حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

راهنمای استفاده از اسکنر اثر انگشت بر روی سونی Xperia Z5 و Xperia Z5 Copmpact

نوشته

8 سال قبل | 25 دیدگاه | ترنجی

اگر تصمیم به خرید مدل جدید سونی Xperia Z5 گرفته‌اید یادتان نرود که این گوشی داری اسکنر اثر انگشت است. در هنگام راه‌اندازی برای شروع به کار گوشی هیچ پیامی مبنی بر استفاده از سنسور انگشت ظاهر نمی‌شود و ممکن است اصلا یادتان برود این گوشی چنین امکاناتی را هم دارد چون بر روی جعبه‌اش هم یک علامت بسیار کوچک جهت اعلام دارا بودن سنسور اثر انگشت وجود دارد که به راحتی دیده نمی‌شود.

اگر در پی خرید محصول جدید سونی Xperia Z5 و Xperia Z5 Compact هستید ادامه مطلب را بخوانید…

خب این امکانات در کجا هستند؟

بر خلاف کلیه‌ی گوشی‌های هوشمند دنیا که سنسور اثر انگشت را در جلو گوشی یا در پشت آن قرار می‌دهند در این مدل‌های گوشی سونی اکسپریا این امکانات روی کلید قفل که در بغل گوشی قرار دارد تعبیه شده است.

نحوه‌ی فعال سازی:

فعال سازی اسکنر اثر انگشت در گوشی اکسپریا Z5 همانند دیگر گوشی‌های اندروید روشی ساده است:

  • مراحل: Settings > Security > Fingerprint Manager
  • قبل از فعال کردن سنسور اثر انگشت بایستی حتما PIN یا Password Lock رو حتما فعال کنید، هر کدام را که دوست داشتید را انتخاب و فعال کنید.
  • در قسمت Notification Privacy Settings می‌توانید پیام یا تماس‌های حساس را مدیریت کنید و نشان داده شدن یا نشدنش را کنترل کنید.
  • در مرحله بعد هنگام اعلام گوشی انگشتتان را روی کلید پاور قرار دهید.
  • انگشت‌تان را همان طور که در صفحه اعلام می‌شود بر روی کلید بگزارید و بردارید که چندین بار این را از شما خواهد خواست. که برای امنیت بالا باید بیشتر این کار را انجام دهید در آخرین تست نیز این عدد حدود ۱۹ بار بوده است.

اگر مرحله ۵ به اتمام رسید گوشی از شما می‌خواهد در صورت تمایل از دیگر انگشتان‌ هم اسکن بگیرد. (که مقداری زمانبر خواهد بود.)

استفاده از اثر انگشت در گوشی:

بیشترین کاربرد این امکانات در باز کردن قفل صفحه نمایش است. بعد از نصب و فعال سازی کامل اسکنر اثر انگشت می‌توان آن را نیز غیر فعال نمود پس حتما قبل از استفاده مطمعا شوید گزینه روی فعال شده تنظیم شده باشد.

برای استفاده صفحه باید قفل شده باشد که راحت‌ترین راه برای باز کردنش استفاده از کلید پاور می‌باشد. همین که کلید را فشار دادید قسمت لمس آن صفحه را سریعا باز می‌کند.

به غیر از ایالات متحده آمریکا در تمام کشور‌های دیگر می‌توانید از دیگر امکانات این گوشی به راحتی استفاده کنید چه برای خرید و چه برای هر امکانات جدید قابل استفاده از این اسکنر ایجاد خواهد شد.

تنها اشکالی که از این اسکنر اثر انگشت می‌توان گرفت محل استفاده‌اش است که در بغل گوشی قرار گرفته و استفاده از سنسور را برای دیگر انگشتان سخت کرده است. اما در مدل Z5 Compact راحتتر ارزیابی می‌شود. چون اندازه‌اش از مدل Xperia Z5 کوچکتر است. اما در مدل بزرگ باید کاربر آن حتما راست دست باشد که بتواند از اسکنر اثر انگشت استفاده کند.

در کل عیب بسیار بزرگی نیست، اما استفاده از سنسور اثر انگشت را برای چپ دستان بسیار سخت کرده مگر اینکه انگشتان بسیار بلندی داشته باشید!

به نظر شما کاربران عزیز ترنجی هم چنین امکاناتی باید در جای بهتری تعبیه می‌شد؟

 منبع: [su_button url=”http://www.androidcentral.com/setting-and-using-fingerprint-scanner-sony-xperia-z5″ target=”blank” background=”#159f84″]androidcentral[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
25 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mohammad Reza

به نظر من بدون تغییر طراحی نمی تونست از سنسور اثر انگشت استفاده کنه و چاره ی دیگه ای نداشته. من رو دکمه ی هوم رو بهترین می دونم اما پشت گوشی هم بد نیست. تا حالا از سنسوری که بغل گوشی باشه استفاده نکردم ولی به نظرم خیلی سخت به نظر می رسه نسبت به بقیه.

Hamidz3dual

ببخشید می خواستم از آقای رامین چابک و دوستانی که میگن سنسور اثر انگشت برای کسانی که می خوان با دست چپ گوشی رو باز کنند سخته بپرسم که دکمه ی قفل گوشی های آیفون و بقیه برندها کدوم قسمته ؟قسمت چپ دستگاه یا راست دستگاه؟همه میدونید که قسمت راست دستگاه هست حالا شما میاید بگید برای کسانی که می خوان با دست چپ گوشی رو باز کنند سخته؟کسی که بخواد با دست چپ دستگاه رو باز کنه فکر کنم اینقدر هوش داشته باشه که نخواد با انگشت شصت اونو باز کنه و ناخودگاه انگشت اشاره دقیقا رو دکمه ی پاور گوشی میاد و نیازی به انگشت بلند هم نداره مگر اینکه دستانش غیر طبیعی باشه.خوشحالم که سونی گوشی تولید کرده که اگه کسی می خواد غیر منصفانه نقد کنه مجبوره این چنین انتقادهایی بکنه که موجبات خنده ی ما رو فراهم میکنه.به طرفدارهای محترم سونی تبریک میگم .این حرفها رو جدی نگیرید بذارید خوش باشند

Mohammad Reza

دوست عزیز ایفون و سامسونگ دکمه ی هوم دارند،الجی هم پشت گوشی میذاره.تازه هم الجی و هم سونی از دابل تپ تو انلاک پشتیبانی می کنن که کم ترین نیاز به دکمه ی پاور رو رقم بزنن اون وقت خود سونی گذاشته روی پاور.همون طور که گفتم دلیل علمی نداره و به خاطر ارگونومی نیست اما من هم بودم به همین روش عمل می کردم چون در غیراینصورت به طراحی لطمه وارد میشد یا توی این مدت کم سونی باید از طراحی جدیدی استفاده می کرد یا این که باید کلا قید سنسور رو میزد که هیچ کدوم رفتار مناسبی نبود. حالا شما طرفدارهای سونی این تصمیم تقریبا اجباری رو میذارین به حساب خلاقیت و ارگونومی بالاتر و این حرفا به خودتون مربوطه اما برای کسی که بین چندگوشی از برند های مختلف مونده،این می تونه نکته از منفی باشه.همین.
توی مواردی که به نفعتون باشه همه راست دست میشین و بغل گوشی اوکیه ولی وقتی بقیه چنین کاری کنن همتون بزرگترین ایراد رو همین می دونین. نمی دونم کامنتتون در پاسخ به من بود یا صرفا جهت دیده شدن اینجا کامنت گذاشتین فقط لازم دیدم پاسخ بدم.

Hamidz3dual

داشتن دکمه ی سخت افزاری هوم خودش فاجعه است .خدا دو تا دست داده با ده تا انگشت .شما گوشیی رو با دست چپ بگیر ببین کدوم انگشتت میاد رو سنسور اثر انگشت از همون اسکن بگیر.حتما نباید از انگشت شصتت استفاده کنی که.یه خورده خلاقیت به خرج بدید.سونی با زد ۵ ترکونده .چشم حسود کورررررررررررررررررررررر

Diamond technology

خوشم میاد ترنجی بر خلاف خیلی از سایت های ایرانی به سونی اهمیت میدی و با دقت بررسی می کنی بعضی از سایت ها انگار سامسونگ یا اپل از سهامش بهشون داده

Ari khan

اهان چون به سونی اهمیت میده خوبه اما اگه به اپل و سامسونگ اهمیت بده میشه جیره خوار و سهامدار؟؟؟

Ehsan kulak

وجدانن این که اثر انگشت سمت راست گوشیه اشکال هستش یعنی کسی که چپ دسته برا زدن دکمه پاور از دست چپش استفاده میکنه ؟؟؟ :negative:

Bahram Azad

بهترین مکان برای سنسور انگشت همینجاست . فاجعه بار سنسورهای پشت و خصوصا کشیدنی ها هستند.
ضمنا موبایل که دست چپ و راست نداره. مگه میخواد بنویسه. من خودم دست راستم و بیشتر مواقع براحتی با دست چپم هم با گوشی کار میکنم. امتحان کنید

Ari khan

بله…بله… :whistle:
“ضمنا موبایل که دست چپ و راست نداره.”
همین شماها مگه نبودین به نوت اج گیر میدادین که واسه چپ دستا فلانه و بهمانه؟؟؟؟
……….
بالاخره از مرخصی برگشتین تا به همکاراتون کمک کنین

Moazez

یعنی تو فاجعه ای. نوت اج با این مقایسه میکنی؟!! نه خدایی با دست چپ میشه با نپت اج کارکرد؟!! جون عزیزت. تو همین بررسی z5 آقای عطایی گفت براحتی با دست چپ هم باز میشه

Ari khan

نرود میخ فولادین در سنگ!!!آهن دیگه واسه شماها جواب نمیده :negative:

shahinhhh

برای راست دست ها کنار گوشی بهتر از چپ دست هاس نسبت به دکمه هوم ولی دکمه هوم برای چپ دست ها بهتره

Different_boy

بنظر من سخت ترین جا برای اسکن اثر انگشت انتخاب کرده.سونی توی انتخاب محل سنسورش فقط به فکر طراحی و زیبایی بوده و نه کاربرد.با این کارش هم چپ دست ها نمیتونن کار کنن باهاش و هم اینکه اگر گوشی روی میز یا فرش باشه باید بلندش کنی بازش کنی بعد ازش استفاده کنی.گوشی که همیشه کف دست نچسبیده.اما اپل و سامسونگ بهترین نقطه رو دارن.در هر وضعیتی انگشت اشاره رو سمت گوشی میشه میبری و باز کنی قفل رو.نکته بعدی اینکه امضای سونی هم توی همین دکمه خاموش روشن بود که از بین رفت.دکمه گردی که توی ساعت های هوشمند و حتی اکسپریا های میانرده حفظ کرده بود از این نسل دچار تغییر شد و اصلا شبیه قبل نیست.
بهرحال مبارک هرکسی که میخره.من ک اعتقادی به گوشی های سونی ندارم.ضعف شدید نرم افزاری داره.

shahinhhh

عزیزم بررسی z5 همین پایینه از خودت حرف نزن که روی میز نمیشه ازش ستفاده کرد بعدشم این پست راجب ضعف نرم افزاره

Bahram Azad

ضعف شدید نرم افزاری رو گوشی هایی دارند که حتی با ۴ گیگ ram مالتی تسکینگ مزخرفی دارند. ضمنا نرم افزار سونی طبق گوگله که سازنده این سیستم عامله و بهتر میدونه چجوری باید باشه و سونی هر جایی لازم بوده رو تغییر داده یا چیزی اضافه کرده نه اینکه رنگین کمونیش بکنه و کلی نرم افزار بی فایده. مثل بهترین نرم افزارهای مالتی مدیا در اندروید، تم و بهترین نرم افزار ثبت زندگی در اندروید ( lifelog ).

Mohammad Reza

دوست عزیز شما فرق مالتی تسکینگ رو با مدیریت حافظه (رم) نمی دونید ظاهرا.اتفاقا سامسونگ توی مالتی تسکینگ فوق العاده قویه. در ضمن سامسونگ کلی نرم افزار به درد بخور هم داره.از S6 به بعد شما از هر اپی که خوشت نیاد می تونی پاکش کنی و اپ های مورد نیازت رو از گلکسی اپس دانلود کنی.من با این که پیش از S6 اصلا گوشی سامسونگ نداشتم و هیچ وابستگی خاصی نداشتم،الان کلی اپ از گلکسی اپس دانلود کردم که کارم رو خیلی راحت تر کرده.اپ جدید سامسونگ به نام Game Tuner هم فوق العاده است. واقعا وجودش نیاز بود.در ضمن به شرکتی ایراد نگیر که با سنسور میان رده ی سونی(به قول خودتون) امتیاز عکاسیش با Z5 که از جدیدترین سنسور سونی یکسانه.یعنی قدرت نرم افزاری بالاتری داره.
دیگه هرچی رو بتونید انکار کنید قدرت بیش تر نرم افزاری سامسونگ رو نمی تونید انکار کنید

shahinhhh

سامسونگ تو مالتی تسکینگ حرف اولو میزنه دلفین ها سیگار میکشند

Bahram Azad

جوک های قشنگی گفتی خصوصا مالتی تسکینگ فوق العاده .
مدیریت رم مشکل داره یعنی نرم افزاری مشکل داره. بعد از ۷ ماه هنوز حل نشده!!
نرم افزارم هرچی بخواهید داخل گوگل پلی و… هست. ما که سونی داریم و کلا کمبود نرم افزاری رو حس نکردیم.
ضمنا من اسمی از سامسونگ نبردم و رابط رنگین کمونی و نرم افزار های بی فایده رو همه شرکتها تقریبا دارند. کمو بیش داره.

Mohammad Reza

اقای شاهین خیلی از این لذت می برم که قدرت پاسخگویی منطقی رو ندارین و جملاتی مثل جمله های پایینی رو به کار می برین.
اقا بهرام شما نام نبردین اما منظورتون واضح بود که با سامسونگ بود.اون اپ هایی که تو گوگل پلی هستن هیچ وقت کارایی اپی که خود شرکت داخل رابط کاربریش قرار بده رو ندارن منم مثل شما فکر می کردم اما از وقتی بعد نکسوس ۴،با G2 کار کردم به این چیزی که الان میگم رسیدم.ضمنا خیلی از قابلیت های کوچک اما تاثیرگذاری که توی اندروید های جدید معرفی میشن معمولا برای کاربرای سامسونگ و الجی اشنا هستند چون قبلا روی رابط کاربری های این دو شرکت بوده.قبول ندارین از کیت کت به بعد بررسی کنید.
راستی من نگفتم قراره کمبود نرم افزار حس بشه.لطفا نظرم رو کامل بخونید.من نه گفتم سامسونگ تو مالتی تسکینگ حرف اول رو می زنه نه گفتم بقیه ی شرکت ها کمبود امکانات دارند.اگر یه مدت از مشابه قابلیت های اضافه ای که توی پرچمدار های الجی و سامسونگ هست استفاده کنید،مطمئن باشید اگر گوشی بعدیتون از این شرکت ها نباشه دنبال یه سری اپ مشابه اپ های به دردبخورشون می گردین.به این نمیشه گفت نقص بقیه،این امکانات اضافه ی این شرکت ها هست.
مدیریت رم هم کاملا حل نشده اما بسیار بهبود پیدا کرده.اصلا اون چیزی نیست که اوایل بود و توی ذهن کاربرا جا افتاده.بعد اپدیت کوچک اخیر هم میزان رم اشغال شده هم بسیار کمتر شده.من بعد اپدیت ۲۰۰ مگی که بعد نوت ۵ اومد اصلا مشکل رم رو حس نکردم چه برسه به این که آزارم بده.

shahinhhh

ینی دکمه هوم برای چپ دست ها بهتره دکمه پاور برای راست دست ها

SONY 1946

نویسنده هم امد بگه مثلا اره ما هم چیزی حالیمونه
اخه مرد مومن بهانه از این بنی اسرائیلی تر پیدا نکردی :scratch:
جمع کن ببین باو :negative:
یعنی اونایی که چپ دستن نمیتونن انگشت شست دست راستشون فشار بدن رو دکمه،مگه چپ دستا، دست راستشون کلا قطعه یا نمیتونن یه انگشت شست راست بزارن رو سنسور،مگه میخوان ۱۰ صفحه املا بنویسن که اینجوری میگی،مگه شستشون فلجه که نتونن نیم سانت حرکت بدن بزارن رو سنسور :wacko:
اتفاقا از نظر طراحی اثر انگشت بهترین جای ممکن قرار گرفته ،و بر هیچ کسی پوشیده نیست و شاهکاری هست که اثر انگشت در کنار کنار گوشی بدون لطمه زدن به طراحی و حفظ اصالت و کمال زیبایی قرار داده
یعنی شما از مهندس های سونی بیشتر میفهمی :wacko: :scratch:
با تشکر

HG

احسنت به نویسنده که نظر شما رو پسندید.این خودش جواب شما بود آقای سونی.

AraZ1

اگه دقت کنی نویسنده ب همه لایک زده :bye:
درضمن همینکه از بقیه شرکتا کپی برداری و دزدی نکرده خودش برام کافیه حالا سنسور هرجا که میخاد باشه B-)

HI TECH

دوست دارم وقتی سامی و اپل محل سنسور را عوض کردند عکس العمل دوستان را ببینم !

Different_boy

دقیقا میشه همون عکس العملی که چند سال به گلکسی نوت گفتید گلکسی سینی و شرکت محبوبتون اومد ی سینی ۶ اینچی معرفی کرد و نسل بعدش هنوز بعد سه سال نیومده.فعلا این عکس العمل هارو توو خاطراتت مرور کن اگر بستت نبود منتظر باش تا همچین اتفاقاتی بیوفته.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....