حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نفس‌گیرترین نظرسنجی‌ها و جدال‌ها – آیپد پرو یا سرفیس پرو ۳ ؟

نوشته

8 سال قبل | 26 دیدگاه | ترنجی

و چه زود لحظات و ساعت‌ها سپری می‌شوند و باز پنجشنبه‌ای دیگر فرا می‌رسد تا سعادتی باشد در نظرسنجی داغ هفته در خدمت شما عزیزان باشیم تا پای صحبت شما در رابطه با یکی از داغ‌ترین موضوعات هفته بنشینیم و ببینیم که در جدال میان دو رقیب سرسخت این بار آمریکایی کدامیک پیروز میدان خواهد شد. در ادامه با ما باشید.

هفته‌ی گذشته جدال نفس‌گیر ساعت ۲۲ به دو رقیب تازه وارد آسیایی یعنی گلکسی نوت۵ سامسونگ و اکسپریا Z5 پریمیوم سونی اختصاص یافت و در میان این دو محصول قدرتمند و زیبا پس از طی یک رقابت نفس‌گیر ۱ هفته‌ای بالاخره مشخص شد که دید کاربران ترنجی کدامیک برتر از دیگریست. در این نظرسنجی که با توجه به قد و قواره، قیمت و سن مشابه ۲ محصول در شرایطی پایاپای برگزار شد، از میان ۳۰۰ رای ماخوذه این محصول ژاپنی بود که با کسب ۱۷۰ رای و ۵۷ درصد آرا از پس نوت۵ که ۱۳۰ رای یا همان ۴۳ درصد را بدست آورد، برآید و در جدال داغ هفته پیروز این رقابت دیدنی لقب گیرد، هرچند که انتظار تا زمان ورود هر دوی آنها به بازار و انواع و اقسام آزمایش‌ها بر روی آنها شاید کاری معقول‌تر به نظر آید اما تا همین جای کار این محصول سونی بود که توانست نظر مثبت بیشتر کاربران ترنجی را تصاحب کند.

Picture

اکنون قصد داریم که از دنیای موبایل فاصله بگیریم و با مختومه اعلام کردن نظرسنجی هفته‌ی گذشته، یک نظرسنجی جدیدی را با حال و هوای ۱۲ اینچی باز کنیم! دیشب اگر کنفرانس اپل را دنبال کرده باشید، در زمان معرفی آیپد پرو شاید بیش از هر محصول دیگری سرفیس پرو ۳ مایکروسافت هدف قرار گرفت و شاید این محصول تیر خلاصی را بر پیکره‌ی تبلت محبوب ردموندی‌ها شلیک کند!
هرچند که از زمان معرفی سرفیس پرو ۳ بیش از یک سال و ۴ ماه می‌گذرد و این تبلت هیبریدی را می‌توان یک محصول پا به سن گذاشته قلمداد کرد اما همچنان مشخصات سخت‌افزاری و همچنین سیستم‌عامل بروز شده‌ی آن باعث می‌گردد که بتوان همچنان بر روی آن به عنوان محصولی قدرتمند و زیبا حساب باز کرد.

در سویی با سرفیسی سر و کار داریم که با صفحه‌نمایش باکیفیت، قلم استایلوس، کیبرد هیبریدی و صفحه‌نمایشی ۱۲ اینچی توانست که میزان فروش خود را از مرز میلیون‌ها عبور داده و تبدیل به پرفروش‌ترین سرفیس مایکروسافت پس از گذشت ۳ نسل از این خانواده شود. با وجود اینکه زمزمه‌های سرفیس پرو۴ به گوش می‌رسد و به احتمال بسیار فراوان تا ۱ ماه اینده همزمان مایکروسافت سرفیس پرو۴ را با نسخه‌ی جدیدی از ویندوز ۱۰ معرفی خواهد کرد، سرفیس پرو۳ همچنان یکی از مدعیان رقابت با آیپد پرو است و می‌تواند در بخش‌هایی پا به پای این تبلت قدرتمند از سوی اپل رقابت کند.

اما در سوی دیگر میدان آیپدی حضور دارد که شاید تا زمانی که استیو جابز زنده بود، معرفی چنین محصولی از سوی اپل خنده‌ای مضحک را بر چهره‌ی دوستدارانش نقش می‌بست اما اکنون با مدیریت جدید کوک شاهدیم که شرایط دستخوش تغییرات فراوانی شده است.

پس از آیپد مینی که شاید آن را پس از آیفون بزرگتر از ۳٫۵ اینچ، بزرگترین ساختارشکنی اپل دوران کوک قلمداد می‌کردند، اکنون آیپد پرو با صفحه‌نمایشی ۱۳ اینچی بیش از هر محصول دیگری از سوی این شرکت ثابت می‌کند که اپل دوران کوک اهل تنوع و ریسک کردن است، چیزی که در زمان جابز اصول و باورها حرف اول را می‌زد اما امروزه تنوع طلبی و جسور بودن این شرکت بیش از هر چیز دیگری به چشم می‌آید.

اکنون که آیپد پرو معرفی شده و شاهد آغاز فصل جدیدی از رقابت در میان تبلت‌های هیبریدی هستیم، شاید هیچ نظرسنجی و جدالی دیدنی‌تر از رقابت میان اصلی‌ترین بازیگران دنیای هیبرد یعنی سرفیس پرو ۳ و آیپد پرو نیست و ما هم قصد داریم از امشب تا هفته‌ی آینده عیار کار این دو را در بوته‌ی آزمایش قرار دهیم.

از شما عزیزان همراه ترنجی خواهشمندیم که بدون در نظر گرفتن اینکه به کدام برند بیشتر تمایل دارید، با در نظر گرفتن ویژگی‌های آنها و اینکه کدامیک از آنها بیشتر برای شما مفید هستند، محصول برتر را انتخاب کنید. مطمئنا هر دو تبلت از برترین‌های بازار هستند و نمی‌توان آنچنان به کار آنها خرده گرفت.

iPad-Pro-versus-Surface-Pro-3-620x320

البته ذکر این نکته ضروریست همانگونه که در بالا اشاره کردیم، بزودی سر و کله‌ی سرفیس پرو۴ پیدا خواهد شد و با توجه به سن و سال نزدیک‌تر این تبلت به آیپد پرو، شاید جدال میان آن دو منطقی‌تر باشد اما تا همین جای کار نیز دیدن رقابت میان آخرین شاهکارهای اپل و مایکروسافت خالی از لطف نیست.

هر دو تبلت از قلم هوشمند خود بهره می‌برند اما اگر بخواهیم مقایسه‌ای در این بخش داشته باشیم، مسلما برتری کاملا با محصول اپل است و این محصول پیشرو و پیشرفته در این بخش سنگ تمام گذاشته و با شبیه سازی کامل نوشتن با یک قلم، برتری خود را تا حد زیادی به رخ محصول مایکروسافت می‌کشد.

شاید رقابت میان این دو بیش از آنکه رقابت میان برندها باشد، رقابت بین دو اکوسیستم متفاوت است که هریک نرم‌افزارها و شکل و شمایل خاص خود را می‌پرورانند و در سویی ویندوزی قرار دارد که با وجود سن و سال بسیار زیادش، برای صفحات لمسی چند سالی بیشتر تجربه ندارد و به نوعی در ابتدای کار قرار گرفته و در سوی دیگر ios قرار دارد که از همان ابتدا راه و رسم خود را با لمس صفحه‌نمایش آغاز کرد و به نوعی بهینه‌تر از ویندوز در این بخش ایفای نقش می‌کند اما فراموش نکنید که قابلیت اجرای اپ‌های اصلی ویندوز بر روی سرفیس خود می‌تواند مزیت بسیار بزرگی برای آن به حساب آید.

به هر حال هر یک مزایای خاص خود را دارند و نمی‌توان به صورت قطع و یقین گفت که کدامیک برتر هستند و این برآیند برتری‌هاست که در نهایت می‌تواند محصول برتر را مشخص کند و اکنون سخن کوتاه می‌کنیم تا نظر شما عزیزان را در رابطه با این دو تبلت قدرتمند جویا شویم.

[poll id=”117″]

این گوی و این هم میدان…

اشتراک در
اطلاع از
26 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
HALA MADRID

از لحاظ گرافیکی فک کنم آیپد پرو بهتر باشه . با شرکت مایکی و ادوبی در ساخت اپ ها برای آیپد پرو . آیپد رو ترجیح میدم …

Master of Puppets

چی یعنی آیپد با gpu زپرتی قوی تر از intel hd 5000 هست
اینتل ۳d mark 53000 آورده آیپد ایر ۲ ۲۰۰۰۰ شده
اطلاعاتتو زیاد کن بعد نظر بده
بعد تو بازی های ios رو با ویندوز مقایسه میکنی
تازه دایرکت ایکس ۱۲ هم هست
و همینطور سرفیس پرو ۴ قراره با intel hd 6000 معرفی بشه که کلن همه تبلتا رو میخوره B-) B-) B-) :good: :good: :good: :bye: :bye: :bye: :bye:

Cortex

مقایسه دنیای کامل ویندوز و امکانات لب تاب با اتاق بسته اما پر قدرت ios….برنده صد در صد سرفیس

alirezame

واقعا
اصلا قابل مقایسه نیستن

سرفیس واقعا یه سر گردن بالاتره
سیستم عامل ای او اس جلوی ویندوز حرفی برا گفتن نداره

من خودم ایپدم ایر ۱ دارم بیشتر برا وب گردی بازی و این چیزا بدرد میخوره حالا ایپد پرو شاید بهینه تر شده باشه اما نه درحد سرفیس

Darius

در نگاه اول درسته ios جلوی ویندوز حرفی برای گفتن نداره ولی هرکسی می دونه که ios بهترین محیط رو در سیستم عامل ها برای اجرای اپلیکیشن ها فراهم آورده.وقتی پای توسعه دهنده ها میاد وسط اپل خیلی جلو میفته به غیر از تعداد محدودی از نرم افزار های ویندوز تعداد زیادی از اون ها برای محیط لمسی و نسبت تصویر سرفیس هماهنگ نشدن ولی در مورد اپل اوضاع متفاوت هست چون یک ایر ٢ کامل رو می شه در صفحه پرو قرار داد و مشکلی در ناهماهنگ بودن اپلیکیشن ها پیش نمی یاد. از طرفی توسعه دهنده ها همیشه از اکوسیستم اپل به خوبی حمایت کردند و این اپلیکیشن ها هستند که آیفون رو آیفون و آیپد رو آیپد کردند.دیشب ما شاهد بودیم که نماینده مایکروسافت و ادوبی در کنفرانس حضور داشتند و این نشون دهنده اینه که حتی مایکروسافت هم از آینده این محصول مطمئن هست و اپل هم به دنبال جذب توسعه دهنده برای ساخت نسخه لمسی اپلیکیشن های دسکتاپ با همون امکانات برای آیپد هست. شاید اپلیکیشن های حرفه ای طراحی و برنامه نویسی با امکانات نسخه دسکتاپ برای این محصول عرضه بشه. من خودم وقتی کامپیوترم برای چند ماه خراب بود کل کار هام رو با آیپد ۴ خودم انجام می دادم اولش سخت بود ولی بعد از ١ ماه برام راحت شد.

alirezame

دوست گرامی
اگر نسخه مک روی این ایپد بود میشد مقایسه کرد
اما الان …

من خودم یسری که لپتاپ ام مشکل پیدا کرده بود مجبور بودم با ایپد کارهامو بکنم

با اینکه جیلبریک کردم بودم و انواع توییک های کاربردی رو نصب کرده بودم بازم کار باهاش سخت بود

مثلا یه زیرنویس رو اگه از خود ایپد دان میکردی با مکافاتی میتونستی با یه فایل تصویری اجراش کنی و الی اخر

در کل مقایسه جالبی نیس

ali alipour

من سرفیس رو از نزدیک ندیدم ولی من بودم سرفیس رو انتخاب میکردم چون کسی که میخواد یکی از این سری ها رو بخره صد دصد دنباله ی لب تابه و به نظر من به عنوان لب تاب سرفیس حرف نداره

Darius

این هم برای دوستانی که فکر می کنند پردازنده این محصول ضعیف هست
طبق گفته اپل این آیپد ۱٫۸ برابر قدرتمند تر (سریع تر) از آیپد ایر ۲ هست.با توجه به این که ایر ۲ در گیک بنچ ۳ امتیاز ۴۵۲۵ داره (تقریبا برابر با آیمک ۲۷ اینچ مدل ۲۰۱۰،مک بوک پرو ۱۷ اینچ مدل ۲۰۱۰ با core 17 و همچنین مک بوک ایر ۲۰۱۱) این آیپد باید امتیاز ۸۱۰۰ داشته باشه که تقریبا برابر با مک پرو ۲۰۰۹ با پردازنده Intel Xeon W3520 2670 MHz (4 cores) و قدرتمند تر از مک بوک پرو ۲۰۱۵ با صفحه ۱۳ اینچی رتینا و پردازنده Intel Core i7-5557U 3100 MHz (2 cores) هست. در ضمن این آیپد دارای ۴gb رم ddr4 هست.این هم در مورد قدرت پردازنده که دوستان می گفتن ضعیف هست.البته این ۸۰ درصد قدرت بیش تر تقریبی هست برای مثال اپل گفته بود آیپد ایر ۲ ۴۰ درصد قدرت بیش تری داره در حالی که در اصل بیش از ۶۰ درصد قوی تر بود.
این هم منبع در مورد قدرت مک ها و آیپد:
http://browser.primatelabs.com/mac-benchmarks
http://www.apple.com/ipad-pro/technology/
http://www.gsmarena.com/adobe_confirms_apple_ipad_pro_has_4gb_of_ram-news-13947.php

صدرا مخملی

دوست عزیز اینکه شما حرف اپل رو دارید برای امتیاز گیک بنچ احتمالی بکار میبرید بنظرم کار خیلی درستی نیس چون امتیاز ۸۰۰۰ اونم برای یک پردازنده توی این کلاس با این لیتوگرافی یکم نجومیه. امتیاز ۸۰۰۰ تقریبا میره در سطح بولدوزر های ۸ هسته ای AMD که با TDP ی بیش از ۱۰۰ وات دارن کار میکنن. حدس من اینه که امتیاز گیک بنچ احتمالی حدودای ۶۰۰۰ باشه با توجه به اینکه فکر نکنم خود اپل دوست داشته باشه ایپد از مک بوک ایر ها گیک بنچ بالاتری بگیره.
درهرصورت نظر من اینه ک باید صبر کنیم تا بنچ مارک ها بیاد و اینطور نتیجه گیری زیاد جالب نیست

Darius

با امتیاز ۶٠٠٠ هم از سرفیس پرو ٣ و هم از مک بوک ١٢ اینچی قوی تر می شه. در ضمن اپل با ارائه ios روی این محصول کلا این محصول رو از مک ها جدا کرده تا با اون ها وارد رقابت نشه

Kousha

وقتی درباره رم نظر میدید فرکانسش رو هم ذکر کنید که پایین تر از سرفسه 😉

Darius

من خودم شخصا دوست داشتم اپل نسخه بهینه شده مک او اس رو روی این تبلت قرار بده ولی انتخاب ios هم مزایایی داره مثل:
۱٫انبوهی از اپلیکیشن ها که با صفحه نمایش لمسی سازگاری دارند در اپ استور وجود داره. از اونجایی که عرض آیپد جدید برابر طول آیپد ایر ۲ هست پس مشکلی در اجرای اپلیکیشن های آیپد در کنار یکدیگر نخواهد بود البته می شد کاری کرد که mac os هم این برنامه ها رو اجرا کنه.
۲٫هماهنگ کردن مک او اس به صورت کامل با صفحه نمایش لمسی کاری سخت هست و اگر به طور کامل با صفحه نمایش لمسی هماهنگ نشه تجربه کاربری بدی به همراه خواهد داشت ولی ios هماهنگ هست.
۳٫به دلیل آشنایی بیش تر برنامه نویس ها اپلیکیشن های بیش تری ساخته خواهد شد و اپلیکیشن های بیش تری با رزولوشن آیپد پرو هماهنگ خواهد شد.
۴٫مهم ترین دلیل هر سیستم عامل وظیفه اصلیش این هست که بهترین محیط رو برای اجرای اپلیکیشن ها ایجاد کنه نه اینکه همه این امکانات رو داشته باشه.با ios 9 اپل می تونه توان بیش تری در اختیار نرم افزار ها بزاره همون طور که توضیح دادم طبق گفته اپل آیپد جدید باید در گیک بنچ دارای امتیار ۸۰۰۰ بشه که برابر مک بوک پرو ۱۳ اینچ ۲۰۱۵ و بیش تر از سرفیس پرو ۳ هست ولی با msc os یا ویندوز این امتیاز کم تر می شد ولی چون ios سبک تر هست و منابع کمتری نیاز داره اپلیکیشن ها می تونن از بخش بیش تری از توان پردازنده جدید اپل استفاده کنه

Darius

مشکلات آیپد جدید شامل:
۱٫قیمت گذاری این محصول و تنوع مدل هاش بسیاری بد هست. از نظر من نسخه پایه باید با قیمت ۷۹۹ یا ۷۴۹ دلار و نسخه ۱۲۸ گیگ رو با قیمت ۸۹۹ دلار(الآن ۹۴۹ دلار هست) و یک نسخه ۲۵۶ گیگ رو با ۱۵۰ یا ۲۰۰ دلار قیمت بیش تر (یعنی گران ترین مدل wifi با قیمت ۱۰۹۹ دلار عرضه می شد) ارائه می شد.هر سه مدل هم باید با ۱۲۹ دلار بیش تر سیم کارت خور می شدند.
۲٫محصولات جانبی این محصول زیبا و کاربردی هستند(بسته به نوع استفاده شخص)ولی قیمت خیلی تندی دارند. قلم اپل باید با ۵۰ یا ۶۰ دلار قیمت و کاور صفحه کلید دار هم باید با قیمت ۱۰۰ تا ۱۲۰ دلار عرضه می شد.این جوری ipad pro 256gb سیم کارت خور همراه با تجهیزات جانبی حداکثر ۱۴۱۰ دلار می شدند.

mahyar Apple

ویندوز یه چیز دیگست اصن :good:
سرفیس خوبتره به نظرم :heart:

galaxy

قیمت ایپد گرونه وگرنه خوب بود
سرفیس دسکتاپ هست

I Am KiNG

اصلا مقایسشون به نظر من اشتباهه…….
سرفیس سیستم ویندوز داره که اگه قراره مقایسه بشه باید با ipad pro ای مقایسه بشه که روش os x باشه نه ios!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ios سیستم موبایلی که باید با سیستم موبایلی ویندوز مقایسه شه!!!!!!!!!
در کل اگر هم قیمت باشن سرفیس و ترجیح میدم +یک ipad air 2 (که البته پول هیچ کدوم و ندارم :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: ) :mail: :mail: :heart: :heart: :heart: B-) B-) B-)

ahmadtiger

صد در صد سرفیس
ایپدپرو همون ایپدایه قدیمی با همون اپهای سادست که کمی از لحاظه سخت افزاری قویتر شده
به قوله معروف خر همون خره فقط پالونش عوض شده
عجیبتر صحبتایه بعضیاست که فتوشاپه اجرا شده در سرفیس رو با فتوشاپ موجود در ios در یک رده میدونن

mortal galaxy

قطعا سورفیس اونم با طعم ویندوز ۱۰

HM-R O Y A L

من اگه باشم به جای سرفیس مکبوک ایر میخرم هم سبکتره هم مانگاری باتری بالایی داره
به نظرم ipad pro بهترین و کاملترین تبلت در حال حاضر است .برنامه های حرفه ای در حد ویندوز و مک هم که برای ipad pro ساخته شده یا در حال ساخته …
در ضمن سرفیس ویژگیهای تبلت را ندارد در مقایسه با لپتاپهای قدرتمند ویندوزی و مکبوک ها ضعیف است بسیاری از برنامه های ویندوز با صفحه لمسی سازگار نیستند …. کلا” یه محصولیه که تکلیفش با خودش مشخص نیست .خرید یک لپتاپ ویندوزی یا مکبوک پرو گزینه بهتری نسبت به این محصول است.

mehrdadi

من سرفیس۳ هم بهش ترجیح میدم چه برسه به نسخه پرو! :whistle: :yes:

pika

آیپد پرو خیلی خوبه ولی نمیتونه جای لپتاپ و بگیره و صرفا یه تبلت پیشرفتس..
پ ن :حالبه خود ترنجی به نوت ۵ رای داده بوده

pika

دوستانی که میان با اعتماد به نفس میگن ipad pro بهتره میدونن از otg پشتیبانی میکنه یا نه!؟ یعنی شما یه تبلت-لپتاپ میگیرین با قیمت فوق العاده بالا که حتی نمیشه بهش فلش وصل کرد چه برسه به هارد اکسترنال! بعد اون برنامه هایی که میگین واسش بهینه شده میدونین هرکدوم چند گیگ حجمشه و باید همرو دانلود کنین!؟ اصن یه چیز داغونی میشه اگه بخوای جایگزین لپتاپش کنی!بهتره بره با همون نوت پرو مقایسه شه (که البته اونم آزادی خیلی بیشتری داره) به پرو پای surface pro نپیچه! :wacko: :wacko: :wacko:

َarsenal

مقایسه ی اصلی در واقع مقایسه ی ویندوز و iOSه…که فک میکنم در کل ویندوز به وضوح سرتر باشه..
کلا تبلت های اندرویدی و iOS ی از نظر کاربرد با سرفیس ویندوزی قابل مقایسه نیستن…برای بازی و سرگرمی بهترن به نظر، اما وقتی بحث کاربرد حرفه ای و استفاده ای غیر از بازی باشه فک میکنم سرفیس خیلی حرف ها برای گفتن داشته باشه.
ضمن اینکه باید منتظر سرفیس پرو۴ بمونیم..فک میکنم خیلی حرفا برای گفتن داشته باشه…رزولیشن بالاتر..ضخامت کمتر و البته یه مقدار هم سبکتر بشه،واقعا بی نظیر میشه!
یه نکته هم که برا خیلی جال بود این بود که از نظر وزن تفاوت زیادی بین سرفیس پرو و ایپد پرو نبود! واقعا کار مایکروسافت تو سرفیس پرو۳ تحسین برانگیزه!فک میکنم بعد ها بعنوان یه دستگاه انقلابی در زمینه ی دیوایس های هیبریدی ازش یاد شه…فقط مایکروسافت باید هرطور شده دولوپر ها رو به برنامه نویسی بهینه شده واسه سیستم لمسی ترغیب کنه..
شخصا انتخابم سرفیس خواهد بود بدون شک..چون کارای خیلی بیشتری با سرفیس میشه کرد و واقعا کاربردی تره.

Kousha

به نظر من سرفس خیلی سر تره ولی این مقایسه برابر نیست چون که سرفس یه دیوایس هیبرید کامله ولی آیپد پرو صرفا یه تبلت قویه که کیبورد بهش وصل میشه ولی با توجه به قلم و کیبوردی که همراهش معرفی کردن انگار میخوان با سرفس رقابت کنن :yes:

SONY

من به شخصه اپل رو ترجیح میدم قبول دارم سورفیس بهتره ولی آیپد با سلیقه من بهتر جور در میاد

parhamrs7

قطعا سرفس ۳ پرو
ن آیپد متقلب..!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...