حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزونه کروم اپلیکیشن Signal منتشر شد؛ ادوارد اسنودن از این اپلیکیشن برای مکالماتش استفاده می‌کند!

نوشته

8 سال قبل | 7 دیدگاه | پیام رسان

حفظ حریم خصوصی مقوله‌ای است که از دید آژانس‌های امنیتی کشورهای غربی اصلاً معنی نمی‌دهد. آن‌ها مداوم تظاهر به امن بودن سرویس‌هایشان می‌کنند تا ناگهان صدای جاسوسی‌هایشان بلند می‌شود و شخصی مانند ادوارد اسنودن پرده از اسرار آن ها بر می دارد. حتماً خودتان دنبال کننده خبرهای مربوط به این شخص  بوده‌اید کسی که پرده از اسرار جاسوسی آمریکایی‌ها برداشت و نشان داد آن‌ها در جاسوسی به هیچ کس حتی مردمان خودشان نیز رحم نکرده‌اند.

از آن موقع بود که کاربران و شرکت‌های ارائه کننده‌ی نرم افزارهای ارتباطی، به صورت جدی تری به حفظ امنیت اطلاعات خود پرداختند و شرکت هایی که اطلاعات کاربران را رد و بدل می‌کردند به فکر امن‌تر کردن محیط  نرم افزارهایشان افتادند و از اشکال مختلف رمز گذاری پیام‌ها استفاده کردند تا کسی نتواند به اطلاعات کاربرانشان دسترسی داشته باشد. اما در این بین، کاربران به نرم افزارهایی که ادوارد جوزف اسنودن تأیید می‌کرد اعتماد بیشتری داشتند که اتفاقاً signal یکی از آن نرم افزارهای تأیید شده است. با ما همراه باشید تا نگاهی مختصر داشته باشیم بر نرم افزار پیام رسان signal که ادوارد اسنودن ضمن تأیید آن گفته است که من برای ارتباطات شخصی از آن استفاده می‌کنم.

پیام رسان Signal یک محیط امن برای مبادله اطلاعات بین کاربران می‌باشد. در این نرم افزار اطلاعات کاربران شنود نمی‌شود و تمامی متن، تصاویر و ویدئوهای ارسالی شما تا زمانی که اجازه ندهید از دید عموم حتی توسعه‌دهندگان پنهان میماند. در این نرم افزار تک تک پیام‌های شما توسط پروتکل Voip، Axolotl و ZRTP به صورت end-to-end کاملاً رمز گذاری و حفاظت می‌شود تا اگر کسی توانست به اطلاعات شما دست پیدا کند به علت رمز گذاری شدن اطلاعاتتان از فهمیدن محتوای آن‌ها عاجز باشد. signal که ابتدا شاهد نسخه iOS آن بودیم و سپس نسخه‌ی انرویدی‌اش منتشر شد، این بار به شکل یک افزونه گوگل کروم در دسترس کاربران قرار گرفته است تا با ایجاد محیطی امن میزبان ارتباطات کاربرانش باشد البته کاربران آیفون و آیپد برای تجربه استفاده از این پیام رسان در رایانه باید مدتی را منتظر بمانند زیرا کاربران iOS برای اتصال به نسخه کروم، باید به یک دستگاه اندرویدی مجهز باشند. لازم به ذکر است دسترسی به افزونه کروم این نرم افزار برای کاربران اندرویدی نیز نیازمند انتظار طولانی مدت است زیرا برای دسترسی به نسخه کروم باید اجازه‌ای صادر شود و به همین دلیل تا کنون ۷۰۰۰ نفر در صف گرفتن اجازه استفاده از نسخه کروم signal منتظر هستند.

علاوه بر شرایط امنی که در نرم افزار signal حاکم است این نرم افزار از ویژگی‌های دیگر نیز برخوردار است که از جمله آن‌ها می‌توان به امکان  لاگین کردن تنها از طریق شماره تلفن، سرعت‌بالای ارسال و دریافت اطلاعات، ارسال نوتیفیکیشن ها با اجازه کاربر و سازگاری با دو برنامه Redphone و TexySecure اشاره کرد.

احساس امنیت حس خوبیست که این روزها در فضای سایبری به شدت نقض می‌شود آیا می‌توان امیدوار بود که این معذل برطرف شود؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ari khan

بعنوان یه جانشین برای تلگرام خوبه….محیطش مثل محیط تلگرامه و مثل اون امنه 😉

REZA

اقا یه سوال،
میگم من گوشیم همین طوری هی داره از نت استفاده میکنه،فک کنم جدیدا اینطور شده،همش داره با سرعت تقریبا ۶۰ یکارایی میکنه،با برنامه internet speed meterمتوجهش شدم.الانم که دارم کامنت میزارم داره نشون میده.
اینطگر که نتم تمام میشه زود.
تو تنظیمات هم همه برنامه هارو بستم ولی فایده نداشت هی داره نشون میده.نمیدونم قبلا اینور بود یا ن.ولی الان رو اعصابه.
کسی میدونه ماله چیه!?
ممکنه ماله برنامه خاصی هم باشه ؟

فرشاد بندری

تو همون برنامه speed meter زده چه برنامه ای داره از نت استفاده میکنه، اون برنامه رو پیدا کنید و جلوی دسترسیش به نت رو بگیرید
مثل این عکس
http://8pic.ir/images/rlwkb8b0fg9iybd7zhcr.png

Ali

سلام عزیز همچین برنامه ای برای ios سراغ نداری؟

AMIR 2311

از منم همینطوری شده

trojan

و همچنان وینفون بووووقققققق
خدای تنها تلگرام واس وینفون خوب اپدیت میده.الان تمام امکاناتشو هماهنگ با بقیه میده……

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....