حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

میزان فروش دستگاه های iOS، هم‌اکنون برابر با فروش پی سی های ویندوزی است

نوشته

8 سال قبل | 7 دیدگاه | ترنجی

اپل؟ iOS ؟ ویندوز؟ پی سی؟ خب این ها چه ربطی به هم دارند؟ اپل با تعداد انگشت شماری دیوایس ( آیفون-آیپاد و آیپد) و پی سی های ویندوز که هزاران هزار دستگاه در دریایی بی در و پیکر غوطه ور دارد هم اکنون در کمال تعجب، فروش برابر دارند. این مورد یک نکته بسیار مثبت برای اپل است؛ چراکه میزان فروش صعودی دارد و هر سال به آن افزوده می‌شود. اما مایکروسافت و دنیای پی سی ویندوزی هر سال رکود عجیبی را تجربه کرده و فروش کمتری نسبت به سال قبل دارند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

تحلیل گران بازار طبق بررسی ها و آمار های ارائه شده، میزان فروش سالانه دستگاه های iOS که تماما ساخت اپل می‌باشند را برابر با فروش کامپیوتر های پی سی شمرده اند. این بررسی از سال ۲۰۰۸ آغاز گشته است و تا امسال، ۲۰۱۵، ادامه دارد. در حال حاضر میزان فروخته شدن سالانه iOS و پی سی های ویندوزی نزدیک به ۳۰۰ میلیون بوده است که جای تبریک به اپل دارد که تنها با چند آیدیوایس اینگونه فروش خود را افزایش داده است.

اگر چه آیپد و آیپاد های لمسی نیز فروش خوبی داشته اند اما مرکز و دلیل اصلی چنین فروشی آیفون هاست که سالانه مخاطبان زیادی دارند و ماه آینده نیز اپل میزبان نسل جدیدی از این دستگاه ها می‌باشد.

13673-8647-CKe3FVlVEAA3-jUpng-large-l

آیفون ها به تنهایی در ۴ ماه گذشته نزدیک به ۲۲۲ فروش داشته اند. همچنین اپل در ژانویه به طور رسمی اعلام کرد که نزدیک به ۱ میلیارد آی‌دیوایس در تعطیلات سال ۲۰۱۴ به فروش رسیده است.

همیشه آیفون های اپل پرفروش بوده اند و مدل های سال گذشته نیز به دلیل صفحات بزرگ تر، علاقه مندان زیادی را جذب کرده بودند. آیفون های امسال نیز که احتمالا در ماه آینده با نام iPhone 6S عرضه خواهند شد که به دلیل ویژگی فورس تاچ از آن ها انتظار فروش بالایی دارند.

نظر شما چیست؟ اعجاز اپل همیشه زبان زد همگان بوده و به راستی هم دستگاه های فوق العاده ای هستند. مدتی پیش برای شما در ترنجی رضایت ۹۹ درصدی کاربران iOS را منتشر ساختیم؛ البته می‌دانیم که این آمار برای مایکروسافت تحقیر‌آمیز است و جای تامل زیادی دارد.

[su_button url=”http://appleinsider.com/articles/15/07/23/sales-of-apples-ios-devices-now-equal-total-windows-pc-sales” background=”#0fc5b7″]appleinsider[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir fc2

دلیل اصلیش اینه که نام اپل روشون هست !!!!!!!!!
نام اپل هر جا باشه مردم حس خاصی نسبت به اون محصول پیدا میکنند !!!!!!!
ممکنه هواوی هم یه گوشی دقیقا مثل اپل و با همون کیفیت تولید کنه و حتی بهتر اما چون کمپانیش در جهان نامی در نکرده به هیچ عنوان به اپل نخواهد رسید !!!!!!!!

Mr pixel

این اشتباهه.
اینکه پی سی رو فقط ماکروسافت در نظر گرفت.لینوکس ومشتقاتش چین .هزاران سیستم عامل دیگه چی میشن؟
تمام دستگاهای ios دار رو نمیشه یه جا با pc
رقیب کرد.

یکی بگه آخه لپتاپ با آیفون ۶ یا آیپاد یکیه که مقایسه میکنین.اصلا کاربردش فرق داره.

اگر منطق مقاله روقبول کنیم و یه ام پی تری پلیر ios رو رقیب یه لپتاپ گیم الین وار ۴ کیلویی قرار بدیم.گوشی ها و تبلتها و حتی لوازم خونگی اندرویدی و ویندوزی بلک بری و… رو هم باید در مقابل ios و در واقع گونه ای pcدر نظر بگیریم.

میدونی اینجوری ios که داره فروشش کم میشه.
با اینکه خودم ios دارم ولی این یه تبلیغات هدفمند وزشته.

Mr pixel

مقایسه درست اینطوریه که بگی مثلا لپتاپها و دسکتاپها و کامپیوتر های بدون کیس فروششون از لپتاپها ی اپل کمتر شده.که فکر نمیکنم.
یعنی مجموع در آمد nvidia اینتل وamd و ایسوس ولنوو وhp و دل و… اندازه یه لپتاپ مک نیست؟
پس اینا در آمدشون از کجاست؟

Amir fc2

قبول دارم مقایسش درست نیست اما حتی اگه ویندوز را با مک بوک ها مقایسه میکرد ویندوز عقب میموند……
اصلا انگار یه روحی در دستگاه های اپلی هست که آدمو به خودش مشتاق میکنه ……
البته سری Zen book ایسوس تو لپ تاپ ها محشره واقعا فوق العاده هستش ……….

mohsen happy

رکود فروشPC ها مایه تحقیر مایکروسافت نیست بلکه حضور کم رنگ مایکروسافت تو پست پی سی مایه تحقیر این کمپانی باید باشه…
به هر حال مایکروسافت قصد داره با ویندوز ده این کوتاهی رو جبران کنه… باید منتظر بود… نادلا مدیر با هوشیه… با هوش تر از استیو جابز حتی…

Mist

مقایسه بسیار بی ربطی هست.
دو حالت بیشتر نداره یا نویسنده منبع بسیار کند ذهن تشریف دارند یا مشکل شخصی دارند با ویندوز.

دیوایس های شخصی رو مقایسه کردی با سیستمی که تو هر خونه یک عدد کافیه ازش؟ در صورتی که هر خانواده ممکنه ۴ یا ۵ موبایل داشته باشه.
منبع بیاد فروش آی دیوایس ها رو با موبایلهای اندرویدی مقایسه کنه. یا اینکه فروش آی مک رو با ویندوز پی سی..اونوقت عرق شرم بشینه رو صورت اپل.
شرمنده ولی حکایت …..و شقیقست.

Shahspik

آقای جمشیدی اینم توو منبع خبرتون بود؟ : ” البته می‌دانیم که این آمار برای مایکروسافت تحقیر‌آمیز است.”

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....