حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نسخه مفهومی اکسپریا مارشمالو، به‌روزرسانی تازه‌ای را دریافت کرد

نوشته

8 سال قبل | 18 دیدگاه | ترنجی

در حالی‌که اکثر سازندگان گوشی‌های‌هوشمند، رابط‌کاربری اختصاصی خود را برای سیستم‌عامل اندروید با عرضه نسخه‌نهایی آن امتحان می‌کنند، سونی رویکرد متفاوتی نسبت به این موضوع دارد. این شرکت، در حال‌حاضر، نسخه‌های مفهومی (Concept) را از سیستم‌عامل اندروید برای دستگاه‌های خود عرضه می‌کند تا از کاربران، بازخورد دریافت نماید و قابلیت‌های بیشتری به آن بیافزاید؛ سپس با نزدیک‌شدن به زمان‌عرضه نسخه‌نهایی، رابط‌کاربری خود را به‌همراه نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید برای گوشی‌های هوشمند خود منتشر می‌کند. به‌همین منظور، سونی یک طرح جدید را برای ارایه نسخه مفهومی رابطکاربری خود مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید مارشمالو برای کاربران گوشی‌های اکسپریا زد ۳ و اکسپریا زد ۳ پلاس آغاز کرده که به‌تازگی، به‌روزرسانی شده است. برای جزئیات بیشتر، همراه ترنجی باشید.

این طرح، برای کاربران در برخی از کشورهای اروپایی در دسترس بود و سونی با انتخاب ۱۰ هزار کاربر، این نسخه آزمایشی را برای آن‌ها عرضه کرد. از آن‌جایی که این نسخه مفهومی در یک بازه‌‌زمانی بسیار نزدیک به روزرسانی گوگل برای سری نکسوس، منتشر شد؛ بنابراین نسخه مفهومی عرضه‌ شده به اندروید مارشمالو (اندروید ۶٫۰) بسیار نزدیک است و تنها در چند مورد، از عناصر رابط‌کاربری اصلی سونی و برنامه‌های اختصاصی این شرکت استفاده شده است.

Xperia-Marshmallow_MDB08M.Z1.2178_1-315x560Xperia-Marshmallow_MDB08M.Z1.2178_3-315x560

از زمان‌عرضه تاکنون، این طرح مفهومی چندین‌بار به‌روزرسانی شده است که قابلیت‌هایی نظیر دابل‌تپ برای آغاز به‌کار مجدد دستگاه، یک انیمیشن تازه در منوی بوت، یک آیکون جدید برای نمایش میزان شارژ باتری، پشتیبانی از تم و امکان گرفتن اسکرین‌شات از صفحه‌گوشی در منوی پاور را به آن می‌افزاید. هم‌چنین، قابلیت «روشنایی خودکار» بهبود یافته و باگ‌های نرم‌افزار ایمیل نیز برطرف شده است. البته، سونی برخی از مشکلات نرم‌افزاری را با عرضه به‌روزرسانی برطرف کرده و چند نرم‌افزار نیز، به‌روزرسانی شده است. به‌تازگی برای این طرح مفهومی، به‌روزرسانی تازه‌ای با شماره بیلد MDB08M.Z1.2178-somc عرضه شده است.

Xperia-Marshmallow_MDB08M.Z1.2178_6-315x560 Xperia-Marshmallow_MDB08M.Z1.2178_5-315x560

تغییرات این نسخه شامل به‌روزرسانی تازه برای برنامه سونی ایمیل (۱۱٫۰٫A.0.4) بوده که مشکلات در نمایش تعداد ایمیل‌های دریافتی و مشکل کرش در هنگام اضافه‌کردن فایل پیوست را برطرف می‌کند. لانچر اصلی نیز به نسخه ۱۰٫۰٫A.0.4 به‎‌روزرسانی شده است که امکان حذف برنامه‌ها پیش‌نصب بیشتری را برای کاربران فراهم می‌کند؛ هرچند این قابلیت، تنها به حذف برخی از برنامه‌های گوگل محدود شده و امکان حذف برخی از برنامه‌های پیش‌نصب سونی در آن، وجود ندارد. رفع باگ‌های نرم‌افزاری در برنامه آلبوم و بهبود Backlight، از دیگر قابلیت‌های این به‌روزرسانی را تشکیل می‌دهد. هم‌چنین، گزارش شده است که سونی، گوگل را برای عرضه قابلیت ری‌بوت به بیلد AOSP تحت فشار قرار داده است و احتمالاً در نسخه‌نهایی، شامل این قابلیت خواهیم بود.

[su_button url=”http://www.androidheadlines.com/2015/12/xperia-marshmallow-gets-updated-new-home-launcher.html” background=”#1ac0b2″ icon_color=”#0df9d5″]androidheadlines[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
18 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Moazez

ماشالا. باید ببینیم رابط جدید از اینی که رو ۵٫۱٫۱ هست چقدر خوشگلتر میشه

Ali SONY

مطمنم که اندروید ۶ سونی یه چیز فوق العاده و تمام و کمال میشه
و با اینکارا به پختگی کامل میرسه بعد عرضه میشه
ماه دیگه روی Z5 ام میبینمش :yes: :heart:

Moazez

مبارک باشه علی جان

Ali SONY

ممنون :rose:

JOHN

هر کاری میکنی بکن فقط یکی باگ نداشته باشه یکی باتریش درست باشه. :unsure: باتری ۵٫۱٫۱ نابوده :wacko:

Rhasta

خیلی خوبه

امیدوارم موفقیت بیشتری کسب کنه

از همین الان هم تبریک میگم ب فن های سونی

Moazez

:heart:

mehrdadi

دم سونی گرم.با اینکارش حتما باگها تو نسخه اصلی دیگه وجود ندارن.خیلی خوبه :yes:

HiKa

چرا برای ایرانی ها منتشر نکرد این نسخه رو؟! مطمئنم بازخورد های خوبی دریافت میکرد… فقط امیدوارم شخصی سازی زیادی انجام بده و از آندروید خام فاصله داشته‌ باشه!
به دور از شخصی سازی، دوس دارم مصرف باتری بهینه باشه و کیفیت دوربین هم افزایش پیدا کنه. چون نرم افزار دوربین خیلی قدیمی شده

Ali SONY

دوست عزیز رامش منتشر میشه همه میتونن فلش بزنن روی z3

HiKa

میدونم میشه فلش زد. اما به صورت رسمی منظورمه…

Ali SONY

دوست عزیز اگه بصورت اپدیت بده که نمیشه!
همه که دولوپر نیستن یا از این چیزا سر در نمیارن! و نمیدونن!
مثلا اگه اینطوری باشه و آپدیت کنن و ببینن مشکل داره صدتا ناسزا به سونی میگن!
در صورتی که سونی رام رو منتشر میکنه میگه فلان ایرادو داره دیگه هرکی دوست داره فلش میکنه
هر کی هم دوست نداره نه!

KaHriZ

سلام
من تازه عضو این سایت شدم ولی خیلی وقته مطالبشو دنبال میکنم و با رفتار کاربراش آشنا شدم
در ضمن طرفدار سونی هستم :good:
امیدوارم لحظات خوشی رو با هم سپری کنیم
موفق باشید.

Ali SONY

خوش اومدی دوست عزیز

Rhasta

خوش اومدی دادا۶

amin697

چرا این رابط کاربری سونی اینقدر بی روح مرده هستش !! فکر کنم اندروید ۷ هم بیاد باز همینه …

مثله سامسونگ یا الجی باشه آخه این چیه …

هیچ تغییری نداره …

saeed biglari

بد نیست قبل نظر دادن اندکی تفکر کنی…برادر من این رابط کاربری سونی ۹۰% اندروید خامه…تغییرات کوچکی داره اونم زیباترش کرده…وقتی کار نکردی لازم نیست نظر بدی که

iMohammadreza

تبریک به فن هاى سونى! :heart: :rose:

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جهانی