حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نفس‌گیرترین نظرسنجی‌ها و جدال‌ها – اکسپریا Z5 پریمیوم یا گلکسی نوت ۵؟

نوشته

8 سال قبل | 159 دیدگاه | ترنجی

باز هم پنجشنبه و جدالی دیگر فرا رسید و این بار شاید هیچ جدالی نفس‌گیرتر از این نباشد که آخرین دستاوردهای سونی و سامسونگ را در بوته‌ی آزمایش قرار دهیم. ۲ پرچمدار این شرکت معرفی شدند و در شرایطی که همسن هستند می‌توان مقایسه‌ای بسیار پایاپای و دیدنی را در بین آنها شاهد باشیم. در ادامه با ما همراه باشید.

قبل از هر چیز لازم است که اشاره‌ای به نظرسنجی هفته‌ی گذشته داشته باشیم یعنی جایی که قید تکنولوژی را زدیم و یک بحث کاملا داغ فوتبالی را برای علاقه‌مندان به این رشته‌ی ورزشی تدارک دیدیم. در این نظرسنجی وضعیت هوادارای تیم‌های پرطرفدار پایتخت را مطرح کردیم و در بین گزینه‌های سرخابی از شما عزیزان همراه ترنجی درخواست کردیم که گزینه‌ی مورد نظر خود را انتخاب کنید. اکنون با اتمام زمان شرکت در نظرسنجی، نتیجه‌ی نهایی بدین صورت است :

Capture

اما اکنون تکنولوژی حرف اول را می‌زند و در صدر اخبار منتشر شده از IFA 2015 بدون شک محصولات جدید سونی خودنمایی می‌کنند و این شرکت توانست که با ۳ محصول جدیدی که معرفی کرد نظر مثبت بسیاری از کاربران دنیای مجازی را بدست آورد.

قبل از سونی، سامسونگ نیز حدود ۲ هفته قبل اقدام به رونمایی از آخرین پرچمدار خود از سری نوت با نام گلکسی نوت ۵ کرد و اکنون شاهد تقابل ۲ فبلت قدرتمند هستیم که در واقع می‌توان به آنها لقب ابرقدرت فیلت‌ها را داد چرا که از هر نظر شایستگی کسب این عنوان بزرگ را دارنند.

سونی در کنفرانس دیشب از ۳ مدل اکسپریا Z5، اکسپریا Z5 Compact و از همه مهمتر Z5 پریمیوم رونمایی کرد که هریک برای مشتاقان خود شاید بهترین انتخاب‌ها باشند و به نوعی می‌توان گفت سنگ تمام گذاشت.

sony_xperia_z5_premium_10.0

اما سامسونگ نیز بیکار ننشست و ۲ مدلی را معرفی کرد که شاید از لحاظ زیبایی و کارایی رقابت را بر هر رقیبی تنگ کرده است و در آزمایش‌های مختلفی که از گلکسی نوت۵ گرفته شد، این فبلت محبوب توانست که در بسیاری از موارد سربلند بیرون آید.

gsmarena_001

اکنون فرصت رویاروییست! مسلما سونی و سامسونگ هریک خود را برای چنین روزی آماده کرده بودند و بخوبی می‌دانستند که محصولی که قصد معرفی آن به بازار را دارند، باید با رقبایی سرسخت مانند اپل، ال‌جی، اچ‌تی‌سی، مایکروسافت و … دربیفند و در این راند قصد داریم که ۲ سوپرفون دنیای فبلت‌ها را رو در روی هم به مبارزه بطلبیم. هریک برتری‌هایی بر دیگری دارند و واقعا نمی‌توان گفت کدامیک برنده‌ی مطلق این دوئل جذاب است. شاید بهترین لقبی که می‌توان به این رویارویی داد ۵ در برابر ۵ باشد که دو بازیکن تکنیکی و خوش نقش در مقام کاپیتان‌های سونی و سامسونگ در برابر هم قد علم کرده‌اند!

با هم نگاهی مختصر به برتری‌های هریک در بخش‌های مختلف می‌اندازیم :

برتری‌های گلکسی نوت ۵ نسبت به اکسپریا Z5 پریمیوم :

– قلم جادویی S Pen با انبوهی از قابلیت‌ها و جذابیت‌های مختلف
– پردازنده‌ی کم مصرف ۱۴ نانومتری در برابر پردازنده‌ی ۲۰ نانومتری
– شارژ وایرلس بسیار سریع
– رابط کاربری متنوع‌تر و امکانات بیشتر نرم‌افزاری
– سنسورهای وسیع‌تر مانند ضربان قلب و…
– وزن کمتر ۱۷۱ گرم در برابر ۱۸۰ گرم
– رم ۴ گیگابایت در برابر ۳ گیگابایت

برتری‌های اکسپریا Z5 پریمیوم نسبت به گلکسی نوت ۵ :

– صفحه‌نمایش بی‌نظیر ۴K در برابر ۲K
– دوربین ۲۳ مگاپیکسل در برابر ۱۶ مگاپیکسل
– اسپیکرهای باکیفیت استریو در برابر مونو
– فوکوس هیبریدی ۳ برابر سریعتر
– سرعت بیشتر رابط کاربری با توجه به مشکل مدیریت رم نوت ۵
– زوم کردن تصویر دوربین تا ۵ برابر بدون افت کیفیت
– باتری بزرگتر ۳۴۳۰ میلی‌آمپری در برابر باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر
– اسلات افزایش حافظه تا ۲۰۰ گیگابایت، در نوت ۵ خبری نیست!
– ضد آب و گرد و غبار IP65 و IP68

تقریبا می‌توان گفت که تمامی موارد را اعلام کردیم و به نوعی می‌توان گفت که برآیند عملکرد هر دو در کل عملکرد یکسان است و لزومی ندارد که حتما تعداد گزینه‌ها یکسان باشند و این وزن آنهاست که از اهمیت بیشتری برخوردار است. وقت آن رسیده که تریبون را به شما عزیزان بسپاریم تا نظر شما را در این باره جویا شویم.

[poll id=”115″]

مجدد از تمامی دوستداران سونی و سامسونگ تمنا دارم که با احترام متقابل و پرهیز از هرگونه توهین و تخریب به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون این ۲ اسطوره بپردازید. بدیهیست تیم مدیریت با ترول‌هایی که صرفا قصد برهم زدن نظم و آرامش سایر کاربران را دارند برخورد شدید خواهد کرد.
این گوی و این هم میدان…

اشتراک در
اطلاع از
159 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
✰ BARDIYA ✰

صد در صد Z5 Premium شک نکنید فوق العادست تا الان توی همه ویدئو های بررسی نوت ۵ و Z5p همه بدون استثنا اعلام کردن این گوشی خیلی بهتر و عالی تره :yahoo: :rose: :rose:

عشق ایرانی

مسخره اش 😐 سونی مقایسه با نوت ۵ نمیشه!! :unsure: :unsure:
سونی …..
سونی..
۷.۸ میلی‌متر بالاتر از نوت ۵ 😮 :rose: :rose:
پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ صغیف تر از نوت ۵ !!! 😮 😮 :rose: :rose:
پردازنده گرافیکی: آدرنو ۴۳۰ عالیه
وزن: ۱۸۰ گرم زیاد از نوت ۵ :heart: :heart:
دوربین اصلی: ۲۳ مگاپیکسل زیاده چه خبره ۲۳ تا بازی اعداد! مثل مدل نوکیا ۸۰۸ سه سال پیش دوربین ۴۱ مگا بود که بیخود! 😮 به نظرم ۸ تا ۱۶ مگا کافی و کیفیت بسیار بالا میشه :rose: :rose:
دوربین جلو: ۵ مگاپیکسل بد نیست خوبه مثل نوت ۵ :rose: :rose:
صفحه نمایش: رزولوشن ۴k بالاترین از نوت ۵ اما کیفیت پایین تر از نوت ۵ 😮 حالا بعدا دیسپلی میت اعلام کنه :zzz ,من اصلا ۴k لازم ندارم :zzz :whistle: :whistle: :whistle:
رم: ۳ گیگابایت کمتر از ۴گیگ نوت ۵ چون نوت ۵ برنامه ها بسیار سنگین از اینه :whistle: :whistle: :whistle:
حافظه داخلی: ۳۲ گیگابایت خوب! اما سرعت انتقال داده‌ها پایین تر از نوت ۵ 😮 :rose: :rose:
باتری: ۳۴۳۰ میلی‌آمپر بالاتر از نوت ۵ اما نوت ۵ شارژ سریع تر و شارژ بی‌سیم عاااالیییی بسیار تحسین شده عمر باتری بسیار خوب از سونی است به‌ دلیل استفاده از پردازنده کم‌مصرف‌تر و بهینه‌ سازی‌های بیشتر، می‌تواند شارژ بیشتری نگه دارد!! 😮 😮 :whistle: :whistle: :whistle:
دارای گواهی ضد آب و گرد و غبار IP68 بسیار خوب !
طراحی هر دو گوشی زیباست
نوت ۵ استفاده قلم عااالی و نه سونی !
تبریک میگم طرفدار سونی :rose: :rose:

S o n y

شما هر چی برتری سونی بود که به درد نخور میبینی به جای اون همه چرت و پرت بگو طرفدار سامسونگم تموم بشه دیگه

Dr. Strange

عشق ایرانی
عین آدم کامنت بنویس تا ببینم چی میگی

عشق ایرانی

ویدیو مقایسه نوت۵ و زد ۵ اکسپریا Z5 پریمیوم
http://www.aparat.com/v/6xbW2
با نوت ۵ مقایسه نمییییییشه!!
نوت ۵ شاهکاره!!!!! :whistle: :whistle: :whistle:

Dr. Strange

چرا خودت اینقدر کوچک میکنی
اونکه داره بررسی میکنه میگه z5 premium برتره

Nfs

عشق ایرانی
دقیقا عین همین مطلب رو دیشب یکی از فن های سامسونگ تو ز.و.م.ی.ت گذاشته بود معلومه کپی کردیا. :whistle: از اون کلمه ها که شکلک هست داخلشون دیده میشه 😐 😐

احسان تودجی

با مدرک بگو برتری رو از کجا اوردی،توی همین سایت بنچمارکها رو ذاشتن که نوتدبرتری نسبت به پردازش نداشت، با اسنب ۸۱۰ در یک سطح بودن الان توی ۸۱۰ زی۳پلاس بنچمارکش ۶۰۳۰۰ شده و داغ نمیکنه، باز ببینم بدون مدرک چیو میگی برتره،حرفات باد رو هواست بدون مدرک.
https://toranji.ir/بنچمارک‌های-اولیه-از-سونی-اکسپریا-زد-۵-xp/
حرف دروبین که شد زیاده ۲۳ و همچنین ۴کی اگه همین فردا سامسونگ رزولوشونش زیاد کرد میای ازش تعریف میکنی، پس سامسونگ نباید دیگه رزولوشونش زیاد کنه.
وقتی ۴کی فیلم میگیری روی گوشیت نمیتونی ببینی یعنی نداشتن کارایی لازم. پس نگو زیاده.
درمورد باتری هم بگم همیشه سونی باتریش یه سر گردن بالاتر از بقیه بوده در این مورد هم همینطور ه هیچ شرکتی جرات نکرده بگه دو روز شارژ میده گوشیش، سونی اعلام کرده۲روز راحت پشت سر بگذرونید،
از زد الترا به بعد روی تموم سری زد میشه با مداد نوشت، نیازی به قلم بی مصرف نوت دیگه نیست،چون مهمترین کارش ثبت دست خطه.
من خودم نوت داشتم میگم اصلا کارایی نداره گزینه های قلمش.

احسان تودجی

این که سلیقت باشه نوت بگیری حرف دیگس اما بیخودی تخریب نکن،هرکی دوست داره نوت رو مبارکش لذت ببره.

JUST SONY Z5

اینارو همشو تو خواب دیدی؟

احسان تودجی

من خودم با زی۳ ۱۴ دقیقه فیلم ۴کی گرفتم که ی ذره فقط دستگاه گرم شد، بعدش که قطع شد از گرما نبود، حافظم پر شد که فیلم رو قطع کرد و گرنه تا ابد فیلم میگرفت، اما توی سامسونگ بیشتر از ۵ دقیقه نمیشه ۴کی فیلم.بگیری.
http://s6.picofile.com/file/8210113100/DSC_0145.JPG

احمد

خیلی سخته مثل اینکه بگی مادرتو دوس داری یا پدرتو خخخخخخخ

Samsung--Electronics

تا حالا چیز زیادی در مورد این گوشی نگفتم ولی خوب الان نظرم رو میگم:
تا حالا اگه بهم می گفتن بهت پول میدیم و بدون توجه به قیمت گوشی ، به گوشی انتخاب کن ، ۱۰۰% انتخاب من نوت بود. بگم اصلا به سری زی سونی فک نمی کردم :scratch: :scratch: 😉
وقتی هم که مشخصات Z5 رو دیدم گفتم بازم یه Z دیگه با طراحی تکراری و … تا این که فهمیدم مدل پریمیومی هم در کاره! با شنیدن صفحه ۴k اینجوری :wacko: :wacko: :wacko: شدم!!
بازم خوندم. در مورد صداش . :good: رسیدم به دوربین. سرعت فوکوس بازم من رو اینجوری :wacko: :wacko: :wacko: کرد/ رنگ نقره ایش هم خیلی قشنگ بود و سنسور اثر انگشت هم در جای جالبی قرار داده شده بود/ ضد آبم بود. :good: :good: قضیه ۲۵ مگاپیکسل هم بازم من رو :wacko: :wacko: کرد.
و برای اولین بار بعد از چند سال نسبت به یه گوشی از سری زی سونی علاقه مند شدم و گفتم اگه بخوام بخرم ، می رم سراغ Z5 یا نوت ۵ ؟ :unsure: :unsure: :unsure: :scratch:
هنوز ندیدمش. نمیدونم رایطه کاربریش چطور شده. نمی دونم سنسور اثر انگشتش چطوره ، گرم میشه یا نه و این که مشکلات مضخرف و بچگانه نرم افزاری سری های قبلی رو داره یا نه؟ مثل نبود تنظیمات دستی (نمیدونم مثل g4 یا نوت ۵ هست یانه) و یا عکس گرفتن تو ۸مگا پیکسل :whistle: :whistle: :whistle: .و نبود قابلیت های نرم افزاری جدید.
به نظرم اگه این مشکل های بچگانه نرم افزاری رو نداشته باشه(خدا کنه نداشته باشه) یکی از بهترین ها میشه.و به عنوان یه سامسونگی باید بگم با نسخه پریمیوم سونی نشون داد که هنوز هم سونی هست و به نظرم این اولین تلاش جدّی سونی بود که یه گوشی خوب بسازه و تونست.
تا حالا زیاد خبری از قابلیت های نرم افزاری این گوشی نشنیدم و به نظرم تنها چیزی که میتونه این گوشی رو بیاره پایین ، نرم افزار داغونش هست یعنی نبود قابلیت های نرم افزاری جدید نسبت به نسل قبل(البته امیدوارم داغون نباشه ولی تا حالا هیچ نظری نمی شه در مورد نرم افزار داد)
در کل سونی زی ۵ پریمیوم تونست نظرم رو خیلی جذب کنه و فک می کنم گوشی خیلی خیلی خیلی عالی باشه :good: :good: :good: :yahoo: :yahoo: :rose: :rose: :heart:
به شدت منتظر نتایج DoX برا دوربین و دیسپلی میت برا صفحه ۴k هستم :yahoo: :yahoo: :yahoo: و همچنین بنچ مارک هاش .
ولی در کل تبریک به سونی دوستان و امیدوارم همه اون هایی که دوست دارن بتونن این گوشی رو بخرند. خصوصا آقای Moazez :rose: :rose: :rose:
فعلا نوت ۴ رو بهتر می دونم ولی زی ۵ هم خیلی عالیه :yahoo: :yahoo: :yahoo:

Samsung--Electronics

نوت ۵ منظورم بود تو جمله آخر نه نوت ۴ :whistle: :whistle: :whistle:

Moazez

ایشالا به چیزی که لیاقتشو داری دست پیدا کنی رفیق. اصل کار اینه که خودمون با چی لذت ببریم. خوشحالم که همه سونیرو دوست دارن. :rose: :rose: :heart:

S.M

واقعا سونی یک شرکت با اصالته که مال یکی از پیشرفته ترین کشور های دنیاست.تا حالا بهترین تلوزیون ها و سیستم های صوتی و دوربینا رو ساخته.و تو بخش گوشی های هوشمند هم پیشرفت فوق العاده ای داشته دیگه وارد عرصه رقابت شده و تنها نقطه ضعفش این بوده که سابقه ورودش به صنعت اسمارت فون از خیلی شرکتای دیگه کم تر بوده ولی کم کم داره جبران میکنه.ولی با این که خیلی سونی رو دوست دارم نوت رو ترجیح میدم و این نظر شخصی خودمه.
موفق باشید :rose:

احسان تودجی

دوستان به این میگن نظر دادن،انصاف رو رعایت میکنن و نظرشون رو میگن، کاش همه طرفدارای برندها اینجور منصفانه نظر بدن
یک نکته رو برای دوستمون اضافه کنم نرمافزار دوربین ۲۳ اتومات عکس میگیره و تغییر کرده به کل

Kara Ardalan

z5 معمولی رو ترجیح می دم

galaxy

دنیا یه طرف نوت یه طرف…..

raminrx7

دقیقا
ولی از ارزش های سری جدید زد کم نمیشه!
البته کاش ضخامت کمتر هم ذکر کرده بودن
و یه چیز دیگه اقای رحمانی: نوشتین سرعت z5 بیشتره؟ مگه تستی هم اومده؟؟؟ سرعت باز کردن برنامه ها ایفون هم به اس ۶ و نوت۵ نرسید و تو دور دوم شکست خورد نوت ۵!

Mohammad.76

هر دو خوبن ولی Z5 Premium یه چیز دیگست :heart: :heart:

Sattar Panjehshahin

هر دو عالین ولی نوت ۵ یه چیز دیگس :heart: :heart: :heart: :heart:
به نظر من این پرچمدارای امسال و چن تا از پارسالیا همشون عالین و میتونن راحت کارتو با کمترین لگ و بدون لگ راه بندازن، ولی ما آدما یه خصلت(خصلط، خسلت، خسلط، خثلت، خثلط :unsure: :unsure: ) بد که داریم اینه که میخوایم گوشیمون فکه بقیه گوشی هارو بماله به خاک، حتی خود منم اینطوریم 🙂 پس بیاید طبق سلیقتون گوشیتونو انتخاب کنین، مثلا من نوت ۵ دوس دارم، شما Z5p و فلانی یه چیز دیگه.
امیدوارم هر چه زود تر به z5p :rose: برسی منم به نوت ۵ :heart:

Mammad Gherghi

صد درصد شصت درصد
یاور تخریب چی من
اوج احترام به برندهای رقیب رو میخوایم امشب نظاره گر باشیم :yahoo:

MILAD

۴K
یکدوست اپلی گفته بودش که
اینکه ۴ کی فیلمبرداری کنه و ۴ کی نشون نده مسخره هست !!
در جوابش باید بگویم که:
میتوانید روی صفحه زوم کنی !!
مگر وقتی بالای ٢٠ مگاپیکسل عکاسی میکنند مسخره هستش ؟!!
در ضمن مسخره اینه که تلویزیون آدم هنوز ۴ کی نشده باشه بره گوشی ۴ کی بخره
مسخره اینه که تلویزیون ۴ کی داشته باشی ولی فیلمی در اون وضوح نداشته باشی
مسخره اینه که نمایشگر کامپیوتر که قطعا کامپیوتر حرفه ای تر از گوش هست هنوز خیلیها ۴ کی نمیخرند ولی بروند همونها گوشی ۴ کی بخرند
مسخره اینجا است بازیهای کامپیوتری هم هنوز برای وضوح ۴ کی آماده نیستند میروند روی گوشی ۴ کی میزنند
حتی نیومدن روی تبلت بزنند !!
چیزی جز تبلیغ کردن بیخود نیستش
اپل میخواد روی آیمک ٢٢ اینچی بیاره این ۴ کی و به عنوان حد نهایت وضوح لازم و ضروری
مطمعنا روی کامپیوتر بهره بیشتری خواهیم برد
پس تا وقتی تلویزیون و کامپیوتر شما وضوحش ۴ کی نیست لازم نیست برید سمتش
تا وقتی فیلم ۴ کی نیستش لازم نیست برید سمت تلویزیون ۴ کی
تا وقتی با قویترین گرافیکها که ۶۵٠ دلار قیمتشه میشه ۴ کی بازی کرد حتی بازی کنندگان حرفه ای هم کمتر میرند سمت این وضوح !!
چون اصولا وضوح زیاد مهم نیستش در نمایشگر
مهم موارد بسیار بیشتری هست مثل روشنایی و دقت و تعداد نمایش رنگها و … هستش
وضوح تا حدی مهم هست که تو چشم نزنه و باعث نشود شما پیکسلها را ببینید
در ضمن وضوح qhd هم روی گوشی مسخره هست چون نه ۱۰۸۰P هستش که بشه خیلی راحت فیلم دید و نه فایده ای داره و الکی هم مصرف باتری و نسبت به ۱۰۸۰P افزایش میدهد
پس بهترین حالت وضوح روی گوشیهای غول پیکر همانا وضوح آیفون ۶ پلاس هست و بیشتر از اون به درد هیچکی نمیخوره
روی گوشی که نمیخوایم فیلم تدوین کنیم مثل آیمک رتینا ؟!!
در ضمن ٣٨۵٠ اصلا ۴ کی نیستش چون ۴k یعنی۴ کیلو =کیلو =هزار =۴٠٠٠ =۴ کی
وقتی وضوحش به ۴٠٠٠ نرسیده باشه اصلا ۴ کی حساب نمیشه و هر شرکتی هم بگه از نظر علمی داره خطا میکنه و بهتره بگه UHD
۴٠٩۶ باشه میشود ۴K
همانطور که ۵ کی اپل بالای ۵٠٠٠ پیکسل در عرض هستش
پس میبنید که میشود ۶ کی و ٧ کی هم داشت !!
۶٠٠٠ و ٧٠٠٠ پیکسل در عرض باشه
در حقیقت آیپد نسل ٣ و۴ و ایر یک و ایر دو و آیپد مینی ٢ و٣ هم ۲K حساب میشوند از نظر علمی
پس اپل سالها است وضوح ٢ کی را آورده به تبلت و میگه بیشترش احتیاج نیست و ضروری نیست و کاری که لازم و ضروری نباشه اپل انجام نخواهد داد چون کاری عبث و بیهوده است

ME.oStAd

هدفت از این کامنت چی بود؟
من کامنتتو نخونده فهمیدم داری میسوزی و بیشتر از این جوابتو نمیدم بخاطر….
((به ترول ها غذا ندهیم)) :rose: :heart: :bye:

just samsung

این طرز حرف زدن شما اصلا درست نیست یعنی چی میسوزی این یعنی توهین کخ متاسفانه مدیران سایت براحتی به شما اجازه همچین رفتاری رو.میدن ترول کسی هست که به بقیه توهین کنه نمونه بارزش هم خود شما هستی , جالبه هرکی از برند سونی انتقاد کنه ترول حساب میشه و شما با الفاظ زشت دیگران رو خطاب میکنی ترول نیستی , هر شخصی ازاده انتقادش رو بیان کنه اگه شما توانایی شو داری وارد بحث فنی بشید و عکس گفته های ایشون رو ثابت کنید نه اینکه توهین کنید , متاسفانه جو سایت بشدت خراب شده و رنج سنی کاربرا خیلی پایین اومده و بلعث شده هر شخصی هر جور میخاد به دیگران.توهین کنه تاسف باره , :negative:

JUST SONY Z5

لپ کلوم
این اقا داره میگه اپل بلد نیست ۴K بزنه
عشق است سونی

PIMP LUKE

داداش ۴k یک اصطلاحه شما اگر ۲۱۶۰*۳۸۵۰ کنی به رقم ۸٫۳ میرسی چون اپل رو ۶ پلاس ۱۰۸۰ زده پس ۱۰۸۰ عالیه؟ مطمئنن اگر رو ۶ پلاس رزولوشن ۴k میذاشت شما میومدی به تعریف و تمجید کردن اگرچه منم هنوز بهترین رزولوشن رو ۱۰۸۰ میدونم ولی جلوی پیشرفت تکنولوژی رو نمیشه گرفت

احسان تودجی

حداقل گوشیت که یه ابزار ۴کی هست نباید خودش کیفیت ۴کی رو نشون بده؟
بعد تو فیلم ۴کی.میگیری زوم میکنی؟ جل الخالق، پس اونایی که اپل ۷۲۰ دارن فیلم فول اچ دی که میگیرن زوم میکنن که فقط نصفش پیدا باشه تو صفحه،
از کرامات افراد کم سواد اینکه روی حرفشون فکر نمیکنن این است که مارا میخندانند. دیییییی

JUST SONY Z5

به اون دوست اپلیت بگو اپل تو ۵S تو اچ دیش مونده
اگه بخوادم نمیتونه ۴K بزنه :wacko: الکی هم اپلو خوب ندون تو ایران هیچ کارایی نداره گوشی فقط سونی

JUST SONY Z5

نه که ۴کی خوب نباشه نه اپل بلد نیست کی بزنه اپل تو فول اچ دیش مونده چه برسه به ۴کی حالا حالا ها مونده اپل به سونی برسه داش

mehrdad296

دیگه فن سامسونگی توی سایت نمونده که رای بده همه یا بلاک شدن یا از سایت رفتن , درضمن مشکل مدیریت رم ؟!!! چرا سعی دازید این قابلیت رو مشکل جلوه بدید , اگه مشکل بود زیر پنج برنامه این اتفاق میفتاد اما تا پنج برنامه رم رو خالی نمیکنه و.براحتی میشه غیر فعالش کرد , یادتون رفت مشکل برعکس جا زدن قلم رو هم عنوان کنید در مورد دوربین هم تا تست نشده چطور اونو برتر میدونید مگه قبلا ۲۱ مگا بود برتری داشت ؟ تا تست نشده نمیشه گفت برتره و همینطور باطری زدتری پلاس با ضرفیت بیشتر نسبت به نوت پنج و صفحه فول اچ دی عمر کمتری داشت , فعلا زوده واسه اعلام این جور برتری ها

Nfs

یعنی بهونه بهتر از این نداشتی؟؟؟ تنها تو سامسونگیا خودت یه بار بلاک شدی و برای یک روز بلاک شدی دیگه چی میگی؟؟ 😐
هر جا تو یه بررسی کم میارید بهونه های بچه گانه میارید بس کنید دیگه :negative: :negative:

roozbeh.alpha

انتخاب خودم نوت۵ …داشتن قلم و عمر باتری بهتر(البته منتظر تست های رسمی میمونم) و پرفورمنس بهتر( با توجه به ریزولیشن بالاتر z5p فشار بیشتر روی جی پی یو و فریم های کمتر عواقب ریزولوشن بشتره…البه خودم اعتقاد دارم نوت۵ هم بایستی fhd میبود) B-)

Omid sony baz 2

دوستان اینجا بحث خوب و بد بودن نیست،بحث علاقه ست،لطفا به همدیگه توهین نکنید

hazhparsa

دوستانی که برای اس۶ شون امدیت ۲۴۹مگی اومده
این اسکرینه گوشیه خودم بعد اپدیت هست:
http://uupload.ir/files/oucr_screenshot_2015-09-03-22-11-26.png
ایکون های اصلی مثله نوت ۵ شدن
رم هم الان برای من که فقط مرورگرم بازه ۳۹درصد هست و خیلی عالی شده رمش و خوشبختانه دیگه مشکل رم نداره اس۶ :yahoo:

mehdi sami

خیلی قشنگ شده امیدوارم هر چه زودتر واسه اس ۶ اج هم بیاد

حسین

آره . مثل این که دیگه سامسونگ کامل حلش کرد این مساله رم رو !!!

احسان تودجی

مبارکه
OTA زدی؟
یا با ادین؟
کسی میدونه چجوری میشه فهمید رام روی گوشی های سامسونگ مال کدوم منطقس؟

Pourya

بله بصورت ota اپدیت امده درمورد مشکل مدیریت رم هم باید بگم هنوز رفع نشده اما تا چهار برنامه باز نگه میداره اگه اشتباه نکنم قبلا سه برنامه باز نگه میداشت اپلیکیشن سامسونگ گیر هم اضافه شده بصورت خودکار :rose:

Reza 6s

سونى داره سر طناب رو بدست میگیره اگه بتونه سفت بچسبه خوب جلو میره، برند سونى هم مثل نوکیا محبوبیت خاصى داره بین مردم،سامسونگ تو خطره،فک نکنم تا یه سال بتونه وایسه همین امروز فرداست بعد معرفى آیفون جدید و احساس خطر خیلى بیشتر،یه سرى جدید از اس و نوت بده بیرون،شک نکنید!!!

just samsung

جالبه سامسونگ که درصدر دنیای موبایل قرار داره درخطره بعد سونی که در اخر امار هاست هیچ خطری تهدیدش نمیکنه؟؟!! :wacko:

حسین

صدر!!!

just samsung

بله در صدر هست این لینک رو میتونید ببیند ده برند برتر دنیا در سال۲۰۱۵ که سونی با ارفاق در رتبه دهم قرار داره و سامسونگ در رتبه اول B-)
http://www.mbaskool.com/fun-corner/top-brand-lists/13478-top-10-global-mobile-phone-brands-in-2015.html?start=9

JUST SONY Z5

بله درسته اگه سونی هم مثل سامسونگ تبلیغات الکی میکرد اول میشد و سامسونم با ارفاق پایین تر از سامسونگ جی ال ایکس میشد

hsbn

هر دو گوشی عالین.

Manhattan 2016

سونی عالی عمل کرده

Dr.Zed

واقعا نفسگیر ترین نظرسنجی هست 🙂 امیدوارم شبیه میدان جنگ روسیه و المان نشه 😐

just samsung

اینجور نظر سنجی ها نتیجش صرفا به تعداد فن های هر برند بستگی داره , هرچند که از نگارش مطلب مشخصه نویسنده مطلب فن دو اتیشه سونی هست

Moazez

اتفاقا همه میدونن آقای رحمانی هرچند بیطرف هست ولی یه علاقه خاصی به سامسونگ داره. خب مشخصه برتریهای پریمیوم بیشتره اصلا ربطی نداشت حرفت.تو نمیتونی ثابت کنی برتریها بیش از این هستن.

✰ BARDIYA ✰

دوست عزیز چرا میخوای با نظرات بی سرو ته خودتو ترول جلوه بدی یعنی چی این حرفا که شما سامسونگیا هرجا سامسونگ توی نظر سنجی کم میاره سریع میگید طرفداراهای اون برند زیاد هستن یا نظر سنجی مشکل داره!!
بخش نظرات رو بخونی میبنی بجز طرفداران سونی طرفداران اپل و بعضی از طرفداران سامسونگ و بقیه برندها هم به سونی رای دادن این حرف شما کاملا اشتباهه که میگید بستگی به فن داره چون اگه تعصبتو بذاری کنار میبینی که Z5P واقعا گوشی بی نقص یا کم نقص و فوق العاده ای هست…
بعدشم این تهمتی که به نویسنده میزنید اصلا درست نیست توی این سایت همه میدونن اقای رحـمانی عزیز بی طرف هستند و اگر هم طرفدار برندی باشن طرفدار مایکروسافت هستن اینو از اواتارشون هم میتونی تشخیص بدی پس بیخودی ترول بازی در نیار
موفق باشی :rose: :rose:

Nfs

just samsung
از کامنت دادنت معلومه تازه اومدی ترنجی.همه میدونن اقای رحمانی بی طرف هستند.و بارها بی طرفی سایت ترنجی برای ما ثابت شده :rose: :heart:
ترنجی مثل اون سایت جیره خوار سامسونگ نیست که میگه نیازی نیست کسانی که z3 دارن برن z5 رو بگیرن 😐

i_love_quality

آقای رحمانی فن سونی بودن اونطور هم مسخره نیستا!
🙂

i_love_quality

البته منظورم اینه که فن سونی بودن خوبه و خودم هم هستم 🙂

Nfs

دوستان z5p قابلیت نمایش ساعت گوشی تو صفحه نمایش خاموش رو داره؟؟

i_love_quality

نه نداره

Mohammad.Reza

یک این که صفحه ی Z5p اصلا ۴K نیست و UHD هست نمی دونم چرا کسی بهش اشاره نمی کنه(فقط به سونی اشاره نمی کنم سامسونگ و الجی هم توی بخش تلویزیون چنین دروغی رو میگن ) دو این که چنین رزولوشنی واقعا توی صفحه ی ۵٫۵ اینچی احمقانه است همون طوری که QHD توی ۵ اینچ احمقانه است.به خاطر باتری نمیگم چون سامسونگ که از بزرگان صنعت نمایشگرهاست سال پیش ثابت کرد که QHD می تونه از Full HD سونی و HTC تقریبا ۴۰ درصد مصرف کم تری داشته باشه.به نظرم سونی هم که از بزرگانه این صنعته می تونه صفحه ی UHD با مصرف برابر یا کم تر از صفحات FHD بزنه.مشکل اصلی بحث گرافیکه و فشاری که قراره روی پردازنده ی گرافیگی وارد بشه.امیدوارم سونی یه فکری به حال این مورد کرده باشه مثلا میشه رزولوشن توی بازی ها FHD باشه.چندجا دیدم که بعضیا رزولوشن S6 رو بردن روی FHD تا عملکرد بهتری رو ببینن پس این کار برای کمپانی ها راحت و شدنیه.
من فعلا نظرم روی نوت هست چون با طراحی سونی برای یه فبلت ارتباط برقرار نمی کنم و این طور که به نظر میاد نوت با وجود بزرگ تر بودنش،خوشدست تره و این که هنوز هیچ تست معتبری از Z5P منتشر نشده و فعلا منتظر عملکرد باتری و صفحه نمایش و چیپست و دوربینش هستم.

Mohammad.Reza

ضمن این که درصد اندازه ی صفحه نمایش به کل گوشی ۷۰ درصد هم برای یه فبلت زیاد جالب نیست(Z5P)

K.I.A.N

با اینکه فن ۱۰۰% سامسونگم ولی از z5 p خیلی خوشم اومد حیف که s810 هست که تو بقیه گوشیها هم هستو به پای اگزینوس نمیرسه تو پردازنده اما تو گرافیک که آدرنو یچیزه دیگس هیچ مشکلی نداره ولی جون بقیه با همین پردازنده رزولوشن بسیار کمتری دارن توی گرافیک onscreen که مهمتره کم میاره نسبت به بقیه البته. این نظرسنجی هم انقد واسم سخت بود ترجیح دادم رای ندم کلا B-)

just samsung

دوست عزیز گرافیک مالی و ادرنو در اگزینوس ۷۴۲۰ و اسنپ ۸۱۰ در یک حد هستند اگه میخاید بدونید کدوم قوی تره باید هر دو مدل رو با یک رزلوشن مقایسه کنید , اینجا بحث کدام گوشی نیست بحث مقایسه ادرنو در مقابل مالی هست که وقتی در دو گوشی با رزلوشن برابر تست کنید مالی اندکی قوی تر هست , درضمن اینم درنظر داشته باشید اگر مالی در رزلوشن بالاتر فریم کمتری میده بجاش کیفیت بالاتری هم میده که لذتش خیلی بالاتره , شما وقتی گیم بازی میکنی دوست داری با رزلوشن فول اچ دی با ۱۲۰ فریم بازی کنی یا ۴k با ۶۰ فریم ؟ درحالی که چشم اصلا نمیتونه این تفاوت رو تشخیص بده و نهایتا ار رزلوشن بالاتر ۴k بسیار بیشتر لذت خواهید برد

K.I.A.N

در مورد ادرنو درسته صحبتتون من وقتی بنچمارک Manhattan رو مقایسه کردم یه لحظه حواسم به رزولوشن دستگاه های مورد مقایسه نیود درسته :good: :rose: :bye:
T760mp8 از Adreno430 کمی قویتره.

just samsung

برتری های زد پنج رو خیلی زود عنوان کردید زدتری پلاس هم روی کاغذ هم دوربین با مگا پیکسل قوی تر داشت هم باطری با حجم بالاتر حتی با صفحه فول اچ دی هم باطریش از نوت پنج ضعیف تر بود و دوربینش هم همینطور , پس تا تست منابع معتبر نیومده از لیست برتری ها باید حذف بشه , و وجود کارت حافظه برتری نیست فقط یه اپشن اضافس که فقط باعث کند شدن گوشی میشه در بحث صفحه نمایش هم صرفا ۴k بودن که مهم نیست , مهم دقت رنگ میزان مصرف باطری و بهینه بودن مهمه که باید منتظر اعلام منبع معتبر دیسپلی میت بود , درمورد سرعت رابط هم که دیدیم اس سیکس خیلی سریعتر از زدتری پلاس بود و مشکلی که به اشتباه بعنوان مدیریت رم ازش یاد میکنید یه قابلیت هست و تا پنج برنامه رو توی رم نگهمیداره و بعد از اون رو خالی میکنه درجهت بهبود شارژ دهی , که طبق اخرین ابدیتی که اومده براش غیرفعال شده این قابلیت و مصرف رم بشدت بهینه شده

ME.oStAd

دوست عزیز نمیدونم از کی وارد ترنجی شدی اما اگه قبلا اومده باشی باید دیده باشی که زد ۳ پلاس چطور در دوربین و هم در صفحه نمایش اس ۶ رو نابود کرد حتی جی ۴ رو هم همینطور
اما در مورد کارت حافظه واقعا حرف خنده داری زدید ترجیح میدم جوابتونو ندم
درباره صفحه نمایش هم ۴ کی بودنو چند وقت دیگه در سامسونگ میبینیم و اونموقع میبینم در این باره چی میگید…
لطفا حقیقت رو قبول کنید
مشکل مدیریت رم رو چطور در میکنید وقتی تمام سایت ها این مورد رو قبول کردن؟
حقیقت همیشه تلخ بوده دوست عزیز
قبول کن ک سامی بدجوری ترسیده و ب همین زودیا سری جدید اس رو معرفی خواهد کرد…
درباره مالی هم بیشتر تحقیق کنید من اصلا نمیخوام درمورد حرف بزنم فقط اینو بگم ک سامسونگ اس ۶ همین الان با صفحه QHD داره لگ میزنه دیگه چه برسه به ۴ کی به قول یکی از دوستان اسلوموشن میشه و سونی با حساب و کتاب از ادرنواستفاده کرده
موفق باشید…. :rose:

just samsung

اولا که بنده دو ساله با ترنجی همراه هستم و اینقدر از بعضی فن های سونی اطلاعات غلط دیدم که مجبور شدم عضو بشم و توضیحاتی بدم , درمورد کارت حافظه نوت پنج از حافظه فوق سریع استفاده میکنه که باعث شده سرعت رابط بسیار بالاتر از بقیه گوشس ها باشه و علت برداشتن درگاه کارت هم همینه چون یک فرد که بی اطلاعه میره یه کارت حافظه سرعت پایین میندازه و سرعت گوشی رو کم میکنه و خیلی راحت میاد اینجا و جار میزنه نوت پنج یا اس سیکس لگ.میزنه , وقتی که حافظه ۶۴ گیگ داره نیاز کارت حافظه جانبی نیست , و خارج کشور با سرویسهای ابری دیگه کسی نیاز به رم پیدا نمیکنه هزچند تاحالا خودم بیشتر ۶۴ نیاز نداشتم , یه گوشیه دیگه ارشیو فیلم و عکس که نیست , دوما اگه حرفی میزنی اثباتش کن کی گفته اس سیسک لگ میزنه چرا همینجوری راحت اطلاعات غلط میدی به خورد ملت , شما اصلا با اس سیکس کار کردی که میگی لگ داره ؟!! :yahoo: این تست سرعت اس سیکس و زد تری پلاس توسط ترنجی هست
https://toranji.ir/مقایسه-سرعت-اکسپریا-زد-۳-با-آیفون-۶-،-گلکس/
درمورد قابلیت رم هم در نظر پایین تر کاملا توضیح دادم

درمورد کیفیت صفحه نمایش و.دوربین هم به سایت دیسپلی میت و دوکس مراجعه کنید منبع معتبر با تست تخصصی سعی کنید رو هوا حرف نزنید . زد تری پلاس با حجم باطری کمتر نسبت به نوت پنج و صفحه با رزلوشن خیلی کمتر در تست باطری کاملا شکست خورد و این یعنی بهینه بودن صفحه نمایش ۲k سامسونگ , سامسونگ خیلی راحت توانایی گذاشتن صفحه ۸k رو هم در گوشی داره اما وقتی میذاره که بتونه بهینش کنه وگرنه بالابردن رزلوشن ساده ترین کار هست براش , دقت کنید ۲k سامسونگ بهینه تر و کم مصرف تر از فول اچ دی سونی این یعنی شاهکار , سامسونگ بزودی با پردازنده ام که ساخت خودش هست با اس هفت میاد و میبینی قدرت یعنی چی همین الان هم طی بنچ مارکهایی که منتشر شد درعملکرد کلی نوت پنج از زد پنج بالاتر بود و در تست گرافیک در حالت رزلوشن برابر مالی از ادرنو اندکی قوی تر بود , اگه میخاید جواب بدید با مدرک و مستند و منبع معتبر ادعای کنید وگرنه حرفی که نشه اثباتش کرد گفتنش خیلی راحته

i_love_quality

آقای محترم سامسونگی وقتی شما عامل مصرف باتری رو فقط صفحه نمایش میدونی نمیتونم باهاتون بحث بکنم!
مطمئن باش سونی خیلی از سامسونگ شما عاقل تره که میگی سامسونگ میتونه ۸K هم بزاره ولی دنبال بهینه کردن و… است
سونی ۴K گذاشته چون تونسته و یک گوشی ساخته که باتریش دو روز دوام داره

فقط من بگم که یک زمانی تو کف گوشی های سامسونگ بودم ولی از وقتی گوشی های سونی رو دیدم از گوشی های سامسونگ اصلا خوشم نمیاد!
تمومش کنید لطفا!

Nfs

مدیریت رم یه قابلیته و خوبه بیشتر پنج برنامه نشون نمیده؟؟ :wacko: :wacko:
اصن چه نیازیه گوشی جدید بخریم؟ ۱۱۰۰ که کارمون و راه مینداخت

just samsung

بله یک قابلیته همه سایتها به اشتباه اون رو مشکل عنوان کردن , ببیند اساس کلمه مشکله اگه شما ادم منطقی باشی و.متعصب نباشی میتونی بفهمی که وقتی میگی مشکل رم یعنی رم گوشی یعنی سخت افزار رم دچار مشکل شده باشه که اینگونه نیست کدوم عقل سلیمی قبول میکنه سامسونگ که خودش تولید کننده بهترین زم های بازاره رم گوشیش مشکل داشته اونم در دو نسل و نتونه حلش کنه , و اساسا کلمه مشکل رم مردود میشه چون با نصب کاستوم رام این قابلیت دیگه وجود نداره و همچنین در رام استوک خود گوشی هم با چندتا تغییر در رام این قابلیت غیر فعال میشه ,پس مساله مربوط به نرم افزار هست اگر مشکل بود که حتی یک برنامه رو هم نگه نمیداشت , و بر اساس ابدیتی که بتازگی اومده کاملا غیر فعال شده , من بشخصه این قابلیت رو دوست دارم چون هیچوقت نیاز به اجرا بودن بیشتر از پنج برنامه در پس زمینه ندارم چون هم روی سرعت گوشی تاثیز میذاره هم مصرف باطری بیشتر میشه

Nfs

خود سامسونگ میدونه مدیریت رم مشکل داره و برای همین اپدیت میده بعد طرفدارهاش میان میگن بهتره. 😐
شما شاید خودت مدیریت رم رو مزیت بدونی ولی خیلی های دیگه شاید با شما هم عقیده نباشند و برای کسی که مثلا میره تو کروم بعد میره واتس اپ بعد میره کروم از دوباره میاره بالا خیلی ادم رو کلافه میکنه من خودم این رو نمیگم یکی از فن های سامسونگ میگفت و خیلی بده این همه پول واسه گوشی بدی و اینجور مشکلی داشته باشه
فقط منطقت منو کشته 😐

sina98_altogether

عزیز من میدانی چرا مشکل هست این مدیریت رم چون که نمیتونه پیش از ۵ برنامه رو اجرا کنه که این خودش مشکل خیلی بزرگی هست چون اصولا افراد اماتور و کسانی که تاحالا اسمارت فون نداشتن نمیان گوشی گرانی مثل نوت۵ بگیرین فوقش یه گوشی ارزان مثل هواوی یا مثل این رو میگیرن حالا میمونه افرادی که کار های بیشتری و سنگین تری با این گوشی ها انجام میدن مثلا من خودم به شخصه بجز مواقعی که بازی و یا تو مرورگر هستم بیش از ۵ برنامه و حدود ۸ برنامه رو باهاش کار دارم که این مشکل به اصطلاح قابلیت مضخرف این امکان رو به من نمیده واقعیت ها رو ببینیم و در مورد اسالات رم اینم دوباره بحث برمیگرده به همون کاربر اماتور یا حرفه ای که فقط به طور خلاصه بگم وقتی یه گوشی قابلیت فیلمبرداری ۴کی رو داره که حجم زیادی رو تو دقایق کمی میگیره یه حافظه ی ۳۲ گیگابایت و همچنین یه حافظه ی ۶۴ گیگاباتی هم جواب گو نیستش خوب ولی زد۵پریمیوم تمام این قابلیت های الکی و ابکی رو نداره به جاش واقعا یه قابلیت به دردبخور و اساسی که همون قابلیت نصب کارت حافظه و مولتی تسکین رو داره که یه برتری کاملی به زد۵ پریمیوم میده .
در مورد صفحه نمایش هم به قول استدلال یکی از کاربرا وقتی کسی فیلم ۴کی میگیره دوست داره که اونم با همون کیفت ببینه نه کمتر از اون.
در باره ی دوربین هم باید منتظر مقایسه اش باشیم که ببینیم برتری مطلق برای کدام هست.
موفق باشید :rose: :rose:

just samsung

اولا که درست صحبت کنید یعنی چی میسوزی مگه من همسن شما هستم که بخودت اجازه میدی اینجور حرف بزنی اگه به بد دهنی باشه من بهتر از شما بلدم چاک دهنم رو باز کنم اما شخصیتم اجازه نمیده پس سعی کنید قبل از اینکه چیزی رپ به کسی نسبت بدید کمی ارزش برای خودتون و شخصیتتون قایل بشید من نظر شخصیم رو گفتم شما اگه میتونی عکسش رو ثابت کن نه اینکه با حرف های یاوه شخصیت خودت رو به رخ بکشی :negative:

far_zad

دوست عزیز از من یک توصیه

هیچ وقت وارد بحث با کاربرهای اینجا نشو. خیلیاشون به راحتی توهین میکنن.

milani

به شخصه بعنوان کسی که با نوت ۴ کار کرده نوت ۵ رو ترجیح میدم و البته با سایر برندها کار کردم مثل سونی اما رابط کاربری سونی رو اصلا نمیپسندم و اینکه بنظرم اضافه کردن عدد مهم نیست مهم کیفیته امروزه و همچنین ابتکار،که متاسفانه در سونی ابتکار خاصی نمیشه دید(زیاد کردن اعداد که ابتکار نیست)ضرورتی نداره صفحه نمایش ۴ک و تراکم پیکسلی هشتصدو اندی جز اینکه مصرف باتری رو به شدت بالا میبه کاش یکم بیشتر خلاقیت بخرج میداد سونی…
سونی در دنیای تکنولوژی خیلی عقبه،عقب تر از رقبایی مثل سامسونگ و اپل البته دوربین های عکاسی سونی رو نباید ندید گرفت چون فکر میکنم جزو بهترین لنزهای دنیا رو داره و شونه به شونه داره با کارل زایس رقابت میکنه
اگه یه روزی قرار باشه دوربین بخرم بدون شک سونی جزو اولویت هامه اما اگه بخوام گوشیمو عوض کنم نوت سامسونگ…البته بماند که نوت ۴ فروختم که ۵ بخرم چون واقعا مجذوبش شدم

Moazez

سونی در دنیای تکنولوژی خیلی عقبه،عقب تر از رقبایی مثل سامسونگ
اینجای حرفتو دقیقا z5 پریمیوم نقض میکنه و نشون میده سونی با این گوشی حداقل یکسالو نیم از بقیه جلوتره. یکی میگه سونی عقبه واقعا باید بهش گفت تو خودت عقب موندی.

hsbn

معزز جان نیاز به توهین نبود تو اخر کامنتت. :unsure: :unsure:

sina98_altogether

دوست عزیز اگر سونی عقب هست چرا تونست دوربین ۲۳ مگاپیکسلی(۲۵مگاپیکسلی) رو داخل گوشی جا بده نه مثل سامسونگ که از نوت۳ یا شاید نوت۲ دوربینش بیرون بوده و ماننده سری اس سامسونگ که اونم دوربینش بیرون زده هست اما سونی چنین خبری نیس و دوربینش داخل هست .
در ضمن شما میگی سونیکفقط بلده با اعداد بازی کنه کاملا این چیزی که الان میگم رو نقض میکنه: سونی وقتی میتونه گوشی اونقدر بهینه کنه که وقتی صفحه نمایشه ۴کی داره با قاطعیت بگه دو روز کامل میتونید از گوشی رو استفاده کنید و اما سامسونگ میخواد کاری کنه که فقط بتونه یه روز گوشی اش رو تو شارژ نگه داره .
وقتی میخوای حرف بزنی واقع بین باش نه صرفا ترول. :negative:
در ضمن اگر یکی از افراد سونی هم به نوت و سامسونگ با همین روه جواب بده جواب اون هم با منطق میدم که قانع بشه :rose:

JUST SONY Z5

مجذوب چیش شدی؟ مجذوب قلمش که اگه برعکس بزاریش….
اول همین سام هنگ اومد QHD زد
اول همین سام هنگ اومد با دستکاری کردن پنچمارک ها اعدادرو الکی بالا برد
بازم بگم
سونی هیچ وقت با اعداد بازی نکرده

David Lanjeckt

تا قبل معرفی z5 من نوت ترجیح میدادم اما الان فقط z5p فوق العاده زیبا و قوی عاشقش شدم :rose: :yes:

ME.oStAd

با سلام مدیران محترم ترنجی
ی خواهشی داشتم
اگه میشه این عکس رو جایگزین عکس فعلی زد۵ پرمیوم کنید مرسی :rose:
http://s2.img7.ir/RTbzl.jpg

PIMP LUKE

من به زی۵ پریوم رای دادم خداییش محشره رنگ کرومش که آدم رو دیوانه میکنه راستی دوستان رنگ کروم برای زی۵ هم موجوده یا نه بعد اگه موجوده مث نسخه پریموم ۹۵ درصد انعکاس داره یا ماته؟

✰ BARDIYA ✰

دوست عزیز Z5 رنگ کروم نداره و این رنگ مخصوص نسخه پرمیوم هست :rose: :rose:

PIMP LUKE

ای داد و بیداد پس مجبورم نسخه پرایمو بگیرم هعیییییییی خداییش رنگ کرومش دیووووووووووووانم کرد

shantiakb

اصلن نیاز نیست شما طرفدار شرکت خاصی باشی
تنها فبلت بازار که واقعن فبلت هست سری نوت سامسونگ هست
کنار این دوتا اگه نوت۴ گذاشته میشد مطمعنن با اختلاف برنده میشد

Dr.Zed

😐

✰ BARDIYA ✰

شما فبلت رو فقط توی داشتن قلم میبینید؟؟!! یعنی هر گوشی قلم نداشته باشه فبلت نیست؟؟!!
میدونید معنی فبلت یعنی چی؟؟ فبلت یعنی یک دستگاه بزرگتر از گوشی و کوچکتر از تبلت مابین این دوتا رو میگن فبلت و ربطی به داشتن یا نداشتن قلم نداره!! :good:

shantiakb

مگه فقط قلمه؟؟
کاربردای صفحه ی بزرگه

Yas

کیفیت صفحه نوت۵ اصلا قابل قیاس نی با زد۵پریمیوم

این و تو مقایسه ها خواهید دید
بقیه گذینه هام ک نوت۵ سرتره
مخصوصا اون پردازنده ۱۴نانومتری کم مصرف و فوق سریع زد۵و پودر میکنه :yahoo:

ME.oStAd

:/

✰ BARDIYA ✰

بله دوست عزیز شما راس میگید صفحه نمایش نوت ۵ اصلا قابل مقایسه با Z5P نیست چون صفحه نمایش Z5P فوق العادست و از نوع ۴K هست :good:
بعدشم توی دقت رنگ صفحه نمایش های سونی کجا که مطمئنا توی Z5P به اوج خودش رسیده با پنل جدیدی که داره و صفحه نمایش های سامسونگ کجا که تداخل رنگی دارن و سفید رو زرد یا کرم و قرمز رو نارنجی نشون میدن :good:
موفق باشی :rose: :rose:

Akinator

آب قعطه… :rose:

عشق ایرانی

ترنجی جان خیلی اشتباهه باتری: ۳۴۳۰ میلی‌آمپر بالاتر از نوت ۵ اما نوت ۵ شارژ سریع تر و شارژ بی‌سیم عاااالیییی بسیار تحسین شده عمر باتری بسیار خوب از سونی است به‌ دلیل استفاده از پردازنده کم‌مصرف‌تر و بهینه‌ سازی‌های بیشتر، می‌تواند شارژ بیشتری نگه دارد!! !!!!!! :rose: :rose: :rose:
نوت ۵ شاهکاااار !!!!!
همه رای بیشتر سونی بیخود!!! بعدا پشیمااااان!!

افرین به نوت ۵

PIMP LUKE

عمر باطری نوت ۵ یک روزه اونم به زور ولی عمر باطری سونی با استفاده ترکیبی ۲ روزه (اولترا استامینا رو هم اضاف کن میشه سه روز)امیدوارم شر زود شارژ شدن باطری گریبانتون رو نگیره تی ایکس منم ۷۰ دقیقه فول شارژمیشه منتهی ی روز بیشتر دووم نمیاره (شارژر اصلی گوشی ۱۵۰۰ میلی آمپریه که یک باطری ۱۷۵۰ رو ۷۰ دقیقه ای فول شارژ میکنه از ۰ تا ۹۰ درصدش ۵۰ دقیقه طول میکشه )تازه باطریمم خراب کرد مجبور شدم باطری نو براش بگیرم الان با شارژر ۵۰۰ میلی آمپری شارژش میکنم تا یک روزو نیم برام دووم میاره ولی خب زمان شارژش هم تقریبا دوبرابر شد از صفر تا ۱۰۰ حدودا ۲/۱۵ دقیقه طول میکشه زودشارژ شدن ملاک برتری نیست مهم شارژ نگه داشتنه زود شارژ بشه زودم خالی میشه دیر شارژ بشه دیرم خالی میشه در ضمن از کامنتاتون معلومه دوست عزیز که شدیدا در حال سوزشین بهتون تشت آب یخ تجویز میکنم …….

عشق ایرانی

ببین مثل سونی زد ۳ پلاس است چون زد ۳ پلاس باتری ۲۹۳۰ میلی‌آمپر بالاتر از اس ۶ اج ۲۶۰۰ میلی‌آمپر است اما عمر باتری اس ۶ اج بیشتر از زد ۳ پلاس است به دلیل استفاده از پردازنده ی کم‌مصرف‌تر نسبت به سونیه!!! :whistle: :whistle:

mousavi007

سر زد ۳ پلاس هم می گفتن باطری بهتر
ولی دیدیم چی شد

Moazez

تو فون آرنا که باتری زد تیری پلاس از اس ۶ بهتر بود. در ضمن سونی جند روز پیش یه آپدیت داد که هم بنچمارک زد تیری پلاس رفت بالای ۶۰۰۰۰، هم داغی از بین رفت و هم باتری بسیار بهتر شد. خدایی اس سیکس با زد تیری پلاس قابل مقایسه نیست. زد تیری پلاس خیلی خیلی سرتره

Moazez

با احترام به طرفداران نوت۵ ولی قطعا و بدون شک z5 پریمیوم. برتری هاش خیلی بیشتره و واقعا اسمارت فون رو از نو معنی کرد سونی با این اسمارت فون. سونی رابط کاربری جدیدش در z5premium واقعا شاهکارتر شده در فیلمهایی که دیدم. دوربینو،اسپیکرو،صفحه نمایش بهترو، باتری بهتر و ضدآب بودنشم که از برتری های محسوسش هستن. ایشالا هرکی به هرچیزی لیاقتشو داره دست پیدا کنه. سعی کنید دعوا نکنید سرچیزای الکی من این تجربه رو خیلی وقته دارم و از کوره در رفتن ها خیلی خوب نیست برای خودمون.هرچند شاید الانم بعضی وقتها از کوره در برم ولی میخام به کلی ترک کنم این کارمو.

✰ BARDIYA ✰

اینقد ترول بازی در نیار دوست عزیز نظر هر کسی برای خودش محترمه چون شما طرفدار سامسونگی نمیتونی نظرتو با این کارها به بقیه تحمیل کنی این کارت باعث میشه بیشتر از سامسونگ زده بشن تا اینکه طرفدارش باشن :rose:
بعدشم شما همچین میگید نوت ۵ شارژ سریع داره انگار Z5 شارژ سریع نداره!!
اتفاقا شارژر سریع سونی خیلی هم زودتر از نوت ۵ شارژ میکنه با ۱۰ دقیقه شارژ ۵٫۵ ساعت کار میکنه که این توی سامسونگ ۴ ساعت هست توی Z5 با ۳۰ دقیقه شارژر شدن گوشی ۶۰% شارژ میشه پس اینقد نگو شارژ سریع شارژ سریع :rose:

Rhasta

بردیا فازت چیه داری بحث میکنی؟دو روز دیگه تست ها و بررسی ها و مقایسه ها میان

تو این پست دوتا اصطلاح بعد گفتی

یکی واژه بهترین بدون هیچ دلیل
دومی ی چیز شنیدی ۴k!!! باش بابا ۴ کا ،تو همه کامنت هات همینه میگی

البته چون ازت خوشم میاد اینارو گفتم

ممنون

✰ BARDIYA ✰

Rhasta
دوست عزیز ببخشیدا ولی شما فازت چیه دقیقا؟؟!! حالت خوبه؟؟!! :wacko: :wacko:
من توی این نظرم اسمی از ۴K بردم؟؟؟!!! :wacko: :wacko: :wacko:
شما بجای اینکه الکی بیای زیر کامنت من پاسخ بزنی منتظر باش تا ببینی بهترین یعنی چی!!
میگم بهترین چون واقعا بهترینه … توی دوربین که صد در صد رقیب نداره … توی کیفیت صفحه نمایش هم عالی هست … طراحیش هم که فوق العادست و به زیباییش وجود نداره … مشکل داغی رو هم که حل کرده … سنسور اثر انگشت فوق العاده دقیقی هم که داره … رابط کاربری فوق العاده سریع و روان توی همه گوشی های سونی هست
دیگه چی میخوای بیشتر از این که میگی بهترین نیست پس چیه؟؟!! میخوایین بگم بدترینه افتضاحه؟؟!!
یعنی چی یه چیزی شنیدی ۴K!!! … نکنه میخوایید منکر وجود این صفحه نمایش هم بشید خب صفحه نمایش ۴K داره که میگم!!
با تمام احترام لطفا بیخودی نظر نده موفق باشی :rose:

Rhasta

بردیا جان پ چرا ناراحت میشی

اولا ک من نگفتم ک تو اون پست گفتی ولی تو اکثر نظراتت هست منم منکرش نمیشم ک بده(جدا از اینه ی مشکلاتی هم داره)

بعدش
میگم بهترین چون واقعا بهترینه … توی دوربین که صد در صد رقیب نداره … توی کیفیت صفحه نمایش هم عالی هست … مشکل داغی رو هم که حل کرده … سنسور اثر انگشت فوق العاده دقیقی هم که داره …
اینارو با چشم خودت دیدی یا بررسی چیزی اومده(من ک چیزی ندیدم)
صد در صد اینارو از روی قریزه گفتی،خوبه الان منم بگم ۹۵۰xl بهترین فبلته؟؟

بعدش منظورم از فاز این بود ک الکی داری با بقیه کلکل میکنی(ی بار دیگه نظرمو بخون)

و ی مورد دیگه زود قضاوت نکن (بیخود میگی از این حرفا—همه این حرفارو بلدن بزنن از جمله شخص خودم)

✰ BARDIYA ✰

Rhasta
دوست عزیزم خب شما اینجوری که گفتی به هر کی بگی ناراحت میشه!!
نه دوست عزیز از روز غریزه نیست ویدئو ها و بررسی هاش هست که میگم بهترینه وگرنه من بیخودی از چیزی تعریف نمیکنم تا عملکردشو نبینم
این لینک ها راجب دوربین و صفحه نمایش فوق العادش که خود اون فرد که داره بررسی میکنه به زبون روسی میگه Z5p خیلی عالی تر از نوت ۵ عمل کرده
http://www.aparat.com/v/6xbW2
https://www.youtube.com/watch?v=isMVGFaEzwE
حل مشکل داغ شدن دستگاه هم ترنجی چندتا پست قبلی لینک ویدئو رو گذاشت که طرف ۱۰ دقیقه بدون فورس کلوز دادن دوربین فیلم ۴K گرفت و گفت بیشتر از این هم امکانش هست و در اخر گفت بعد از ۱۰ دقیقه گوشی گرم شد! نه داغ! که توی فیلمبرداری ۴K همه گوشی ها بلا استثنا گرم میشن
راجب سنسور اثر انگشت فوق العادش هم سایت دیجیاتو و یه کاربر خارجی دیگه هم بررسی کرده و گفته که دقیق ترین سنسور اثر انگشت رو بدون کوچکترین خطایی داره
http://www.aparat.com/v/t2roL
https://www.youtube.com/watch?v=ruz9yAGYeUk
پس دوست عزیز من بیخودی راجب چیزی نظر نمیدم این گوشی فوق العاده هست که میگم بهترینه
اگر هم توی حرف زدنم تندی ای بود معذرت میخوام اگه باعث ناراحتیتون شدم موفق باشی :rose: :rose:

Rhasta

بردیا من گفتم بررسی مگه اومده بیروون ؟؟؟، نگفتم ک فیلم ازش نیومده بیرون!!!

این طرف یکم با گوشی کار کرده میگه ایطور و اوطور(من ب شخصه فیلمی رو قبول دارم ک منبع داشته باشه،مثلا فون ارنا،فونبوف،جی اس ام و…..)بعدش جزئیات دقیق معلوم نیست و فقط طرف(ب قول شما)میگه پرمیوم خوبه

من برام فرق نداره پرمیو خوب باشه یا نوت(هر کدوم بد بود ب جهنم)ولی تو جوری برخورد میکنی ک انگار پرمیوم خدایه(استغفر…)

من میخواستم بهت بگم ک بیشتر صبر کن و زود قضاوت نکن و پی ب حرف دوتا بچه خوشکل (تو فیلم) نرو

خب فردا منم بررسی میکنم میگم شیائومی بهتر اپله بعد تو قبول میکنی حتما

دادا۶ ببخشید من قصد بدی نداشتم و منظورم چیز دیگه ای بود و شما اشتباه گرفتید

انتخابم هم نوت بود چون ازمون خودشو پس داده و ب نطرم این نظر سنجی باید بعد بررسی های معتبر انجام میشد و الان فقط جنبه طرفدارانه داره

یاحق

milani

: moazez
جان یکم تلاشتو بیشتر کن که آخر کامنتات جوگیر نشی به کسی بی احترامی کنی
مرسی بابت تلاشت :rose:

hesam30

با سلام خدمت همه عزیزان…هر دو عالی هستن و واقعا انتخاب سخته…بنده نوت ۵ رو انتخاب کردم با توجه به خواسته هام ولی شدیدا مشتاق کار با زد ۵ پریمیوم هستم فقط یه چیزی که منو قلقلکم میده اینه که چرا سونی کیفیت ۴k رو برای صفحه ۵٫۵ گذاشته خب وقتی کیفیت به این بالایی هست صفحه بزرگتر لذت بخش تره مثلا ۵٫۷ یا ۶ اینچ بود عالی میشد مثل تلویزیون ها که وقتی کیفیتشون بالاست آدم دوست داره صفحه تا اونجا که میشه بزرگتر باشه…نظر شما چیه بچه ها؟ :rose:

عشق ایرانی

بخدا نوت ۵ خیلی از سونی سرتره!!!!! خداااییی :wacko: :wacko: :wacko: :wacko:

Akinator

آب قعطه…

HEDAYAT

هر دو گوشی فوق‌العاده اند!
گلکسی نوت ۵ با قلم بسیار محبوب، صفحه نمایش عالی و عمر باطری بسیار عالی و البته پردازنده فوق‌العاده اومده
اکسپریا زی۵ p با دوربین خارق‌العاده (فکر کنم کمی بهتر از نوت باشه!!) طراحی زیبا و اسپیکر های استریو با کیفیت!
واقعا هر دو عالی هستند،،،

مچکر از همه دوستان

HEDAYAT

و البته امکانات زیاد سامسونگ!
واقعا سامسونگ و الجی دریایی از امکانات هستند!!چه در رابط کاربری چه در سنسور ها
البته در مقابل باید کیفیت بی نظیر سونی هم بیاد بیاریم ؛-)

Ali.leader

من طرفدار سونی هستم ، اما به نظرم هردو فوقالعاده هستن
B-)

ahmadgn

هر دو گوشی عالین … سونی واقعا تو دوربین تکه کاش ک سونی تغییراتی توی رابط کاربریش میاد

Dontbon

یکی این عشق ایرانی رو از سایت بندازه بیرون دو روزه اومده هی جوک کامنت میده :wacko: اگه اجازه بدید میگه S2 از Z5P بهتره :wacko:

Navid

فن سامسونگم اما به z5رای دادم

JOHN

هر دو عالی اما بین این دو قطعا زد۵ پریمیوم.
هر چند قصد تعویض ندارم اما واسه جانشینی زد۲ گزینه عالی هست :rose: :heart: B-)

Dr.Zed

منم با شما هم عقیده ام 🙂
البته زمان بازنشستگی زد۲ کم کم داره میرسه 🙂

JOHN

دکتر فعلا پولی در بساط نیس.زمانش هم واسم مناسب نیست.تا دو سال اینده یا سه سال اینده باید همینو داشته باشم.بحث کنکور و دانشگاه هست 😥 :unsure:
ولی مطمئن بعد از گذر از این برهه زمانی مطمئنا اولین کار تعویض گوشیمه.
فعلا که سونی داره اپدیت میده تا ببینیم تا کجا ادامه میده.سخت افزار که عالیه مشکل رم هم نداره پس حالا حالا ها باید اپدیت بده. :rose:

Nfs

سونی دیگه اخرین اپدیتش به z2 همین اندروید ۶ هست دیگه اپدیت نمیده

abol021

منz5p انتخاب میکنم چون واقعا تمام خواسته هامو برآورده میکنه و واقعا اوج قدرت سونی رو نشون میده اما این دلیل نمیشه که از نوت ۵ سرتر باشه چون قبل از معرفی z5p برترین گوشی بازار بوده و وقتی الان z5p در کنار نوت ۵ قرار میگیره و در بعضی جنبه ها قویتر و بعضی ضعیفتر هست نشون میده که واقعا به همراه نوت ۵ بهترین گوشی های اکو سیستم اندروید هستن ولی خب بنا به دلایل شخصی خودم و علاقه خاصی که به سونی دارم z5p انتخاب میکنم

Mohammad.Reza

سطح شعور و احترامی که تو این کامنت موج میزد واقعا عجیب و تحسین برانگیز بود.کاش همه ی کامنت های این سایت این طوری بشن

mehdi sami

هر دو فوق العاده هستند اما بهتر بود صبر می کردید موقعی که وبسایت های مطرح این دو گوشی رو با هم مقایسه و بررسی کردن این نظرسنجیو میذاشتین .

milad7

ضمن احترام به گلکسی نوت ۵ ، Z5P یه مقدار برتره :whistle:

hamidaky

الجی رو دوس دارم ولی سونی ترکوند واقعا :yahoo: از نوت پنج خیلی سره حرف سامسونگیا رو گوش ندید خودتون که ترولای سمی رو میشناسید :good:

riofarina

فقط به خاطر قلم به نوت رای دادم.
من هنوز به ۸۱۰ بدبینم. یعنی واقعا درست شده؟!
z5 مشخصات روی کاغذ برتره ببینیم در عمل چی میکنه.

milani

اگه دوربین میخواید
Lumia 1020 =41 MP
اگه گوشی میخواید :
Galaxy Note 5
یکی از همکارام پارسال زد ۲ گرفت همون روز اول صفحه نمایشش ویبره میزد مثل مهتابی میشد بنده خدا کلی حرص خورد،گوشی نو…

Moazez

دیگه دوران پیرمرد ۱۰۲۰ به پایان رسیده. الان سلطان دوربین از z3+ به بعد بدون چون و چرا سونی شده و در همه مقایسه ها با اقتدار اول میشه.

Rhasta

داداش ۱۰۲۰ رو رو حالت دستی وحرفه ای باش عکس بگیر بعد بگو پیر مرده

Moazez

دیگه دوران پیرمرد ۱۰۲۰ به پایان رسیده. الان سلطان دوربین از z3+ به بعد بدون چون و چرا سونی شده و در همه مقایسه ها با اقتدار اول میشه.ببخشید اینو زیر نظر شما مینویسم ولی در مورد حسگر اثر انگشت سونی واقعا پیشرفته تره بطور محسوسی. شما میتونید با هرده تا انگشت گوشیتونو باز کنید. فقط کافیه موقع اسکن اولیه هر ده تا انگشتتونو روی سنسور بذارید تا سنسور همرو بشناسه. نیازی هم نیست به شکل خاصی بذارید انگشتتونو. واقعا این باید جزو برتریهای z5premium میومد تو این لیست.

mahziyar

سلام دوستان عزیز کاملا معلومه سامسونگ نوت۵بهتره
این ی نوع نظر سنجی هست که کاربرا نظر میدن نه اینکه سایتای معتبر مقایسه بکنن مثل دیسپلی و غیره شما وایس بیاد سایتای معتبر بزارن مقایسه رو بعد میفهمید بدرد نمیخوره زد۵پریمیوم

MahyarZAD

آقا سونی مگه s pen داره .
هر کدوم از این گوشی ها تو کلاس خودشون هستن .
اصلا نباید با هم مقایسه بشن .
لطفا تکنولوژی نوت رو از بقیه گوشی ها بزارید کنار که وقتی گوشی سری نوت اومد خیلیا مسخره کردن پس هیچوقت هیچکس نمیتونه هیچ گوشی رو با سری نوت مقایسه کنه .
الان هم شما باید sony z premium رو با galaxy s6 plus مقایسه کنید نه با نوت . کلمه note رو گوشی هست . هر وقت سونی اپل هواوی نوت زد اونوقت میتونید با هم مقایسه کنید . پس مقایسه درست انجام بدین!!!!!

far_zad

افرین. کاملا موافقم

نوت تو کلاس خودش فعلا رقیب درست و حسابی نداره.
زد۵پریمیوم بیشتر با اج پلاس آیفون۶پلاس هواوی میت جدید جی۴ و اینها باید مقایسه بشه.

ولی این مقایسات انجام خواهد شد. چون میشه نوت رو کمی پایینتر آورد و بهش به عنوان یه اسمارتفون بزرگتر نگاه کرد. کاری که بعضی ها انجام میدن و به خاطر بزرگ بودن صفحه نوت رو یخرن نه به خاطر امکانات اون.

Myxperia

از اکثر جهات برتری با Z5 Premium هست… موفق باشین.

pika

من به شخصه علاقم به برند سونی خیلی بیشتر از سامسونگه و انتخابم اصولا سونی هست ولی اگه منظور از این نظرسنجی مقایسه ی دو تا “فبلتِ” خب مشخصه سونی حرفی برای گفتن نداره! واسه همین ترجیح میدم رای ندم چون نمیتونم خودمو راضی کنم به سامسونگ رای بدم :scratch:

Amir Sepehr Ghasedi

جفتشون فوق العادن. سونی عالی کار کرد و این می تونه طلوع دوباره سونی در دنیای تکنولوژی باشه. امیدوارم یه روز بیاد که این برندای بی خاصیت چینی از صحنه ی روزگار حذف بشن و برندای با اصالتی مثل سامسونگ و سونی و الجی پا بر جا بمونن و این برندا به جایگاهی که لیاقتشو دارن برسن. بین این دو شاهکار هم واقعا انتخاب بسیار سخته ولی با تمام احترام برای سونی، من به نوت ۵ رای دادم.

iPhone 6s

بنظرم امسال هم مثل سال قبل بهترین گوشی جهان آیفون های جدید میشن واقعا پیشرفته تر شدن؛ آیفون۶ با دوربین ۸ مگا به راحتی با بقیه رقابت میکرد ، حالا که ۸ شده ۱۲، از دوربین که بگذریم آیفون ها همیشه توی زمینه ی سخت افزار اول بودن و همچنین سیستم عامل آی او اس بهترین و بالغ ترین سیستم عامل جهانه، پس بنظرم امسال هم این اپله که گوی رقابت رو از رقبا می ربایه

iPhone 6s

کلا بنظرم سیستم عامل اندروید واقعا افتضاحه

pika

داداش سال قبل که آیفونا توی لیست ۳ تای اولم نبودن! از نظر کجا بهترین شد نکنه دیجیکالا رو میگی!؟ بهترین گوشی سال G3 شد که! :scratch:
راستی همین سیستم عامل افتضاح الگوی ios 8 و ios 9 شد برای الهام گیری (بخوانید کپی برداری)

Sattar Panjehshahin

الان داشتم تو نت میگشتم این مطلبو دیدم، با اینکه خیلی ربطی به این مطلب نداره، ولی خیلی به اتفاقات این چن مدته سایت ربط داره:
“دعوا یا بهتر بگوییم نبرد بین اپل و سامسونگ مدت هاست که ادامه دارد و به نظر می رسد به این زودیها هم به اتمام نخواهد رسید. مدت هاست که این دو شرکت به حق یا ناحق همدیگر را محکوم به نقض حقوق، کپی برداری و … می کنند. نمی خواهیم وارد بحث حقوقی این دو شرکت در دادگاههای مختلف بشویم بلکه هدف این است که به موضوع مهمی بپردازیم که مدت هاست باعث عذاب و حتی پسرفت شده است نه تنها در بین ما ایرانیان، بلکه این موضوعی است که در همه جای دنیا دیده می شود اما متاسفانه باز هم ما با ادعاهای تمام نشدنیمان اینبار هم زیاده روی میکنیم.

نبرد و رقابت بین این دو شرکت کره ای و امریکایی امری کاملا طبیعی است، حتی می توان گفت اگر این رقابت به این شکایت ها و دعواهای آشکار نمی رسید جای تعجب داشت،اما آیا دعوای طرفداران این دو شرکت هم دلیل قانع کننده ای دارد؟ هدف نصیحت نیست،چون در مجموع نصیحت ابزار قدرتمندی برای اصلاح به حساب نمی آید، اگر نصیحت سلاح قدرتمندی برای اصلاح بود حتما در این چندین هزار سال که از تاریخ بشریت می گذرد اتفاقات بسیار زیاد خوبی برای بشر رخ می داد.

هدف این است که دیدمان را به موضوع تغییر دهیم، واقعا چه اشکالی دارد که سامسونگ در یک دادگاه از اپل شکست بخورد یا برعکس؟ چه اشکالی دارد که یک دستگاه به آمار بسیار بهتری نسبت به رقیب خود دست یابد؟ چرا بسیاری از ما تحمل دیدن پیروزی شرکت رقیب را نداریم؟ اصلا سود من از پیروزی سامسونگ در دادگاه اگر یکی از طرفداران این شرکت باشم چیست (و یا اپل)؟ چرا من که در حال نوشتن این مطلب هستم در این مطلب می بایست به همان تعداد نام اپل را بیاورم که نام سامسونگ را برده ام؟! (چون اگر به غیر از این باشد من محکوم به جانبداریم) و ۱۰۰۱ چرای دیگر؟

اما بگذارید قبل از اینکه ادامه مطلب را بگویم یک سئوال مهم دیگر که می بایست همه ما از خود بپرسیم نیز مطرح کنم. آیا سهم من و شما از دنیای تکنولوژی و طرفداری از شرکت ها فقط دعوا ست؟

متاسفانه جواب کاملا روشن است و دلیل و سند آن را در بسیاری از وبسایت ها می بینیم (بسیار بیشتر از حد طبیعی و بالاتر از استانداردهای جهانی!). راه حل چیست؟ چگونه این مشکل را حل کنیم؟ چگونه به دوست و هموطنم که طرفدار اپل است یا سامسونگ بگویم، دوست من، سلیقه،حس و علم من می گوید فلان دستگاه را انتخاب کنم و به خدا اشتباه نمی کنم.

اما چگونه یک شرکت بزرگتر و قدرتمندتر است؟ معیار انتخاب چیست؟ بگذارید یک مثال بزنم، شما تیم فوتبالی را که در لیگ ۲ ما قهرمان می شود، قدرتمندتر می دانید یا تیمی که در لیگ برتر ما قهرمان می شود؟ شاید بطور قطع و ۱۰۰ درصد نتوان قدرت یکی را برتر دانست اما اکثر کارشناسان و هواداران تیم قهرمان لیگ برتری را قدرتمندتر می دانند و دلیلش هم کاملا مشخص است، چون رقبایی سرسخت تر و قدرتمندتر داشته و موفق شده از نبرد با آنها سربلند بیرون آید.

خب شرکت سامسونگ هم دقیقا به همین دلیل شرکت بزرگی به حساب می آید چون رقبایی همچون اپل، سونی، ال جی و دهها شرکت بزرگ چه درکره جنوبی و چه در سطح دنیا دارد که در حال رقابت با این شرکت هستند و خود سامسونگ می داند که لحظه ای غفلت و اتلاف وقت می تواند آنها را مدت ها عقب بیاندازد. در مورد شرکت های دیگر همچون سونی و اپل و … همینطور است، آنها بزرگند چون رقیب بزرگی چون سامسونگ دارند. پس بیایید قبل از اینکه بیشتر از آنچه که تا به امروز وقت و انرژی خود را هدر دادیم ما هم از محصول شرکت رقیب تعریف و تمجید کنیم، خوبیهایش را ببینیم همانطور که ضعف هایش را دیده ایم چرا که هر چه این محصول قدرتمند تر باشد محصول شرکت مورد علاقه ما نیز قدرتمندتر می شود.

بیایید به جای اتلاف وقت خود بر سر مسائلی اینچنین سعی در یادگیری مطالب مختلف علمی داشته باشیم. سعی کنیم با دوستمان بحث و گفتگو کنیم که چطور آیفون ۵ با این پردازنده که برروی کاغذ زیاد قدرتمند نیست اینچنین نتایج خوبی از خود بجا گذاشته یا بفهمیم که چرا کیفیت صفحه نمایش گلکسی اس ۳ اینقدر بالاست و یا سونی چطور اسمارت فون های خود را با بازدهی بالا وارد بازار می کند و صدها سئوال مهم دیگر.
نویسنده: امین قهاری
تاریخ: ۲ مهر ۱۳۹۱ ٫ ۰۰:۵۷”
واقعا خیلی با حرفاش حال گردم، بیاید ما هم همین کارو کنیم و در مورد خبر کامنت بزاریم به جای توهین به بقیه برندا، مخصوصا فن های سونی خیلی تو این سایت توهین میکینن، بعدشم فن های سامسونگ (قربون فن های چیز فهم اپل برم که خودشون فهمیدن با بحث به جایی نمیرسن و خودشون کمرنگ شدن) ، اول از فن های برند مورد علاقم(سام)تقاضا میکنم که ترول بازی در نیارن، و همچنین بعدشم از فن های سونی (مخصوصا آقایون معزز، عسکری و بردیا) خواهشمندم که زیر هز پست درمورد خود پست کامنت بزارید تا ما استفاده کنیم، نه اینکه سونی فن ها بحثو به سمت برتری سونی و نابودی بقیه میبرن وسام فن ها هم سامی میکنن برند برتر و بقیه برندا رو به توهین میکنن، بیابن مثه یه مشت آدم متمدن در مورد تاپیک اصلی کامنت بزاریم.
ممنون که این کامنت دو متر رو خوندین. :rose:
(SAMSUNG GALAXY NOTE 5 … Feel The Power)
(الکی مثلا خودم به حرفای خودم اهمیت نمیدومو ترول بازی در میارم 😉 )

master

✰ BARDIYA ✰
شما ادعای منطقی بودن داری.دوست دارم بدونم چطور این حرفتون رو توجیه می کنید!
“بعدشم توی دقت رنگ صفحه نمایش های سونی کجا که مطمئنا توی Z5P به اوج خودش رسیده با پنل جدیدی که داره و صفحه نمایش های سامسونگ کجا که تداخل رنگی دارن و سفید رو زرد یا کرم و قرمز رو نارنجی نشون میدن”

✰ BARDIYA ✰

دوست عزیز اولا این جوابم به اون ترول بود که میگفت صفحه نمایش Z5P به درد نمیخوره!!
ثانیا توی این پاراگراف از حرفم نکته مبهمی وجود نداره که بخوام توجیه کنم اگه غیر از اینه شما بگید سونی قدرت صفحه نمایشش رو توی Z3+ به همه نشون داد که عالی بود صفحه نمایش Z5P هم بهتر از Z3+ نباشه بدتر از اون نخواهد بود دیگه جایی برای توضیح بیشتر نمیمونه
این تداخل رنگی توی صفحه نمایش های سامسونگ هم برای همه اشکاره پنهون کاری نداره مشکل اصلی صفحه نمایش AMOLED سامسونگ همینه که این دوتا رنگ رو بد نشون میده
موفق باشید :rose: :rose:

master

شما میتونستی بگی بهتره منتظر بررسی تخصصی بمونیم
در مورد اون جمله هم درسته نکته مبهمی وجود نداره.در عوض دروغ شما کاملا اشکاره و دوباره هم این حرفتون رو بدون مدرک تکرار کردین
شما که دیگه مثل بعضی ها بیسواد نیستی که نتونی اطلاعات تست شده نمایشگر رو تحلیل کنی و فکر کنی نقاشی هستن!!
به نظر شما نتایج این تست نشون دهنده چیه؟(در مورد Z3+)
https://hi-tech.imgsmail.ru/pic_image/10a8b92bdd765a97983b31d6e7d7ee20/1920/-/1183998/
و در مورد نوت ۵
https://hi-tech.imgsmail.ru/pic_image/da37a3cffd2c9d7c3a4c64e72ef68319/1920/-/1191231/
و اگر فکر میکنید مقایسه کنار هم درسته نظر شما در مورد این عکس چیه:
http://s1.upload7.ir/uploads/NeZOyNPOkFEUsS5J52fX8AQeDmqETP2yTQdjtTYE

✰ BARDIYA ✰

دوست عزیز خواستم جوابتونو ندم اما دیدم نمیشه لطفا توهین نکنید کجای حرف من دروغه سفید رو زرد نشون دادن سامسونگ یا قرمز رو نارنجی نشون دادنش؟؟!! شما صد بار این تصاویر رو گذاشتید و جوابتونو گرفتید اما بازم قبول نمیکنید…
میدونید مشکل شما چیه اینه که طرفدار سامسونگ هستید و نمیتونید ببینید که برندتون توی برخی موراد ضعیف عمل میکنه!!
در ثانی من به چندتا نمودار و عدد و امتیاز اهمیت نمیدم من به چشمای خودم از هر چیزی بیشتر اعتماد دارم من که نمیخوام امتیاز و نمودارها رو بذارم جلوی چشمم ببینم چیزی که من میبینم صفحه نمایش گوشیه نه چندتا نمودار و عدد و رقم الانم که شما به چشمای خودت اعتماد نداری همش از عدد و نمودار حرف میزنی من دیگه حرفی ندارم…
راجب اون تصویر هم که گذاشتین باید بگم صفحه نمایشش از این زوایه با ایفون یکی هست اما اگه این تصویر رو کامل مشاهده کنید از بین این ۶ تا گوشی صفحه نمایش ال جی و سونی بهتر از بقیه عمل کردن و رنگ قرمز رو عالی نشون دادن
http://itresan.com/wp-content/uploads/2015/07/Mobile-Display-Competition5.jpg
وقتی هم که این تصویر با زاویه بیشتر مشاهده کنید میبینید که کاملا صفحه نمایش سامسونگ تغییر رنگ داره و قرمز رو نارنجی نشون دادنش اشکاره
http://itresan.com/wp-content/uploads/2015/07/Mobile-Display-Competition6.jpg
من دیگه بیشتر از این بحث نمیکنم چون میدونم الان باز حرف خودتون رو تکرار میکنید پس موفق باشید روز خوش :good:

mehdi sami

بردیا جان با احترام بنظرت اما فکر نکنم تا حالا اس ۶ رو از نزدیک دیده باشی برو یک بار ببین بعدش با دوربین موبایلت ازش فیلم بگیر میبینی که در مقابل دوربین رنگ های مختلفی از قرمز نشون میده مثلا دوربینو نزدیکش کنی کاملا قرمز میشه کمی ازش دور کنی نارنجی میشه اما در حالت عادی و وقتی با چشم داری بهش نگاه میکنی در هیچ زاویه ای تغییر رنگ نمیده اگر دوست داری فیلمشو بگیرم نشونت بدم.

امیر

میدونستم در z5 خیلی تغییرات بزرگی بوجود میاد مخصوصا نسخه پریمیوم که البته من فقط با سایزش مشکل دارم و z5 رو ترجیح می دم.اگر بخام بین سامسونگ و سونی انتخاب کنم مطمعنا با اون نتایج که از z3+ دیدم در ال سی دی و دوربین و …انتخاب z5 هست.
با وجود اینکه برند اپل رو خیلی دوست دارم و تنها گوشی هست که بدون تست و بنچمارک و … چیزای دیگه میشه بهش اعتماد کرد از ته دل میگم سونی با این نسخه از گوشیت واقعا جاتو تو دلم باز کردی!
نا گفته نماند یک زمانی از k310 تا p990 تمام گوشیای سونی اریکسون رو داشتم قبل اینکه این دوشرکت سوییسی و ژاپنی از هم جدا بشن!یک مدت سمت گوشی نرفتم تا سری z که متاسفانه گم شد.
فقط باید دست نگه دارم برای خرید ببینم اپل چه می کنه هفته آینده و تا اونوقت هم جواب تست ال سی دی و دوربین برای سونی بیاد.
مسلما انتخاب یکی از دو موارد بالاست سونی به دلیل تجربه زیاد در صنعت گوشی سازی و طراحی مهندسی و دوربین و ال سی دی و آیفون هم به دلیل لوکس بودن و کم عیب و نقص بودن و سیستم عامل. :mail:

hossein s

من تنها مشکلش را در حال حاضر که هنوز مشخصاتش به روی کاغذ است ، پردازنده اش میدونم و معتقدم که تموم خوبی های این گوشی رو از بین میبره و ای کاش با پردازنده قوی تری رونمایی میشد.

هیولای فیلم برداری و عکس برداری

گزینه هر دو رو هم اضافه میکردین.

مثلا من از هر دو خوشم میاد الان تکلیف چیه؟

Shahrooz Azarpour

خوب از جهاتی پاسخ به این نظر سنجی از دید هر کسی می تونه ساده شه.
به عنوان مثال کسی که دنبال امکانات و قابلیت sPen هست دیگه گزینه های دیگه که حالا یکیشم می تونه z5p باشه رو از تو لیستش حذف می کنه و یا در مقابل کسی که به دنبال عمر باطری بهتر هست میره سراغ z5 (البته با توجه به تجربه سری های z گذشته سونی و نبود بررسی رسمی از z5p).

ولی به طور کلی از نظر بنده مسائلی مثل قابلیت افزایش مموری کارت که در این نظر سنجی مطرح هست و یا قابلیت تعویض باطری که در این نظرسنجی مطرح نیست چندان مهم نیست. چون من بعید می دونم که شخصی بتونه به طور مثال ۶۴گیگ رو پر کنه مگر اینکه ۵۰درصد محتواش بلااستفاده باشه یا اینکه حداقل بخواد به ندرت بهش سر بزنه یا اگه کسی ام بخواد ویدئو ببینه لزومی نداره که بخواد تو گوشی یه آرشیو فیلم راه بندازه! یا مورد باطری، مگر افرادی که در حال حاضر از گوشی های با قابلیت تعویض باطری استفاده می کنن یه باطری یدک تو جیبشون هست یا اینکه چند درصد احتمال داره در ۲ یا ۳ سالی که این گوشی همراهمون هست دچار افت کیفیت شارژدهی شه یا از کار بیوفته که بخواد تبدیل به یکی از معیار های انتخاب ما بشه.

در این نظر سنجی نکاتی هست که در دید منطقی میشه ازشون چشم پوشی کرد و در مقابل نکاتی هم هست که می تونه چشم گیر و وسوسه کننده باشه. به عنوان مثال برای من تفاتی نداره که در کدام گوشی از پردازنده ۱۴ نانومتری استفاده شده یا ۲۰ و یا هر چیزه دیگه ای، چیزی که من به عنوان یک استفاده کننده برام مهمه و بهش توجه می کنم نتیجه بررسی ها است که هم در مصرف انرژی و هم در کارایی بهینه باشه. همین مسئله در میزان به کار برده شده رم هم هست. رم ۴ یا ۳ یا ۲ یا ۱٫٫٫ چه تفاوتی داره وقتی که نرم افزار بهینه نیست !؟ حکایت مثل عقل سالم و بدن سالم است. زمانی که دستگاهی حال چه یک گوشی موبایل چه یک pc با ۴ گیگابایت رم نتونه بازدهی مورد قبولی داشته باشه یه جورایی میشه اون رو به عنوان فاجعه مدیریت نرم افزار دونست ! ۴ یا ۳ گیگابایت اصلا کم نیست حتی در کار های روزمره امروزی رو pc. پس به نظر شخصی رم ۴ گیگابایت در برابر ۳ گیگابایت برتری محسوب نمی شود و مگر مشخص شدن برتری آن در نتایج بررسی کارایی که البته اگر بخواهیم دنبال بهانه جویی و ایراد گیری باشیم افزایش رم اصلا راه حل مناسبی نیست و باز به قول معروف به یاد مثلی می یوفتیم که میگه : “راه حلی جز فرار رو به جلو نداریم !”.

شارژ سریع در این زمان با توجه به کمبود وقت اکثر افراد جامعه می تونه فوق العاده تاثیر گذار باشه پس باید دید که در نتایج کدام گوشی نسبت سرعت زمان شارژ و نگه داری شارژ مناسب بهتری داره. مثلا مدت زمان شارژ شدن ۰ تا ۱۰۰ بین ۸۰ تا ۹۰ دقیقه باطری Note5 به نظر من عالیه چون اولا که در استفاده روزمره مگر چقدر اتفاق میوفته که شارژ باطری ما به صفر برسه؟ معمولا ۲۰ تا ۳۰ درصد یا چیزی در این حدود در پایان روز شارژ داریم و شما تصورش را بکنید که پس از پایان روز در هنگام خوردن شام گوشی رو به مدت ۳۰ تا ۴۰-۵۰ دقیقه به شارژ می زنید و پس از آن به اون درصد قابل قبول از شارژ دلخوه می رسید.
سنسورهای وسیع‌تر مسئله ای که به شخصه اصلا نمی پسندم. برام اصلا جالب نیست که بخوام ببینم الان ضربان قلبم با این دستگاه که اصلا هم درست و دقیق کار نمیکنه چند است! بیشتر جنبه سرگرمی می تونه داشته باشه تا کاربرد! پس این قضیه می تونه کاملا شخصی و سلیقه ای باشه.

اما مسئله ابعاد و وزن که در این زمانه قول پیکر شدن روز افزون گوشی های موبایل داره تبدیل به یک معضل و یه آیتم حیاتی در انتخاب میشه. از نظر من ابعاد گوشی های اخیر سامسونگ تحسین برانگیزه. فقط کافی است نگاهی به ابعاد بدنه و صفحه نمایش Note5، iPhone6 plus و z5p بی اندازید تا به حرف گفته شده در کنفرانس رونمایی note5 برسیم، که : “ما در note5 چه کرده ایم و دیگران در این ابعاد چه کرده اند.” باز به نظر شخصی در این مبحث note5 رو شدیدا می پسندم.
اما مسئله داغ این روز ها، hd، ۲k، ۴k مساله این است ! اگه یه کمی با سینما آشنا باشید حتما اسم سینما های iMax به گوشتون خورده. تا حالا تحقیق کردین که این سینماها با پرده های نمایش غول پیکر ۳۰ تا ۴۰ متری فیلم رو با چه کیفیتی روی پرده نمایش می دن؟ اگه یه دور کوچیک توی این مقوله بزنین متوجه می شین که چه فاجعه یا در تعبیر دیگه چه معجزه ای داره توی گوشی های موبایل امروزی رخ می ده ! به نظر من که به غیر از فیلم هایی که خودم با گوشی می گیریم کو دیگه محتوای ۴k ای که بخوام تو گوشیم ببینم. من یه توجیه برای این بخش می یارم؛ حالا زوده تا ۴k یا حتی ۲k بزرگ بشه تو زندگی روزمره ما.

اما دوربین ! همه می دونن که سامسونگ تو گوشی های اخیرش جهش های خوبی تو این زمینه داشته و یه جورایی امتحان خودش رو پس داده و همه ام می دونن که دوربین های ۲۰ مگاپیکسی سونی چه ایراداتی داشته. اما ظاهرا سونی اومده پا پیش گذاشته واسه حل مشکلات مشتریاش. فوکوس هیبریدی ۳ برابری، زوم کردن تصویر دوربین تا ۵ برابر بدون افت کیفیت و ۲۳ مگاپیکسلی بودن دوربین وسوسه برانگیزه. باز باید دید نتیجه آزمایش ها چی هست. این آیتم از اون آیتم ها است که اگه در عمل خوب باشه می تونه سهم خوبی از بازار مشتریانی که دنبال دوربین هستم رو به خودش جلب کنه.

به حال هر از نظر بنده، هیچ گوشی نسبت به گوشی دیگه برتری نداره از ۱۱۰۰ سنتی بگیر تا z5p و note5 ! کاربری که گوشی رو در دست می گیره با توجه به شرایط خودش (هزینه، نیازها و…) تعیین می کنه که بهترین گوشی دنیا برایش چی هست !

iman

فن سونی ام اما بنظرم این مقایسه درست نیست ! نوت از نظر کلاس تو یک کلاس متفاوت ای قرار داره و باید با اس۶اج+ مقایسه می شد این گوشی ! چون همین نداشتن پن می تونه دلیل کافی ای باشه که طرف بره سراغ نوت۵ ! چون مشتری های نوت۵ فقط بخاطر پن میرن سراغش ! اما اگه با اس۶اج+ مقایسه میشد هم کلاس ها برابر بود هم درست تر بود ! که به هر حال تو هر شرایط من خودم به زد۵پ رای میدادم چون بنظرم هیچ کمبودی در برابر نوت۵ و اس۶اج+ نداره بلکه امکانات بیشتری هم داره !(بجز قلم نوت۵ که برای من کاربردی نداره شاید برا بقیه داشته باشه )
این نظر رو اشتباه تو یه پست دیگه گذاشتم حواسم نبود اصلا :))

masoud

بچه ها میدونستید زد۵پریمیوم از قاب استیلی استفاده میکنه :yes: :yes: :yahoo: :yahoo:
و این یعنی بسیار از فریم های آلمینیومی محکم و مستحکم ترههه… http://www.aparat.com/v/8Zi5G
والا من خودم فن سونیم اما انتظاره چنین پیشرفتیو طی سه ماه از سونی نداشتم….
شرکتای دیگه باس پند بگیرن :yes: عاشق حرکتای ناگهانی سونی امممم :heart:
ژاپن همیشه بهترین بودهههه :rose: :rose: :rose:

master

در جواب ✰ BARDIYA ✰
بارها گفتم و باز هم می گم طرفدار هیچ شرکتی نیستم و برای اثباتش هم می گم هر طور دوست دارید به سامسونگ توهین کنید.اصلا برای من اهمیتی نداره و هیچ مشکلی با این موضوع ندارم
مشکل من با حرفهای دروغ و بی اساس مثل حرفهای جنابعالیه که حرفهای دوتا ترول رو دارین تکرار می کنین
حتی تو کامنتها تون هم حرفهای قبلی خودتون رو زیر سوال می برید!
شما مدعی شدی که اس۶ تو نمایش رنگ سفید مشکل داره! و این لینک رو دادین
http://itresan.com/wp-content/uploads/2015/07/Mobile-Display-Competition5.jpg
در مورد رنگ قرمز شما از کجا میدونی رنگ واقعی اون میوه ها به چه شکل هست؟اگر دقت کنی رنگ قرمز تو ایفون هم شبیه اس۶ هست که تو ازمایشها نتیجه خوبی کسب کرده بود
http://itresan.com/wp-content/uploads/2015/07/Mobile-Display-Competition6.jpg
عکس بالایی هم مربوط میشه به زاویه که اس ۶ رنگ سفید رو خوب حفظ کرده ولی رنگ قرمز رو روشن تر کرده

“من به چندتا نمودار و عدد و امتیاز اهمیت نمیدم من به چشمای خودم از هر چیزی بیشتر اعتماد دارم من که نمیخوام امتیاز و نمودارها رو بذارم جلوی چشمم ببینم چیزی که من میبینم صفحه نمایش گوشیه نه چندتا نمودار و عدد و رقم ”
شما که اینقد به چشمات اعتماد داری میشه بگی میتونی متوجه تفاوت بین عکس مقایسه ای با دوتا گوشی واقعی که کنار هم هستن بشی؟
یا میتونی با نگاه کردن به اجسام فاصلشون رو به میلی متر و نانومتر و .. بیان کنی؟!
یا وقتی به نمایشگر نگاه میکنی میتونی رنگهایی که میبینی رو دقیق تحلیل کنیو بگی گاما و درصد RGB و نیت هر رنگ چه مقدار هست؟
وقتی از چیزی سردر نمیاری دلیل نمیشه که بگی اشتباهه
جواب شما رو هم به این خاطر دادم چون فکر میکردم مثل اون دوتا نیستی! انتظار جواب هم از کسی ندارم و فقط حرف خودم رو میزنم
در ضمن توهین هم نکردم و نیازی به توهین کردن ندارم.اگر فکر میکنی توهینی به شما شده برداشت شخصی شماست و فقط کافیه اشاره کنید کجای کامنت بنده به شما توهین شده

Dr. Strange

با نقاشی هات خوش باش :bye:

By:Askari

master

کامنت هات شبیه ترولی به اسم عباس عسکریه که بلاک شده!
حالا هرکسی هستی اینو بدون از این به بعد از این به اصطلاح شما “نقاشی ها” زیاد می بینی
قصد دارم این خوشی رو ادامه بدم و حتی با کاربرای اکسپریان هم این خوشی رو تقسیم کنم!( به این شکل که فقط حرف خودم رو با مدرک می زنم و منتظر جواب هم نمی مونم و جواب های ترولها رو هم اصلا نگاه هم نمی کنم! عدم مشاهده جواب منطقی رو تایید حرفهای خودم قلمداد می کنم و همین روال رو ادامه میدم)
در جواب هم شما اگر دیدی نمیتونی تحمل کنی و برات سخت بود شروع کن به سامسونگ و هرکسی که دلت میخواد توهین کردن!!

mostafam

هر دو خیلی خیلی عالی هستند که اگه بخوام تا ۴ یا ۵ میلیون هزینه کنم هر دو تاشو میخریدمو حالشو میبردم.البته هنوز تا بررسی های کامل سخته انتخاب کردن تا ببینیم با بررسی های ترنجی عزیز از هر دو گوشی کفه ترازو بسمت کدوم سنگینی میکنه.ولی خوب دیگه مثل چند سال پیش نیست که کیفیت صفحه نمایش گوشیهای سونی در حد خوبی نباشه یا گوشیهای سامسونگ جنس بدنه خوبی نداشته باشند و حس یک کالای لوکس رو ندهند.نظر شخصی من اینه که تنها مشکل سونی رابط کاربری اونه البته اینکه خیلی روونه خوبه ولی ظاهر خوبی نداره که اگه دستی به اون بکشه خیلی عال میشه. دوست دارم این انتقاد به گوش سونی هم برسه تا شاهد تغییر بزرگی در این بخش بشیم.از لحاظ صفحه نمایش دوربین کیفیت ساخت و زیبایی هردو عالی هستند فقط دوربین نوت کمی بیرون زده و خوب سونی هم از طرف بالا و پایین گوشی حاشیه نسبتا زیادی داره که خوب اینم مربوط به طراحی میشه که دلیلش اینه که در سونی دوربین پشت صفحه نمایش قرار نگرفته و خوب بیرون هم نزده ولی باعث حاشیه بالاتری شده و در سامسونگ هم دوربین پشت صفحه نمایش قرار گرفته و به ناچار بیرون هم زده. خوب حالا اگه بخوام یکی رو انتخاب کنم بخاطر رابط کاربری و قلم note 5 رو انتخاب میکنم ولی دلم پیشه سونی گیر گیر گیر میمونه

Ehsan.YZ

فقط اینو میدونم معنی واقعی فبلت یعنی خانواده ی نوت!!!

میثم نورالدین

کاش Z5 pre اخرین گوشی از سری z باشه .
و سونی ی سری جدید و متفاوت با Z برای پرچمداراش راه بندازه .
احساس میکنم سری z به قله رسیده .

milani

آقایون و خانم ها
اصن هرکی بره هرچی دوس داره بخره هرکی یه اعتقادی داره که واسه خودش مقدسه
اینجا واسه اعلام نظراته نه بحثو جدل
هرکی نظر خودشو بده تموم شه بره دیگه
هرکی به چیزی اعتقاد داره اینهمه تنوع اختلاف رو هم در سلیقه میطلبه
ولی هرکی با هرچی حال میکنه بذارید حالشو ببره
من به شخصه دلیلی واسه توجیح کردن و عذر میخوام فروکردن اعتقادم به کسی نمیبینم
هرکسی دید شخصی داره و برای خودش (فقط خودش)قطعا قابل احترام هستش
و هیچ دلیلی واسه بی احترامی و جنجال بیخودی وجود نداره
یا علی…

Ali Amini

سونی توی سری گوشی هاش اون چیزی که باید میبود نبود و حالا یکم درست شده شما فکر میکنید ترکونده.اون زد۲ یا زد۳ که شیار های خطر روی گوشی رو اعصابه.اون از بدنش که بد یه مدت رنگش میره.سامسونگ نوت۵ همین قلمی که داره صد تای سونی میارزه سونی مگه چه خلاقیتی داره اون زمانی که lg g3 کیفیت ۲k رو گوشی گزاشتی با لگ و باگ همراه بود و هنگی زیادی داشت سونی یا باید ۲k روی گوشی مزاشتی نه اینکه بیاد ۲k نزاره ۴k زیادی زیاده و باعث هنگی میشه.صفحه نمایش سری سامسونگ بدلیل سوپر امولد کیفیتی برتر زد۲ دارند.الان بهترین گوشی نسبت به قیمتش oneplus two هست این گوشی عالیه. :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :mail: :mail: :mail: :mail: :mail: :mail: :mail: :mail: :mail: :mail: :mail: :mail: :mail: :mail: :mail: :mail: :mail: :mail: :mail: :mail: :mail: :mail: :mail: :mail: :mail: :mail:

mghgta2

یه کمپرس یخ برا نویسندگان زومیت میخواسم کی داره؟؟؟

امین

جناب رحمانی نیازی به z5 نبود.
شما z1 رو هم تو نظر سنجی قرار میدادین بدون شک بیشتر از نوت رای میاورد.
دلیلش هم مشخصه دیگه این سایت شده فن پیج سونی.
همه سونی پرستا ریختن اینجا.

JUST SONY Z5

با تمام احترامی که به سامسونگ قایلم و
با تمام علاقه ای که به سونی دارم
Z5PREMIOM
انتخاب منه البته هر کدوم تو یه عرصه ای خوبن :rose:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...