حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه نسخه اسنپدراگون و اگزینوس گلکسی نوت ۷ ؛ نبرد دو غول

نوشته

7 سال قبل | 17 دیدگاه | مطالب ترنجی

سال ها بود که سامسونگ پرچمداران خود را در دو نسخه روانه بازار می کرد که معمولا نسخه اسنپدراگون عملکرد بهتری را از خود نشان می داد ولی سامسونگ عزم خود را جزم کرد و با ارائه اگزینوس ۷۴۲۰ نشان داد که حرف هایی برای گفتن دارد. اکنون سامسونگ بنا به درخواست کاربران فبلت جدید خود را دوباره در دو نسخه با پردازنده متفاوت روانه بازار کرد. با ما در مقایسه این دو نسخه با یکدیگر در ترنجی همراه باشید.

بالاخره انتظارها به پایان رسید و سامسونگ از نوت ۷ پرده برداشت و طبق معمول این گوشی جز بهترین و قدرتمندترین فبلت های اندرویدی است.  سامسونگ در انتخاب مقدار رم مانند وان پلاس۳ زیاده روی نکرد ولی باز هم نوت۷ در زمره قدرتمندترین اسمارتفون های قرار دارد.

احتمالا می دانید که سامسونگ قصد داشت پرچمدار جدید خود را در دو نسخه با چیپست های متفاوت روانه بازار کند. این شرکت برای کاربران آمریکا پردازنده ساخت شرکت کوالکام اسنپدراگون۸۲۰ را انتخاب کرده و برای بازارهای دیگر از پردازنده ساخت خود یعنی اگزینوس ۸۸۹۰ استفاده کرده است. و البته نکته جالب این است که گلکسی اس۷ و اس۷ اج با چیپست های مشابه روانه بازار شده بودند.

نکته جالب دیگر این است که شرکت کوالکام با همکاری سامسونگ اسنپدراگون ۸۲۰ را توسعه داده است و سامسونگ حداقل قسمتی از این پردازنده را تولید کرده است اما این بدان معنا نیست که این چیپست نمونه مشابه اگزینوس ۸۸۹۰ است.

در جدول زیر شاهد تفاوت های این دو چیپست قدرتمند هستیم:

 

.

 

چهارهسته در مقابله هشت هسته؟ بله، شاید تصور این که سامسونگ به خوبی توانسته عملکرد این دو نسخه را در بهترین حالت قرار دهد کمی برای شما سخت باشد با این حال تفاوت هایی را در عملکرد این دو نسخه شاهد هستیم.

حال به سراغ بنچ مارک های این دو نسخه می رویم. شایان به ذکر است که از هر دو نسخه سه بار بنچمارک گرفته شده و میانگین امتیاز های کسب شده ثبت شده است.

Note-7-SD820-vs-Exynos-8890-1

شکی نیست که هر دو چیپست جز قدرتمندترین چیپست های بازار هستند و انتظار امتیازهای بالایی را از این دو چیپست داریم. چیزی که انتظار دیدنش را نداشتیم اختلاف فاحش بین این دو چیپست در تست های آنتوتو و Vellamo Metal بود. در این دو تست اسنپدراگون۸۲۰ با اختلاف زیادی از اگزینوس ۸۸۹۰ در رتبه اول ایستاد. با این حال در تست های Vellamo Browser و  JetStream شاهد عملکرد بهتری از نسخه اگزینوس نسبت به نسخه اسنپدراگون بودیم.

 

Note-7-SD820-vs-Exynos-8890-2

در تست گرافیکی GFXBench Manhattan شاهد برتری دوبرابری نسخه اسنپدراگون با پردازنده گرافیکی آدرنو ۵۳۰ در مقابل نسخه اگزینوس با گرافیک مالیT880 هستیم.در تست T-Rex  نیز هر دو نسخه عملکرد ثابتی داشته و امتیاز ۵۳ فریم بر ثانیه را بدست آوردند.

و اما در تست OS II benchmark  هر دو نسخه تقریبا امتیاز برابری کسب کردند. نوبتی هم که باشد نوبت بنچمارک Geekbench 3 است که عملکرد CPU را براساس امتیاز تک هسته و چند هسته ای می سنجد. هر دو چیپست در قسمت تک هسته امتیاز نزدیکی به دست آوردند ولی در تست چند هسته ای اگزینوس ۸۸۹۰ گوی سبقت را از اسنپدراگون ۸۲۰ ربوده و با ۱۲۰۰ امتیاز بیشتر بالاتر از نسخه اسنپدراگون ایستاد.

شما چه نسخه اسندراگون و چه نسخه اگزینوس این گوشی را خریداری کنید باید انتظار یک اسمارتفون قدر را داشته باشید. در کل اسنپدراگون ۸۲۰ در بخش گرافیک عملکرد نسبتا بهتری را دارد اما اگزینوس ۸۸۹۰ در استفاده روزانه، وبگردی، اجرای برنامه های خاص و احتمالا مولتی تسکینگ بهتر عمل می کند.

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Samsung-Galaxy-Note-7-Snapdragon-820-vs-Exynos-8890-the-beasts-clash_id84167″ target=”blank”]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
milad danesh

با اینکه نسخه اسنپ قوی تر هست ولی من بخام بخرم اگزینوس میخرم

amin697

اون چیزی که ما دیدیم فعلا غول اندرویدی وان پلاس ۳ هست … :yes:

beni.chalton

در کل اگه حساب کنیم اگزینوس خیلی بهتره،اسنپ فقط یه کوچولو تو قسمت گرافیک بهتره ولی تو بقیه چیزا قشنگ کاملا واضح هست که اگزینوس بالاتر و خیلی بهتره،الکی به اگزینوس لقب بهترین پردازنده دنیا رو ندادن،الان یکه تاز بازار اگزینوس بعد اپل و اسنپ.

Mostafa

این لقب رو کی داده
تست دیدی یا همینجوی یه چیزی پروندی
یادت نره اپل دو هسته داره A9
اسنپ هم چهار هسته
سامسونگ هم هشت هسته :wacko:

roham navidi

اولا در نوت هر هشت هسته استفاده نمی شه
دوما می دونی چرا اپل A9 را چهار هسته ای نزد چون گرمای خیلی زیادی ایجاد می کرد
تازشم معماری هسته بیشتر مهمه تا تعدادشون ممکنه یه هسته ای از یه صد هسته ای بهتر باشه
همینطوری برا خودت یه چی پروندی

امیرشایان

به نظر من این تست ها واقعا خیلی عجیب :scratch: :scratch: :scratch: :scratch:
مگه میشه S7 تو بررسی دو تا نسخه اونجوری باشه و الان نوت که دقیقا همون مشخصات داره اینجوری بشه
کلا چیزی که این مدت دستگیر ما شده اینه که کلا مقایسه ها داره به سمت کشک میره اون از تست دوربین که هر سری یه گوشی اول یه گوشی آخر میشه این از تست پردازنده
تا گوشی رو دست نگیریم و ویدئویی بررسی نبینیم خداییش نمیشه به هیچ عدد و رقمی اعتماد کرد

jaredy

دقیقا اومدم همینو بنویسم!

MOAZEZ

سالهاست دارم همین حرفو میزنم. تو گوش خیلیا رفت و تو گوشی خیلیا نرفت

no bias

بنچ مارک چیزی رو ثابت نمیکنه باید در عمل سنجیده بشه

p2

عملکرد مهمه که اگزینوس خیلی سریعتر از۸۲۰مخصوصا تو اجرای اپ سریعترین گوشی اندروید اس۷اگزینوس بود

Samsung--Electronics

سلام :bye: :bye:
نتایج تست خیلی عجیبه خصوصا در مقایسه با اس۷ البته نگفته اس۷ اگزینوس هست یا اسنپ دراگون ولی احتمال زیاد اسنپدراگون باشه . نتایجش به اسنپ دراگون بیشتر می خونه :yes: :yes: 😉
باز هم مثل اس۷ با اگزینوس و اسنپ دراگون ، SoC اگزینوس در CPU و اسنپ دراگون در GPU قوی تره ولی با توجه عمر باتری بهتر نسخه اگزینوس ، من باشم اگزینوس رو انتخاب می کنم. 😉 :yes: :yes:
امیدوارم سامسونگ تو آینده از GPU اختصاصی خودش استفاده کنه تا این شکلی نشه . :yes:
ولی یه چیزی رو بگم : قدرت گوشی های الان به قدری هست که میان رده ها هم راحت همه بازی ها رو اجرا می کنن . 😉 پس نگران اختلاف های کم نباشید و بیشتر دنبال عمر باتری بهتر باشید :yes: :yes: :yahoo:
موفق باشید :rose: :rose: :rose:

شاهرخ حسینی

اگه اسنپ مثل اس ۷ واس ۷ اج مشکل مدیریت رم نداشته باشه واسه گیمینگ عالیه ولی چه فایده مصرفش زیاده ولی درکل فکرنکنم هیچکدومشون توی یه بازی کم بیاره البته به جز بازی gta sa که اگزینوس باهاش بهینه نیست تصویر میره توبقیه بازی ها تفاوتی حس نخواهدشد ولی عوضش اگزینوس CPU قوی تری داره و مصرفش عالیه والبته حرارتش.

Gooooogle

من شک ندارم هر دوتا چیپست تا سه یا چهارسال اینده همه بازیارو ساپورت میکنن ولی من به خاطر این که اگزینوس رو خود سامسونگ تولید میکنه و هماهنگیش بیشتره با گلگسی ها و گرمایه کمتر و مصرف انرژی خیلی پایین تری از اسنپ داره اگزینوس رو انتخاب میکنم B-) B-)

Nokia.king

شاید بقیه هم با من موافق باشن . اسنپ مثه یه موتور پر حجم تر که زور بیشتر و مصرف و‌استهلاک بیشتری داره و قدرت موتور با گیرباکس مچ‌نیست و آون نیرو هدر میره ولی اگزینوس مثل موتوری هست که با گیرباکس هماهنگه روانه مصرف کمی داره استهلاک کمتر و در نتیجه پروفرمنس و بازده بیشتری داره .. اسنپ فقط قدرت اضافی داره از اونور پایداری کمتر مصرف بالاتر گرما بیشتر . ولی اگزینوس قدرت کمتر و بازدهی بیشتری از اسنپ داره

MOAZEZ

در کل اسنپدراگون روی کاغذ فوق العادست

Gooooogle

اره واقعا روی کاغذ ….

MOAZEZ

…..

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سید علی موسوی
علاقه مند به دنیای تکنولوژی و اسمارتفون ها :)نگرانی در باره اینکه چه کسی در چه موردی در حال پیشی گرفتن از شماست را رها کنید و فقط کار خود را انجام دهید و بهترینی باشید که می توانید