حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیر عامل وقت مایکروسافت: درمورد آیفون اشتباه ‌کردم!

در سال ۲۰۰۷ پس از آن که استیو جابز، آپل آیفون رو معرفی کرد از استیو بالمر، مدیر عامل وقت شرکت مایکروسافت، سوال شد که نظرش درباره این دستگاه چیست.

نخستین اظهار نظر بالمر در این باره، تمسخر و استهزای قیمت این گوشی بود. او همچنین گفت که این موبایل جایی میان کاربران باز نخواهد کرد چون فاقد صفحه کلید فیزیکی QWERTY است. بالمر گفت که بدون صفحه کلید فیزیکی QWERTY، گوشی آیفون وسیله مناسبی برای ایمیل فرستادن نخواهد بود.

اکنون و با گذشت کمابیش ۱۰ سال از آن ماجرا، بالمر زبان به اقرار گشوده که اشتباه می‌کرده است. او همچنین می‌گوید که بایست از همان ابتدا به فکر توسعه سخت‌افزاری مایکروسافت می‌افتاد. بالمر گفت که به رغم همتی که برای اجرای طرح سرفیس داشت، پرسنل شرکت به طور تمام و کامل با این طرح همراهی نکردند. پس از آن که تبلت سرفیس آر تی در بازار توفیق چندانی به دست نیاورد، این شرکت در نهایت ناگزیر به اجرای طرح سرفیس پرو شد. از دیگر سو، بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، با فکر توسعه سخت‌افزاری موافق نبود و همین موضوع باعث بروز اختلاف میان این دو شد.

بالمر می‌گوید:

«ای کاش با همکاری اپراتورهای مخابراتی چند مدل گوشی تلفن همراه ساخته بودیم. آن زمان که من گفتم گوشی‌های آیفون فروش نخواهند کرد، این حرف خیلی به دل مردم نشست. اما بر خلاف تصور من فروش ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون دلاری در ماه آن قدر بالا بود که کسب و کار اپل را از اساس دگرگون و راه تازه‌ای در زمینه گوشی‌های موبایل پیش پایش باز کرد.»

نقد اولیه بالمر درمورد آیفون نشان داد که او چه قدر از مرحله پرت بود. بالمر در سال ۲۰۰۷ گفته بود: «ما هم‌اکنون موبایل‌های ویندوزی فوق‌العاده‌ای در بازار داریم.» در حالی که بالمر فریب قابلیت‌های گوشی ویندوزفون “موتورولا کیو” (Motorola Q) را خورده بود، هیات اجرایی اپل از آیفون رونمایی کرده بودند. مدیران اپل می‌دانستند که رابط کاربری صفحه لمسی واجد چه مزیت‌هایی برای گوشی آیفون است. دست کم گرفتن اپل باعث شد تا دو شرکت مایکروسافت و بلک‌بری در صنعت گوشی‌های هوشمند راه بی‌راهه را در پیش بگیرند.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Ballmer-I-was-wrong-about-the-iPhone_id87502″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار