حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقد و بررسی اچ تی سی وان آ ۹ (HTC One A9): غریب آشنا

نوشته

8 سال قبل | 23 دیدگاه | ترنجی

نمایشگر

HTC A9 review-toranji (119)خوشبختانه وان آ ۹ یک دستگاه ۵ اینچی است و رزولشن FHD برای آن در نظر گرفته شده است. بر خلاف عادت همیشگی HTC این دستگاه نمایشگر AMOLED دارد که همیشه اغواگری خاصی در خود دارد. اجازه بدهید مشخصات کامل این بخش را دوباره با هم مرور کنیم:

نمایشگر ۵ اینچ از نوع سوپر امولد، رزلوشن ۱۰۸۰P یا همان FHD، چگالی تصویر ۴۴۱ پیکسل در هر اینچ مربع، چینش زیر پیکسلی پن-تایل، پشتیبانی از ۱۰ لمس همزمان، دارای حالت های نرم افزاری تصحیح خروجی تصویر، دارای حساسیت بالا برای لمس با دستکش

HTC A9 review-toranji (98)اولین موردی که در این نمایشگر برای تجربه بصری ما خودنمایی می کرد، رنگ قرمز و سفید بود، خرده نمی گیریم، به هر حال AMOLED است و این بخشی از ذاتش! کمی با آن کار می کنیم و چیزی که خیلی ما را جذب خود می کند رنگ مشکی عمیق آن است در یک پارچه شدن با قاب دور مشکی نمایشگر ترکیبی جالب می سازد.

اچ تی سی در بخش تنظیمات نمایشگر این دستگاه دو حالت برای بازتولید رنگ در نظر گرفته است که البته در آخرین آپدیت ارایه شده که ما تنوانستیم آن را دریافت کنیم، گفته شده است که ۲ حالت دیگر هم اضافه خواهد شد. این دو حالت عبارت است از AMOLED و sRGB. اولی معمولا رنگ های اشباع تر با کنتراست بالاتر را ارایه می کند و sRGB مثل حالت Basic نمایشگرهای امولد سامسونگ، رنگ های واقعی تری را به شما می دهد. همه چیز بستگی به سلیقه شما دارد اما شخصا نه حالت Basic سامسونگ و نه sRGB اچ تی سی را نمی پسندم، چرا که وقتی نمایشگر امولد انتخاب کرده اید، یعنی امولد می خواهیم‍!

HTC A9 review-toranji (124)

اشباع و دقت رنگ ها در مقایسه با نمونه سامسونگی در هر دو حالت بازتولید رنگ کمی بهتر است اما روشنایی نمایشگر کمتر از آن هاست. روشنایی نمایشگر برای استفاده زیر نور مستقیم کم است اما در محیط باز و بدون تابش مستقیم خورشید مشکل خاصی نخواهید داشت. حداقل روشنایی برای کار در محیط های تاریک اما در سطح خیلی خوبی قرار دارد و چشم را اذیت نمی کند.

رنگ سفید اما هنوز مایل به سبز است که گویا قرار نیست در نمایشگرهای AMOLED تصحیح شود. شخصا چون بیشتر رابط کاربری های جدید سفید هستند با این موضوع مشکل دارد اما شاید شما آن را احساس هم نکنید. زاویه دید بسیار خوب و همانن عادت امولد هاست، از هر زاویه نگاه کنید همانی را می بینید که از رو به رو می بینید و این باعث می شود که موبایل شما یک دستگاه ایده آل برای تماشای دسته جمعی باشد.

HTC A9 review-toranji (81)

درباره چگالی تصویر ۴۴۱ پیکسل در هر اینچ باید گفت که برای خواندن متون و وبگردی بسیار دلچسب است. رزلوشن ۱۰۸۰P برای نمایشگر های ۵ اینچی به نظر کافی است و نیازی به بالاتر از آن نیست. نمایشگر امولد وان آ ۹ اما از نوع pen Tile است یعنی چینش زیر پیکسلی آن استاندارد RGB را کمی تغییر داده است. همانطور که از گلکسی اس (به غیر از گلکسی اس ۲ و نوت ۴ به بعد) به این سو شاهد استفاده از این چینش بودیم، اچ تی سی هم از همین چینش استفاده کرده است. بدین معنی که هر دو پیکسل یک زیرپیکسل مشترک دارند و این باعث می شود کمی از نمایشگر های ۵ اینچی دارای چینش معمولی کمتر شارپ به نظر برسد اما جای نگرانی نیست، معمولا این موضوع در چگالی تصویر بالایی همچون ۴۴۱ پیسکل در هر اینچ مربع زیاد آزاردهنده نخواهد بود.

HTC A9 review-toranji (77)

این نمایشگر دارای پنل لمس حساسی است که در صورت نیاز می توانید حالت لمس با دستکش را در آن فعال و در روزهای سرد زمستانی با دستکش از وان آ ۹ خود استفاده کنید. قدرت لمس بسیار خوب است و مشکلی از این نظر وجود ندارد. حداکثر قابلیت لمس نمایشگر تا ۱۰ انگشت است. در قسمت تنظمات نمایشگر ۵ ژشت حرکتی وجود دارد که در بخش رابط کاربری به آن ها خواهیم پرداخت.

در مجموع باید گفت اگر به نمایشگر AMOLED علاقه مند هستید این دستگاه یکی از انتخاب های خوب برای شما خواهد بود که چشمتان را به خود خیره می کند.

اشتراک در
اطلاع از
23 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pika

ای بابا منتظر بررسی نکسوس ۵X و الجی V10 بودم , خبر بررسی اونا که قبل از این بود پس بررسیشون کی میاد؟ 🙁

Aryan.e.m

من تازه فهمیدم v10 عجب چیز شاخیه
ال جی ایول داره بابتش :wacko:
ولی اگه به نسخه میداد کمتر یا مساوی پنج اینچ ولی با همون پردازنده بهتر بود 😥

mostafasaeedix

ادمو یاد این ایفون اندرویدی ها میندازه … :good:

pr.ali

خخخخ گل گفتی

babak note

درکل خوبه،امیدوارم هرچه سریعرتر برگرده به رقابت

REZA

واسه باز کردن دوربین با دکمه ولوم،باید صفحه خاموش و رو به بالا باشه،بعد گوشی و به صورت افقی میگیریم و دکمه کم کردن صدا رو میزنیم و دوربین باز میشه!

قابل توجه

pika

انگار میخوایم قفل گاوصندوق باز کنیم! اچ تی سی هم با این راه حل های عجیبش! :wacko:

Aryan.e.m

گفتید غریب آشنا یاد ناخدای بی نام افتادم نمیدونم چرا 🙂

milad.tech

با احترام و علاقه ای که به htcدارم به نظرم انتخاب عاقلانه تو این رده قیمتی نیست
قیمتش الان ۱٫۷۰۰ تو بازاره که گوشیهای خیلر بهت،ی میشه خرید.تازه اگه ارزون هم بشه باز حدود ۱٫۲۰۰بشه باز میشه m8 خرید یا a8
یا با یه انتخاب عالی و هزینه کمتر g8 که دوربین و نمایشگر و باتریش از این بهتره
این گوشی تو کشورهای دیگه که نوسان بازار الطاف خودشو به مردم بدبخت تحمیل نمیکنه شاید ارزش خرید داشته باشه اما تو کشور ما که پول از هر چیزی با ارزش تره واقعا نباید خریدش.

pika

از رقیب های هم ردش (همون ام۵ و آ۵) سرتره از هر نظر (به جز باتری و شاید دوربین) ولی از رقیبای هم قیمتش به شدت کم میاره به جز صدا و طراحی , که البته طراحیش با توجه به شباهتش به آیفون یه گزینه ی بی کلاس تلقی میشه چون کسی که بخرتش قطعا این جمله رو از اطرافیان خواهد شنید (یارو تو کف آیفون بوده پول نداشته اینو گرفته)
کلا تو بازه ی قیمتی ۹۰۰ تا ۱۱۰۰ میتونه خوب باشه وگرنه سرتر ازش خیلی هست..

HiKa

نسبت به قیمتش اصلا گزینه ی مناسبی برای خرید نیست!
با ۱.۷۰۰ میشه نوت ۴، اس۶، زد۳ پلاس، ام۹، الجی جی۴ و… رو خرید ک ۱۰۰٪ گزینه های بهتری هستن!

Moazez

گوشی خوبیه ولی اگه بخوایم رقباش رو حساب کنیم m5 خیلی از این بهتره و اگه بخوایم از نظر قیمتی حساب کنیم خب آدم بهترین پرچمدار نیمه اول سال z3+ رو میتونه با قیمتی که این داره بخره.

Aryan.e.m

M5 حسگر اثر انگشت داره؟
الان کسی بخواد این حسگر رو داشته باشه چی؟؟ :negative:

Mohammad Soly

من حسگر نمیخوام

حبیب

متاسفانه دیشب نتونستم کامل بخونم،ولی الان تمام و کمال خوندمش!
باید خسته نباشید بهت بگم سیناجان! همیشه جنس بررسی هات متفاوت بوده و هست! بازم عالی و خواندنی :rose:

i_love_quality

آقای عطایی متاسفانه دو صفحه آخر بالا نمیان! لطفا درستش کنید
ممنون

Sajjad

چقدر دیر و چقدر کامل
یکی از صفحاتو که میخوندم فک کردم کل بررسیه بس که توضیحات زیاد بود!
اونجاییم که مشخصات با عکس و توضیح کوتاه ادغام شده ایده بسیار جالبیه
عالی بود واقعا
واقعا گوشی عجیبیه…سنس هم جالب شده
اچ تی سی همیشه تو قلب منه…همیشه بین برندها دنبالشم…همیشه دوستش دارم 😥

saman.farabi4040

اچ تی سی سال اخرشه سال دیگه یک قرون هم نمی ارزه هر سال نصف شده ارزششه به خاطر محصولات مسخره ای که بعد از ام ۷ داد

GENERAL

سلام.خسته نباشید
بررسی از صفحه دوم دیگه باز نمیشه لطفا درست کنین

Mr. Navid

با سلام ، سینا جان بخش سخت افزار (بنچمارک، باتری، صدا، حسگر اثرانگشت) باز نمیشه . لطفا یه نگاه بهش بندازید تا بتونم اون بخش رو هم بخونم . ممنون از اطلاعات خوبتون .

meysam.dat

تو یکی از عکسا خوانندتون منو کشته !

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)