حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مودم‌های LTE شرکت اینتل در نیمی از آیفون ۶S های تولید شده استفاده خواهند شد

نوشته

8 سال قبل | بدون دیدگاه | ترنجی

از دیشب اخبار پیرامون گلکسی‌های جدید آنقدر زیاد بود که به نوعی به گلکسی زدگی دچار شدیم! اکنون قصد داریم سراغ رقیب قدرتمند سامسونگ یعنی اپل بریم یعنی جایی که این شرکت قرارداد بزرگی را با اینتل به امضا رسانده و ظاهرا در آیفون جدید شاهد استفاده از مودم‌های جدید شرکت اینتل هستیم که در قلب آیفون جدید خودنمایی خواهد کرد. در ادامه با ما باشید.

طبق گزارش جدیدی که منتشر شده، اینتل اکنون یکی از شرکای تجاری بزرگ اپل به حساب می‌آید و قصد که با همکاری در ساخت آیفون جدید به بخش موبایل خود سر و سامانی ببخشد که مانند صنعت PC این شرکت به هیچ وجه حال و روز خوبی ندارد. در صورتیکه گزارش درست از آب درآید در آیفون ۶S شاهد استفاده از مودم‌های ۴G LTE ساخت اینتل هستیم.

به گفته‌ی Gus Richard محقق موسسه North Capital Markets، اینتل موفق شده که طی قراردادی که با اپل بسته است، کار تامین نیمی از مودم‌های فوق سریع بکار رفته شده در آیفون ۶S و ۶S پلاس را بر عهده بگیرد. به گفته‌ی اپل اینسایدر گزارش کنونی تقریبا با اخبار قبلی که در ماه مارس(اسفند۹۳) پیرامون استفاده‌ی اپل از مودم‌های XMM 7360 LTE اینتل منتشر شد همخوانی دارد و ظاهرا غول آمریکایی قصد دارد در محصولات بفروش رفته‌ی خود در آسیا و آمریکای لاتین از مودم‌های این شرکت در قلب پرفروش‌ترین محصول خود استفاده کند.

گرچه صنعت PC شرکت اینتل بدون شک فوق‌العاده قدرتمند بوده و به نوعی می‌توان گفت اصلی‌ترین بازیگر عرصه‌ی تامین پردازنده‌های لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهاست اما در بخش موبایل، پردازنده‌های سری اتم این شرکت به هیچ وجه موفق ظاهر نشدند و ضرر و زیان بزرگی را متحمل آنها کردند. این شرکت تلاش بسیاری دارد تا بتواند تولیدکنندگان تبلت‌های میان رده را قانع به استفاده از پردازنده‌های جدید و مقرون‌بصرفه‌ی خود کند اما مشکل آنجاست که پردازنده‌های این شرکت با وجود تمامی بهینه‌سازی‌ها و قدرتی که دارند، به صورت تمام و کمال با ساختار و معماری ARM همخوانی نداشته و این موضوع مشکلات خاص خود را به همراه دارد.

12127-5724-150311-Intel-l

بنا به گفته‌ی این گزارش قرارداد جدید این شرکت با اپل باعث می‌گردد که به لطف فروش خارق‌العاده‌ی آیفون‌های جدید که همواره شاهد آنها بوده‌ایم، اینتل نیز به نان و نوایی برسد و در سال ۲۰۱۶ بتواند که با سودی که در این بخش عایدش می‌گردد به اوضاع نابسامان بخش موبایل خود بهبود بخشد. بنابه این گزارش اینتل از این قرارداد می‌تواند رقمی مابین ۷۵۰ میلیون تا ۱٫۲۵ میلیارد دلار سود بدست آورد که هنوز هم راه زیادی را تا سر و سامان بخشیدن به صنعت موبایل خود در پیش دارد اما مسلما شروع بسیار خوبیست.

مسلما همکاری این شرکت با اپل می‌تواند سرآغاز استفاده‌ی سایر شرکت‌ها از مودم‌های این شرکت باشد و می‌تواند به سکوی پرتابی برای غول دوست داشتنی صنعت پردازنده‌ی سیستم‌های PC تبدیل گردد و باید ببینیم که این شرکت برای پردازنده‌های خود در بخش موبایل نیز چه چاره‌ای خواهند اندیشید.

طبق گزارشات قبلی در تاریخ ۹ سپتامبر(۱۸ شهریور) اپل از آیفون‌های جدید خود رونمایی خواهد کرد و به احتمال فراوان از آغازین روزهای فصل پاییز شاهد ورود این محصول پرطرفدار و پرفروش به بازارهای جهانی خواهیم بود. فروش میلیونی آیفون‌های جدید همواره باعث شده که در بین شرکت‌های مختلف برای تامین قطعات آنها رقابت سختی درافتد و مسلما هر شرکتی که بتواند بخشی از کار تولید قطعات آیفون جدید را بر عهده گیرد به سودی سرشار دست پیدا خواهد کرد و به نوعی خود را برنده‌ی این رقایت قلمداد می‌کند.

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Analyst-expect-Intel-LTE-modems-to-find-their-way-in-up-to-50-of-Apples-iPhone-6S-shipments_id72574″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پویا رحمانی
عاشق دنیای تکنولوژی، خودرو و فوتبالم! عشق به تمام معنا...