حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نفس‌گیرترین نظرسنجی‌ها و جدال‌ها – کیفیت ویندوز ۱۰ را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

نوشته

8 سال قبل | 31 دیدگاه | ترنجی

بالاخره پس از مدتها انتظار ویندوز ۱۰ عرضه شد و انبوه مشتاقان این سیستم‌عامل که حدود یک سال برای عرضه‌ی ویرایش نهایی آن لحظه‌شماری می‌کردند، از روز گذشته توانستند ویندوز محبوب خود را دریافت و نصب کنند. هرچند که هنوز خبری از نسخه‌ی نهایی ویندوز ۱۰ موبایل نیست و این ویرایش حدودا ۳ ماه دیگر روانه‌ی بازار خواهد شد، اما اصلی‌ترین بخش که بیشترین توجهات را معطوف خود ساخت، بخش PC است که اکنون می‌توانیم عیار کار ردموندی‌ها را بسنجیم. امشب قصد داریم درباره‌ی این موضوع بحث کنیم و نظر شما عزیزان را در رابطه با سوگلی جدید ردموندی‌ها جویا شویم. در ادامه با ما باشید.

بیلد پشت بیلد و آپدیت پس از آپدیت کار دوستداران مایکروسافت در یک سال اخیر بود و حتی در بسیاری از مواقع دو آتشه‌ترین دوستداران این شرکت نیز خسته شدند و امیدوار بودند که شرکت محبوبشان هر چه سریعتر دست بکار شود و نسخه‌ی نهایی را روانه‌ی بازار کند.

Date Calendar

مایکروسافت در ویندوز ۱۰ نهایت تلاش خود را بکار گرفت تا به انتقادات و نظرات کاربرانش گوش فرا دهد و بتواند آنها را به نحو احسن اجرا کند. شاید بارزترین آن برای ما کاربران ایرانی، اضافه شدن تقویم شمسی به ویندوز و جایگزینی کامل تاریخ‌های شمسی با نمونه‌های میلادی بود که این موضوع شاید بیش از هر بخش دیگری برای کاربران ساکن در ایران خوشایند باشد.

Store

اما اضافه شدن تقویم شمسی تنها خبر خوشحال کننده برای سرزمین پارس نبود و رفع تحریم فروشگاه نرم‌افزاری ویندوز در کنار امکانات چشمگیر آن، خود گواه دیگری بر توجه ویژه‌ی ردموند‌ی‌ها به کاربران مختلف خود است.
بهینه‌سازی‌های گسترده در رابط کاربری و از همه مهمتر خلاص شدن از شر صفحه‌ای پر از مربع‌های ملال آور بنام Start Screen خود از مهمترین اتفاقات روی داده در ویندوز جدید هستند.

Cortana

دستیار مهربان کرتانا به سیستم‌های دسکتاپ وارد شد و اپ‌های مدیریت ایمیل، تقویم، مشاهده‌ی عکس، بازی، فیلم و… در ویندوز جدید با جهش‌های قابل توجهی روبرو شدند بگونه‌ای که شاید در لحظه‌ی اول برخورد با برخی از آنها، چند لحظه‌ای چشمانتان خیره شود!

Sync-With-Phone

قابلیت‌های سینک و همگام‌سازی اطلاعات در بین ویندوز ۱۰ تنها محدود به ویندوز ۱۰ موبایل و در واقعا گوشی‌های ویندوزی نیست و حتی کاربران گوشی‌های اندروید و ios نیز می‌توانند از همگام‌سازی‌های گسترده اطلاعات در بخش‌های مختلف لذت ببرند و در این بخش باید نمره‌ی قبولی به مایکروسافت داد.

اما فارغ از این مسائل مهمترین و بدون شک تعیین‌کننده‌ترین بخش کاربران هستند که چه میزان از ویندوز جدید انتظار داشته‌اند و مایکروسافت چه میزان از این انتظارات را برآورده کرده است؟ توانایی‌های ویندوز را در برابر سیستم‌عامل مک شرکت اپل چگونه ارزیابی می‌کنید؟

از شما عزیزان همراه ترنجی درخواست می‌کنیم که با شرکت در نظرسنجی، نظرات خود را پیرامون کیفیت ویندوز ۱۰ با ما و سایر دوستان در میان بگذارید. در صورتیکه بیلد ۱۰۲۴۰(نهایی) ویندوز ۱۰ را نصب کرده‌ید، تجربیات خود را پیرامون آن با ما در میان بگذارید.

[poll id=”106″]

[poll id=”107″]

این گوی و این هم میدان…

اشتراک در
اطلاع از
31 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ari khan

یکم زود نبود واسه این نظر سنجی؟؟؟میذاشتین یه دو هفته بگذره و قشنگ تست میشد بعد بهتر میشد رای داد…. :scratch:

Mr pixel

من که لپتاپم هنوز درایور واسه ویندوز ۱۰ رلیز نکرده.

سینا عطایی

حرفتون صحیح اما چون بچه های تیم ترنجی که از ویندوز استفاده می کردن اکثریت به ویندوز ۱۰ مهاجرت کردن و بحث بین خودمون داغ هست، این نظرسنجی رو گذاشتیم، مسلما مشابهش رو بعدا هم می ذاریم

M҉O҉H҉A҉M҉M҉A҉D҉

من ویندوزو امروز ظهر دان کردم و نصب کردم پس از نصب یه چیزی خیلی چشمو گرفت این بود تا ویندوزو اکتیو نکنید این نسخه ازمایشی حتی شما نمی تونید تم صفحه نمایشو عوض کنید پس از دو ساعت جست و جو بالا خره اکتیو کردم ولی به نظر من ویندوز ده ویندوز خوبیه پس از اکتیو کردن دیگه تا حالا به مشکلی بر نخوردم از همه بهتر تو این ویندوز دستیار صوتی اونه ، خیلی خوب می فهمه یه جورای شبیه سیری ولی یکم بهتره ولی در کل مهشره

دوستان اگه کسی فهمید چطوری میشه تو ویندوز ده مثل هشت قفل تصویری گذاشت ممنون میشم بگه

✰ BARDIYA ✰

سلام دوست عزیز من هم از دیروز ویندوز ۱۰ رو نصب کردم تو این یه روز که باهاش کار کردم میتونم بگم واقعا فوق العادست و سرعتش منو واقعا شگفت زده کرده
برای گذاشتن رمز تصویری این مراحل رو طی کن: از چپ به راست
settings -> accounts -> sign-in options -> picture password
موفق باشید :rose: :rose:

miladbf96

فک نکنم تعداد کسایی که موفق به دسترسی به نسخه نهایی داشتن زیاد باشه پس نظر سنجیتون یکم زود بود بنظرم

Atta

خیلی عالی هست به نظر من
در کلا که من نصب کردم از دیروز عالی هست
هم سرعت و هم قدرت و هم زیباییش

فقط مشکل یا ایرادی که وارد هست بهش قسمت آپدیت خودکار هست ( که اونم با روش هایی جلوش بسته میشه )

Amirali Memarian

من امروز روی ویندوز ۸٫۱ کرک شده نصب کردم.به راحتی و بدون پاک شدن فایل ها و تنظیماتم B-)

واقعا عالیه! درایورهای لپ تاپم رو هم از توی سایتاشون دانلود کردم و بعد از نصب، خود ویندوز پیغام داد که نسخه ی جدیدترش هست و از ویندوز آپدیت، آپدیت شد
البته قبل از اینکه توسط خود ویندوز آپدیت ، آپدیت کنم درایور کارت گرافیک مشکل داشت و صفحه هر دقیقه چشمک میزد

در کل خیلی خیلی عالیه! :yahoo:

dadash amir

داداش جون هرکی دوست داری به من بگو چطوری نصب کردی.خدا ببرت تو بهشت

M҉O҉H҉A҉M҉M҉A҉D҉

من یه بار واسم این پیش ثبت نام اومد ثبت نام کردم ولی ویندوزم پرید دوباره نصب کردم نیومد امروز رفتم تو اینترنت سرچ کردم فایل نصبیشو دانلود کردم لینکشو برات می زارم
http://soft98.ir/os/windows-10/17501-ویندوز-۱۰٫html

http://www.downloadsoftware.ir/windows-ten-10.php

Samsung--Electronics

اگه رقیبش OS X هست که در مقابل ویندوز هیچه
خصوصا برای گیمینگ
اگه وین ۷ مد نظرتون هست ، نسبت به اونم وین ۱۰ به دلیل قابلیت های بیشتر و سریع شدن برتر می دونم
کروم گوگل هم هیچ
حتی خود کارکنان گوگل، کروم سیستم عامل اولشون نیست و توضیعی از لینوکس و یا ویندوز هست :yahoo:
ـــــــــــــــــــــــــ
آقای رحمانی :rose: :rose: :rose:
نرم افزار get win 10 برای من نیومده!!!!!!!!!!!!!! آیا باید همه آپدیت های وین ۷ رو نصب کنم؟
اومدم با مایکروسافت چت کنم ولی انگار برای ایران بسته هست 😥 😥 😥 😥
شما راهی دارید؟ 😉

نيما

من روی رایانه خانگی ـم به اصطلاح (!) نصب کردم و خیلی راحت نصب شد
ولی توی لپ تاپ ـم ، وسط دانلود قطع شد و پیام failed داد
دوباره که زدم ، حجم از ۲٫۶۹۹ به ۵٫۵ تغییر کرد !
بعد دوباره قطع شد ، این دفعه شد ۸ گیگ !!!!!
منم کنسل کردم و از دانلود ها فیال iso رو گرفتم و با اون نصب می کنم چون در کل فرقی نداره

seedni

عالی عالی . بهترین از این نمیشه . از ویندوز ۷ و ۸٫۱ بسیار سریعتر سبک تر و روان تر و پر امکانات است . همه چیز و همه جور برنامه هم روش نصب میشه . من از ۹ ماه پیش بمحض اینکه فایل iso ویندوز ۱۰ آمد نصب کردم و حالا build 10240 . فوق العاده است .

ostad-shahin

ویندوز ۱۰ یکی از بهترین تجربیات بنده است و ازش خیلی راضی ام
عملکرد بسیار مناسبی روی گوشیم داره (لومیا ۸۳۰ ) و واقعا دوستش دارم
روی کامپیوترم هم عملکرد خوبی باید داشته باشه منتها هنوز فرصت نکردم نصبش کنم
راستی خیلی خوشحالم با سایتتون آشنا شدم
اینجا عالیه :yahoo: :yahoo: :yahoo:

Darius

ببخشید دوستان من تقویم خودم رو به هجری شمسی تغییر دادم ولی تاریخش یک روز عقب هست می خواستم بدونم چه جوری می شه درستش کرد. در ضمن می خواستم بدونم برای فارسی کردن کل نرم افزار ها و سیستم باید چه کار کرد؟

Darius

من امروز ویندوز ١٠ رو نصب کردم خیلی سریع و روون هست ولی چند تا مشکل داره یکی آپدیت های خودکار که می شه غیر فعال کرد دوما با کارت گرافیک من به مشکل برخورد و رزولوشون صفحه نمایش من درست نبود که همون موقع با گرفتن آپدیت درست شد. پایداری این نسخه هم عالیه یک قسمت آموزشی هم داره که اگر فرمت و زمان انتخابی رو فارسی بزارید اون هم فارسی می شه ولی هنوز نفهمیدم چه جوری میشه کل نرم افزار های سیستم مثل تنظیمات رو فارسی کرد کشور رو ایران قرار دادم نشد. اگر کشور رو ایران نباشه می شه از استور دانلود کرد. طراحی زیبایی هم داره کرکش هم اومده تنها مشکل دیگش اینه که خیلی دیر ویندوز بالا میاد

saeed313

تو این دو سه هفته ای که دارمش بنظرم واقعا عالیه. زیبا سبک پایدار. با کلی امکانات تازه. همه برنامه ها و بازیامم ماه اجرا میشن. وب براوزرشم توپه . از وقتی نصب کردم کرومو بازشم نکردم . بقول theverge
Windows has a cycle. Windows XP saved us from Windows ME, Windows 7 saved us from the Windows Vista mess, now Windows 10 is here to save, save us from Windows 8
باریکلا مایکروسافت :good:

dadash amir

خداییش جون هرکی دوست دارین جواب بدین………کدوم نسخه رو باید رو لپتاپم نصب کنم

Enterprise, یا Pro یا Home

saeed313

Pro نصب کن. هم سبکه هم امکاناتش برای کاربرای حرفه ای نسبتا کامله. enterprise برا شرکتا خوبه. یسری امکانات مربوط به شبکه و سرورو این چیزا داره برا محیطای سازمانی. home رو بیخیال وقتی pro هست چون ارزششو نداره. امکاناتش محدودتر از همه هست :yes:

Milar

ببخشید میخواستم بدونم بعد از اپدیت ویندوز چه چیز های از من حذف میشن باتشکر :bye:

saeed313

رو ۸٫۱ کرک شده نصب کردم تمام برنامه هام موند و اکتیویت هم هست. فقط آخرین درایور گرافیکو برا ۱۰ دانلود کردم نصب کردم. فقط گرافیکت باس جدید باشه که درایور جدید براش اومده باشه

saeed313

یه چیز مهم یادم اومد دوستانی که نصب کردن حتما برید تو setting بخش update&security و advanced options بعدش choose how updates are delivered گزینه اول رو off کنید تا اینترنتتون مصرف نشه برای ارسال آپدیت به بقیه ملت. چون ظاهرا ویندوز۱۰ فایلای آپدیت دانلود شده شمارو میاد از کامپیوترتون برای دیگران هم سند میکنه تا ترافیک سایت خود مایکروسافت بیاد پایین! :yes:

Mohammad Reza Ghorbani

اینست قدرت ویندوز !!! :yes:
B-) B-)
واقعا این ویندوز عالی هست ، هیچ عیبی نداره !!!!

sadegh ghoreishi

سلام
من یه سوالی دارم
اگه من فایل ایزو رو از سایت های ایرانی بگیرم بعد میتونم با کد فعالسازی ویندوز خودم نصب کنم
من ٨.١ اورجینال پرو دارم
وسط اپگرید با نرم افزار ماکروسافت برق رفت
همش پرید
لطفا کمکم کنید

saeed313

بله میتونید :yes:

javad_mahvareh

اگر بخواهیم نسبت به ویندوز قبلی یعنی ۸٫۱ مقایسه کنیم از نظر ظاهر خیلی بهتر شده و حالت مترو با دسکتاپ خیلی خوب ادغام شده البته هنوز اشکالاتی داره مثلا قسمتی از تنظیمات حالت جدید داره و قسمتی به همان حالت قدیمی است.
از نظر سرعت فکر کنم کمی سریعتر شده ولی حجم cpu و ram بیشتری اشغال شده , cpu لپ تاپ من i7 4 Core است که قبلا در حالتی که هیچ برنامه ای باز نبود روی ۲% درصد بود ولی الان روی ۱۰% درصد هست و رم من ۱۶ گیگابایت هست که قبلا وقتی که لپ تاپ روشن می شد روی ۱۵% بود ولی الان ۲۴% :wacko:
دو بار هم وقتی که لپتاپ را روشن کردم صفحه آبی death اومد که بعد از ریستارت درست شد
بعضی از برنامه ها هم یا کار نمیکنند یا ناقص کار می کنند , برنامه مدیریت هارد ssd سامسونگ قسمت rapid mode که برای افزایش سرعت ssd هست disable شده. :unsure:
در کل تا این جا هم خوب بوده هم اشکالات زیادی هنوز داره , ولی منوی استارت به کل ویندوز ۸ می ارزه. :yes:

رضا (z best)

خیلی فوق العاده شده .ولی حوصله نصب ندارم 🙁

Ari khan

دقیقا منم حوصله نصبش رو ندارم! :دی :whistle:

joker6730

سلام اقای مخملی و دیگر مسوولین سایت محبوب ترنجب . امیدوارم حالتون خوب باشه. چند وقت بود که شما توجه خوبی به ویندوز و ویندوزفون می کردید و با اومدن نویسندگانی مثل اقای کمانی اوضاع خیلی بهتر شده بود. اما چند روزه اصلا هوای ویندوز رو ندارید و اقای کمانی هم اصلا حضور ندارند و جواب ایمیل ها هم نمی دهند. جریان چیه؟ ایا خبری از بررسی تخصصی ویندوز ۱۰ هست؟

صدرا مخملی

هست دوست عزیز
انشالله فردا شب

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...