حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نفس‌گیرترین نظرسنجی‌ها و جدال‌ها – کدام روش را برای محافظت از بدنه اسمارت فون بیشتر می‌‌پسندید؟

باز هم پنجشنبه‌ای دیگر فرا رسید تا عقربه ساعت ۲۱ نشان از رسیدن به یک قرار دیگر باشد، جایی که ما مطابق معمول هر هفته با تقدیم سری نفس‌گیرترین نظرسنجی‌ها و جدال‌ها از شما عزیزان همراه پذیرایی کنیم. هفته‌ی قبل به موضوع بکاپ‌گیری از اطلاعات پرداختیم و این سوال را از شما عزیزان پرسیدیم که کدام روش را جهت تهیه‌ی پشتیبان از اطلاعات مهم گجت الکترونیکی می‌پسندید و این هفته نیز قصد داریم به موضوع محافظت از اسمارت‌فون در برابر گزندهای احتمالی بپردازیم. در ادامه با ما باشید تا با شرکت در نظرسنجی هفته، نظرات و دیدگاه‌های خود را پیرامون این موضوع با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

همانگونه که اشاره شد، در نظرسنجی هقته‌ی گذشته این موضوع مطرح گردید که کدام روش را برای تهیه‌ی پشتیبان از اطلاعات مهم کامپیوتر یا هر گجت الکترونیکی دیگر می‌پسندید که پس از گذشت یک هفته، مشخص شد که کاربران عزیز ترنجی نیز مانند خیل عظیمی از کاربران دنیای فناوری، روش سنتی کپی کردن اطلاعات بر روی فلش دیسک و هاردهای جانبی را بیش از هر روش دیگری انتخاب می‌کنند و هنوز فضاهای ابری(کلاد) بنابه هر دلیل آنگونه که باید و شاید نتوانسته‌اند نظر مساعد کاربران را جلب کنند اما دیر یا زود این مهم به واقعیت تبدیل خواهد شد و حافظه‌های فیزیکی جای خود را به حافظه‌های اینترنتی و کلاد درایوها خواهند داد.

capture

اما در نظرسنجی این هفته قصد داریم به موضوعی بپردازیم که این روزها دارندگان اسمارت‌فون و مخصوصا آنهایی که از پرچمدارهای گران قیمت استفاده می‌کنند، همواره دغدغه‌ی بسیار مهمی برایشان بوده است و آن هم موضوع استفاده از محافظ صفحه یا بدنه در برابر آسیب‌های احتمالی است.

بدون شک اسمارت‌فون‌های سال ۲۰۱۵ و پس از آن ۲۰۱۶ در بخش طراحی با یک جهش خیره کننده روبرو شدند و جایگزین شدن پلاستیک با فلز و شیشه در محصولات جدید باعث هرچه زیباتر و البته لوکس‌تر شدن آنها گردید. بازار رقابتی و نفس‌گیر این روزها فرصت اشتباه را از هر شرکتی گرفته و کوچکترین خطا و کم کاری در ارائه‌ی محصولات زیبا و البته مقاوم، راه را برای سپردن بخش بزرگی از سهم خود در بازار به برندهای دیگر هموار خواهد ساخت.

موضوع محافظت اسمارت‌فون‌ها در برابر آسیب‌های احتمالی مخصوصا ضربه و افتادنشان یک امر حیاتی و بسیار با اهمیت است که دارندگان پرچمدار هر یک به نحوی بنابه نیاز و البته سلیقه‌ی خود دست به استفاده از محافظهای گوناگون می‌زنند.

گروهی از دارندگان اسمارت‌فون که در این مقاله مقصود ما بیشتر دارندگان پرچمدارهای گران قیمت است، بر این باورند که با صرف هزینه‌ای چند میلیونی، انتظار داشتن محصولی زیبا و دلربا را دارند و جهت جلوگیری از آسیب رساندن به زیبایی محصول مورد استفاده، از نصب هرگونه تجهیزات اضافی بر روی آنها جلوگیری می‌کنند و ترجیح می‌دهند که از طراحی زیبا و دلربای محصول خود بدون داشتن هیچگونه محافظ اضافی لذت ببرند که البته تا حدودی نیز می‌توان دلیل آنها را منتقی دانست و به رای آنها احترام گذاشت.

glass-screen-protector

دسته‌ی دیگری که قدری نگران خش افتادن و یا شکستن شیشه‌ی صفحه‌نمایش در برابر ضربات هستند، اقدام به نصب برچسب‌های معمولی و یا برچسب‌های ضد ضربه(شیشه اضافی) بر روی صفحه‌نمایش و یا پشت گوشی می‌کنند که توجیه آنها برای این کار محافظت از صفحه‌ی بزرگ و گران قیمت گوشیست که در صورت وارد آمدن آسیب، صدها هزار تومان به مالک خود خسارت وارد خواهد ساخت!

گروه دیگری هستند که بیش از صفحه‌نمایش، نگران آسیب رسیدن به کناره‌ها و مخصوصا گوشه‌های گوشی در برابر ضربه‌اند و برای این کار اقدام به نصب قاب‌های گوناگون فلزی، ژله‌ای و… می‌کنند و حتی در کنار آن از کیف جهت آسودگی خاطر نیز استفاده خواهند کرد. شاید بتوان گفت بدنه‌ی گوشی در بلند مدت در صورت استفاده از قاب محافظ در سلامت کامل حفظ خواهد شد و از وارد آمدن کوچکترین آسیب به آن جلوگیری به عمل خواهد آمد اما نکته اینجاست که استفاده از قاب ضخامت گوشی را افزایش داده، وزن زیاد شده و البته به مراتب از زیبایی ظاهری آن کاسته خواهد شد.

اما دسته‌ی چهارم که در واقع سختگیرترین و حساس‌ترین گروه در بین اقشار دارنده‌ی اسمارت‌فون به شمار می‌روند، کسانی هستند که از ترکیب حالات فوق استفاده می‌کنند، به این معنی که بر روی صفحه‌نمایش برچسب‌های ضد ضربه نصب کرده و یک قاب مطمئن نیز دور آن قرار می‌دهند که البته باید همت این گروه را جهت حفظ سلامت گوشی کاملا ستود اما سوال اینجاست که آیا مزایای آن بر معایبش خواهد چربید یا خیر؟

%d9%82%d8%a7%d8%a8-%d9%85%d8%ad%d8%a7%d9%81%d8%b8-baseus-sky-case-pc-iphone-7

بنابراین هریک از گروه‌های فوق موافقان و مخالفان خاص خود را دارند و همواره استفاده از قاب محافظ یکی از موضوع‌های جاری و روزمره در مکالمات افراد به شمار می‌رود. شما خواه طرفدار گروه راحت گیر اول باشید یا گروه سخت‌گیر چهارم، در این بخش با شرکت در نظرسنجی، نظرات خود را پیرامون این موضوع با ما و سایر دوستان خود در میان بگذارید.

[poll id=”14″]

در بخش نظرات، نیوشای کلام شما خوبان هستیم…

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
siavash-t

من که فقط از محافظ پشت و کناره گوشی استفاده می کنم. چون لیبل بعد یه مدت روی تاچ گوشی تاثیر منفی می ذاره. در ضمن، وقتی گوشی از طرف جلو زمین بخوره، اگر قرار به شکستن یا خط و خش باشه، اتفاق میفته. مگر اینکه چقدر از فاصله کمی زمین بخوره که لیبل جلوی شکستن یا خط افتادن صفحه نمایش رو بگیره.

Milad.tech

یه گلس و یه گارد ژله ای
اما فعلا لبه های edge معادلاتمو به هم ریخته.مجبور شدم یه گارد موتومو رو گوشیم بذارم اما گلس هم چون بلند میشه رو نمایشگر ننداختم

siavash-t

باور کن نیازی نداره. فقط حواست باشه گوشی زمین نخوره. همین. اج به لیبل نیاز نداره.

Alireza_i

من نمیدونم واقعا خودمو راضی کنم وقتی ۲ ۳ تومن پول گوشی میدم وا۳ : کیفیت تصویر و نازکی و زیبایی ظاهریش چطو با ۲۵۰ گرم پلاستیک و ب اصطلاح گلس ب f بدم گوشیمو?

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...