حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه مدل‌های ۲۰۱۷ گلکسی‌های سری A با نسخه ۲۰۱۶

نوشته

7 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، سامسونگ

نام‌های مشابه، دستگاه‌های متفاوت، حکایت جدیدترین گوشی‌های گلکسی A سامسونگ است که در روزهای ابتدایی سال ۲۰۱۷ با همان نام‌ها و مدل‌های سه‌گانه A7،  A5 و A3 به بازار آمده‌اند. ستاره‌های نسخه ۲۰۱۷ سری A سامسونگ با داشتن استاندارد IP68، درگاه USB Type-C، صفحه نمایش همیشه روشن و دکمه شناور شاتر دوربین، نه تنها به محصولی متمایز و ارتقایافته تبدیل شده‌اند، بلکه در بسیاری از ویژگی‌ها و قابلیت‌ها در قد و قواره پرچمداران کهکشانی سامسونگ نمود یافته‌اند.

در بخش ابعاد نمایشگر به غیر از گلکسی A7، که نسبت به مدل ۲۰۱۶ با ۰.۲ اینچ افزایش طراحی شده‌، دو مدل دیگر از نسخه‌های ۲۰۱۷ سری A با همان ابعاد ۵.۲ و ۴.۷ اینچی روانه بازارهای جهانی شده‌اند.

ادامه تغییرات

سری A سامسونگ از بدو تولد تاکنون همواره با تغییراتی مثبت در طراحی و ظاهر خود به بازار عرضه شده است. از تغییر بدنه پلاستیکی به فلز و شیشه در سال ۲۰۱۶ گرفته تا تحولاتی که در گوشی‌های مدل ۲۰۱۷ رخ داده، همگی به تجربه کاربری راحت و مطمئن با این دستگاه کمک کرده است. این موضوع در مدل‌های ۲۰۱۷ به کمک فناوری شیشه سه‌بعدی (۳D glass) و خمیدگی پشت دستگاه ادامه داشته است. به این موارد می‌توان حذف برآمدگی دوربین اصلی و دکمه هوم را نیز اضافه کرد که باعث شده دستگاهی با بدنه‌‌ای صیقل‌خورده و بدون حاشیه در دستان کاربران قرار گیرد.

یکی دیگر از تغییرات صورت‌گرفته در طراحی نسخه‌های جدید مربوط به مکان جدید بلندگوی گوشی‌هاست که از لبه پایینی به سمت راست دستگاه منتقل شده است.

سلفی‌ها و دوربین‌ها 

تحولات و دگرگونی‌هایی که در دوربین مدل‌های ۲۰۱۷ رخ داده، این گوشی‌ها را به دستگاهی برای عکاسی حرفه‌ای اما راحت و کم‌دردسر تبدیل کرده است. در این بین کیفیت دوربین‌ها در هر سه مدل با بهبود همراه بوده است. گلکسی‌های A7 و A5 که در سال ۲۰۱۶ با دوربین‌های اصلی ۱۳ و سلفی ۵ مگاپیکسلی طراحی شده بودند، این بار هر دو دوربین آنها عکس‌هایی با کیفیت ۱۶ مگاپیکسل ثبت می‌کنند.

کوچک‌ترین عضو خانواده A هم از بهبود کیفیت دوربین بی‌نصیب نمانده و دوربین سلفی A3 از پنج به هشت مگاپیکسل ارتقا یافته است.

رابط کاربری دوربین نسخه‌‌های ۲۰۱۷ برای اولین بار میزبان دکمه شناور شاتر (Floating Camera Button) است. با به‌کارگیری این قابلیت دکمه شاتر دوربین را می‌توان به طور دلخواه تغییر داد و تمام نقاط نمایشگر را به مکانی برای دکمه شاتر تبدیل کرد.

مهمانی اولین‌ها

مدل‌های سه‌گانه خانواده A سامسونگ در مدل‌های ۲۰۱۷ از چند مهمان جدید پذیرایی می‌کنند. بدنه مقاوم و فلزی گوشی‌های سری A، وقتی با بستن روزنه‌های نفوذ آب و گرد و خاک همراه شود، استحکامی دوچندان پیدا می‌کند. به همین دلیل برای نخستین بار مدل‌های ۲۰۱۷ به دستگاه‌هایی ضدآب و ضد‌گرد و غبار تبدیل شده‌اند. گلکسی‌های سری A سامسونگ در نسخه ۲۰۱۷ با دریافت استاندارد IP68 می‌توانند تا نیم ساعت در عمق یک و نیم متری آب دوام بیاورند.

حضور صفحه نمایش همیشه روشن (Always on Display) در تنظیمات صفحه‌نمایش دستگاه یکی دیگر از نخستین‌های نسخه ۲۰۱۷ این گوشی‌ها را تشکیل داده است. کاربران گوشی‌های هوشمند در طول شبانه‌روز بخشی از باتری گوشی را تنها برای اطلاع از ساعت، تقویم، میزان شارژ باتری و توقف یا پخش پلیر موزیک مصرف می‌کنند. چنین اتفاقی برای دارندگان گلکسی‌های ۲۰۱۷ سری A رخ نمی‌دهد، چرا که آنها می‌توانند به کمک نمایشگر همیشه روشن تمامی اطلاعات پرکاربرد و مورد نیاز خود را به صورت دائم روی نمایشگر دستگاه مشاهده کنند. کاربران ایرانی نیز برای اولین بار قادر خواهند بود تقویم شمسی را در نمایشگر همیشه روشن مشاهده کنند.

مجموعه کامل اولین‌های نسخه ۲۰۱۷ با درگاه جدید USB Type-C تکمیل شده است. به لطف این درگاه، سرعت انتقال اطلاعات بالاتر رفته و اتصال شارژر به دستگاه نیز ساده تر شده است.

بیشترین افزایش ظرفیت باتری در این خانواده متعلق به A7 است که ظرفیت باتری آن از ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت در سال ۲۰۱۶ به ۳۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت در مدل‌های ۲۰۱۷ رسیده است. مدل های A5 و A3 نیز در مقایسه با مدل سال قبل از ظرفیت باتری بیشتری برخوردارند.

بهبود حداکثری

علاوه بر مهمانان جدیدی که برای اولین بار به خانواده سری A سامسونگ آمده‌اند، بخش زیادی از قسمت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این گوشی‌ها، از جمله حافظه داخلی و رم دستگاه‌ در تمامی مدل‌ها ارتقا یافته‌اند. گلکسی A7 که در سال ۲۰۱۶ از حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی بهره می‌برد، در سال جدید به حافظه‌ای ۳۲ گیگابایتی مجهز شده است. همچنین میزان رم گلکسی‌های A5 و A3 به سه و دو گیگابایت افزایش یافته است. میزان پشتیبانی از حافظه خارجی دستگاه‌ها در هر سه مدل با افزایشی دو برابری به ۲۵۶ گیگابایت رسیده است.

در بخش نرم‌افزاری هم برای اولین بار شاهد حضور پوشه امن (Secure Folder) در گلکسی‌های سری A هستیم. در این فضای مطمئن و امن، که قابلیت مخفی نگه داشتن آن وجود دارد، می‌توان تمامی اطلاعات سری و مهم را قرار داد.

فهرست اولین‌ها در مورد گلکسی‌ A3 به اینجا ختم نمی‌شود، زیرا این گوشی ۴.۷ اینچی در سال ۲۰۱۷، برای نخستین بار به همراه سنسور اثر انگشت طراحی و تولید شده است: سنسوری که درست در زیر دکمه هوم قرار گرفته است.

گلکسی‌های ۲۰۱۷ سری A سامسونگ نسبت به مدل سال ۲۰۱۶ هم در طراحی و ظاهر دستگاه و هم در دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گام‌های بلندی برای تمایز هر چه بیشتر خود از دیگر خانواده‌های کهکشان برداشته‌اند. مهمانان تازه‌وارد این خانواده همچون استاندارد IP68، صفحه نمایش همیشه روشن، درگاه USB Type-C، دوربین‌های اصلی و سلفی ۱۶ مگاپیکسلی (در مدل های A5 و A7) و تجهیز هر سه مدل به اسکنر اثر انگشت ، سری A را بیشتر از همیشه به مرکز کهکشان و گوشی‌های پرچمدار سامسونگ نزدیک کرد‌ه‌اند.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mega08

تو سری ۲۰۱۷ لرزشگیر دوربین برداشته شده که یه ضعفه. دوربین سلفی با این که ۱۶ مگاپیکسل شده ولی فاصله های کمی عقب تر از شخص سلفی گیرنده رو تار میندازه. ظظاهر دوربین عقبشم .تو سری قبلی قشنگ تر بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....