حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ناسا اعلام کرده که خطای کاوشگر افق‌های جدید تأثیری روی مأموریت آن نخواهد داشت

نوشته

8 سال قبل | 2 دیدگاه | ترنجی

اعضای گروه مأموریت افق‌های جدید اعلام کردند که علی‌رغم خطای نرم‌افزاری که اخیراً اتفاق افتاده، کاوشگر افق‌های جدید برای گذر تاریخی خود از کنار پلوتو در هفته آینده آماده است. کاوشگر افق‌های جدید روز شنبه چهارم جولای در پی یک وضعیت غیر عادی وارد وضعیت Safe Mode شد، اما ظاهراً مشکل جدی نبوده است. اپراتورهای این کاوشگر اعلام کرده‌اند که امروز (۷ جولای) یعنی دقیقاً یک هفته قبل از گذر از کنار پلوتو، کاوشگر به وضعیت عادی بازمی‌گردد.

اعضای گروه مأموریت، روز یکشنبه پنجم جولای در یک به‌روز رسانی نوشتند:

بررسی‌های انجام شده روی این وضعیت غیرعادی که منجر به ورود کاوشگر افق‌های جدید به وضعیت Safe Mode شد، نشان داد که هیچ خطای نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری روی فضاپیما اتفاق نیفتاده است. علت اصلی این اتفاق، یک نقص زمان‌بندی سلسله دستورات بود و تشخیص آن واقعاً دشوار بود و طی عملیات آماده‌سازی برای گذر از کنار پلوتو رخ داده بود. دیگر هیچ عملیات مشابهی طی مسیر باقی‌مانده تا گذر از کنار پلوتو در دستور کار نیست.

اعضای گروه مأموریت اعلام کردند که اگر امروز طبق برنامه کاوشگر کاملاً به وضعیت عملیاتی بازگردد، تأثیر این خطا روی بازده علمی مأموریت قابل چشم‌پوشی است.

آلن استرن، محقق ارشد افق‌های جدید در موسسه تحقیقاتی جنوب غرب در بولدر کلرادو در یک به‌روز رسانی اعلام کرد:

از جنبه علمی، این اتفاق نمره A+ را حتی به A کاهش نمی‌دهد.

تا یک هفته دیگر، کاوشگر افق‌های جدید از فاصله ۱۲۵۰۰ کیلومتری پلوتو خواهد گذشت و اولین تصاویر از فاصله نزدیک این سیاره کوتوله اسرارآمیز را ثبت خواهد کرد. مقامات مأموریت اعلام کرده‌‌اند که طی گذر از نزدیکترین فاصله، این کاوشگر باید قادر به شناسایی ویژگی‌هایی در سطح پلوتو به کوچکی استخرهای سنترال پارک نیویورک باشد.

جیم گرین، سرپرست شاخه علوم سیاره‌ای ناسا در یک به‌روز رسانی گفت:

من خوشحالم که گروه مأموریت ما توانست به سرعت مشکل را شناسایی و سلامت فضاپیما را تضمین کند. اکنون با داشتن پلوتو در دید فضاپیما، در آستانه بازگشت به عملیات عادی و پیشروی به‌سمت دستاوردهای طلایی هستیم.

مأموریت ۷۰۰ میلیون دلاری افق‌های جدید در ژانویه ۲۰۰۶ آغاز شد و اکنون در فاصله حدود ۴٫۸ میلیارد کیلومتری از زمین است.

در صورت کسب اطلاعات جدید از مأموریت، خدمت شما مخاطبان گرامی ترنجی ارائه خواهد شد، در صورت ارائه یک استریم ویدئوی زنده در روز گذر از کنار پلوتو، با پوشش زنده خبری آن نیز در خدمت شما خواهیم بود. با ترنجی همراه باشید…

[su_button url=”http://www.space.com/29854-new-horizons-glitch-pluto-flyby.html” target=”blank” background=”#377431″]Space[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سعید

ناسا یه چند وقت هست اسپیس ایکس همه طرح هاش رو با شکست مواجه میکنه .

chalton

.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علي رسول زاده