حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مردم کشورهای مختلف برای خرید آیفون ۶ اس چند ساعت باید کار کنند؟

نوشته

8 سال قبل | 20 دیدگاه | ترنجی

یک آمار عجیب اما جالب. تا به حال فکر کده بودید اگر بخواهید یک آیفون ۶ س ۱۶ گیگابایتی بخرید باید چند ساعت کار کنید؟ معمولا همه قیمت این دستگاه را می دانیم اما نمی دانیم چقدر باید برای کسب کردن این مبلغ کار کنیم. امروز یک اینوگرافیک جالب از مدت زمانی که باید مردم کشورهای مختلف کار کنند تا یک آیفون ۶ اس ۱۶ گیگابایتی خریداری کنند را با شما به اشتراک می گذاریم، برای خواندن این مطلب جالب با ترنجی همراه باشید.

آیفون ۶ اس وارد بازار شده است و پست های متنوعی درباره آن منتشر می شود. یکی از جالبترین و تامل برانگیزترین این پست ها را می توان اینوگرافیک زیر دانست، جایی که خواهیم دید در کشور های مختلف برای خرید یک آیفون ۶ اس باید چند ساعت کار کرد. البته قبل از دیدن این اینوگرافیک باید بگوییم که این بررسی برای خرید آیفون ۶ انجام شده است اما چون این موسسه قیمت پایه آیفون ۶ در زمان ارایه (قیمت فعلی آیفون ۶ اس) را برای بررسی خود مبنی دانسته است، پس می توان آن را برای آیفون ۶ اس هم معتبر دانست:

chartoftheday_3827_the_working_time_required_to_buy_an_iphone_6_n

همانطور که می بینید اگر در کشور اوکراین زندگی می کنید باید حقوق ۶۲۷ ساعت کاری خود را برای خرید آیفون ۶ اس کنار بگذارید. با احتساب روی ۸ ساعت کار به عبارتی این معادل حقوق ۳ ماه (با احتساب تعطیلات) آن هاست. اما اختلاف تا کجا؟ تا آنجا که یک سوییسی فقط کافی است حقوق کمتر از ۳ روز کاری خود را کنار بگذارد تا آیفون ۶ اس ۱۶ گیگابایتی بخرد.

در این اینوگرافیک ایران وجود ندارد اما با حقوق پایه ۷۰۰ هزار تومان باید پس از متعادل شدن قیمت آیفون ۶ اس، حقوق بیش از ۳ ماه خود را کنار بگذارید تا یک آیفون ۶ اس بخرید. بله، اینطور است.

به حقوق شما، چند ساعت باید کار کنید تا یک آیفون ۶ اس ۱۶ گیگابایتی بخرید؟

[su_button url=”http://www.phonearena.com/news/Heres-how-many-hours-you-have-to-work-to-get-an-iPhone-around-the-world_id74059″ target=”blank” background=”#159f84″]phonearena[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
20 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
v.j

وطنم پاره شد تنم :/

pika

بچه ها پاشین بریم سوئیس کار کنیم , من زیرانداز ورمیدارم شما هم پیک نیک و کتری وردارین با چادر که همونجا تو پارک بخوابیم یه هفته ای نفری یه آیفون میگیریم پول بلیطم در میاریم میاییم :yahoo:

mortal galaxy

واقعا چقدر ما بدبختیم. خوش به حال امریکایی ها.
بعدش تازه با این اوضاع خوبشون براشون سیستم خرید قسطی هم گذاشتن.
من دیگه حرفی ندارم 🙁 🙁 🙁

Reza 6s

سه روز کار کنى پول یه آیفونو در بیارى!!!!واوووووو،حالا اون حقوق سوئیسى هاس،کسى میدونه با این میزان دستمزد قیمت کالاها تو سوئیس چه مقداره؟؟اگه خیلى گرون باشه چه فایده ولى اگه قیمتشون معقول باشه سوئیس بهشته. :unsure:

Nfs

تازه تو ایران اگه اجاره و قسط و خورد و خوراک و لباس حساب بکنیم چیزی که گیرش نمیاد هیچ حتی پول هم کم میاره بدهکار تر هم میشه طرف مجبور میشه یه ۱۱۰۰ بگیره 🙂

حبیب

کیو کجاس دیگه؟! نمردیم و با کیو هم رده شدیم!

حسین

آقا حبیب کیف(kiev) پایتخت اوکراین هست. همون اوکراین فلک زده که … اون جا دو ساله حالت جنگی داره ولی ما بدون جنگش هم این طوری هستیم !!!

ALiKiNG0098

PIKA
منم میام
رومنم حساب کن
:heart: :rose: :yahoo:
ولی این شرکتا باید خجالت بکشن با این قیمتاشون
حقوق سه ماه؟؟
اصن از گلو تیم کوک پایین میره این پولا!!!!
🙁 🙁 🙁 🙁

Nfs

دوست عزیز شرکت های دیگه هم همینجوری هستند

ALiKiNG0098

میگم
کلا همه شرکتا
چ کازو هیرای
چه تیم کوک
🙁

galaxy

ایفون سیکس نوشته تو حدول شما نوشتین ۶اس چرا

صدرا مخملی

چون از نظر قیمت درست هست و مشکلی نیست
۶۵۰ USD برای مدل ۱۶ همانند ۵ اس و ۶ در زمان های خودش

shahab

صحبت یک جوان سوییسی: عجب چیزیه ایفون ۶ اس، ازش خوشم اومدا ^___^
بنظرت بخرمش؟ :mail:
باشه میخرمش :yahoo: پس من تا ۳ روز دیگه ایفون دارم ، بذار برم دو سه روز سر کار، آخه با حقوق قبلیم یه ford خریدم :yahoo:

من: :wacko: 🙁

ali s

اگه هیچی نخریم و نپوشیم و کلا پولی که میگیریم و بدیم با حساب ماهی۱تومن،باید ۲ماه و نیم کار کنیم،اونم نه ۸ساعت،۱۲ساعت!
وضعیت کشور های اروپایی کاملا مشخصه،درامد ها واضحه،اما هزینه هم بالاس،اونا پول خود تلفن،براشون کمتر از خدمات مخابراتیه!مث ماشین که ارزونه و بنزین که گرون!

euler

این مطالب رو ننویسید یک عده فردا سوار قایق می شوند بروند پناهنده بشن به اروپا مثل سوریها و عراقیها و… گند کشیدند به اروپا ! این حقوقها برای افراد ساکن ان کشور یا ادمهای خبره هست برای هرکسی از این خبرها نیست تو امریکا حداکثر حقوق مک دونالد ۱۷ هزار دلار هست که فقط کفاف زندگی معمولی رو میده !

mohsen titan

وای بر من…………

Abbassalmanpour

تصویر کاملا گویاست :good:

1003

از این مقایسه ها چرا فقط واسه ایفون گذاشتین واسه سامسونگم یزارین مثلا چند ساعت باید کار کنیم تا یه اس۶ ادج بلاس بگیریم تاره که این از ایفونم گرون تره

Milar

سامسونگ چون قیمتش ثابت نیست مقاله به هم میخوره آیفون قیمتش ثابت تره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)