حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نفس‌گیرترین نظرسنجی‌ها و جدال‌ها – پیکسل‌های جدید گوگل را چطور ارزیابی می‌‌کنید؟

پس از چند هفته غیبت، بالاخره پنجشنبه‌ و ساعت ۲۱ فرا رسید و این به آن معناست که با قسمتی تازه از سری مطالب نفس‌گیرترین نظرسنجی‌ها و جدال‌ها در خدمت شما کاربران عزیز ترنجی هستیم. امشب قصد داریم که درباره دو تلفن هوشمند جدید و البته جذاب از سوی گوگل صحبت کنیم. دو روز پیش بود که گوگل به صورت رسمی از پیکسل و پیکسل XL رونمایی کرد که به عنوان تلفن‌های هوشمند خالص گوگل شناخته می‌شوند. پرسش ما از شما کاربران عزیز ترنجی این است که شما این دو تلفن هوشمند جدید گوگل را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ مانند همیشه، در ادامه با ترنجی همراه شوید.

pixel-colors-640x360

پیش از شروع این مطلب می‌خواهیم که از شما کاربران عزیز بابت تاخیر در انتشار این مطلب درطی هفته‌های گذشته عذرخواهی کنیم. از این پس، به هر پنجشنبه منتظر سری مطالب نفس‌گیرترین نظرسنجی‌ها و جدال‌ها باشید. بسیار خب، همانطور که گفتیم، موضوع امشب مربوط به پیکسل‌های جدید گوگل می‌شود که حدود دو روز پیش توسط این شرکت رونمایی شدند. گوگل پیش از این به عرضه محصولاتی با برند نکسوس می‌پرداخت که دراصل با همکاری یک شرکت دیگر تولید می‌شد؛ همچنین تلفن‌های هوشمند نکسوس با وجود مشخصات جذاب، مانند پرچمداران برخی شرکت‌ها چندان رقبای مهمی به شمار نمی‌رفتند و تنها محصولی برای دسته خاصی از کاربران بود. از زمان عرضه نکسوس ۶ پی و نکسوس ۵ ایکس، متوجخه شدیم که گوگل قصد دارد این موضوع را یک بار و برای همیشه تغییر دهد. گوگل برای اولین بار، دو نکسوس را روانه بازار کرد و این دو نکسوس از ویژگی‌های برخوردار بودند که در نکسوس‌های قبلی، چندان شاخص نبود. حال گوگل در سال ۲۰۱۶، نکسوس را کنار گذاشته و تصمیم گرفته که با سری محصولات پیکسل، هدایت تلفن‌های هوشمندش را به طور جدی تری در دست بگیرد.

۱

اما ویژگی‌های این پیکسل‌‌های جدید چیست؟ گوگل پیکسل و پیکسل XL از طراحی‌های یکسانی برخوردار هستند؛ بدنه فلزی در پشت دستگاه در کنار یک پنل شیشه ای در قسمت بالا و پشت دستگاه، یک پنل شیشه ای ۲٫۵D در جلو، مواردی هستند که ظاهر این دو را شکل می‌دهند. در حقیقت طراحی پیکسل‌های گوگل همان چیزی است که از یک تلفن هوشمند معمول انتظار می‌رود؛ ساده و زیبا. برسیم به صفحه نمایش دستگاه، جایی که پیکسل از یک صفحه نمایش ۵ اینچی و پیکسل XL از یک صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی بهره می‌برند. هردو صفحه نمایش از رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ و یا به عبارتی QHD استفاده می‌کنند و به پنل امولد نیز مجهز شده اند.

google-pixel-11

قلب تپنده پیکسل و پیکسل XL، چیپست اسنپدراگون ۸۲۱ است که برای اولین بار در این دو تلفن هوشمند ظاهر شده است. این پردازنده از نوع چهار هسته ای بوده و به پردازشگر گرافیکی ادرنو ۵۳۰ نیز مجهز شده است. حافظه رم در نظر گرفته شده برای پیکسل‌های گوگل چهار گیگابایت بوده و کاربران می‌توانند این دو تلفن هوشمند را در دو مدل با حافظه‌های ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایتی خریداری کنند. دوربین‌‌های بکار رفته در تلفن‌های هوشمند جدید گوگل از نوع ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی لنز f/2.0 و فوکوس لیزری و تشخیص فاز می‌باشد. هردو دوربین قادر به ضبط ویدئوهای ۴K بوده و امکان ضبط ویدئوهای آهسته با سرعت ۱۲۰ و ۲۴۰ فریم بر ثانیه نیز وجود دارد. دوربین‌ جلو در این دو دستگاه نیز ۸ مگاپیکسل می‌باشد. براساس گفته‌های DxoMark، پیکسل‌ و پیکسل XL، با به دست آوردن امتیاز ۸۹ به عنوان باکیفیت ترین دوربین‌های موجود بر روی یک تلفن هوشمند درحال حاضر شناخته می‌شند. باتری به کار رفته در پیکسل برابر با ۲۷۷۰ و در پیکسل XL برابر ۳۴۵۰ میلی آمپر می‌باشد.

google-pixel-1

نکسوس‌های گوگل، نماینده اندروید خالص در میان تمامی محصولات دیگر در بازار بودند؛ این یعنی که محصولات گوگل به رابط کاربری خالص اندروید مجهز شده بودند و از سوی گوگل بروزرسانی دریافت می‌کردند؛ اما پیکسل‌های گوگل، علاوه بر دریافت بروزرسانی‌های مستفیم از سوی گوگل، به یک رابط کاربری تازه به نام لانچر پیکسل مجهز شده اند که در انحصار همین دو محصول باقی خواهد ماند. این رابط کاربری ساده و در عین حال جذاب بوده و حس و حال تازه‌ای به کاربران اندروید خالص خواهد داد. گوگل در این دو از ویژگی انحصاری دستیار گوگل نیز بهره برده است که یکی از رقبای جدی دستیارهای صوتی مانند سیری و کورتانا می‌باشد.

google-pixel-27

درکل این‌ها، پیکسل‌های جدید گوگل هستند. حال نوبت به آن رسیده که شما کاربران عزیز به وضعیت پیکسل‌های جدید گوگل رای بدهید. منتظر نظرات ارزشمند شما کاربران ترنجی خواهیم بود.

[poll id=”2″]

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Pouya

به نظرم اون پشت قسمت که شیشه ای و رنگ با بقیه بدنه فرق داره اگر شیشه ای نبود و هم رنگ بود قشنگ تر بود

مرتضی

میشه خود خود آیفون که اونوقت

دکتر جان

ترنجی چرا اینجوری شده؟ پست های جدید رو نشون نمیده باید اف ۵ رو بزنی تا نشون بده . تو موبایل که دیگه افتضاح . فونت کوچیک . شلوغ. در هم ریخته . قالب قبلی بهتر بود.

نیما

انقدر از تغییر نترسیم.
به مرور مشکلات رفع میشه

شاهین

بله تغیر خوبه ولی تغیراتی که در راستای بهتر شدن باشه .من کاری به بهتر شدن زیر ساخت های سایت ندارم ولی حس کاربری سایت خیلی پایین اومده مثل قبل نیست امیدوارم که هر چه زودتر این مشکلات حل بشه و قالب سایت حس بهتری بده .

شاهین

دقیقا باهاتون موافقم قالب قبلی خیلی بهتر بود

REZA

راستش فراتر از انتظار ،فکرش و نمیکردم گوگل همچین چیزی بزنه،تاالان که فراتر از انتظاره،ببینیم تو بررسی های اینده چطور خودش و نشون میده

Milad.tech

پویا رحمانی دیگه نیست؟
همچین پستایی کار پویا بود

پویا رحمانی

سلام بر شما دوست عزیزم
همین نزدیکی هستیم. سایر دوستان قبول زحمت می کنن برای این سری هرچند که در مواقع لزوم خودم دست به قلم خواهم شد
تشکر میلاد جان بابت حسن توجه

Milad.tech

❤?
تو قلبم جا داری پویا جان

ahmad

سایت خیلی مشکل داره حروف پس و پیش میشه اکانت قبلیمو از دست دادم حتی یه عکس نمیتونم بذارم پروفایلم برای دیدن پستای جدید هم باید رفرش کنم و ….
این گوشی هم بنظرم به جز دوربین چیزی نداره

AK_007

واس نکسوس فراتر از حد انتظار بود
اما در برابر بقیه شرکتا قابل انتظار
چون چیز جدیدی نداشت
فقط ارتقاع

Mohamad

دوستان ت رنج ی فک کنم اونجا که نوشتین هردو صفحه نمایش qhdدارن اشتباه کردین چون دیدم زده بودن پیکسل صفحه نمایش فول اچ دی داره

خدایی فاز اونایی که زدن انتظار بیشتری داشتم چی بوده؟؟؟؟
مثلا میخواستین چی داشته باشه که نداره بروز ترین وبهترین پردازنده بازار صفحه کواد اچ دی حسگر انگشت بهترین دوربین بازار بی چون وچرا باطری عالی وازهمه مهمتر اندروید خالص که تو هیچ محصول اندرویدی دیگه ای نمیشه همچین امکانی رو داشت جدای از نکسوس های پارسال که دیگه قدیمی شدن

اما گوشی های سال اینده گوگل قطعا خیلی عالی خواهند بود اگه همینجوری گوگل به پیشرفتش ادامه بده برای خود من باطری خیلی خیلی مهمه از تنها چیزی که تو این گوشیا میترسم فقط شارژ باطریه واگه طبق خبرها سال اینده اسنپ ۸۳۰ رو سامسونگ ۱۰ نانومتری بسازه واقعا دیگه گوشیهای با پردازنده اسنپ خیالمون از بابت باطریشونم راحت میشه چون امسال گوشیهای با پردازنده اگزینوس در شرایط یکسان عمرباطریه خیلی بهتری نسبت به گوشیهای با پردازنده اسنپ داشتن پس برای اسنپ هم میشه امیدوار بود که سال اینده عمرباطریه بهتری ارائه بده

AK_007

دوست عزیز
ما ارتقا لازم نداریم
چون گوشی های چند سال اخیر هنوزم کارایی دارن
الان نیاز فوری ب باتری و یک ایده جدید مثل فینگر پرینت یا آیریس اسکنره ک مردمو تحریک کنه واس خریدش

grimm

این دیگه چه نظر سنجیه مثل این می مونه که بگی از بین خوب عالی و فوق العاده یکی رو انتخاب کن این گوشی هیچ نوآوری توش وجود نداره طراحی تکراری و زشتی داره سنسور اثر انگشت جای افتضاحی و حتی نمیشه بگی این گوشی رو گوگل زده کیفیت ساخت برای htc الان هر گوشی یک نوآوری غیر از دوربین داره سامسونگ اچ تولید می کنه صفحه رو الجی تونسته یک تکنولوژی بسیار خوب صوتی به همراه یک صفحه کوچک بالای صفحه نمایش برای اعلان ها بزنه مایکروسافت اولین بار عینبیه چشم رو توی گوشیش استفاده و کانتینیوم رو داره و تکنولوژی purview رو در دوربین این گوشی چی داره فقط رفته از سنسور و لنز های نسل جدید توی همون مقیاس ۱۲ مگا پیکسل که همه این کارو کردن استفاده کرده اگه راست میگه بیاد مثل مایکروسافت و سونی دوربین های ۲۰ مگاپیکسلی بزاره و رقابت کنه توی اون مقیاس که دیگه کاری نداره

Mohammad

فازت چیه شما! بهترین گوشی اندرویدی همین پیکسل ها هستن تا به امروز از هر لحاظ. ضد آب هم هستن در حد باران و ip 53 دیگه چی میخوای؟ خوشکل به چی میگی؟ سامسونگ کپی کار!!!

Saman

احتمال فراخوانی ۲باره نوت ۷
ترنجی چرا پوشش ندادی؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسين میرنژاد
نویسنده و گرافیست وبسایت ترنجی - خوره تکنولوژیAparat.com/iDealTechs