حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه گلکسی تب اس ۲ با آیپد ایر ۲ و اکسپریا زد ۴ تبلت

نوشته

8 سال قبل | 54 دیدگاه | ترنجی

یک گجت جدید که معرفی می شود، باب مقایسه ها باز است و سوالات زیادی در ذهن مخاطبین شکل می گیرد. این دستگاه به نسل قبل خود چه تفاوتی دارد؟ در قیاس با رقبای خود در چه سطحی قرار دارد و به عبارت عامیانه تر، چند مردِ حلاج است. گلکسی تب اس ۲ نسل بعدی بهترین تبلت سامسونگ یعنی گلکسی تب اس است و با پیشرفت های خوبی در زمینه هایی که به آن می توانست انتقادی وارد باشد، آمده تا برای کاربران بازار تبلت ها، انتخاب وسوسه برانگیزی باشد. در این مطلب قصد داریم تا گلکسی تب اس ۲ را در کنار آیپد ایر ۲ و اکسپریا زد ۴ تبلت قرار دهیم تا ببینیم کدام یک شایسته تر است. با ترنجی همراه باشید تا مقایسه گلکسی تب اس ۲ را با رقبا داشته باشیم.

xperia-z4

اکسپریا زد ۴ تبلت یکی از وسوسه کننده ترین تبلت های اندرویدی است. تبلتی که تنها تبلت از یک شرکت معتبر در بازار جهانی است که در رده بالا رده قرار دارد و مقاوم در برابر آب و خاک یا به عبارت بهتر گواهینامه IP68 را داراست. این مسئله حتی در طراحی دستگاهی خللی به وجود نیاورده است و پورت میکرو USB آن هم بدون درپوش است. تا قبل از گلکسی تب اس ۲، این تبلت باریک ترین و سبک ترین تبلت جهان هم بود اما با آمدن تب اس ۲ چیز زیادی تغییر نکرده است. این تبلت هنوز بسیار خوش دست و زیباست. ضمن این که باید بدانید این تبلت اولین تلاش سونی برای ورود به بازار نماشگر QHD دستگاه های همراه است. چیپست اسنپدراگون ۸۱۰، یک پردازنده اصلی ۶۴ بیتی و ۸ هسته ای دارد که هر کاری دلتان بخواهد می توانید با آن انجام دهید.

ipad-air-2-deals

آیپد ایر ۲ پرچمدار تبلت های اپل، یکی از خوش ساخت ترین تبلت های بازار است، به جرئت می توان گفت بی رقیب و خوش ساخت ترین است. اچ آی دی یا همان حسگر اثر انگشتش خیلی عالی است و یک نکته مثب بزرگ برای آن محسوب می شود. اکوسیستم iOS یعنی شما به دنیای از برنامه و بازی های فوق العاده، برنامه های اختصاصی تبلت و تخصصی در زمینه های مختلف، بازی هایی با کیفیت خیلی عالی و بدون هیچ مشکلی راه پیدا کرده اید. نمایشگر رتینای اپل یکی خوب های همیشگی این زمینه است که از مدت ها پیش، چنین تخصصی را در چنته داشت. پشتیبانی نرم افزاری عالی اپل هم یکی از مواردی است که شما را وسوسه به داشتن این تبلت می کند.

20150720JOKY0XLS6CKAZXLQFGFN2480

و در نهایت گلکسی تب اس ۲، آخرین ساخته سامسونگ در زمینه تبلت ها، ابتدا اینکه این تبلت دارای شاسی و فریم آلومینیومی است. دوم اینکه این تبلت در زمره سبک ترین و باریک ترین در زمینه خود قرار می گیرد. سوم نمایشگر سوپر امولد آن است که خیلی ها آن را یک فاکتور اساسی در خرید خود می دانند. چهارمین مورد را می توان در داشتن حسگر اثر انگشت بهبود یافته سامسونگ دانست. بر خلاف iOS شاید اندروید مخزن بازی های با کیفت و خیره کننده نباشد، یا برنامه های تخصصی زیادی برای آن وجود نداشته باشد و حتی خیلی از برنامه ها برای نمایشگر بزرگ تبلت ها بهینه نشده باشند اما آزادی عمل، هزینه به مراتب کمتر برای سرگرم بودن و راحتی در انتقال فایل را می توان از خصوصیت بارز این دستگاه دانست.

مختصری درباره هر تبلت خواندیم و حالا بد نیست لیست مشخصات سخت افزاری این ۳ تبلت را با هم مقایسه کنیم:

Galaxy Tab S2 VS iPad air 2 VS Xperia Z4 Tablet Galaxy Tab S2 VS iPad air 2 VS Xperia Z4 Tablet (2) Galaxy Tab S2 VS iPad air 2 VS Xperia Z4 Tablet (3) Galaxy Tab S2 VS iPad air 2 VS Xperia Z4 Tablet (4) Galaxy Tab S2 VS iPad air 2 VS Xperia Z4 Tablet (5)

همانطور که می بینید رقابت نزدیک است و انتخاب بهترین تبلت برای خرید خودتان را فقط خودتان می توانید انجام دهید. برای شما، کدام یک بهتر است و چرا؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Galaxy-Tab-S2-vs-iPad-Air-2-vs-Xperia-Z4-Tablet-specs-comparison_id71713″ background=”#0fc5b7″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
54 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ali SONY

تبلت z4 رو خیلی من دوستش دارم و عالیه!
فقط عجبیه چرا فون آرنا صفحشو tft زده!!!! :unsure:

Moazez

فون آرنا نه. سام آرنا

arabian men

چرت گفته عزیزم ips lcd هستش و از تکنولوژی های جدیدی هم استفاده کرده داخلش ک زیر نور آفتاب رنگاش بهم نریزه

Ali SONY

خودمم میدونم صفحه اش چیه!
ولی میگم چه عجیبه خجالت نکشیده اینو گذاشته؟؟

grimm

آقای صدرا مخملی برای چی من بلوک شدم

صدرا مخملی

کدوم بلاک دوست عزیز؟

✰ BARDIYA ✰

سلام تبلت Z4 تا اینجا فوق العادست بهترین تبلت برای فیلم دیدن و بازی کردن همین Z4 هست :rose:
صفحه نمایش Z4 هم از نوع IPS LCD هست فون ارنا اشتباه نوشته TFT فک کنم با تبلت Z2 اشتباه گرفته اینو!! :wacko:
موفق باشید :rose:

Dr.Zed

زد۲ هم عای پی عس بود:|

✰ BARDIYA ✰

نه داداش تبلت Z2 صفحه نمایشش TFT بود سونی برای Z3 Tablet Compact از IPS LCD استفاده کرده بود!! :rose: :rose:

Moazez

نه بردیا جان سونی حتی اولین تبلتهاشم ips بود. کلا سونی تمام قدرت وایو رو آورده رو بخش تبلت

✰ BARDIYA ✰

داداش معزز من با توجه به مشخصاتی که همه سایت ها و خود سایت سونی موبایل گذاشته گفتم که تبلت Z2 از نوع TFT هست از خودم حرفی نزدم!! :rose:
http://www.sonymobile.com/global-en/products/tablets/xperia-z2-tablet/specifications/#tabs

Moazez

بردیا جان شما چرا؟ زاویه دید و کیفیت تبلت های سونی گویای همه چیز هست خودش. از اولین تبلت تا تبلت فعلی همه صفحه نمایشهای سونی بالاترین زاویه دید و با کیفیت ترین بودن. دیگه منکه خودم تست کردم میدونم. Tft زاویه دید خوبی نداره در حالی که تبلتهای سونی زاویه دید عالی دارن. کلا سونی زیاد علاقه نداره موشکافانه مشخصاتشو بنویسه. حتی تبلت z3compact هم نوشته tft در حالیکه اگه مار کرده باشی متوجه میشی ips هست. در مورد z ultra هم نوشته بودن tft درحالیکه ips بود

Shahspik

بین علما اختلاف نظر افتاد …

Moazez

خخخ

Ali SONY

بردیا جان گوشی ها و تبلت های سونی با تکنولوژی ips که در جهان عرضه شدند

z ultra
z1c
z2
z2 tab
m2 aqua
t2 ultra
t3
c3
z3
z3c
z3tab c
z3+
e4
e4g
c4
m4
m4 aqua

شاید tft باشه ولی بنظر من کیفیت و زاویه دیدش عالی بود و مث IPS

Shahspik

خداییش سونی سرتره

SAMSUNG 2015

چقدر این تب اس۲ زیباست!!!! :heart: :heart: :heart: :heart:

در نگاه اول رنگ مشکی ، طراحی فریم بدنه و فرم دوربین چنان هماهنگی جالبی با هم دارن که من رو یاد ماشین بتمن تو The Dark Knight Rises انداخت. :yes:

درود بی کران بر طراحان سامسونگ… چه میکنن این عزیزان با استعداد! B-)
___________________________________________________

“”کدام یک بهتر است و چرا؟””

تب اس۲ با اختلاف زیادی بهتره :
چون برترین صفحه نمایش رو داره ، طراحیش با الهام از S6 و A8 از هر بی نظیر و با رنگ بندی های خلاقانش (قبلا گفتم دوست داشتم رنگ بندیهاش جدیدتر باشن اما الان که عکسهاش رو با دقت بیشتری نگاه کردم نظرم عوض شد به کل) و صد البته ضخامت فوق العاده ی ۵٫۶ میلی متری باید بسیار لوکس و منحصر به فرد باشه ، رابط کاربریش بسیار غنی و زیبا و جذاب و سرگرم کنندست ، سنسور اثر انگشتش عالیه (جدیدا توسعه دهنده ها هم حسابی براش دندون تیز کردن و انواع و اقسام اپلیکیشن های کارآمد و جالب مختلف رو برای افزایش کارایی کاربر در استفاده ازش توسعه میدن) ، اسپیکرهاش هم استریو حرفه ای هست ، سخت افزارش هم (نمونه ی به کار رفته در نوت۴ _ چیپ ۶۴ بیتی اگزینوس ۵۴۳۳ همراه بهترین رم ۳GB LPDDR3) عالیه ، دوریناشم خوب و با کیفیته (داشته باشه یا نداشته باشه هم برام مهم نیست چون از دوربین تبلت هیچ استفاده ای نمیکنم) ، عمر باتریش هم بی شک بسیار خوب خواهد بود. B-)

Mortiii

خراب قوه تخیل و توصیفات کهکشانی شما شدم!!!
بابا خود شرکت سامسونگ انقدر استعداد تعریف کردن از تبلتش رو هم نداره تو دیگه کی هستی.

SAMSUNG 2015

شما خرابِ قدرت بی کران سامسونگ در ساخت برترین محصولات الکترونیکی شدی… تعاریف من فقط آشکارِ پنهانِ برترین بودن سامسونگ در یک نمونه ی کوچیک (ساخت تبلت) هست و بس! :yes:

سامسونگ خیلی علاقه ای به تعریف از محصولاتش نداره ، اما این دلیلی بر عدم وجود ویژگی در محصولش و عدم توان تعریف از محصولش نیست…

در حقیقت به قول معروف :
چیزی که بهترینه نیاز به تعریف نداره!

محصولات سامسونگ هم اونقدر پیشرفته و برتر هستن که نیازی به تعریف نداشته باشن.

اما من برای آگاهی سازی بیشتر دوستان منطقی ، تعاریف لازم رو متناسب با حقایق ارایه میدم.

Heisenberg

دوست عزیز اتفاقا اچند روز پیش بهم ثابت شد یکی از بدترین دقت رنگ هارو گجت های سامسونگی دارن و برای این حرفم هم مدرک دارم و مدرکش رو هم خود کاربران سامسونگ دادن بهم و به زودی براتون قرار میدم!

aalidlg

سلام اقای عطایی در قسمت اپل ایپد ایر ۲ به جای تاچ ای دی نوشتین اچ ای دی

grimm

لطفاً جواب من رو بدین آقا صدرا برای چی بلوک شدم

صدرا مخملی

کجا دوست عزیز؟
بلاک برای چی؟

grimm

شرمنده چند دقیقه پیش که می خواست وارد بشم همش ارور میداد نوشته بود فایلد. بکوک
ممنون برای زحماتتون آقا صدرا عزیز
و شرمنده ازدوستان برای کامنت بی ربط ببخشید

raminrx7

شما بگو اسم کاربری قبلیت که بلاک شدی بفهمن کی هستی اصلا

Mortiii

کاملاً مشخصه که بین تبلت ها آیپدهای اپل بهترین هستن.
بخاطر اکوسیستم فوق العاده و داشتن استور تخصصی و کلی برنامه های کاربردی و پشتیبانی عالی.
تبلت های اندروییدی در حقیقت چیز خاصی ارائه نمیکنن چون ورژن بزرگ شده گوشی های اندروییدی هستن. همون برنامه ای که تو گوشی باز میشه توی تبلت هم کش میاد.اصلاً بهینه سازی صورت نگرفته.

The Rock

:scratch:

Moazez

من هم با بقیه سایتها که تبلت z4 رو بهترین تبلت جهان میدونن موافقم.

Moazez

بالاترین نمرات بنچمارک در کل تبلتها، بهترین صفحه نمایش، بهترین باتری، بهترین طراحی، ضدآب، بهترین کیفیت صدا. با کلاس ترین تبلت جهان بلااستثناء تبلت z4 هست.
اینم بگم تا یادم نرفته دوباره z3+ در ادامه مسابقات دوربین بین پرچمداران در سایتهای دیگه اینبار در سایتی دیگه بهترین شد.سونی داری چیکار میکنی با روان ما؟!!
http://itresan.com/80424/compare-mobile-flagships-camera-updated.html#comment-169769

S.M

شما که میگفتی نمره بنچمارک اصن اهمیت نداره.
اس۶ بهترین نمره رو داشت و میگفتین به درد نمیخوره و اصلا به این چیزا نیست. B-) B-) B-)

نيما

چرا توی قسمت فیلمبرداری نوشته اس۲ ۴k میگیره ؟؟؟ :scratch:
مگه دوربینش ۸ نیست ؟؟ :unsure:
سپاس

aalidlg

از نظر من هر سه تو یه قسمت برتری دارن مثلا سونی ضد اب بودن ایپد پردازنده و سامسونگ صفحه نمایش

Mr.MJ

مثله این ک شما مقایسه صفحه نمایش s6 رو با +Z3 ندیدین،حالا این که Z4 او صفحه ش زمین تا اسمون با پلاسم فرق داره

S.M

هه نگو صفحه z3+ از s6 بهتره که بهت میخندن.
نمیدونم چیش بهتره که میگین.
حتما از نزدیک صفحه s6 رو ندیدین. B-)

Myxperia

نمیدونم این منابع معتبر چطور مشخصات یه گوشی رو نمیتونن درست بنویسن! سونی جدیدا تو همه ی محصولاتش از IPS LCD داره استفاده میکنه و چیز جدیدی نیست که بخوایم بگیم فون آرنا اشتباه کرده!
اینجور منابع فقط باعث ایجاد شک و شبهه در بین کاربران میشن!

Moazez

تازه ips هم نباید بنویسه باید بنویسه QLED IPS

Amir Sepehr Ghasedi

تبلت های سامسونگ همیشه عالی بودن ولی بازم در واقع نسخه ی بزرگتری از اسمارتفون ها هستند. ولی آیپدها با اکوسیستم فوق العاده ios همیشه یه سر و گردن بالاتر از همه بودن. راستی دوستان میزان فروش اسمارتفون ها هم در سه ماهه دوم میلادی هم رسید و سامسونگ تو فروش ۱۷ میلیون جهش داشته و از ۸۲ میلیون دستگاه رسیده ۹۹ میلیون دستگاه. اپل هم با ۸ میلیون کاهش به ۵۴ میلیون دستگاه رسیده فروشش ولی اطلاعی ندارم سونی چندمه ولی فک کنم رتبش سه رقمی شده باشه تا حالا!!!

Moazez

برای ما سونی بازا اصلا آمار اهمیتی نداره. برای ما همینکه سونی خودش راضی باشه از فروش کافیه. مهم اینه که سونی داره بهترینهارو میسازه و از اونجایی که در این جهان آدم حرفه ای خیلی کمه همین آدمای حرفه ای سونی میخرن پس نباید انتظار چند ده میلیونی داشت از سونی. از نظر گیگ هم بخوای حساب کنی سونی بیشترین گیگ هارو در سایتها داره و این نشون از حرفه ای بودن طرفداراش داره. خودتونو گرفتار آمار و ارقام نکنید و همیشه بهترینهارو بخرید

Amir Sepehr Ghasedi

بله دیگه. افراد فوق حرفه ای و با منطقی مثل شما لیاقتشون همون سونیه.

Moazez

دقیقا.

Ari khan

ببخشید کدوم مقامی از سونی گفته از این فروشش راضیه؟؟؟؟متاسفانه شرکتای درپیت چینی هم فروشش ازش بیشتره!!!هرچقدرم شما ها راضی باشین مطمئنن شرکت سونی راضی نیست!!!
مورد دوم اینه که کدوم اماری اعلام کرده طرفدارای سونی حرفه ای هستن؟؟؟حتما طرفدارای سایر برندها دور از جونشون احمقن و هیچی حالیشون نیست!؟؟!؟

Moazez

در مطلبی که ترنجی گذاشت سونی موبایل هیچوقت فروخته نخواهد شد نوشته شده

Ari khan

انتخاب من ایپده چون قویتره مخصوصا از لحاظ گرافیکی،نرم افزارهای بهتری داره و بنظرم زیباتره!!!

Ari khan

کیفیت صفحه تبلت زد۴ هم که تو اون پست آموزشی دیدم منو خیلی ناامید کرد!!!! :negative:

Moazez

از نزدیک ببین

Ari khan

اتفاقا بنظرم بهترین مقایسه ها این مقایسه های اتفاقی هستن!!!!

Moazez

نه. مقایسه درست مقایسه ای هست که ترنجی انجام داد

raminrx7

تبلت فقط ایپد B-)

HEDAYAT

من خیلی طرفدار تبلت ها نیستم
اما از نظر بنده از بین اینها آیپد بهترین هست،به دلیل گرافیک بالا و سیستم عامل عالی
اما برای مقام دوم!
کیفیت ساخت و بلند گو های تبلت سونی عالی هستند و کمی بهتر از سامسونگ و ویژگی ضد آب بودن رو داره
اما تبلت سامسونگ صفحه نمایش بهتر و ویژگی سنسور اثر انگشت رو داره
از طرفی مواد به کار رفته در تبلت سونی (شیشه و فلز) کمی با کیفیت تر از سامسونگ (قاب پشتی سامسونگ هنوز پلاستیکی هست!) هست

مچکر از همه دوستان

Mr.MJ

فقط Z4 Tablet

hadi e

انگار دوستان اطلاع ندارن صفحه نمایش تبلت زد۴ بهترین کیفیتو داره بابا یکم تحقیق کنید هی مینویسید سام به خاطر صفحه بهترش!!!! اون چن سال پیش بود سام بهتر بود الان زد۴ از تکنولوژی تلویزیون ها استفاده کرده از همونی که تو صفحه های وایو استفاده میشد بسه دیگه انقد نقید صفحه سام!!!!!!!!!!!! سونی دیگه داره میشه سونی + اریکسون که با هم سلطان بودن اون موقع سام خوابیده بود دیگه داره بر میگرده سلطان

Ari khan

انقد نقید؟؟؟
کاملا با این دو کلمه سطح سوادتو نشون دادی :whistle: 😉

hadi e

وقتی اعصابت خورد شه نمیفهمی نوشتن چیه! به شما ربطی نداره سطح سوادم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)