حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نسخه‌ی پیشنمایش اندروید X86 مبتنی بر اندروید ۷ نوقا هم‌اکنون برای دانلود در دسترس است

نوشته

7 سال قبل | یک دیدگاه | مطالب ترنجی

اندروید به صورت کلی سیستم‌‌عاملی است که برای ابزار‌های مبتنی بر ARM توسعه داده شده است. در واقع با پردازشگر‌های مبتنی بر معماری X86 آنچنان سازگار نیست. اگر بخواهیم برای شما یک مثال قابل لمس بزنیم باید بگوییم که برای مثال اندروید به صورت پیش‌فرض برای کامپیوتر شخصی شما ساخته نشده است اما با توجه به نیاز کاربران و همچنین حس کنجکاوی بسیاری از افراد٬ نسخه‌های خاصی از سیستم‌عامل اندروید شخصی سازی شده است که با ابزارهای متفاوتی همانند PC سازگار است.

یکی از بهترین نسخه‌هایی که تاکنون از اندروید برای ساخت پلتفرمی مخصوص پردازنده‌های X86 اینتل و ای‌ام‌دی توسعه داد شده است٬ Remix OS است. در ماه‌های قبل خبرهای زیادی را در خصوص این سیستم‌عامل شنیدیم و در خصوص امکانات آن مقالات زیادی خواندیم. نسخه‌ی ۳٫۰ Remix OS همچنان در حال ساخت است ولی آیا باید برای چشیدن طعم اندروید ۷ نوقا بر روی کامپیوترمان باید مدت زمان زیادی را انتظار بکشیم؟

با ترنجی همراه باشید…

به گزارش سایت Neowin به نقل از liliputing پروژه‌ی ساخت سیستم‌عامل Android-x86 مبتنی بر اندروید ۷ نوقا به مرحله‌ای رسیده است که در این تاریخ می‌تواند تعدادی از کاربران را برای آزمایش کردن نسخه‌ی جدید٬ به جمع تیم توسعه دهندگان اضافه کند.

اگر شما از Remix استفاده کرده‌اید و نتوانسته‌اید آنطور که باید و شاید با آن انس بگیرید٬ باید بگوییم که تنها نیستید. Remix با وجود آن‌که دارای ظاهر بسیار جذابی است اما متاسفانه مشکلات آن به حدی زیاد است که ممکن است قید اندروید را بر روی کامپیوتر بزنید.

پروژه‌ی Android-based او اس از تاریخ ژانویه ۲۰۱۶ شروع شده است. این پروژه قصد دارد تا نگاهی متفاوت از اندروید را به چشمان کاربران هدیه کند. ریمیکس OS نیز از سخت‌افزارهایی همانند موس ٬ کیبورد و وب‌کم پشتیبانی می‌کند و قابلیت چند پنجره همانند ویندوز در آن نیز وجود دارد ولی هنوز در هنگام کار با آن احساس می‌کنید که همه چیز باب میل شما نیست.

با مراجعه به این لینک می‌توانید نسخه‌ی پیشنمایش اندروید ۷ مبتنی بر معماری X86 را دانلود کنید. توجه داشته باشید که ورژن به پایداری کافی نرسیده است و جای کار زیادی دارد. اگر توسعه دهنده هستید و یا حتی لپ‌تاپ / کامپیوتری دارید که بلااستفاده است و اصطلاحا دارد خاک می‌خورد٬ به شما توصیه می‌کنیم که برای یک تجربه‌ی تازه هم که شده این پلتفرم را در کامپیوترتان امتحان کنید.

android-nougat-statue-8

اندروید نوقا به‌صورت پیش‌فرض از ویژگی Muti Windows پشتیبانی به عمل می‌آورد. پس در نتیجه با بومی شدن این بخش نباید نگران ناسازگاری اندروید با آن باشیم. شما پس از دانلود فایل ایمیج آن را باید بر روی یک سی‌دی یا یک فلش بوتیبل کنید و طبق راهنمایی سایت مرجع٬ اقدام به نصب این سیستم‌عامل کنید.

چند نکته‌ی جالب در خصوص اندروید X86

  • این سیستم‌عامل توسط گوگل به صورت مستقیم توسعه نیافته است
  • این پلتفرم براساس پروژه‌ی متن باز اندروید با نام AOSP ساخته شده است و سازنده‌ی این نسخه مختار است که تا جایی که توسط گوگل به فرد اجازه داده شده است٬ اقدام به شخصی سازی این رام کند
  • این سیستم‌عامل در بسیاری از موارد امکان اجرا به صورت یک پلتفرم واحد را ندارد و در پروژه‌ی ریمیکس حتما باید در کنار ویندوز ٬ مک یا لینوکس از اندروید لذت ببرید
  • اندروید X86 اساسا با یک شبیه ساز متفاوت است
  • بسیاری از درایورها به صورت پیش‌فرض نصب می‌شوند و نیازی به نصب دستی آن‌ها نیست
  • در نسخه‌های آزمایشی ممکن است به صورت OTA آپدیتی دریافت نکنید

Neowin به این نکته اشاره کرده  که در نسخه‌ی پیشنمایش جدید در استفاده از برخی ابزار جانبی ممکن است به

در شناسایی درایورها به مشکل بربخورید اما مسلما در نسخه‌ی نهایی که تا چند ماه دیگر در دسترس خواهد بود این مشکلات به صورت کامل رفع می‌شود. توجه داشته باشید که تجربه‌ی اندروید بر روی یک کامپیوتر همانند ویندوز و یا مک نخواهد بود و باید انتظارتان را از آن پایین بیاورید. امیدواریم و یقین داریم که در آینده گوگل شخصا اندروید را برای کامپیوتر نیز منتشر خواهد کرد. زیرا این پلتفرم دارای پتانسیل‌های بسیاری است.

نظر شما در این رابطه چیست؟

[su_button url=”http://www.neowin.net/news/android-x86-project-makes-developer-preview-of-android-70-nougat-for-pcs-available” target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]Neowin[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mahdi3459

اندروید به صورت کلی سیستم‌َاملی است=سیستم عاملی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com