حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه عملکرد HP EliteBook Folio 1020 در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۸٫۱

نوشته

8 سال قبل | 6 دیدگاه | ترنجی

اچ پی با عرضه اولترابوک خود یعنی HP EliteBook Folio 1020، حرف‌های زیادی را دراین صنعت به میانه آورد و توجه بسیاری را به سمت خود جلب کرد. این اولترا بوک با ویندوز ۸٫۱ قبل‌ها عرضه و بررسی شده بود، اما حال می‌خواهیم با ویندوز ۱۰ قدرت آن را بررسی و ارزیابی کنیم. در ادامه برای مقایسه عملکرد این لپ تاپ در ویندوز ۱۰ و ۸٫۱ همراه باشید.

در ابتدا برای بروزرسانی چندین بار مایکروسافت پیشنهاد بروزرسانی رایگان را داد که از نظر من زیاد جالب به نظر نمی‌رسد، پس اقدام به نصب دستی نسخه اصلی ویندوز ۱۰ کردم. بعد از نصب و بروزرسانی به ویندوز ۱۰، خوشحال بودم که همه چیز به خوبی کار می‌کند، روند کار بصورت قبل و حتی بهتر انجام می‌شد، سنسور تشخیص اثر انگشت به خوبی اجازه ورود را به من می‌داد و با کشیدن انگشت به کناره‌های تاچ پد به سادگی از بین پنجره‌ها جابجا می‌شدم.

حال زمان تست واقعی فرا رسیده است، عملکرد HP EliteBook 1020 در ویندوز ۱۰ چقدر با ویندوز ۸٫۱ اختلاف دارد؟ جواب شما در تست بنچمارک ۳DMark زیر است که برای سنجش قدرت اجرای بازی این اولترابوک انتخاب شده است.

win10-gaming-performance-neowin_story

انتظار داشتم که عملکردی مشابه را در بین این دو سیستم عامل شاهد باشم چون اساساً پردازش بازی بر عهده کارت گرافیک است، در تستی که انجام دادم نیز این گفته اثبات شد. نتایج تست را در بالا می‌بینید، از آنجایی که این لپ تاپ مخصوص کارهای سنگین گرافیکی و بازی نبوده، نباید انتظار داشته باشید که با نصب ویندوز ۱۰ می‌توانید فارکرای ۴ را بازی کنید!

win10-productivity-performance-neowin_story

همانطور که گفتم این لپ تاپ به هیچ وجه مناسب بازی نیست پس به همین دلیل بنچمارک PCMark را روی EliteBook 1020 اجرا کردم تا در کارهای عادی و روزمره فرق بین دو سیستم عامل مشخص شود. همانطور که می‌بینید ویندوز ۱۰ به طور کامل برنده این بنچمارک بوده اما از آن جا که عددهای بدست آمده نزدیک به هم هستند، فرق زیادی را در انجام کارهای روزمره مانند وب گردی، مشاهده نخواهید کرد.

این روزها دغدغه همه بروزرسانی ساده، سریع و بدون دردسر به ویندوز ۱۰ است که خوشبختانه در HP EliteBook 1020 این کار به همین صورت انجام می‌گیرد. بعد از بروزرسانی تمام اجزای اولترابوک از جمله سنسور اثر انگشت و ForcePad به خوبی کار می‌کند. با اینکه فرق زیادی در عمکرد این لپ تاپ میان دو سیستم عامل احساس نمی‌شد اما بازهم تغییر مثبت هرچقدر هم که کم باشد باز هم ارزشمند است.

[su_button url=”http://www.neowin.net/news/hp-elitebook-1020-performance-windows-81-vs-windows-10″ target=”blank” background=”#159f84″]neowin[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mortal galaxy

win 8.1 خودش کلی بهینه بود. حالا هم که تو win 10 بهینه تر شد.
من عاشق Mac OS هستم ولی خدایی این ویندوز ۱۰ خیلی وسوسه انگیزه.
اما ترک عادت موجب مرض است. 🙂 🙂

Tech life

دوستان خوبم تا دو میلیون و پونصد چه لپ تاپی پیشنهاد میکنید ؟
خیلی ممنون :rose:

Dr.Zed

من به شما اچ پی envy 15 k007 رو پیشنهاد میکنم. تقریبا ۵ماه میشه خریدم.از همه چیش راضیم جز دیسپلی.
نسبت به مثلا ان ۵۵۰ جی کا ایسوس. کیفیتش خیلی پایینه
ولی اسپیکراش محشره
همچنین تو اجرای بازیا کم نمیاره.
واچ داگز رو ب بهترین صورت اجرا کرد

Pars71

من سری ProBook این hp رو داشتم ولی توصیه میکنم اصلا لپ تاپ hp نخرید چون خیلی بیشتر از برندهای دیگه داغ میکنه و تا سرحد ذوب داغ میشه و پوست رو میسوزونه. ساپورتش بده و اصلا درایور و اپدیتی نمیده. کیفیتش خیلی پایینه و اگر بازش کنید قطعات داخلش مثل دست دوم بازیافتی میمونه . من کم و خوب کارش زدم ولی کابل فلتش خراب شد . در کل اصلا بدرد نمیخوره و بنظرم از ASUS و Lenovo لپ تاپ بخرید بهتر از بقیه اند و اصلا سمت hp نرید

Dr.Zed

اصلا با شما موافق نیسم:|
من سری envy 15 رو دارم اونطور ک شما اغراق فرمودید اصلا داغ نمیکنه
از آون بنجل ساز لنوو هم فوق العاده سرتره!
درمورد ایسوس!
متاسفانه این ایسوسه ک در حد ذوب پیش میره ن اچ پی
اچ پی کیفیتش اثبات شدس.

Chalton

😲

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....