حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه آیفون ۷ پلاس با Pixel XL گوگل: نبردی از سرزمین فبلت‌ها

در این پست قصد داریم تا نبردی سنگین و طاقت‌فرسا را بین دو قهرمان عرصه تلفن‌های همراه هوشمند قضاوت کنیم. نسل دهم آیفون با عنوان آیفون ۷ پلاس در مقابل نخستین محصول گوگل با عنوان XL قرارگرفته تا شاهد رقابتی نفس‌گیر باشیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

مقایسه آیفون ۷ پلاس با Pixel XL گوگل می‌تواند علاوه بر مشخص کردن توانمندی‌های هر دو محصول، می‌تواند راهنمایی مناسبی برای انتخاب یک گوشی هوشمند باشد. اگر بخواهیم معرفی کوتاهی از هر دو محصول داشته باشیم، می‌توان گفت اپل دهمین نسل محصولات خود را چندی پیش در قالب آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس معرفی نمود تا بار دیگر قدرت خود در عرصه طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند را به کاربران یادآوری کند. همچنین گوگل تمایزی بین دو محصول اصلی خود تحت عنوان Nexus و گوگل پیکسل ایجاد کرده تا وضعیت استفاده از تلفن‌های هوشمند این کمپانی مشخص شود.

اغلب کارشناسان گوشی‌های هوشمند، محصول پیشین گوگل یا همان Nexus را گجتی مناسب برای توسعه‌دهندگان دانسته و محصول جدید این کمپانی با نام گوگل پیکسل را یک گوشی تمام‌عیار برای کاربران عادی می‌دانند. ازآنجایی‌که انتخاب یک گوشی هوشمند به‌عنوان یار همراه هر کاربر عملاً کاری بسیار دشوار است، امروزه ملاک اکثر خریداران تلفن‌های همراه، قیمت مناسب محصول به همراه قابلیت‌های ذخیره‌سازی متعدد آن محصول است. از این سیاست‌های فروش محصولات از سوی کمپانی‌های مختلف تولیدکننده گوشی‌های هوشمند دستخوش تغییرات زیادی شده است.

مقایسه آیفون ۷ پلاس با Pixel XL گوگل

اگر بخواهیم وضعیت هر دو گوشی را در یک نگاه بررسی کنیم، متوجه ویژگی‌های منحصربه‌فرد این دو محصول خواهیم شد که نشان از تفاوت سیاست‌های هوشمندانه هر کمپانی برای جلب نظر کاربران خود دارد. تفاوت‌های کلیدی در مقایسه آیفون ۷ پلاس با Pixel XL گوگل در ادامه مشاهده خواهد شد. توجه داشته باشید هدف از مقایسه آیفون ۷ پلاس با Pixel XL گوگل مشخص کردن ویژگی‌ها و قابلیت‌های این دو پرچم‌دار است چراکه در مقایسه آیفون ۷ پلاس با Pixel XL گوگل مشخص کردن یک اسمارت‌فون به‌عنوان پرچم‌دار برتر کاری بسیار دشوار است زیرا هر یک از این دو اسمارت‌فون ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی را برای کاربران خود فراهم کرده که هرکدام به‌نوبه خود جالب‌توجه است.

آیفون ۷ پلاس در یک نگاه

  • صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی با طیف ۱۶ میلیون رنگ همراه با نور پس‌زمینه LED، صفحه‌نمایش LCD با وضوح ۱۰۸۰p، دقت ۴۰۱ppi و مجهز به فناوری لمس سه‌بعدی
  • پردازنده چهار هسته‌ای (۲+۲) با معماری ۶۴ بیتی اپل، پردازنده گرافیکی ۶ هسته‌ای موسوم به hexa-core، حافظه رم ۳ گیگابایتی و چیپست اختصاصی اپل با نام A10
  • دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی: لنز اصلی با فاصله کانونی ۱٫۸ میلی‌متر همراه با لنز کمکی قدرتمند با فاصله کانونی ۲٫۸ میلی‌متر، سوئیچر اتوماتیک بین دو لنز به همراه تثبیت‌کننده قدرتمند تصویر، فلش چهارگانه با فناوری LED، تشخیص چهره به همراه فوکوس خودکار، قابلیت فیلم‌برداری با وضوح ۲۱۶۰ پیکسل به همراه فیلم‌برداری با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه
  • دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۲٫۲ میلی‌متر و مجهز به حس‌گر BSI و قابلیت HDR، وضوح تصویر ۱۰۸۰p با قابلیت فیلم‌برداری با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه
  • بدنه فلزی قدرتمند که ضد آب بودن را به قابلیت‌های گوشی اضافه می‌کند، طراحی مجدد بدنه و کاهش نوارهای آنتن در پشت دستگاه
  • دکمه اصلی گوشی مجهز به موتورهای تشخیص میزان فشار شده و تحت برندی با نام Taptic به تولید انبوه رسیده است
  • عرضه‌شده با حافظه‌های ذخیره‌سازی ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی به همراه نسل دوم حس‌گر تشخیص اثرانگشت و لمس سه‌بعدی
  • پشتیبانی از شبکه ۴G LTE با سرعت ۶۰۰Mbps، بلوتوث نسخه ۴٫۲، نسل جدید جی‌پی‌اس با پشتیبانی از فناوری A-GPS و GLONASS، سنسور NFC به‌منظور پرداخت از طریق درگاه‌های Apple Pay
  • باتری ۲،۹۰۰ میلی‌آمپر ساعتی

گوگل پیکسل XL در یک نگاه

  • صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی AMOLED با رزولوشن QHD و مجهز به گوریلاگلس ۴، دقت تصویر ۵۳۴ppi
  • پردازنده چهار هسته‌ای Kryo و پردازنده گرافیکی Adreno 530، حافظه رم ۴ گیگابایتی مجهز به چیپست اسنپدراگون ۸۲۱
  • مجهز شده به نسخه ۷٫۱ اندروید نوقا به همراه به‌روزرسانی ۲ ساله نرم‌افزاری و ارتقا ۳ ساله امنیتی
  • دوربین ۱۲٫۳ مگاپیکسلی به فاصله کانونی ۲٫۴ میلی‌متر، لنز دوربین  ۱٫۵۵ میکرو پیکسلی به همراه فلش دوگانه LED،  وضوح تصویر ۲۱۶۰p به همراه کیفیت ۱۰۸۰p، فیلم‌برداری با سرعت ۳۰،۶۰ و ۱۲۰ فریم بر ثانیه
  • دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۲٫۴ میلی‌متر، لنز ۱٫۴ میکرو پیکسلی و قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت ۱۰۸۰p
  • بدنه آلومینیومی قدرتمند با ترکیبی از شیشه مخصوص برای پوشش بخش پشتی دستگاه، دارای گواهینامه IP53 و صد گردوغبار
  • عرضه‌شده با حافظه ذخیره‌سازی ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایتی بدون قابلیت ارتقا، سنسور تشخیص اثرانگشت به همراه سیستم پرداختی Android Pay
  • پشتیبانی از شبکه LTE Cat 9 با سرعت ۶۰۰Mbps، بلوتوث نسخه ۴٫۲، جی‌پی‌اس توسعه‌یافته با پشتیبانی از فناوری GLONASS، سنسور NFC
  • باتری ۳،۴۵۰ میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع از طرق درگاه USB-C

همان‌طور که گفته شد، مقایسه آیفون ۷ پلاس با Pixel XL گوگل ویژگی‌های کلیدی هر یک به‌خوبی مشخص کرده و آن‌ها را از دیگری متمایز می‌کند. اگرچه هر کمپانی سیاست‌های جذب کاربر خود را دارد اما وجود قابلیت‌های نوآورانه در تلفن‌های همراه هوشمند می‌تواند در جلب نظر کارشناسان، منتقدان و کاربران بسیار مؤثر واقع شود. در ادامه به بررسی چندی ویژگی منحصربه‌فرد و کلیدی این دو محصول می‌پردازیم.

[column width=”50%”]

مقایسه آیفون ۷ پلاس با Pixel XL گوگل

 

  • صفحه‌نمایش با وضوح ۵۳۴ppi
  • وزن کمتر و ابعاد مناسب‌تر
  • جایگزینی فناوری تشخیص فشار انگشت با قابلیت لمس سه‌بعدی
  • دستیار قدرتمند و کاربردی Google Assistant
  • جک هدفون
  • پشتیبانی از صفحه‌نمایش از هدفون‌های واقعیت مجازی

[/column]

[column width=”50%”]

مقایسه آیفون ۷ پلاس با Pixel XL گوگل

 

  • دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی مجهز به لرزش گیر اپتیکال تصویر
  • بدنه ضد آب (در طرف مقابل، بدنه تنها ضد گردوغبار است)
  • بدون بزرگنمایی، دارنده یکی از بهترین چیپست های هوشمند
  • فناوری لمس سه‌بعدی موسوم به ۳D Touch
  • بلندگوهای استریو
  • دستیار صوتی سیری با امکان کنترل کامل دستگاه از طریق صدا
  • نسخه ۲۵۶ گیگابایتی
  • امکان به‌روزرسانی دستگاه تا بیش از ۴ سال پس از معرفی

 

[/column]

 نبرد بزرگان: مقایسه آیفون ۷ پلاس با پیکسل XL گوگل

مقایسه آیفون ۷ پلاس با پیکسل XL گوگل

مقایسه پرچم‌داران عرصه گوشی‌های هوشمند ازجمله مقایسه آیفون ۷ پلاس با Pixel XL گوگل برخلاف گذشته دارای لایه‌ها و ابعاد گسترده‌ای شامل ظرفیت باتری، صفحه‌نمایش، دوربین است که بر این اساس قابلیت‌های کلیدی هر اسمارت‌فون مشخص می‌شود. ازآنجایی‌که یکی از نقاط قوت محصول جدید گوگل با نام پیکسل XL، پشتیبانی از دستیار صوتی قدرتمند این کمپانی یعنی Google Assistant است، بررسی دو دستیار صوتی Siri و Google Assistant را در قالب یکی از ملاک‌های مقایسه آیفون ۷ پلاس با Pixel XL گوگل قراردادیم که در ادامه به بررسی آها خواهیم پرداخت.

طراحی

مقایسه آیفون ۷ پلاس با Pixel XL گوگل از نظر هویت برندی و اصالت کمپانی میسر نیست چراکه گسترش ۱۰ ساله نشان تجاری اپل در سطح جهانی مهر تأییدی بر کیفیت و اصالت تمام محصولات این کمپانی خواهد زد. از این‌رو شرکت‌هایی از جمله گوگل که به‌تازگی وارد عرصه داغ گوشی‌های هوشمند شده‌اند توان رقابت با بزرگانی همچون اپل و سامسونگ را نخواهند داشت.

گوگل که نام بلندآوازه خود را با موتورهای قدرتمند جستجو به گوش جهانیان رساند، محصولی بسیار ویژه و خاص را برای کاربران خود تدارک دیده تا از این پس گوگل نیز به رقیبی جدی برای شرکت‌های پیشتاز در زمینه تولید تلفن‌های همراه هوشمند مبدل شود. دز طرف مقابل، اپل برای سومین سال متوالی است که از یک طراحی ثابت برای محصولات خود استفاده می‌کند.

اگرچه تغییرات جدیدی همچون اضافه شدن رنگ مشکی براق با عنوان Jet Black  و کاهش خطوط آنتن در پشت آیفون‌های جدید به چشم می‌خورد اما در یک بررسی کلی می‌توان به وجوه مشترک و بی‌شمار آیفون ۶، آیفون ۶ اس و آیفون ۷ در طراحی پی برد. شاید اپل قصد دارد تا در جشن ۱۰ سالگی خود در سال ۲۰۱۷ محصولی شگرف همراه با طراحی جدیدی را بری کاربران همیشگی خود به ارمغان آورد.

کالبد ظاهری گوگل پیکسل XL را می‌توان تحت عنوان یک بازطراحی از HTC معرفی نمود چراکه گوگل در طراحی محصول جدید خود الهامات زیادی را از طراحی HTC کسب کرده است. اگرچه تولید پیکسل XL را می‌توان به‌عنوان ترفند جدید گوگل برای خلاصی از رکودهای اخیر این شرکت دانست اما این موضوع از قابلیت‌ها و شایستگی‌های پیکسل XL نمی‌کاهد.

پنل پشتی گوگل پیکسل که به‌طور جذابی بازطراحی شده و با ترکیب خاصی از شیشه ارائه‌شده است، حس شگفت‌انگیزی را هنگام کار کردن با این گوشی در شما القا می‌کند. این موضوع می‌تواند عاملی برای شخصیت بخشی به یک تلفن همراه محسوب شود چراکه امروزه هر یک از ابر کمپانی‌های سازنده تلفن‌های همراه در تلاش‌اند تا با محصولات خود حسی ویژه هنگام کار کردن با گوشی را در کاربران خود القا کنند.

اگر نگاهی دقیق به قسمت جلوی گوشی داشته باشیم، متوجه تقارن جالب بخش بالایی و پایین گوشی خواهیم شد. قرارگیری سنسور مجاورت محیطی در کنار خروجی صدا می‌تواند دلیل قانع‌کننده‌ای برای قرارگیری دوربین در کنار این سنسور باشد. اگرچه تغییر محل قرارگیری سنسور محیطی می‌توانست زمینه‌ساز قرار دادن دوربین سلفی در مکان مناسب‌تری را مهیا کند اما به عقیده طراحان پیکسل XL، یکی از وجود تمایز این گوشی با سایر رقبا، عدم قرارگیری دوربین سلفی در بخش بالا یا پایینی خروجی صدا است!

شاید یکی از ویژگی‌های متمایزکننده آیفون‌های اپل نسبت به سایر تلفن‌های همراه از جمله گوگل پیکسل XL، تناسب چشمگیر ابعاد صفحه‌نمایش با بدنه دستگاه است چراکه استاندارد بودن این ابعاد و تناسب آن‌ها با یکدیگر سبب راحتی کار با گوشی می‌گردد. آیفون ۷ پلاس و شیائومی Mi Mix با صفحه‌نمایش ۶٫۴ اینچی خود نمادی از تناسب و توازن بین ابعاد گوشی و اندازه صفحه‌نمایش هستند.

به عقیده کاربران پیکسل XL، توازن خارق‌العاده‌ای بین ابعاد این گوشی ایجادشده که استفاده از آن را بسیار راحت‌تر از آیفون ۷ پلاس می‌کند! ازآنجایی‌که گوگل پیکسل حدوداً ۳٫۵ میلی‌متر از آیفون ۷ پلاس کوتاه‌تر بوده و از طرفی ۱٫۲ میلی‌متر باریک‌تر از آن است، نظرات کاربران در مورد گوگل پیکسل چندان تعجب‌برانگیز نیست چراکه پیکسل XL از لحاظ وزنی نیز، ۲۰ گرم از آیفون ۷ پلاس ۱۸۸ گرمی سبک‌تر است.

گوگل پیکسل عملکرد خوبی در تناسب ابعاد از خود به نمایش گذاشت اما در عرصه نفوذ ناپذیری در مقابل مایعات، آیفون ۷ پلاس گوی سبقت را از محصول گوگل ربوده است. ازآنجایی‌که پیکسل XL با گواهینامه IPx3 خود قادر است تنها از نفوذ پاشش های آب به داخل گوشی جلوگیری کند در رقابت با گواهینامه IPx7 آیفون ۷ پلاس که این گوشی را تا عمق ۱ متری ضد آب می‌کند، بازماندهاست. همچنین گواهینامه گوگل پیکسل که این گوشی را ضد گردوغبار می‌کند با عنوان IP5x یک سطح پایین‌تر از گواهینامه ضد گردوغبار آیفون ۷ پلاس با نام IP6x است.

مشکل بزرگی که در آیفون ۷ پلاس به چشم می‌خورد، عدم دسترسی آسان به دکمه پاور گوشی است. قرارگیری نادرست این دکمه در آیفون ۷ پلاس سبب شده تا انگشت شست دست راست برای افراد راست‌دست و انگشت اشاره دست چپ برای کاربران چپ‌دست به‌خوبی بر روی این دکمه قرار نگیرد. اپل برای سومین سال متوالی است که در محصولات خود از این جایگاه برای قرارداد دکمه پاور گوشی استفاده می‌کند.

وضعیت دکمه پاور در طرف مقابل نیز چندان تعریفی ندارد. دکمه پاور در پیکسل XL در بخش بالایی دکمه تنظیم صدا قرارگرفته تا خطر سقوط گوشی هنگام فشردن این دکمه بیش‌ازپیش افزایش یابد. جالب است بدانید اغلب کاربران برای گشودن قفل گوشی از دکمه اصلی (Home Button) و حس‌گر اثرانگشت استفاده می‌کنند.

قرارگیری مناسب گوشی در دست هر کاربر یکی از ملاک‌های لغزش سنجی آن دستگاه محسوب می‌شود. متأسفانه هر دوگوشی به‌اندازه کافی در دستان کاربران لغزنده هستند تا آمار سقوط گوشی افزایش یابد. شاید یکی از دلایل لغزندگی هر دو گوشی، استفاده از فلز آلومینیوم در طراحی آن‌ها باشد. اگر نگاهی دقیق به پرچم‌داران تلفن‌های همراه داشته باشیم متوجه خواهیم شد که اغلب آن‌ها از جمله اپل و سامسونگ از یک دکمه اصلی (Home Button) که به سنسور تشخیص اثر انگشت مجهز شده استفاده می‌کنند. نکته دیگری که در این مورد به چشم می‌خورد قرارگیری این دکمه در بخش جلوی گوشی است. پیکسل XL برخلاف سایر رقبا، سنت‌شکنی کرده و این حس‌گر را در قسمت پشتی گوشی قرار داده است.

صرفه نظر از تمامی موارد یادشده در قسمت طراحی، به عقیده کاربران هر دو گوشی به‌اندازه کافی ارزش خرید و تجربه را دارند. اگرچه طراحی ظاهری و برخی مشکلات نیازمند بهبودهایی اساسی هستند اما می‌توان خلاقیت طراحان را خوبی در بدنه هر دو گوشی مشاهده کرد. همان‌طور که گفته شد، شاید آیفون بسیاری از موفقیت‌های خود را مدیون نام تجاری و برند خود باشد چراکه اپل در بازه ده‌سالگی خود، کیفیت و خلاقیت تمام‌نشدنی‌اش را به کاربران ثابت کرده است. امیدواریم در سال آینده شاهد بهبود همه‌جانبه آیفون ۷ پلاس و رقیب گوگلی‌اش، پیکسل XL باشم. مقایسه آیفون ۷ پلاس با Pixel XL گوگل دارای ابعاد بسیار گسترده‌ای است که هر یک از آن‌ها نیازمند تحلیل و بررسی جداگانه‌ای می‌باشند.

برنده بخش طراحی: آیفون ۷ پلاس

قطعاً سیر تکاملی طراحی آیفون را نمی‌توان با گوگل پیکسل نوظهور مقایسه کرد چراکه طی سالیان دراز، اپل بسیاری از محدودیت‌ها و نواقص طراحی در محصولات خود را بهبود بخشیده تا امروز به کالبدی شکیل و زیبا برای محصولات خود دست‌یافته است. یکی از کارشناسان بخش طراحی، گوگل پیکسل XL را به جوجه اردکی زشت تشبیه کرده که در حال گذر از دوران بلوغ خود است و در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد خلق قویی زیبا از این جوجه اردک خواهیم بود.

صفحه‌ نمایش

برخلاف بخش طراحی، در مورد مقایسه آیفون ۷ پلاس با Pixel XL گوگل در قسمت صفحه‌نمایش می‌توان گفت که تفاوت‌های چندانی بین آیفون ۷ پلاس و گوگل پیکسل وجود ندارد. بهره‌مندی هر دو گوشی از یک صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی دلی مناسب برای چنین ادعایی است.

پیش از ورود آیفون ۷ پلاس به بازار شایعاتی مبنی بر مجهز شدن این گوشی به صفحه‌نمایش AMOLED به گوش می‌رسید اما در نهایت صفحه‌نمایش IPS LCD مجهز به فناوری FullHD به‌عنوان نمایشگر آیفون ۷ پلاس انتخاب شد. تراکم پیکسلی ۴۰۱ppi گواه از استاندارهای مناسب اپل برای ایجاد طیف‌های متفاوت بین رنگ‌های آبی، سبز و قرمز است.

مقایسه آیفون ۷ پلاس با پیکسل XL گوگل

از سوی دیگر گوگل پیکسل XL طبق سنت Nexus، به صفحه‌نمایش AMOLED متکی است. یدک کشیدن نام بلندآوازه اندروید نیازمند پرچم‌دارانی قدرتمند است. صفحه‌نمایش پیکسل XL با رزولوشن QHD خود به‌خوبی از پس این مسئولیت سنگین برآمده است. تراکم پیکسلی ۵۳۴ppi این گوشی سبب شده تا آرایش چشمگیری از طیف‌های مختلف رنگی از جمله قرمز، آبی و سبز خلق شود.

مقایسه آیفون ۷ پلاس با پیکسل XL گوگل

از لحاظ روشنایی صفحه‌نمایش باید گفت که آیفون ۷ پلاس در حالت تنظیم نور دستی و حتی در حالت تنظیم نور خودکار توسط گوشی، روشنایی بسیار بیشتری را نسبت به پیکسل XL از خود ساطع می‌کند. اگرچه تراکم پیکسلی گوگل پیکسل قابل‌توجه است اما فراموش نکنیم که اپل از یک نمایشگر LCD برای پرچم‌دار خود استفاده کرده است. فبلت اپل با قدرت ۲٫۴nits نور را از خود منتشر می‌کند درحالی‌که پیکسل XL کار مشابه را با قدرت ۶٫۷nits انجام می‌دهد. شاید یکی از علل راحتی چشم کاربر در مکان‌های تاریک هنگام کار کردن با آیفون ۷ پلاس، همین اختلاف قدرت بازدهی نوری آیفون در شرایط تاریک باشد.

مقایسه آیفون ۷ پلاس با پیکسل XL گوگل

همان‌طور که انتظار می‌رفت، صفحه پیکسل XL در شرایط تابش نور مستقیم، وضوح خیره‌کننده‌ای را از خود به نمایش گذاشت. نسبت کنتراست تصویر ۴٫۱۶۴ پیکسل XL نمایانگر قدرت این اسمارت‌فون در بخش صفحه‌نمایش است. آخرین محصولی که توانسته بود این نسبت کنتراست تصویر را از خود به نمایش گذارد، سامسونگ گلکسی نوت ۷ بود. در مورد نسبت کنتراست آیفون نیز می‌توان گفت نسخه کوچک‌تر آیفون ۷ پلاس وضعیت بسیار بهتری را نسبت نسخه بزرگ‌تر یعنی آیفون ۷ پلاس دارد.

مقایسه آیفون ۷ پلاس با پیکسل XL گوگل

بازسازی رنگ‌ها توسط گوشی قابلیتی است که تفاوت‌های عمده بین آیفون ۷ پلاس و پیکسل XL را مشخص می‌کند. آیفون ۷ پلاس یکی از دقیق‌ترین پرچم‌دارانی است که تاکنون موفق شده با میانگین دقت رنگی DeltaE 1.3 و نسبت حداکثری DeltaE 2.7 به جلوه واقعی از رنگ‌ها مبدل شود. پیکسل XL با میانگین دقت رنگی ۵٫۴ در زیر سایه آیفون ۷ پلاس قرار دارد. توجه داشته باشید که هر چه میانگین رنگی شاخص کمتری را نمایش دهد، صفحه‌نمایش از دقت رنگی بالاتری بر خوردار است و می‌تواند رنگ‌ها واقعی‌تر جلوه دهد.

کمپانی اپل از صفحه‌نمایش آیفون ۷ پلاس با نام صفحه‌نمایشی مجهز شده به فضای رنگی DCI-P3 یاد می‌کند. قابلیت DCI-P3 سبب شده تا صفحه‌نمایش گوشی تا ۲۵ درصد فضای بیشتری از رنگ‌ها را نسبت به قابلیت sRGB به نمایش بگذارد. آیفون ۷، ۷ پلاس، آیپد پرو ۹٫۷ اینچی و سری جدید آی مک ها ازجمله محصولاتی هستند که اپل برای استاندارد کردن فرایند بازسازی رنگ‌ها از قابلیت DCI-P3 در آن‌ها استفاده کرده است.

در مقابل رقیب پیکسلی از گیر و دار نمایش حقیقی رنگ‌ها بیرون آمده تا تمرکز خود را بر روی همگام‌سازی صفحه‌نمایش این گوشی با هدست های واقعیت مجازی قرار دهد. طیف رنگی موردنیاز برای پشتیبانی از این هدست سبب شده تا گوگل پیکسل به یک نمایشگر کاملاً حرفه‌ای مبدل شده تا کاربران این گوشی از قابلیت واقعیت مجازی نیز بی‌نصیب نمانند.

برنده بخش صفحه‌نمایش: گوگل پیکسل XL

اگرچه طیف رنگی و نمایش واقعی رنگ‌ها توسط نمایشگر آیفون ۷ پلاس انکار نشدنی است اما تنها طیف رنگی گسترده برای پیروزی در این بخش کافی نیست. گوگل پیکسل با نمایشگر AMOLED و قابلیت sRGB وضوح بسیار بالاتری از تصویر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و پشتیبانی این صفحه‌نمایش از قابلیت واقعیت مجازی، پیروزی گوگل پیکسل در این بخش را مسجل می‌کند.

عمر و عملکرد باتری

باتری آیفون ۷ پلاس با ظرفیت باتری ۲،۹۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خود مبدل به بزرگ‌ترین باتری تولیدشده توسط اپل برای گوشی‌های هوشمند خود شده است. باتری پیکسل XL نیز سنت Nexus 6P را حفظ کرده و با ظرفیت ۳،۴۵۰ میلی‌آمپر ساعت در اختیار کاربران قرارگرفته است. باتری آیفون ۷ پلاس در آزمایش‌های صورت گرفته، توانسته تا ۷۵ ساعت فعالیت مداوم را تحمل کند درحالی‌که باتری پیکسل XL سه ساعت بیشتر دوام آورده است. تفاوت الگوهای مصرف انرژی در هر گوشی می‌تواند سبب بروز این اختلاف در اندازه‌گیری میزان شارژ مصرفی توسط اسمارت‌فون ها باشد.

به‌عنوان‌مثال در تست تماس صوتی، شارژ باتری پیکسل XL مدت‌زمان ۳۳ ساعت را طی کرد تا کاملاً خالی شود. بازدهی باتری گوگل پیکسل در این آزمایش تقریباً ۸۵ درصد بیشتر از آیفون ۷ پلاس بود که این موضوع نشان از قدرت باتری اسمارت‌فون پیکسلی دارد.

در مقایسه آیفون ۷ پلاس با Pixel XL گوگل هر دو گوشی نتایج یکسانی را در آزمایش صفحه‌نمایش از خود به نمایش گذاشتند و هر دو اسمارت‌فون تقریباً به یک اندازه توانستند تا صفحه‌نمایش خود را روشن نگه‌دارند. در آزمایش مرور صفحات وب از طریق اتصال Wi-Fi، آیفون ۷ پلاس قدرت خود را به رخ رقیب پیکسلی کشید و بیش از ۴ ساعت در حالت وبگردی پایدار ماند.

مقایسه آیفون ۷ پلاس با پیکسل XL گوگل

مقایسه آیفون ۷ پلاس با پیکسل XL گوگل

آزمایش‌های صورت گرفته در بخش نمایش ویدیو، پیکسل XL بار دیگر گوی سبقت را از آیفون ربود و موفق شد ۳ ساعت بیشتر از رقیب اپلی خود دوام آورد. گوگل پیکسل برخلاف انتظارات توانست تا ۱۱ ساعت ویدیو را به‌صورت مداوم پخش کند که در نوع خود جالب‌توجه بود. باتری آیفون  پلاس در این بخش عملکرد ضعیفی را از خود به نمایش گذاشت و برخلاف انتظارات پیش رفت.

برنده بخش عملکرد باتری: مساوی!

آزمایش‌های صورت گرفته نشان داد که هر گوشی بسته به نحوه استفاده شما، عملکرد متفاوتی دارد. آیفون ۷ پلاس در بخش وبگردی عالی عملکرد  و در مقابل، پیکسل XL عملکردی خوبی را در بخش تماس صوتی و پخش ویدیو از خود به نمایش گذاشت.

Siri در مقابل Google Assistant

شاید نبرد سیری با دستیار صوتی گوگل موسوم به Assistant را بتوان به جدال یک تجربه کهن با یک نیروی تازه‌نفس تشبیه کرد. Siri سیر تکاملی خود را در چند سال اخیر به اوج خود رسانده و Google Assistant با ویژگی‌های جدیدی روانه گوشی‌های هوشمند شده است.

شاید انتخاب نام Assistant به‌عنوان دستیار صوتی جدید گوگل ریشه در سیاست‌های نام‌گذاری این شرکت داشته باشد. گوگل همواره سعی داشته تا نام‌های ساده و مختصری را برای سرویس‌های خود انتخاب کند. Mail, Drive, Photos و… ازجمله سرویس‌هایی هستند که گوگل در نام‌گذاری آن‌ها از ساده‌ترین کلمات بهره برده است.

مقایسه آیفون ۷ پلاس با پیکسل XL گوگل

سیری را می‌توان علاوه بر یک دستار صوتی به‌عنوان قابلیتی سرگرم‌کننده در آیفون دانست. تصاویر زیادی از شوخی‌های کاربران با این دستیار صوتی در اینترنت منتشرشده که نشان از ویژگی طنزپردازی سیری دارد. همان‌طور که گفته شد، دستیار صوتی اپل در سالیان اخیر دستخوش تغییرات و دگرگونی‌های فراوانی شده است. ازجمله این تغییرات می‌توان به کاهش شوخ‌طبعی سیری اشاره کرد!

اگر شما هم‌اکنون از سیری بخواهید تا مطلب خنده‌داری برایتان تعریف کند قطعاً از کار سر بازخواهد زد و جالب از هرقدر شما بر گفتن مطلب طنز توسط سیری اصرار بورزید او نیز به همان مقدار پافشاری خواهد کرد!

گوگل Assistant کمی خودمانی‌تر است و اخلاق خشک سیری را بهبود بخشیده است. دستیار صوتی گوگل علاقه بیشتری برای تعریف کردن یک لطیفه دارد اما متأسفانه مطالب طنز آن چندان به‌روز نیستند و احتمالاً با شنیدن آن‌ها بی‌مزگی این دستیار صوتی نمایان خواهد شد.

اگر بخش طنزپردازی دستیاران صوتی را نادیده بگیریم می‌توان گفت که مقایسه آیفون ۷ پلاس با Pixel XL گوگل در بخش دستیار صوتی این نتیجه را به دست می‌دهد که هر دو آن‌ها در قسمت‌های مختلف جستجو بسیار کارآمد هستند. مثالی کوچک از توانایی‌های هر دو آن‌ها می‌توان به امکان برقراری یا لغو یک تماس، قرار دادن زنگ تماس و… اشاره نمود. سیری و گوگل Assistant می‌توانند جایگزینی مناسب برای ماشین‌حساب گوشی شما، معیاری برای تبدیل واحد و منبعی برای تبدیل ارز باشند. اگرچه هرکدام از دستیارهای صوتی برای پاسخگویی به سؤالات شما به منابع متفاوتی متصل می‌شوند اما می‌توان به‌راحتی به پاسخ‌های ارائه‌شده توسط آن‌ها اطمینان کرد. برای مثال اگر شما از دستیار صوتی Assistant بخواهید قیمت آیفون ۷ پلاس را مشخص کند، فوراً لینکی مستقیم به وب‌سایت اپل استور انگلیس را برای شما نمایش خواهد داد.

آزمایش‌هایی برای سنجش دقت و عملکرد جستجو در هر دو دستیار صوتی انجام شد که نتایج آن در تعیین دستیار صوتی مناسب برای یک اسمارت‌فون نقش به سزایی دارد. در اولین مرحله آزمایش از سیری درخواست شد تا تصاویری از گربه‌ها را نمایش دهد. سیری تنها توانست عکس‌های تهیه‌شده توسط گوشی که در آلبوم موجود بودند را نمایش دهد اما درخواست مشابه از گوگل Assistant نتایج متفاوتی را به دنبال داشت. گوگل Assistant  نتایج جستجو را بر اساس نیاز شما طبقه‌بندی می‌کند تا در صورت لزوم از جستجوی آنلاین نیز بهره ببرید اما سیری تنها تصاویر ضبط‌شده توسط گوشی را به‌عنوان نتایج نهایی جستجو معرفی می‌کند.

در مرحله دوم از آزمایش جستجو، از سیری خواسته شد تا تصاویری از منظره‌های را به نمایش گذارد. سیری برخلاف مرحله نخست توانست هزاران عکس شامل تصاویر موجود در گوشی و تصاویر منتشرشده در فضای اینترنت را به‌عنوان نتایج جستجو به نمایش گذارد اما دستیار صوتی گوگل تنها تصاویر موجود در اینترنت را به ما نشان داد. از وجوه تشابه عملکرد بین هر دو دستیار می‌توان به مشاهده آب هوا، برقراری یک مکالمه بین کاربر و دستیار صوتی، تبدیل درجه سانتی‌گراد به فارنهایت و پیش‌بینی دوره‌های آب و هوایی اشاره نمود.

مقایسه آیفون ۷ پلاس با پیکسل XL گوگل

همان‌طور که گفته شد هر دو دستیار صوتی در ایجاد یک مکالمه حرفه‌ای با مشکلات زیادی مواجه هستند به‌عنوان‌مثال اگر شما در حال جستجوی یک مکان مانند رستوران یا کافی‌شاپ از طریق سیری باشید، این دستیار ابتدا از شما تاییده ای برای ثبت محل جغرافیایی کنونی شما درخواست می‌کند که می‌توانید با گفتن کلمه Yes این تاییده را صادر کنید. متأسفانه پس از گفتن کلمه yes سیری هدف اصلی خود را گم‌کرده و متوقف می‌شود. نتایج جستجو در هر دستیار صوتی به‌طور جالب‌توجهی با دیگر متفاوت است. به‌عنوان‌مثال اگر شما به دنبال موزیک ویدیویی از خواننده موردعلاقه خود از طریق سیری باشید، این دستیار صوتی نتایجی حاصل از جستجو در اینترنت را به شما نشان خواهد داد اما اگر همین درخواست را از گوگل Assistant داشته باشید، تمام موزیک ویدیوهای منتشرشده از آن خواننده در یوتیوب را برای شما به نمایش خواهد گذاشت.

سیاست گوگل در طراحی دستیار صوتی Assistant مبنی بر نمایش اطلاعات بیشتر در نتایج جستجو است و طبق آزمایش‌های ثابت شد که گوگل Assistant اطلاعات بسیار گسترده‌ای را در مورد عنوان جستجو به کاربر نمایش می‌دهد. در سوی دیگر میدان، سیاست اپل در توسعه سیری مبنی بر نمایش اطلاعات دقیق و خاص مربوط به هر جستجو است. ملاحظه کردیم که سیری تنها مطالب مرتبط به درخواست کاربر را نشان می‌دهد.

در پایان می‌توان گفت که سیری و گوگل Assistant هر دو جز بهترین دستیارهای صوتی تاریخ گوشی‌های هوشمند هستند چراکه نتایج کلی به‌دست‌آمده از مقایسه آیفون ۷ پلاس با Pixel XL گوگل در بخش دستیار صوتی نشان می‌دهد که در ۸۰ درصد موارد، نتایج جستجو با عنوان موردنظر کاربر مطابقت داشته است. پیشنهاد کارشناسان برای ۲۰ درصد باقی‌مانده، جستجوی دستی توسط خودِ کاربر از طریق مرورگر گوشی است.

برنده بخش بهترین دستیار صوتی: Google Assistant

انتخاب یکی از این دو دستیار صوتی به‌عنوان پیروز این بخش کاری بسیار دشوار بود. درنهایت تشخیص فوق‌العاده اصطلاحات غیررسمی مانند مکالمات محاوره‌ای و روزمره توسط گوگل Assistant، کارشناسان را مجاب کرد که دستیار صوتی گوگل را به‌عنوان پیروز این بخش معرفی کنند.

دوربین عکاسی

مقایسه آیفون ۷ پلاس با Pixel XL گوگل در این مرحله به مقایسه دوربین‌های این دو اسمارت‌فون خواهد پرداخت. همان‌طور که در بخش معرفی هر دو محصول گفته شد، آیفون ۷ پلاس و گوگل پیکسل هر دو از دوربینی ۱۲ مگاپیکسلی برخوردار هستند اما آیا عملکرد هر دو دوربین مشابه است؟ پاسخ قطعاً منفی است. در ادامه به بررسی دقیق عملکرد دو دوربین می‌پردازیم.

در ابتدا با دوربین دوگانه آیفون ۷ پلاس شروع می‌کنیم. این دوربین مجهز به دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است که سنسور اصلی با قابلیت لرزش گیر اپتیکال تصویر دارای فاصله کانونی ۱٫۸ میلی‌متر است که اندازه این سنسور ۱/۳ اینچ معادل ۲۸ میلی‌متر برآورد شده است. سنسور ثانویه وظیفه تصویرسازی را بر عهده دارد که برخلاف سنسور اصلی از لرزش گیر اپتیکال تصویر بهره نمی‌برد. این سنسور با فاصله کانونی ۲٫۸ میلی‌متر اندازه‌ای معادل با ۱/۳٫۶ میلی‌متر دارد.

مقایسه آیفون ۷ پلاس با پیکسل XL گوگل

از دیگر ویژگی‌های خارق‌العاده دوربین هوشمند آیفون ۷ پلاس می‌توان به زوم دیجیتال و زاویه دید گسترده آن اشاره نمود. اگر دوربین در حالت زاویه دید گسترده قرار داشته باشد میدان عکاسی ۲۸ میلی‌متری را برای شما فراهم می‌کند و اگر در حالت معمولی قرار داشته باشد میدان دیدی معادل با ۵۶ میلی را برایتان مهیا خواهد کرد. درنهایت آیفون ۷ پلاس با فناوری هوشمند خود توانایی زوم باقدرت ۲X را برای کاربران به ارمغان آورده است.

دوربین آیفون ۷ پلاس جایی قدرت خود را به نمایش می‌گذارد که محیط اطراف شرایط نوری مناسبی را ارائه ندهد. دوربین در چنین شرایطی به کمک زوم ۲X خود میدان دید ۵۶ میلی‌متری را در حالت wide-angle ارائه می‌کند تا تصویربرداری بیش‌ازپیش با کیفیت و دقت بالایی انجام شود. دیگر ویژگی خیره‌کننده دوربین دوگانه آیفون ۷ پلاس، عکاسی در حالت پرتره است. این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد تا با دقت بسیار بالا بر روی عناصر موجود در کادر فوکوس کرده و درعین‌حال پس‌زمینه تصویر را ثابت نگه دارد.

در سمت مقابل، گوگل پیکسل از راه‌حل‌های متفاوتی برای دستیابی به یک دوربین قدرتمند استفاده می‌کند. پیکسل XL برخلاف آیفون ۷ پلاس از یک دوربین استفاده می‌کند. دوربین گوگل پیکسل ابعادی معادل با ۱/۲٫۳ اینچ دارد که ابعاد پیکسل‌ها در سنسور اصلی آن به ۱٫۵۵ میکرون می‌رسد. ابعاد لنز این دوربین نیز ۲ میلی‌متر بود و فاصله کانونی آن ۲٫۰ است.

جادوی سحرآمیز گوگل در قابلیت +HDR دوربین این گوشی قرارگرفته است. قابلیت جدید +HDR که در گوگل پیکسل به چشم می‌خورد عملکردی متفاوت با سایر دوربین‌های مجهز شده به HDR دارد. هنگامی‌که شما دکمه شاتر دوربین را لمس می‌کنید، سنسورهای قدرتمند این دوربین با سرعت بسیار بالا اقدام به ثبت تصاویر از صحنه موردنظر شما می‌کنند. تصاویر ضبط‌شده توسط این سنسورهای در قالب ۹ عکس اصلی به شما نمایش داده خواهد شد که هر یک از تصاویر دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود هستند. این ویژگی‌ها از نمایش کوچک‌ترین جزئیات تصویر تا تراکم رنگی گسترده ادامه می‌یابد.

هدف اصلی شاتر دوربین گوگل پیکسل از ثبت این ۹ تصویر درواقع کاهش حداکثری نویزها در عکس است. اگرچه سایه‌های در تصاویر ثبت‌شده توسط این دوربین به‌اندازه  کافی به چشم نمی‌خورند اما از طیف‌های رنگی کاملاً حقیقی برخوردار هستند. شاید ثبت ۹ عکس با فشردن تنها یک‌بار دکمه شاتر این تصور را در کاربر ایجاد کند که عملیات تصویربرداری با تأخیر و به‌کندی انجام می‌شود در حالی دقیقاً دوربین هوشمند پیکسل XL برخلاف این نظریه عمل می‌کند. کافی است دکمه شاتر را فشرده  در کسری از ثانیه شاهد تصویربرداری خارق‌العاده توسط این دوربین باشید.

عاملی که کارشناسان بخش عکاسی و دوربین را تحت تأثیر خود قرار داده، خروجی فوق‌العاده دوربین گوگل پیکسل و ثبت تصاویری با کنتراست بسیار بالا، پویایی خارق‌العاده تصاویر و حقیقی بودن رنگ‌های موجود در عکس‌ها است. یکی از ویژگی‌های برجسته تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین گوگل پیکسل، طبیعی بودن رنگ‌ها است. قابلیتی که پیش‌ازاین در اسمارت‌فون های LG دیده بودیم اکنون به‌صورت شگفت‌انگیزی در گوگل پیکسل به چشم می‌خورد.

دوربین آیفون ۷ پلاس با بهره‌گیری از یک سیستم پیشرفته در چینش هر پیکسل موفق شده تا تصاویر ثبت‌شده را با حداکثر توان به واقعیت نزدیک کند تا حس طبیعی بودن رنگ‌های در تصاویر به کاربر القا شود. به همین دلیل شما می‌توانید جزئیات بسیار کوچک در عکس را مشاهده کنید. در طرف مقابل، دوربین گوگل پیکسل با نوآوری خود و بهره‌گیری از قابلیت +HDR موفق شد تا رابطه‌ای تنگاتنگی بین رنگ‌ها و تصاویر ثبت‌شده برقرار نماید. ازاین‌رو هنگامی‌که تصاویر با قابلیت +HDR تهیه می‌شوند از رنگ‌های گرم‌تری نسبت به حالت معمولی برخوردار هستند.

آیفون ۷ پلاس و عکاسی در حالت پرتره (Portrait)

یکی از ویژگی‌های کاربردی و منحصربه‌فرد دوربین آیفون ۷ پلاس، قابلیت عکاسی در حالت پرتره (Portrait) است. این ویژگی در تعریف خود از جمع‌آوری جزئیات ریز و دقیق یک تصویر توسط لنزهای مخصوص یاد می‌کند که در حالت کلی از پرتره برای عکاسی از چهره‌ها استفاده می‌شود. در واقع عملکرد و کاربرد اصلی این ویژگی در عکاسی از چهره‌ها نمایان می‌شود اگر شما قصد تصویربرداری از یک صحنه طبیعی با جزئیات فراوان را داشته باشید قطعاً حالت پرتره کمی دردسر ساز خواهد بود.

درنهایت می‌توان گفت بهره‌گیری دوربین دوگانه آیفون ۷ پلاس از قابلیت پرتره (Portrait) سبب شده تا تصاویر خلق‌شده توسط آیفون به‌شدت واقعی و البته طبیعی جلوه کنند. اگر شما از چهره خود در حالت پرتره عکاسی کنید قطعاً نتایج حاصل شما را شگفت‌زده خواهد کرد چراکه عکس‌های تهیه‌شده توسط گوشی، از چهره واقعی خودتان بهتر خواهند بود!

HDR

HDR یا همان محدوده گسترده دینامیکی و پویایی تصویر قابلیتی است که با ورود به گوشی‌های هوشمند، آن‌ها را به دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای مبدل کرد که نیاز هر کاربر به یک دوربین عکاسی پیشرفته تا حد زیادی تحت پوشش خود قرارداد. هر دو گوشی در به‌کارگیری قابلیت HDR سناریو مخصوص به خود را دارند. در اولین نمونه از عکس گرفته‌شده با آیفون ۷ پلاس در حالت HDR مشاهده می‌کنید که تصاویر با ظرافت خاصی فشرده‌سازی شده تا جزئیات بیشتری از آن‌ها مشخص گردد.

گوگل پیکسل با قابلیت جدید خود به اسم +HDR توانسته تا ابعاد دیگری از تصویر را در محدوده پویایی خود قرار دهد تا جزئیات تصاویر بیش از پیش قابل‌رؤیت باشند. اگر حالت HDR+ Auto گوگل پیکسل را با HDR On آیفون ۷ پلاس مقایسه کنید متوجه جزئیات بیشتر و سایه‌های واضح‌تری از تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین پیکسل XL خواهید شد.

در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید که عملکرد قابلیت HDR دوربین ۷ پلاس در شرایط نوری متفاوت بسیار عجیب است. در تصویر سمت چپ، حالت HDR خاموش بوده و جزئیات بهتری از تصویر مشخص است اما در تصویر سمت راست مشاهده می‌کنید با فعال شدن HDR سایه‌ها به‌کلی محوشده و کیفیت تصویر به طرز عجیبی کاهش پیدا می‌کند.

دوربین گوگل پیکسل در همان شرایط نوری، عملکرد جالب‌تری را از خود به نمایش گذاشت. اگرچه در حالت HDR+ auto بخش‌های سبزرنگ نامناسبی در گوشه سمت چپ تصویر ایجاد شده اما در حالت +HDR وضعیت سایه‌ها و رنگ‌های به‌طور چشمگیری بهبودیافته است.

مقایسه عملکرد دوربین عکاسی دو گوشی در شرایط نوری ضعیف

در شرایط نوری نامناسب و ضعیف بار دیگر قدرت دوربین گوگل پیکسل خودنمایی می‌کند. یکی از مزایای این دوربین در چنین شرایط نوری، حفظ بافت اصلی عکس و بهبود جزئیات هنگام نمایش آن است. تصاویر ثبت‌شده توسط هر دو گوشی نشان داد که دوربین گوگل پیکسل حتی فارغ از حالت +HDR جزئیات واضح‌تری از تصاویر را به نمایش می‌گذارد. به نظر می‌رسد قابلیت جدید دوربین آیفون ۷ پلاس با نام ISO 100 و عکس‌برداری با سرعت شاتر کم نتوانسته تا به بهبود تصاویر در شرایط نوری ضعیف کمک چندانی کند.

عکاسی Panorama

عملکرد دوربین دو گوسی در حالت Panorama قابل‌قبول بوده است اما به نظر کارشناسان عکاسی، دوربین پیکسل XL کمی بهتر از دوربین ۷ پلاس عمل کرده و جزئیات بیشتری را به نمایش گذاشته است. اگرچه ارتفاع عکس پاناروما ثبت‌شده توسط دوربین ۷ پلاس کمی بیشتر از گوگل پیکسل است اما اگر به تصاویر ثبت‌شده توسط هر دو گوشی نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که جزئیات درختان و سبزه‌ها در عکس گرفته‌شده توسط گوگل پیکسل بیشتر به چشم می‌خورد.

مقایسه آیفون ۷ پلاس با Pixel XL گوگل

iPhone 7 Plus

مقایسه آیفون ۷ پلاس با Pixel XL گوگل

Google Pixel XL

سلفی!

عملکرد دوربین سلفی گوگل پیکسل نیز همانند بخش عکاسی در شرایط نوری ضعیف بسیار بهتر از دوربین سلفی ۷ پلاس است. دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی گوگل پیکسل XL با پوشش مناسب کادر سبب شده تا عناصر بسیار بیشتری از تصویر ثبت شوند اما مشکل بزرگی که در دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی ۷ پلاس دیده می‌شود عدم هماهنگی مناسب صدا و تصویر است. همچنین تصاویر گرفته‌شده توسط دوربین سلفی گوگل پیکسل جزئیات دقیق‌تر، وضوح بیشتر و رنگ‌های طبیعی‌تری را ارائه می‌کند. همان‌طور که در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید رنگ پوست شخص موردنظر در عکس ثبت‌شده توسط ۷ پلاس کمی زردتر نشان داده‌شده است.

این بار دوربین سلفی آیفون ۷ پلاس در شرایط نوری ضعیف عملکرد جالب‌توجهی را به نمایش گذاشت تا کاستی‌های پیشین خود را کمی جبران کرده باشد. حقیقت آن است که دوربین سلفی گوگل پیکسل چه با استفاده از قابلیت +HDR و چه بدون آن توانایی رقابت با دوربین سلفی ۷ پلاس در شرایط نوری ضعیف را ندارد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید در تصاویر تهیه‌شده توسط دوربین سلفی ۷ پلاس، جزئیات واضح‌تر و رنگ‌ها طبیعی‌تر جلوه کرده‌اند.

یکی از ویژگی‌های جالبی که در دوربین سلفی آیفون ۷ پلاس دیده می‌شود، فلش صفحه‌نمایش برای تهیه تصاویر سلفی در محیط‌های تاریک است. این قابلیت در گوگل پیکسل دیده نمی‌شود و همین موضوع کافی است تا بار دیگر آیفون ۷ در بخش دوربین سلفی موفقیت دیگری را کسب کند.

در تصاویر زیر می‌توانید تفاوت قابلیت +HDR گوگل پیکسل را به هنگام خاموش بودن قرارگیری در حالت خودکار مشاهده کنید. اگرچه شرایط نوری محیط در تهیه این تصاویر بی‌تأثیر نیست اما قدرت یک دوربین جایی مشخص می‌شود که تصاویر قابل قبولی را در همه شرایط نوری ثبت کند.

برنه بخش دوربین عکاسی: گوگل پیکسل XL

گوگل پیکسل ثابت کرد که علیرغم کاستی‌های فراوان خود از دوربین عکاسی بسیار قدرتمندی بهره می‌گیرد. عملکرد فوق‌العاده هر دو دوربین گوگل پیکسل منجر به ثبت تصاویر با وضوح‌بالا، جزئیات بسیار زیاد و رنگ‌های طبیعی شد. بی‌شک دوربین اصلی و دوربین سلفی گوگل پیکسل در مقایسه با دوربین دوگانه آیفون ۷ پلاس پیروز میدان است!

دوربین فیلم‌برداری

بدون تردید می‌توان گفت ویدیوهای ضبط‌شده توسط دوربین آیفون ۷ پلاس و گوگل پیکسل XL یکی از فوق‌العاده‌ترین ویدیوهای ۴K تهیه‌شده توسط اسمارت‌فون ها است. دوربین فیلم‌برداری گوگل پیکسل جزئیات را کمی واضح‌تر ثبت کرده اما نویزهای آزار دهنده‌ای را نسبت به ۷ پلاس در ویدیو ایجاد می‌کند. دوربین ۷ پلاس نیز ویدیوها را کمی گرم‌تر از حالت معمولی خود ضبط می‌کند. هر دو گوشی در ثبت صداهای موجود در ویدیو، عملکرد بسیار بهتری را نسبت به پرچم‌داران خود ارائه کرده‌اند. همان‌طور که گفته شد دوربین فیلم‌برداری ۷ پلاس توانایی فوق‌العاده‌ای در حذف نویزها و صداهای نامطلوب مانند فیلم‌برداری در باد دارد.

[aparat id=”2D9RU”]

[aparat id=”ZqOMC”]

تثبیت‌کننده تصویر در دوربین فیلم‌برداری

اپل برای قابلیت تثبیت‌کننده تصویری که در دوربین پرچم‌دار خود قرار داده، احترام ویژه‌ای قائل است. آیفون ۷ پلاس نیز استانداردهای قابل‌توجهی را در زمینه تثبیت ویدیوهای ضبط‌شده وضع کرده است.  تثبیت‌کننده تصویر گوگل پیکسل نیز با توجه امکانات فوق‌العاده دوربین این گوشی می‌تواند رقیب سرسختی برای دوربین آیفون ۷ پلاس باشد.

[aparat id=”lt1Xd”]

[aparat id=”E85IQ”]

[aparat id=”ZwOm4″]

[aparat id=”QFSqJ”]

فیلم‌برداری در شرایط نوری ضعیف

فیلم‌برداری در شرایط نوری نامناسب عاملی طبیعی در ایجاد نویز در ویدیوهای ضبط‌شده توسط دوربین تلفن‌های همراه است. دوربین ۷ پلاس و گوگل پیکسل نیز از این قاعده مستثنا نیستند. اگر به ویدیوهای ضبط‌شده هنگام غروب آفتاب توجه کنید، متوجه خواهید شد که همچنان دوربین گوگل پلاس سعی در ثبت تصاویر با بیشترین جزئیات ممکن را دارد. هر دو گوشی همان‌طور که درخور آن‌هاست توانایی ثبت فیلم‌هایی شکفت انگیز با کیفیت ۲۱۶۰p را دارند. فیلم تهیه‌شده توسط دوربین‌های هر دو گوشی از کیفیت فوق‌العاده بالا، ثبت جزئیات دقیق و ثبات چشمگیری برخوردار هستند.

[aparat id=”PcOkm”]

[aparat id=”oIc4s”]

برنده بخش دوربین فیلم‌برداری: مساوی!

امتیاز کسب‌شده توسط دوربین پیکسل XL در بخش ثبت جزئیات و رندرینگ تصاویر بسیار قابل‌توجه است. دوربین ۷ پلاس نیز توانایی خارق‌العاده‌ای در کاهش نویزها و تثبیت هرچه تمام‌تر ویدیو دارد، ازاین‌رو بر اساس نظر کارشناسان، مقایسه آیفون ۷ پلاس با Pixel XL گوگل در این بخش پیروزی نخواهد داشت!

سخن نهایی…!

همان‌طور که در ابتدای پست عنوان شد، هدف ما از مقایسه آیفون ۷ پلاس با Pixel XL گوگل مشخص کردن اسمارت‌فون برتر بین این دو پرچم‌دار نیست چراکه هریک از این دو تلفن همراه ویژگی‌های منحصر به فردی را برای کاربران خود ارائه می‌کنند که در نوع خود جالب‌توجه است. هدف اصلی از مقایسه آیفون ۷ پلاس با  پیکسل XL گوگل آشنایی شما عزیزان با قابلیت‌ها و ویژگی‌های هر یک از این دو اسمارت‌فون است چراکه اطلاع از قابلیت‌های این دو پرچم‌دار می‌تواند کمک بزرگی در انتخاب هر یک از آن‌ها به‌عنوان گوشی موردنظر شما باشد.

مقایسه آیفون ۷ پلاس با Pixel XL گوگل

بر اساس نظر برخی از کاربران، طراحی گوگل پیکسل از HTC الهام گرفته‌شده است در حالی به عقیده کارشناسان وجوه تشابه زیادی بین این دو گوشی مشاهده نمی‌شود. در سوی دیگر اپل سنت دو سال گذشته خود در طراحی را حفظ کرده و آیفون ۶، ۶ اس، ۷ و ۷ پلاس را با طراحی مشابهی عرضه کرده است. صفحه‌نمایش گوگل پیکسل در مقایسه با ۷ پلاس نمایش پیکسلی واضح‌تر و روشنایی کمتر در شرایط نور تابشی مستقیم را ارائه می‌کند. در مورد عملکرد باتری نیز در مقایسه با آیفون ۷ پلاس، در بخش تماس صوتی و پخش ویدیو عملکرد بهتری را از خود به نمایش گذاشت. در طرف مقابل، صفحه‌نمایش ۷ پلاس نمایش رنگ‌های طبیعی‌تری را نسبت به گوگل پیکسل در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همچنین عملکرد فوق‌العاده باتری آیفون ۷ پلاس در وبگردی و مرور صفحات وب انکار نشدنی است.

مقایسه آیفون ۷ پلاس با Pixel XL گوگل

مقایسه آیفون ۷ پلاس با Pixel XL گوگل در بخش دوربین عکاسی و فیلم‌برداری مشخص می‌کند که هر دو پرچم‌دار عملکرد بی‌نظیر یا به‌عبارت‌دیگر کم‌نظیر و خارق‌العاده‌ای را از خود به نمایش گذاشته‌اند. وضوح تصاویر، نمایش جزئیات دقیق، رنگ پردازی طبیعی، ثبت ویدیوهای خارق‌العاده با کمترین میزان نویز همه و همه قابلیت‌هایی است که در کمتر تلفن همراهی یافت می‌شود. اضافه شدن ویژگی +HDR نیز مزیدی بر علت برتری این دوربین‌ها بر اغلب دوربین‌های عکاسی  و فیلم‌برداری برخی پرچم‌داران شده است.

مقایسه آیفون ۷ پلاس با Pixel XL گوگل

دستیاران صوتی هر دو پرچم‌دار بی‌شک قدرتمندترین دستیارانی هستند که تاکنون همراه یک تلفن همراه هوشمند بوده است. سیری و گوگل Assistant هر دو در تشخیص صدا و پاسخگویی به سؤالات و درخواست‌های کاربران موفق بوده و تا حد زیادی جایگزین جستجوی دستی برای کاربران شده‌اند. در پایان می‌توان گفت مقایسه آیفون ۷ پلاس با پیکسل XL گوگل بسیاری از حقایق ناگفته در مورد این پرچم‌دار را بیان کرد تا کاربران با دقیق‌ترین جزئیات این دو اسمارت‌فون آشنا شوند.

نظرات شما عزیزان در مورد مقایسه آیفون ۷ پلاس با پیکسل XL گوگل می‌تواند ما را در قضاوت صحیح بین این دو پرچم‌دار یاری دهد.

 [button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.gsmarena.com/iphone_7_plus_vs_google_pixel_xl-review-1514.php”]gsmarena[/button]

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد عادل فرخی
بگشای تربتم را بعد از وفات و بنگر، کز آتش درونم دود از کفن برآید