تم، مثلا فونت یا آیفکون های آن را تغییر بدهید، حتی دکمه های ناوبری (سه دکمه لمسی پایین صفحه) را هم با شکل دیگری ببینید. همه این ها بیشترین حد شخصی سازی ممکن در رابط کاربری شرکت ها معتبر اندروید را به شما ارایه می دهد.

HTC A9 review-toranji (133) HTC A9 review-toranji (135) HTC A9 review-toranji (138) HTC A9 review-toranji (137) HTC A9 review-toranji (127) HTC A9 review-toranji (134) HTC A9 review-toranji (139)

از نظر منوی برنامه ها هنوز عادت اچ تی سی برای جا به جا شدن برنامه به صورت اسکرول عمودی پابرجاست و حالا البته این مورد به اندروید ۶ هم اضافه شده است. می توانید در این بخش اندازه آیکون ها را تغییر دهید، آیکون ها را به انتخاب خود بچینید و یا بخشی از آن ها پنهان کنید.

در بخش تنظمیات نمایشگر پنج ژست حرکتی خیلی خوب وجود دارد که دو تا از آن ها را قبلا هم دیده ایم اما پر کاربردترین آن ها در این لیست پنج تایی هم همین دو هستند. اولی این که با دوبار تپ کردن روی نمایشگر خاموش، روشن شود (مثل الجی)، دومی اینکه با سوایپ کردن از پایین به بالا روی نمایشگر خاموش، روشن شود (مثل بلک بری)، سومی و چهارمی زیاد کاربرد نیستند، روی صفحه خاموش از راست سوایپ کنید تا منو برنامه ها ظاهر شود، از چپ سوایپ کنید تا مجله بلینک فید باز شود. ژشت آخری اما چیزی است که اصلا نتوانستیم از آن استفاده کنیم و فقط از روی توضیحاتش برایتان می نویسیم، با بلند کردن دستگاه از روی میز به صورت افقی و فشردن دکمه تنظیم حجم صدا، دوربین را فراخوانی کنید! به نظر ما راه حل گوگل، سامسونگ و الجی خیلی بهتر است، چرا که در هر وضعی با دوبار فشردن یک دکمه خاص، دوربین فراخوانی می شود.

HTC A9 review-toranji (121)

نکته قابل ذکر این است که برنامه Music اچ تی سی روی این دستگاه به صورت پیشفرض وجود ندارد و به صورت پیشفرض فقط Google Play Music روی این دستگاه نصب شده است. ما به دلیل علاقه زیاد به گوگل پلی موزیک (!) در وحله اول اقدام به دانلود برنامه موزیک اچ تی سی کردیم اما متاسفانه برنامه متوقف می شد، جالب آن که ویجتش عمل می کند اما خود برنامه باز نمی شود! در تبلیغات اچ تی سی، کاربران امریکایی ۶ ماه استفاده رایگان از گوگل پلی موزیک دارند و شاید به این دلیل است که برنامه پیش فرض است. البته شاید گوگل هم می خواهد مثل اپل سرویس موزیک خود را به اجبار در قلب همه موبایل های اندرویدی فرو کند!

خوب آنکه کیبرد اچ تی سی قابلیت سوایپ را در خود دارد و خوشبختانه تر(!) اینکه سوایپ فارسی هم برای آن وجود دارد که در ابتدا کمی غیر قابل اعتماد عمل می کند اما به مرور بهتر می شود.

همه چیز رابط کاربری را در یک ویدیو ۲۵ دقیقه ای برای شما آماده کرده ایم که دیدن آن خالی از لطف نیست:

[aparat]http://www.aparat.com/v/80PI4[/aparat]

در مجموع رابط کاربری اچ تی سی وان آ ۹ (One A9) یا همان سنس ۷ بسیار زیبا، دلپسند و شکیل است که مشخصا آن را دوست خواهید داشت.

اشتراک در
اطلاع از
23 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pika

ای بابا منتظر بررسی نکسوس ۵X و الجی V10 بودم , خبر بررسی اونا که قبل از این بود پس بررسیشون کی میاد؟ 🙁

Aryan.e.m

من تازه فهمیدم v10 عجب چیز شاخیه
ال جی ایول داره بابتش :wacko:
ولی اگه به نسخه میداد کمتر یا مساوی پنج اینچ ولی با همون پردازنده بهتر بود 😥

mostafasaeedix

ادمو یاد این ایفون اندرویدی ها میندازه … :good:

pr.ali

خخخخ گل گفتی

babak note

درکل خوبه،امیدوارم هرچه سریعرتر برگرده به رقابت

REZA

واسه باز کردن دوربین با دکمه ولوم،باید صفحه خاموش و رو به بالا باشه،بعد گوشی و به صورت افقی میگیریم و دکمه کم کردن صدا رو میزنیم و دوربین باز میشه!

قابل توجه

pika

انگار میخوایم قفل گاوصندوق باز کنیم! اچ تی سی هم با این راه حل های عجیبش! :wacko:

Aryan.e.m

گفتید غریب آشنا یاد ناخدای بی نام افتادم نمیدونم چرا 🙂

milad.tech

با احترام و علاقه ای که به htcدارم به نظرم انتخاب عاقلانه تو این رده قیمتی نیست
قیمتش الان ۱٫۷۰۰ تو بازاره که گوشیهای خیلر بهت،ی میشه خرید.تازه اگه ارزون هم بشه باز حدود ۱٫۲۰۰بشه باز میشه m8 خرید یا a8
یا با یه انتخاب عالی و هزینه کمتر g8 که دوربین و نمایشگر و باتریش از این بهتره
این گوشی تو کشورهای دیگه که نوسان بازار الطاف خودشو به مردم بدبخت تحمیل نمیکنه شاید ارزش خرید داشته باشه اما تو کشور ما که پول از هر چیزی با ارزش تره واقعا نباید خریدش.

pika

از رقیب های هم ردش (همون ام۵ و آ۵) سرتره از هر نظر (به جز باتری و شاید دوربین) ولی از رقیبای هم قیمتش به شدت کم میاره به جز صدا و طراحی , که البته طراحیش با توجه به شباهتش به آیفون یه گزینه ی بی کلاس تلقی میشه چون کسی که بخرتش قطعا این جمله رو از اطرافیان خواهد شنید (یارو تو کف آیفون بوده پول نداشته اینو گرفته)
کلا تو بازه ی قیمتی ۹۰۰ تا ۱۱۰۰ میتونه خوب باشه وگرنه سرتر ازش خیلی هست..

HiKa

نسبت به قیمتش اصلا گزینه ی مناسبی برای خرید نیست!
با ۱.۷۰۰ میشه نوت ۴، اس۶، زد۳ پلاس، ام۹، الجی جی۴ و… رو خرید ک ۱۰۰٪ گزینه های بهتری هستن!

Moazez

گوشی خوبیه ولی اگه بخوایم رقباش رو حساب کنیم m5 خیلی از این بهتره و اگه بخوایم از نظر قیمتی حساب کنیم خب آدم بهترین پرچمدار نیمه اول سال z3+ رو میتونه با قیمتی که این داره بخره.

Aryan.e.m

M5 حسگر اثر انگشت داره؟
الان کسی بخواد این حسگر رو داشته باشه چی؟؟ :negative:

Mohammad Soly

من حسگر نمیخوام

حبیب

متاسفانه دیشب نتونستم کامل بخونم،ولی الان تمام و کمال خوندمش!
باید خسته نباشید بهت بگم سیناجان! همیشه جنس بررسی هات متفاوت بوده و هست! بازم عالی و خواندنی :rose:

i_love_quality

آقای عطایی متاسفانه دو صفحه آخر بالا نمیان! لطفا درستش کنید
ممنون

Sajjad

چقدر دیر و چقدر کامل
یکی از صفحاتو که میخوندم فک کردم کل بررسیه بس که توضیحات زیاد بود!
اونجاییم که مشخصات با عکس و توضیح کوتاه ادغام شده ایده بسیار جالبیه
عالی بود واقعا
واقعا گوشی عجیبیه…سنس هم جالب شده
اچ تی سی همیشه تو قلب منه…همیشه بین برندها دنبالشم…همیشه دوستش دارم 😥

saman.farabi4040

اچ تی سی سال اخرشه سال دیگه یک قرون هم نمی ارزه هر سال نصف شده ارزششه به خاطر محصولات مسخره ای که بعد از ام ۷ داد

GENERAL

سلام.خسته نباشید
بررسی از صفحه دوم دیگه باز نمیشه لطفا درست کنین

Mr. Navid

با سلام ، سینا جان بخش سخت افزار (بنچمارک، باتری، صدا، حسگر اثرانگشت) باز نمیشه . لطفا یه نگاه بهش بندازید تا بتونم اون بخش رو هم بخونم . ممنون از اطلاعات خوبتون .

meysam.dat

تو یکی از عکسا خوانندتون منو کشته !

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)