حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

یک مقایسه تمام عیار دوربینی در آیفون : مقایسه دوربین آیفون ۶ اس با تمامی آیفون های نسل های قبل

نوشته

8 سال قبل | 14 دیدگاه | ترنجی

در هشت سال گذشته، هر ساله هرکدام از آیفون ها دارای پیشرفت جدیدی در فن آوری دوربین های خود بوده اند و این چرخه تکامل تا آیفون ۶ اس ادامه داشته است. آیفونی که اکنون، لقب کامل ترین آیفون برازنده این اسمارت فون است. آیفون ۶ اس اکنون به یک دوربین قدرتمند ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده که ۵۰ درصد دارای مگاپیکسل بیشتری نسبت به دوربین های ۸ مگاپیکسلی چند آیفون نسل گذشته است. همچنین، آیفون ۶ اس دارای چند بهبود کلیدی جدید نیز در خود شده است. بهبودهایی همچون : فوکوس خودکار بهنر، کاهش نویز، جداسازی رنگ.

در این پست و در ادامه پست های جامع ما پیرامون بررسی آیفون های جدید اپل، برایتان یک مقایسه تمام عیار دوربینی میان آیفون ۶ اس و ۸ آیفون نسل قبل آماده کرده ایم که مطمئنا برایتان جذابیت زیادی خواهد داشت.

خانم ها، آقایان! ما این جا ۹ آیفون از تمام نسل ها برروی میز مقایسه داریم. پس برای رفتن به ادامه مطلب و دیدن این بررسی جذاب، لحظه ای درنگ نکنید!

۹ آیفون! بله ما این جا ۹ آیفون داریم : آیفون / آیفون ۳ جی/ آیفون ۳ جی اس/ آیفون ۴/ آیفون ۴ اس/ آیفون ۵/ آیفون ۵ اس/ آیفون ۶ و بالاخره آیفون ۶ اس

مقایسه جذاب ما شامل انواع شرایط مختلف عکسبرداری در مکان و نورهای مختلف و شیوه های متفاوت آن با دوربین های این ۹ آیفون می شود، پس با ما همراه باشید.

۱٫ حالت ماکرو

مقایسه اول مربوط به عکاسی در حالت ماکرو و مشخص شدن جزییات مدادرنگی ها در عکس هاست. که همانطور که می بینید دوربین قدرتمند ۱۲ مگاپیکسلی آیفون ۶ اس، جزییات بیشتری را نسبت به برادرهای بزرگترش ثبت می کند. جالب دوربین آیفون اولیه و ۳ جی است که از نشان دادن جزییات بازمانده و تصاویر را تار نشان می دهد. در کنار این بهبود قابل توجهی با اضافه شدن دوربین ۵ مگاپیکسلی به آیفون ۴ و دوربین ۸ مگاپیکسلی در آیفون ۴ اس وجود دارد. اما باید گفت که وضوح تصویر در آیفون ۵ و ۵ اس بیشتر می شود. زیرا این آیفون ها دارای ۵ عنصر لنزی نسبت به نسل های قبل خود بودند.

به طور کلی برنده این تست بدون شک آیفون ۶ اس است که علاوه بر بهبود در فوکوس خودکار، دوربینی سریع تر، دقیق تر و با تمرکز و وضوح بالاتری نسبت به سایر نسل های خود برخوردار است. باید گفت که جزییات و تفکیک رنگ ها در آیفون ۶ اس دراماتیک است.

iPhone-Comparison-Download

iPhone-Comparison-Download (1)

۲٫ نور پس زمینه

این مرحله یک عکس با نور پس زمینه را نشان می دهد. یک قایق در یک تفریگاه ساحلی که نشان از بهبود در دوربین آیفون در هنگام برخورد با شرایط نوری با کنتراست بالا و کاهش نویز است. در این جا هم دوربین آیفون ۳ جی و پیش از آن ناامیدکننده هستند و رنگ ها و کنتراست را گرم نشان می دهند. دوربین آیفون های ۵ و ۵اس و ۶ کنتراست و جزییات قایق را بهتر نشان می دهند و این مورد در آیفون ۶ اس به کمال رسیده و قابل توجه است. در عکس ثبت شده با دوربین آیفون ۶ اس، قایق به طور قابل ملاحظه ای واضح است و در کنار آن، شما می توانید جزییات کوه ها و ابرها را در پشت آن ببینید. پس باید گفت که این امر به دلیل کیفیت تصویر بسیار بالای دوربین آیفون ۶ اس که از خود این تصویر را ثبت کرده، ممکن شده است.

iPhone-Comparison-Download (2)

iPhone-Comparison-Download (3)

۳٫ نور پس زمینه در حالت ماکرو

خرس های جذاب چسبناک و تلفیق نور پس زمینه و حالت ماکرو با هم. نتایج باورنکردنیست. ما از کیفیت قابل توجه دوربین های آیفون ۴ و ۴ اس بسیار شگفت زده شدیم. این خبر برای کسانی که هنوز این آیفون ها را دارند، فوق العاده است. بدیهیست که کیفیت بهتر در دوربین آیفون های ۵ و ۵ اس و ۶ رو به کمال می رود تصویر حورشید روشن در پشت خرس های خوشمزه متعادل شده و جزییات بسیار شارپ است. جدایی رنگ ها و تفکیک آن ها هم در این تصویر با تکنولوژی جدید “deep trench isolation” در دوربین ایفون ۶ اس واقعا فوق العاده است. من هرگز تصور نمی کردم که این تکنوژی این قدر خوب باشد.

iPhone-Comparison-Download (4)

iPhone-Comparison-Download (5)

۴٫ نور روز

برای اولین بار این دو عکس را با دوربین های ۹ آیفون در نیمروز ثبت کردیم. تفاوت ها قابل توجه هستند. تعادل رنگ سفید و کنتراست وضوح تصویر و تقاوت هایی که مشاهده می کنید. تصاویر ثبت شده توسط اولین آیفون و آیفون ۳ جی دارای کنتراست کم و رنگ آبی زیاد بودند. دوربین آیفون ۳ جی اس هم نوعی ناهنجاری رنگ گرم و اشباع غنی رنگ ها از خود نشان داد. اما این رنگ های گرم به رنگ های دقیق تر سفید در آیفون ۴ اس رسید. افزایش جزییات از تصاویر دوربین آیفون ۴ به بعد کاملا آشکار است.

iPhone-Comparison-Download (6)

iPhone-Comparison-Download (7)

در تصویر بعدی که ما در نیمروز گرفتیم، یک قایق ماهیگیری مشخص است. جزییات در این تصویر با وضوح برروی حروف کاملا مشخص است. خورشید بیرون برای دوربین آیفون ۶ کمی گرم است و این در حالیست که دوربین آیفون ۶ اس بسیار متعادل و دقیق است.

iPhone-Comparison-Download (8)

iPhone-Comparison-Download (9)

۵٫ تصویر پرتره

یکی از عمده شکایات از دوربین آیفون ۶، مربوط به ایجاد یک “لک” پیکسلی برروی پوست صورت در عکاسی پرتره بود. به نظر می رسد که اپل این مشکل را در دوربین آیفون ۶ اس با استفاده از فن آوری “deep trench isolation” حل کرده است. حالا این تکنولوژی به خفظ دقیق رنگ ها و کاهش نویز در عکس ها کمک می کند.

در میان این تصاویر پرتره، تصویر ثبت شده توسط دوربین آیفون ۶ اس، زنده تر، واضح تر و رنگ پوست واقعی تر است.  این مورد، در وضوح در اطراف چشم سوژه کاملا مشخص است.

iPhone-Comparison-Download (10)

iPhone-Comparison-Download (11)

۶٫ غروب آفتاب

در این مقایسه در شرایط عکاسی در غروب آفتاب، ما در طول زمان می توانیم مشاهده کنیم که، دوربین های آیفون در مقابل دقت رنگ و جزییات، نسل به نسل چقدر پیشرفت داشته اند. باید گفت که در این تصاویر، عکس گرفته شده توسط آیفون ۵ اس نسبت به آیفون ۶، دارای کنتراست و طراوات و چالاکی بیشتری است. این شاید به دلیل تغییر شیوه های اپل در تنالیته تصاویر ثبت شده با دوربین های آیفون است و با بازگشت اپل به این سبک، باید گفت که تصاویر ثبت شده توسط دوربین آیفون ۶ اس هم نسبت به آیفون ۵ اس دارای اشباع بسیار بسیار بیشتریست. با بزرگنمایی بر جزییات ابرها، با وجود پیکسل پیکسل شدن، هنوز به دلیل شیوه نویز گیر اپل، نویزهای کمی را شاهد هستیم. در واقع تعادل سختی میان کاهش نویز با افزایش پیکسل وجود دارد.

iPhone-Comparison-Download (12)

 iPhone-Comparison-Download (13)

۷٫ نور کم

ما از سوی اپل هرساله شاهد هستیم، که بزرگترین پیشرفت در عکسبرداری در نور کم، در آیفون های این شرکت اتفاق می افتد. اولین آیفون و آیفون ۳ جی و ۳ جی اس و ۴ دارای دیافراگم f/2.8 بودند. البته اپل یک سنسور روشن به دوربین آیفون ۴ اضافه کرد که باعث بهبود کیفیت نسبت به نسل های پیشین خود در آن زمان شد. بهبود های بیشتر در عکاسی در نور کم با گسترده تر کردن دیافراگم به ۲٫۴ در آیفون های ۴ اس و ۵ اتفاق افتاد و میزان حساسیت سنسور تصویر یا همان ISO هم از ۸۰۰ به ۳۲۰۰ رسید. تا این که الگوریتم کاهش نویز پیشرفته به دوربین آیفون ۶ اضافه شد که این ها باعث می شود که افزایش وضوخ تصویر و عکسبرداری بهتر در نور کم را در گذر زمان و در آیفون های مختلف ببینید.

در کنار این موارد، تکنولوژی جدید اپل در دوربین آیفون ۶ اس، که به تفکیک زنگ ها می پردازد و باعث می شود که نور گرفته شده از یک پیکسل با پیکسل های اطراف دخالتی نداشته باشد، که این باعث گرفتن بهترین تصاویر در نور کم است.

درست است که تصاویر گرفته شده با آیفون ۶ در نور کم نسبت به آیفون ۶ اس درخشان تر به نظر می رسد، اما، تصاویر آیفون ۶ اس دارای جزییات بیشتر و نویز کمتریست.

iPhone-Comparison-Download (14)

iPhone-Comparison-Download (15)

۸٫ نور کم غروب خورشید

 این هم یک تست عکاسی در شرایط نوری کم است. آیفون قدیمی تر نشان داد که جزییات کمی در ابرها و آب را نشان می دهد. همچنین، افزایش جزییات سایه در تصاویر ثبت شده با آیفون ۶ اس جالب توجه است.

iPhone-Comparison-Download (16)

iPhone-Comparison-Download (17)

خلاصه

این آیفون ها و چنین مقایسه ای، در درجه اول پیشرفت تکنولوژی و بهبود هرساله آن را در دوربین های آیفون نشان می دهد. و ما را از این جهت تحت تاثیر قرار می دهد که تکنولوژی و پیشرفت های آن هیچ گاه سر بازایستادن نخواهند داشت. آیفون به زندگی ما آمد و دوربینش خیلی زود همچون خودش نزد همگان محبوب شد. باعث شد تا ما خاطراتمان را ثبت و آن ها با یکدیگر به اشتراک بگذاریم.  اپل هم با دانستن این موضوع، هر ساله پیشرفت هایی را برروی دوربین های آیفون هایش قرار داده تا ما با داشتن ابزاری بهتر برای ضبط تصاویر با کیفیت بهتر و ایجاد عکس های باورنکردنی بپردازیم.

سنسور بهبود یافته، به روز رسانی نرم افزاری و پردازنده A9 همگی در آیفون ۶ اس آمده اند تا بهترین دوربین تاریخ آیفون را تاکنون برایمان به نمایش بگذارند. بهترین دوربینی که افزایش آشکار در سرعت فوکوس خودکار، بهبود دقت رنگ، و افزایش جزییات و وضوح به خصوص در نور کم از ویژگی های جدید آن است.

[su_button url=”http://snapsnapsnap.photos/iphone-6s-camera-comparison/” target=”blank” background=”#159f84″]snapsnapsnap[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
technology

فقط منم که فکر میکنم ۴s خیلی خوب بوده یا مشکل چشمای منه :wacko:

Mehran

دقیقا مثله من

احمد

هر روز بهتر از دیروز دین دانگ سا ایران خخخخخخ.
جدا از شوخی گذشته پیشرفت داشته نسبت به قبل ولی حس میکنم هنوز تو نور کم ایفون مشکل داره اما تو موقعیت های با نور کافی عالیه :rose: :rose: :rose: :rose:

Moazez

از ۴s به اینطرف پیشرفت چشمگیری دیده نمیشه و من در این تستها ۶ رو بهتر از همه دیدم. در دوربین جلو هم پیشرفت چشمگیر بوده

صدرا مخملی

تصویر دوم که مربوط به زوم هست رو ببینید
پیشرفت ها بیشتر در زمینه خودش رو نشون میده

فرشاد بندری

تو اکثر عکسا انگار آیفون ۴ و ۴اس از بقیه بهترن، واقعا عجیبه ها، نور بیشتری هم جذب میکنن انگار، یعنی اگه به من نمیگفتن هر عکس مربوط به چه گوشی ای هست صددرصد عکسای ۴ و ۴اس رو به عنوان بهترین عکسا انتخاب میکردم

AraZ1

مشکل ما اینه که هر عکس پر رنگ میبینیم فک میکنیم عالیه اینجا مهم نزدیک بودن رنگا ب واقعیته بنظر من ۶s خیلی بهتر از بقیه اس… :rose: :rose:

Ari khan

تو هر قسمت یکی از مدلهای ایفون خوب بود…. :negative: ولی از ۴اس به بعد همه اشون راضی کننده ان…

micro0

من عکسای آیفون ۶ رو بهتر میبینم. نمیدونم شاید مشک از چشمای من

Reza 6s

تو بعضى عکسا ۴sواقعاً عالى عمل کرده،دوربین ۶s هم حرف نداره،راستى۴s آخرین آیفونى بود که در زمان حیات استیوجابز معرفى شد درسته؟؟

Ari khan

بله….درسته 😉

Mohammad.76

آیفون ۴ و ۴s هنوز تو بعضی تصاویر بهترن :scratch:

Danial.G

زیرش مدل رو نمیزد فکر میکردم ایفون ۴ آخرین گوشیه 🙁

Chalton

🚶‍♂️

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسین عامریان