حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نفس‌گیرترین نظرسنجی‌ها و جدال‌ها – آیا شما با حذف برند گلکسی نوت توسط سامسونگ موافق هستید؟

پنجشنبه و راس ساعت ۲۱ فرا رسید تا بار دیگر سعادت همراهی شما سروران نصیبمان گردد و این بار قصد داریم به موضوعی بپردازیم که در هفته‌ی گذشته تبدیل به یک بمب خبری در میان انبوهی از اخبار دنیای فناوری شد. در هفته‌ای که گذشت زمزمه‌های کنار گذاشتن سری نوت از سوی سامسونگ در محافل خبری پیچید و بحث و جدل‌های بسیاری را در این زمینه شاهد بودیم. در ادامه با ما باشید تا به اتفاق هم به تحلیل این رویداد مهم بپردازیم.

نظرسنجی قبلی به پیکسل‌های جدید گوگل مربوط بود و با توجه به رونمایی از این محصولات قدرتمند و زیبا از سوی این شرکت نامدار، وقت آن فرا رسیده بود تا نظر شما عزیزان را در این زمینه جویا شویم. اکنون با مختومه اعلام کردن شرکت در نظرسنجی، نتیجه‌ی نهایی را تقدیم حضورتان می‌کنیم.

capture

اما همانگونه که در ابتدای مطلب اشاره شد، امشب قصد داریم به موضوع بازنشستگی زودتر از موعد سری نوت بپردازیم و ظاهرا سران چشم بادامی، روزهای بسیار سختی را می‌گذرانند و متهم ردیف اول این شرایط دشوار نیز محصولی نیست جز گلکسی نوت۷ که در میان انبوهی از شگفتی و خبرسازی پا به میدان گذاشت اما متاسفانه پس از مدتی کوتاه بجای افتخار آفرینی و ترکاندن بمب‌های خبری در محافل اهل فن، بمب‌های خود را یکی پس از دیگری در جیب صاحبانش منفجر کرد و آنها را تا سر حد مرگ برد!

محصولات فراوانی از شرکت‌های مختلف ظهور کرده‌اند که به ناگاه مشکلاتی بعضا بزرگ گریبانشان را گرفت و تولیدکننده و مصرف کنندگان خود را به دردسر انداختند و این بار شانس با سامسونگ یار نبود و محصول پرفروش گلکسی نوت۷ با مشکلی بسیار خطرناک روبرو شد.

همواره ماه‌های مارس و آوریل به همراه سپتامبر و اکتبر برای سامسونگ ماه‌های سرشار از فروش و سودآوری بوده است و دو محصول سری S و نوت آنها یکی پس از دیگری رکوردهای قبلیشان را جابجا کردند. نوت۷ در حالی که می‌رفت تمامی رکوردهای نسل پنجم را جابجا کند، وجه چندین و چند ساله‌ی سامسونگ را به تباهی کشاند و انبوهی از حملات و انتقادات به سمت این شرکت سرازیر شد.

arielgonzalez-1200x800

بدون شک هر محصولی دچار اشتباه و مشکل می‌گردد و شرکت سازنده سریعا دست به کار شده و سری اصلاح شده را جایگزین آن می‌کند و سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نیست اما یک جای کار این شرکت شدیدا مشکل داشت و آن هم در اینجا نهفته است که پس از بروز مشکل برای سری اول نوت۷ و اصلاح آن، دیگر خطا جایز نبود و بروز مشکل در سری اصلاح شده کلا کار مهندسان این شرکت را زیر سوال برد که چگونه با این همه سرمایه و قدرت نتوانسته‌اند از پس مشکلات این گجت فسقلی برآیند!

نوت۷ هرچه بود گذشت و بدون شک میلیاردها دلار زیان متحمل سامسونگ شد و شاید مهمتر از آن وجه و اعتبار این شرکت باشد که شدیدا زیر سوال رفته است و دستخوش طنز و جوک‌های متنوع گردید.

پروسه‌ی برندسازی از سوی یک شرکت مطرح به مراتب یک امر پیچیده و سخت است و سرمایه و وقت زیادی را می‌طلبد و سالیان سال یک شرکت بر روی ایجاد حس اطمینان در بین مشتریانش تلاش می‌کند تا آنها را متقاعد سازد محصولی را که خریداری می‌کنند، از هر نظر جوابگوی نیازمندی‌های آنها خواهد بود.

یک شرکت مانند اپل با عرضه‌ی هر مدل آیفون فارغ از اینکه کیفیت و عملکرد محصول در چه سطحی است، به موفقیت‌های میلیارد دلاری دست پیدا می‌کند که بزرگترین عامل آن برندسازی موفق و قدرتمند این شرکت است که نام آیفون را توانسته بر سر تمامی زبان‌ها جاری سازد و همه با غرور و افتخار از مدل‌های جدید و قدیم آن نام می‌برند.

galaxy_note_1

سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نیست و در سال‌های متمادی تلاش خود توانسته که نامش را در صنایع مختلف مطرح سازد و در بخش الکترونیک نیز با برند گلکسی توانسته در بیشتر بازارهای جهان یکه‌تازی کند. برند گلکسی را ریزتر کنیم به سری‌های بسیاری می‌رسیم که از جمله‌ی آنها می‌‌توان به S، نوت، J، گرند و… اشاره کرد و هریک از این محصولات خود فروش بسیار مناسب و چشمگیری را تجربه می‌کنند که از بین اینها ۲ سری اس و نوت پرچمدار این شرکت به حساب می‌آیند و انبوه توجهات نیز به سمت این دو سری سرازیر است.

گلکسی نوت با خودش انقلاب فبلتی را به ارمغان آورد و از زمان گلکسی نوت۱، واژه‌ی فبلت تبدیل به یکی از مهمترین ارکان صنعت اسمارت‌فون شد؛ بنابراین نمی‌توان به سادگی از نقش پررنگ نوت سامسونگ در ادامه‌ی حیات تلفن‌های هوشمند گذشت. چندین سال این شرکت از نوت‌های جدید رونمایی کرد و هر بار دلداد‌گان خود را بیشتر مسحور زیبایی‌های سوگلی‌هایش کرد و کار به جایی رسید که منتقدان سامسونگ نیز بارها لب به اعتراف در برابر بزرگی سری نوت گشودند.

ظاهرا در بین مدیران این غول کره‌ای دو دستگی و اختلاف نظر شدیدی در رابطه با ماندن یا رفتن سری نوت به وجود آمده و برای اثبات این ادعا نیز به سادگی می‌توان به زیان چندین و چند میلیارد دلاری این شرکت اشاره کرد که از سوی این محصول کاملا شکست خورده و شرم آور متحمل شدند.

رفتن نوت مزایا و معایبی دارد که نمی‌توان به سادگی از کنار هیچکدام از آنها گذشت و هریک وزنه‌ای مهم در تعادل ماندن یا رفتنش به شمار می‌روند. همانگونه که اشاره شد ساختن برند و دست و پا کردن نام و نشان کار ساده‌ای نیست و اینکه سامسونگ بخواهد به سادگی گذشته‌ی درخشان سری نوت را پاک کرده و مشتریانش را آماده‌ی یک سری بی نام و نشان سازد بدون شک کار بسیار سخت و طاقت فرسایی خواهد بود.

ماندن نوت مزیتش در ادامه‌ی حیات این سری محبوب است و مسلما دوستداران این شرکت همچنان عاشق نوت بعدی و بعدی‌ها خواهند بود اما سوال اینجاست که به چه قیمتی؟ بسیار بودند کاربرانی که از برندها و محصولات دیگر مدل‌های سری نوت را خریداری می‌کردند و این بار با دیدن فضاحت نوت۷ دیدشان کاملا نسبت به این سری دگرگون گشت و مسلما موافقان حذف نوت نیز بزرگترین استدلالشان برای حذف نوت همین موضوع خواهد بود.

thumb-iphone-7-vs-samsung-galaxy-note-7-no-watermark-tt-16-1024x683

شاید برند نوت بسیار معتبر و محبوب باشد اما فراموش نکنید که نوت خود تحت سلطه‌ی یک برند بسیار بزرگتر یعنی “گلکسی” است و این کهکشانی‌های سامسونگ هستند که به اس و نوت و…. شخصیت بخشیده‌اند، بنابراین با حذف نوت این شرکت همچنان به لطف برند گلکسی هم که شده می‌تواند در کوتاهترین زمان ممکن نام و نشان جدیدی را برای خود دست و پا کند و حتی اگر یک رده از گلکسی هم بالاتر رویم به نام بزرگ سامسونگ می‌رسیم که در هر بخشی مدعی و قدرتمند است و خود با سرمایه و پولی که در اختیار دارد می‌تواند دست به کارهای بزرگی بزند.

بنابراین با رفتن نوت دنیا به آخر نخواهد رسید و حتی در کوتاه مدت هم اگر فروش این شرکت دچار رکورد گردد، مسلما در بلند مدت به لطف سیاست‌های بازاریابی و جذب مشتری، شاهد تولد برند یا سری دیگری خواهیم بود اما سوال اینجاست که آیا واقعا صرف این همه هزینه ارزش آن را دارد که چشم بر گذشته و اعتبار درخشان برند نوت ببندیم یا خیر؟

سخن کوتاه می‌کنیم و در این بخش قصد داریم بحث را از زاویه دید شما مشتاقان همراه دنبال کنیم و ببینیم که به نظر شما حذف سری نوت کار مثبتی از سوی این شرکت خواهد بود یا خیر؟

[poll id=”3″]

در بخش نظرات نیوشای کلام شما خوبان هستیم…

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
●▬▬๑۩̮GOOOOOGᒪᕮ ۩๑▬▬▬●

گلگسی نوت اولین فبلت ساخته شده بود و من اصلا دوست ندارم حذف بشه . اسم گلگسی نوت یه اباهت خاصی داره مثلا پلاس و پریمیوم و xl و… نیست که یه روز معرفی بشه سال بعد معرفی نشه امیدوارم سامسونگ یه جایگزین شایسته معرفی کنه

Adroit

دوستان عزیز و نویسندگان محترم ترنجی
این پیج های سایتو از کجا میشه انتخاب کرد تا مثلا بشه پیج قبلی خبر هارو دید ؟
لطفا جواب بدین

Pouya Tech

من به نظرم بهترین کار اینه که یه اس ۸ باشه یه اس ۸ اج و یه اس ۸ اج پلاس اندازه ها هم به ترتیب ۵٫۱و ۵٫۵ و ۵٫۷ نسخه ۵٫۷ اینچی با قلم اس پن بیاد و دقیقا کاربردهای نوت رو داشته باشه اینجوری ذهن بعضی ها که تا اسم نوت رو میشنون و فکر میکنن نوت ها قراره منفجر شه دیگه این دید اشتباه رو ندارن هم دیگه طرفداران نوت رو راضی میکنه

pouya

اسمت عوض کن داشم من از قدیمی های اینجام

pouya

از برند سامسونگ بدم میاد ولی نوت قبول دارم با این مشکلشم ک از چشمون افتاد حالا حذف بشه نشه برا من فرقی نداره

ahmad

قطعا نه

galaxy

اس۸ بزنه کنارشم اس ۸ پلاس با قلم
من خودم دوس دارم حذف نشه ولی ذهن افراد عادی و عوام به محض شنیدن نوت یاد آتیش گرفتن میوفته محبوره سامسونگ

Mohamad

تابلومشخصه اونایی که بله دادن طرفدارای تعصبی باقیه برندها هستن چون تنها گوشی ای که همه گوشیاجلوش کم میارن ویه تنه همه روحریفه همین نوت سامسونگه وهمه میدونن سری نوت همه چیش تکامل یافته وکامله

حالا جدای از بحث نوت امسال که اصلا مشکل داشت وبدبیاری کامل بود برا سامسونگ

Milad.tech

نوت نباشه چیزی جایگزینش نیست

Mohammad-b2

ب نوت احترام میزارم…
والســـلام…

Nasser

همونطور‌که دوستان مطرح کردند بهتره تمرکز‌کنه روی یک مدل و به نظر من مدل سری S رو‌با قلم معرفی کنه اینطوری یکسال هم فرصت خواهد داشت تا کیفیت سخت افزاری و نرم افزاری و همچنین کمیت پرچمدارش رو افزایش بده.

danial kn

واقعا نمیدونم چی بگم.سامی خراب کرد..خیلیم خراب کرد..بنظرم دیگه باید تمام تمرکزشو بزاره روی s8…بعد از اینکه s8 رو معرفی کرد با توجه به شرایط اون زمان برای سری نوت یه تصمیمی بگیره.من خودم نوت۴ دارم واصلا حاظر نیستم بفروشمش.کسایی که که با سری نوت کار کردن میفهمن من چی میگم.

White_Inscription

همه از وضعیت نوت ۷ با خبریم. اما منطقی نیست که به خاطر یه اشتباه، کل سری کنار گذاشته بشه. همون طور که نوت ۷ خراب کرد، بقیه نوت ها (چه گوشی ها و چه تبلت ها) خیلی موفق بودن. غیر از فروش خوبی که این سری همیشه داشته پتانسیل های خوبی هم برای نوآوری داره. حیفه همینطوری کنار گذاشته بشه. سامسونگ هم اینا رو خوب می دونه. فقط یه ترسو با اولین اشتباه کنار می کشه.
اتفاقا کنار گذاشتن نوت بی احترامی به مشتری هم هست؛ چون ثابت میکنه که سامسونگ به جای سعی در جبران اشتباهش، فقط به این فکر میکنه که کدوم دستگاه جیبش رو پر میکنه. این یعنی از گذشته درس نگرفته و ممکنه دوباره همچین افتضاحی به بار بیاره. بقیه مردم رو نمی دونم… اما اگه سامسونگ به جای جبران اشتباهش فرار کنه، من دیگه از این شرکت چیزی نمی خرم چون بازم همون برنامه (یا یه افتضاح جدید) در آینده تکرار میشه

Pourya

سلام. باید گزینه به هیچ وجه هم میذاشتید.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...