حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

موزیلا اعلام کرده‌است که پشتیبانی اکثر پلاگین‌ها را تا پایان سال ۲۰۱۶ رها خواهد کرد!

نوشته

8 سال قبل | بدون دیدگاه | ترنجی

موزیلا اعلام کرده‌است که پشتیبانی اکثر پلاگین وب را تا پایان سال  ۲۰۱۶ رها خواهد کرد!  این رویکرد امثال جاوا و Silverlight را شامل می شود، اگر چه پشتیبانی از فلش(Flash) ادامه خواهد داشت. افزونه های وب به بخشی جدایی ناپذیر از تجربه وب تبدیل شده اند که عمدتا برای پخش محتوای چند رسانه‌ای به کار برده می شوند، که به طور طبیعی نه توسط وب و نه دیگر مرورگرها پشتیبانی نمی‌شوند. در ادمه با ترنجی همراه باشید.

 با ظهور HTML5 و مرورگرهای که می‌تواند پلاگین بازی ۳D را کامل بار گذاری کند به شکلی غیر معقول افزایش یافته است. لازم به ذکر نیست که هرگز عملکرد خوبی نداشت، و همیشه با ارائه‌‌ی عملکردی ضعیف و عمر باتری پایین و همچنین افزایش خطر امنیتی همراه بود. دیگر مرورگرها مانند کروم و مایکروسافت اج(Edge) در حال حاضر پشتیبانی از پلاگین ها را کاهش داده‌اند. کروم حتی محتوای غیر ضروری فلش را به طور پیش فرض غیر فعال کرده‌است. تاریخ اعلامی موزیلا برای پایان دادن به پشتیبانی از پلاگین ها سال ۲۰۱۶ است. شاید کمی زود باشد اما به عنوان یک زنگ خطر، حداقل این شرکت تصمیم خود را گرفته است که پشتیبانی از پلاگین‌ها را رها کند. از آپدیت ها بعدی بری پلتفرم ۶۴ بیتی فایرفاکس ویندوز عملا پشتیبانی از پلاگین ها برداشته خواهد شد.

نظر شما چیست؟ آیا برای تغییر و تحول زود است؟

 

[su_button url=”http://www.gsmarena.com/firefox_to_drop_support_for_most_plugins_by_end_of_2016-blog-14422.php” target=”blank” background=”#159f84″]GSMARENA[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....